2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
glosátor 20.3.2008 23:08

Co argumentovat takhle

Většina je povinna  tolerovat drogovou závislost menšiny - kuřáci ničím jiným nejsou.  Proto je i většina povinna tolerovat  feťákům, aby si píchali drogy  v dětských koutcích parků a jehly odhazovali do pískovišť.  A pokud to rodičům dítek vadí, ať sedí doma .  Nikdo je přece nenutí do toho parku chodit.

Takto hovadsky argumentují zastánci kouření v hospodách, nějaký krab najmě.

Tarrendine 20.3.2008 15:51

Ufff

Tak jsem mel moznost procist celou diskuzi a hned na zacatku rikam jsem kurak, jsem zavisly na nikotinu moje denni spotreba je zhruba 1 krabicka cigaret. Zacal jsem kourit a zachutnalo mi to. Pokud bych se mel snazit o napravu dalo by mi to dost prace. Bydlim v byte s balkonem a nenapadlo by mne kourit doma, kde ziji s nekuraky, takze chodim na balkon.

Ted ale k clanku a vasim komentarum. Clanek neni napsany uplne spatne a docela slusne se zaobira realiemi tykajicich se osobniho vlastnictvi a moznosti svobodneho rozhodovani. Naopak diskuse me zklamala, jelikoz jsem se dozvedel dve klicove veci jak ze strany nekuraku tak kuraku.

Nekuraci maji problem, ze je otravuje predevsim smrad kuraku a pak jim take vadi, ze to musi dychat, tak jako musi dychat ruzne dalsi splodiny, ovsem proti omezeni pouzivani automobilu se primo bojovat neda, protoze ty vlastni obe skupiny lidi. Militantni kuraci by navic zakazali koureni uplne = postaveni tabaku mimo zakon. Pokud budu spekulovat o teto variante, dostaneme se do idelani spolecnosti, kde nikdo nekouri, protoze koureni je trestne a vsichni budeme mit zdrave deti. Je to krasna utopie, tak proc budou dale umirat lide na rakovinu plic? Protoze karcinogenu je ve vzduchu mnohem vice a mnohem vetsi mnozstvi karcinogenu je produkovano vyrobni sferou a vlastniky motorovych zarizeni. (tudiz nejen automobilu).

Bavme se radeji dal o omezeni koureni. Souhlasim s omezenim koureni po dobu obeda v restauracich, cloveku doopravdy chutna vic. Navic i v zahranici je to celkem bezna vec a nikomu to zas tak moc nevadi. Toto omezeni je mozno nastavit plosne a povinne pro vsechny restauratery. Od urcite hodiny bych dle preferenci daneho majitele podniku koureni bud povolil nebo zakazal. Ovsem oddelovani prostoru je nesmysl. pokud neni pevna prepazka a vykona vzduchotechnika, ktera doopravdy vzduch vycisti. Nebavim se o verejnych institucich, kde je zakaz koureni samozrejmosti. Tak jako u 99% zamestnavatelu.

Tarrendine 20.3.2008 16:32

Re: Ufff

Tolik k nekurakum.

Naopak kuraci argumentuji svobodnym podnikanim a splodinama. Svoboda jednotlivce konci tam, kde zacina svoboda jineho cloveka. A jednotlivec je povinen se podridit prani vetsiny. Je smutne, ze na zastavkach je sice oficialne zakazano kourit, ale nejsou ucinena opatreni jak by bylo mozno tento zakon dodrzovat. Tak jako neexistuji vyhrazene kuracke zony na nadrazich a letistich kde je zakaz koureni nastaven plosne. Priklad z letiste v Kodani, kde sice je zakazano kourit v celem letisti ovsem i tam v tranzitni zone je uzavrena mistnost kde se kourit smi. Naopak prazske letiste povoluje koureni jenom v restauracich a tam se to muze pomerne dost prodrazit, ale i tak je to v poradku, protoze letiste je soukroma spolecnost.

Ovsem pokracujme dal. Svoboda podnikani, by nemela byt ohrozena zadnou regulaci. Hygienicke predpisy jsou nutnost je to zpusob jak zajistit alespon primerenou kvalitu podavanych potravin tudiz se predchazi vysoce nakazlivym onemocnenim a otravam zpusobenych jidlem. Koureni je nekde jinde. Zavislost na tabaku vznika svobodnym rozhodnutim jedince a je pouze na spolecnosti, jestli tuto zavislost toleruje ci ne. Nemluve o tom, ze stat z teto zavislosti pomerne dost profituje, tak jako profituje z prodeje alkoholu coz je dalsi droga. Navic mluvime-li o zavislostech na cemkoliv nelibi se mi jako obcanovi tohoto statu sponzorovat zavisle na tvrdych drogach, kteri se leci v ruznych lecebnach. Naopak pokud chce kurak prestat kourit spolecnost mu tak maximalne drzi palce a on si musi svoji kuru zaplatit sam. Tady vidim nespravedlnost, ale to je muj osobni nazor.

Nemuzeme rikat nekurakum, nechces byt v zahulenem prostredi nechod tam, doporucovat jim otvirat nekuracke hospody. Ja jako kurak jsem ochoten se prizpusobit a nekourim tam, kde to neni vhodne. Souhlasim se zavedenim regulacniho opaterni, ale pouze takoveho, ktere bude mit smysl a bude jasne definovat co se nesmi a kde. Zadne obecne fraze, potazmo jak jsem cetl nikde. Toto je muj nazor

Hipik - pravicovy recidivista 19.3.2008 23:49

Jejda, Mike je tu,

jsi tu jeste ? ;-P

mike 20.3.2008 0:01

Re: Jejda, Mike je tu,

Jo, ale ne ten z Minessoty ;-)

nosál 19.3.2008 23:08

mne se to netýká

nejdřív vyvlastnili velkokapitalisty, pak živnostníky, pak sedláky, pak zakázali chodit přes hranice, pak udělali měnu a tím všem sebrali peníze, . pak zaveldi všude kádrováky, mezitím pár lidí poravili a furt se nic nedělo, že jo? na začátku taky byli hnusní  .buržousti a na konci lágry. To má nevyhnutelnou logiku. Jo a jendřív se musí vykládat , jak je vše užasný a vše pro lid... A pitomci tomu věří...

Richard III. 19.3.2008 23:07

Rozdíl, který autor nevidí

Je podstatný rozdíl mezi alkoholem, který působí na konzumenta, zatímco ostatní může pohled na konzumenta spíš odradit, a tabákem, který působí na KAŽDÉHO, kdo je v dosahu, a to přímo a bezprostředně. Proto jsou snahy o srovnání těchto drog nesmyslné, rozhodně v té primitivní podobě.

Vlad 20.3.2008 0:21

Re: Rozdíl, který autor nevidí

Kdo je v DOSAHU, Richarde III. Když to nechci čichat, tak do dosahu nelezu. Samozřejmě za předpokladu, že jsou místa pro nekuřáky a jiná místa pro ty, co jim to nevadí. Ale JEN všechna místa pro nekuřáky? A co všechna místa pro plešaté? Vdechnout vlas je velice nebezpečné a jistě byste našel spousty zapálených dokazovačů, kolik nás to stojí.

Mimochodem: mnohem víc stojí, víc škod působí a daleko víc obtěžují sportovci.

Frank 20.3.2008 11:25

Re: Re: Rozdíl, který autor nevidí

Můžete své tvrzení doložit čísly?

sdf 20.3.2008 12:25

Re: Rozdíl, který autor nevidí

Dobře, Beru. Co teda uděláme s autama ?? Z těch toho leze 10x víc než z jedné cigarety. Zakážeme to ?

ja 19.3.2008 22:45

Krabe

zijete pry v Anglii ale pritah jste si sebou typicky cesky zpusob mysleni , o nicem jste se v te Anglii nepoucil- ve vasi hospode v Cesku se bude kourit vsemu navzdory vzdy protoze znate ty prave lidi kteri vas nikdy nebonznou atd. Takze ocurat co se da, jak je v kraji zvykem. Ziju taky v UK a vim velice dobre jak tu zakaz koureni funguje takze kecate kdyz tvrdite ze ne. Naopak si to dnes pochvaluji i mnozi drive skalni kuraci. Neni sice moc hezky videt ty hloucky pred pubem jak tam huli ale to je vec ktera se musi nejak prekousnout. Z mnoha podniku jim ale udelali celorocni zahradky, nekde dokonce pres zimu vyhrivane a nakonec jsou vseci docela spokojeni. Nekdy se tam venku navazuji zajimave znamosti ke kterym by v pubu ani nedoslo;-P...Pravdou ale je ze to tu do zakazu koureni vsude tak nejak vyhnilo castecne samo protoze uz i pred nim se na spouste mist nekourilo vubec nebo jen omezene a to ne kvuli nejakymu narizeni zhora ale protoze to tak chtelo stale vice lidi a taky ten personal v tom nechtel delat, v smradu z cigaret....Vy tu stale argumentujete jakousi svobodou ale pritom nemate ani paru co to je. Pro vasi svobodu ma utrpet ujmu svoboda jineho. Celkove je zajimave jak si kurak umi svou libustku zduvodnit a jakyho despotu kvuli tomu umi udelat z nekuraka ktery po kuraku chce jen jedno a to aby sel s cigarem ven. Jak je ale videt z teto i jinych debat na toto tema s kurakem je veskera debata uplne zbytecna.

krab 19.3.2008 23:00

Re: Krabe

diky za super prispevek. Absolutne s nicim nesouhlasim, ale je to krasnej seznam veci, ktery se casto mezi lidma opakujou, nicmene jsou "wrong" a je to pro me prilezitost jak se k nim vyjadrit.

1) co to je "typicky" cesky zpusob mysleni? Vidim v tom stereotypni utoceni na "maleho ceskeho clovicka". Sorry, ale ja se za nej nepovazuju a krome tohodle bohuzel rozsirenyho sebemrckastvi ktery predvadis ty si ani nemyslim, ze by ceskej clovek byl mensi nez anglickej.

2) co mam na Zakladne delat kdyz me vetsina terorizuje??? Je to hospoda kam chodime jenom "my co spolu mluvime", nikomu jinymu do toho absolutne nic neni, nikdo tam nikdy nebyl a nebude, ale ty a tobe podobny mi budete rikat ze mame chodit jak blbci pred hospodu? Co to je za drzost??

3) znam zde na Canary Wharf hospodu, ktera od zakazu loni v cervenci ma vecer vzdy zatazeny rolety a je zamcino. Nicmene sviti se a hospoda je evidentne plna "typicky cesky smyslejicich lidi".

4) kdyz jsem ale mluvil ze tu zakaz nefunguje, nemel jsem na mysli ze se nedodrzuje, ale ze nefunguje v tom smyslu, jak o tom mluvim - OMEZIL SVOBODU, lidi to berou odevzdane, meni se jejich premejsleni, uz nejsou tak haklivi na vlastni svobodu si se svym zdravim a penezmadelat co chtej. Kdyz jim nekdo nakuka, ze to je pro jejich "dobro", neprojevej vlastni rozum ale spolknou to, i kdyz to je hovadina a kdyz se s nima bavis, tak zjistis ze s tim nesouhlasej. Ale umozni to MANIPULACI.

Evropan (original) 19.3.2008 23:05

Re: Re: Krabe

Jojo Krabe vetsina je svinstvo, vsak se jim rusky rika bolsevici ;-D;-D  Hele uzij si tu Vasi Zakladnu nakonec i tu hospodu na Canary Wharf a bacha, bude jeste hur ! ;-D

krab 19.3.2008 23:11

Re: Re: Re: Krabe

vidis, to me nenapadlo (s tema bolsevikama :-))

Fafa 20.3.2008 2:23

Krabe

nejmenuje se nahodou U kocky a kanara?

Frank 20.3.2008 11:29

Re: Re: Krabe

Vy nevíte, co je typický způsob českého myšlení? Třeba to, že zákony a vyhlášky, by se měly dodržovat. Jenže správný Čech místo o dodržování uvažuje, jak s tím vysouložit. Jestli i to vám uniká, je mi to líto, ale závada bude na vaší straně.

krab 19.3.2008 23:05

Re: Krabe

pokr 4) potvrzujes to nakonec sam tim, ze "to je vec ktera se musi nejak prekousnout". A KOURENI ALE NENI JEDINA VEC, ktera se musi prekusovat.

5) ze si to nekdo pochvaluje, ze se lidi skamaradej i kdyz by se predtim neskamaradili, je vedlejsi efekt, kterej s podstatou nijak nesouvisi. Uplne ze stejnyho soudku je tentyz fakt, ze za totality spolu lidi vic drzeli, min si zavideli (taky nebylo co) a jelikoz musely kolikrat bydlet i cizi rodiny spolu, tak se navazovala "pratelstvi na cely zivot".

Nevim jak ty, ale ja si kamose umim najit sam, nepotrebuju k tomu nejakej zakon.

6) ad "do zakazu koureni vsude tak nejak vyhnilo castecne samo" DEKUJU ZA KRASNEJ ARGUMENT! PRESNE TO TVRDIM JA! Kdyz si SAMI LIDI omezej koureni, tak to SAMI lidi chtej a proti tomu ja nemam vubec nic! Ja, narozdil od tebe, naprosto respektuju, kdyz si majitel sam zakaze kourit v JEHO hospode. Ja tam proste nepudu a je to. A kdyz pudu, tak samozrejme nebudu hulit a ani nadavat.

krab 19.3.2008 23:10

Re: Krabe

7) ja mam prave velmi dobrou predstavu o tom, co to je svoboda, coz plyne z mych prispevku. Nikdo netrpi KVULI MNE, maximalne kvuli svymu rozhodnuti.

8) moje argmenty nemaji nic spolecnyho s moji libustkou, chapu ze se snazis me zneverohodnit za jakoukoliv cenu, nicmene uplne stejne jako ja argumentuje militantni nekurak Vaclav Klaus. (resp. ja argumentuju stejne jako on... :-) )

9) ano, ses despota, protoze chces vyhanet ven nekoho, kdo narval prachy do hospody, tebe si pozval POUZE pokud budes respektovat JEHO podminky, nacez ty se odvdecis tim ze ho zacnes komandovat.

10) na zaver: jses pripravenej hradit hospodskejm ze svyho ztraty ktery by z toho zakona plynuly?

vera 19.3.2008 21:28

zákaz kouření

nechápu rozhořčené diskuze. Proč není uzákoněn přísný zákaz prodeje veškerých cigaret? A nebylo by o čem mluvit.

Hawk 19.3.2008 23:03

Re: zákaz kouření

A co 47 (49?) mld jen ze spotřební daně za cigarety? O kolik by musela vláda zvednout DPH nebo jakou další daň zavést, aby tenhle výpadek nahradila?

Vlad 20.3.2008 0:26

Re: Re: zákaz kouření

Proč vláda? Pokud se sníží příjem z tabáku (mimochodem, už se kdysi velice snížil privatizací tabákového monopolu), pak výpadek nahradí ti, kdo ho způsobili. A výdělkem z práce, ne z kecání v parlamentu.

sdf 20.3.2008 12:29

Re: zákaz kouření

Jasně Věro. Zakažme to všechno. Zakažme auta, moc to kouří, 180 g/km, hnus. Navíc ty nehody. Zakažme tučná jídla, nejvíce lidí v USA umírá na důsledek požírání tučných jídel, zakázat prosím. Pak třeba ty plasty, Humus, Zakázat. Prací prášky, ještě větší humus. Pak ty mobilní telefony. Nechápu proč bych měl dostat nádor do hlavy jenom proto, že jedu autobusem a 10 cm vedle mě stojí osoba telefonující. Mám pokračovat ? Zakažme to teda všechno. Odstěhujme se všichni někam do Afriky. A začněme znovu.

mike 19.3.2008 20:49

Zdravim kraba

Tak co, ze jsem mel k ranu pravdu s temi kouricimi nakladaky? Letmo jsem prosel diskusi a bylo to tu nejmin dvakrat :-)

Koukam, ze jste stravil prijemny den argumentaci ve prospech svobody koureni v hodpodach. Snazite se pekne, ale s krizkem po funuse. Asi jste si sam vsiml, ze o diskusi nema skoro nikdo zajem. Jeste pred par lety tomu bylo jinak. Doba argumentace tj. pokusu o dohodu skoncila. Je nas vic a vidime, ze v zahranici to funguje. Proc ztracet cas nejakou agrumentaci kdyz se da problem vyresit efektivneji? Chapu, ze se vam to nelibi, protoze krome jisteho nepohodli to casem povede az k odsunu na okraj spolecnosti mezi ostatni fetaky. Nemuselo to tak byt; muzete si za to sami.

Evropan (original) 19.3.2008 21:07

Re: Zdravim kraba

Halt tentokrat jsme vetsi ku*vy my, no ;-D

mike 19.3.2008 21:31

Re: Re: Zdravim kraba

A jeste se tim drze chlubime ;-)

krab 19.3.2008 21:52

Re: Zdravim kraba

Ode mne nakladaky nebyly ani jednou.

V zahranici to samozrejme nefunguje. Vim o cem mluvim, ziju dlouhodobe v Londyne. Ty fakt nechapes, ze jde o svobodu. Nejspis ti to tedy bude muset bejt vysvetleno ponekud tvrdeji (nemyslim nasili, viz konec tohoto prispevku). Mne nejde o koureni. Za prvy jak sem rek, ziju v Anglii, takze mne se zakaz v CR netyka. Za druhy, kdyz sem obcas doma, tak v my lokalni hospode (rikame ji Zakladna) se kourit dycky bude, nema na to kdo dohlizet, vsichni se zname, vcetne policajtu. Za treti i v minulosti sem sam dobrovolne chodil hulit ven, kdyz sem sedel ve spolecnosti kde to nekomu fakt vadilo, protoze sem mu proste nechtel hulit pod nos.

Jak je videt, o koureni mi vubec nejde. Donekonecna mi jde o SVOBODU. A tam ses ohrozenej ty, stejne jako ja. Jde o pocit, ze kdyz je nekoho vic, tak muze nadiktovat zbytku cokoliv, i kdyz to zasahuje do jeho prav a pritom soucasnej stav nijak nezasahuje do prav vetsiny. Ty si dneska pripadas jako king, protoze mas pocit ze vyhrajete (podle me stejne ne, ale to je jedno, to se netyka pointy). Ale prispeje to k pocitu, ze takto NASILIM lze postupovat ve vsech pripadech. A taky se tak postupovat bude. A postihne to i tebe a to uz se smat nebudes. Az zakazou tucny jidlo protoze prispiva k obezite, az zakazou plnotucny zarovky a budou nabizet jen blikajici zarivky, az zakazou auta o objemu vetsim nez jeden litr, az budou zatykat za nadavky v opilosti ale rabujici gangy nechaj bejt protoze je ted zrovna moda vinit celou spolecnost za problemy par mensin...

Pak si reknes: sakra, krab mel pravdu...

:-)

Evropan (original) 19.3.2008 21:59

Re: Re: Zdravim kraba

Sakra Krabe, ped tejdnem jsem v Londyne byl a kam se vlezl, tam se nehulilo, ale OK, az budou zakazovat zaroFky nebo velky auta tak to bude jina pohadka, tohle mi vyhovuje, proto to podporim. Proste jsem sobecka ku*va, vim to o sobe a netajim se s tim. Hotovo.

krab 19.3.2008 22:07

Re: Re: Re: Zdravim kraba

Ach jo. Kolikrat ti clovek musi rict neco pomerne neslozityho, nez to pochopis?

S tema zarovkama a velkejma autama to bude uplne stejne!! Proste (zblbnuta) vetsina si rekne, ze zarovky nicej zivotni prostredi a zakazou je a hotovo dvacet, muzes si podporovat co chces a bejt sobeckej jak chces, argumentovat tim ze to sou tvoje prachy a ze si priplatis a budes mit SMULU. Proste nebudou. Protoze nejakej jinej originalni evropan bude argumentovat stejne (blbe) jako argumentujes ty ted.

Evropan (original) 19.3.2008 22:29

Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

Krabe klid,ja Ti rozumim, ale opakuju, ted se to nedeje a nejni jisty jestli bude. Nac stahovat kalhoty kdyz brod je jeste daleko. Ale rekni do ktery hospody v Londyne chodis hulit ;-)

krab 19.3.2008 23:24

Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

Ne, deje se to, ted si to akorat neuvedomujes, protoze ses omamenej sladkym (a krvavym!! :-)) vitezstvim nad kuraky. Ale pockej, jednou (i vickrat) splaces taky, nebude to koureni, bude to nejaky tvoje tema, a vetsina ti bude komandovat co mas delat i kdyz se jich to nijak netyka. Vsechno v zajmu "vyssihi principu". To uz budes po pas v proudu a zjistis, ze sis zapomnel sundat kalhoty :-)

No do zadny. Nikde se nesmi, krom ty jedny se zatazenejma zaluziema, ale tam je zase zamcino :-)

Da se to prezit. Nakonec i ty zarovky samy o sobe se daj prezit ( i kdyz ted sem si koupil peknou plnotucnou 100wattovku za par penny a krasne si tady svitim na celej neighbourhood!! :-))

Ale takhle je to pomalounku polehounku, pekne si vas pripravujou, a pak najednou nebudete moct nic.