26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
glosátor 20.3.2008 23:08

Co argumentovat takhle

Většina je povinna  tolerovat drogovou závislost menšiny - kuřáci ničím jiným nejsou.  Proto je i většina povinna tolerovat  feťákům, aby si píchali drogy  v dětských koutcích parků a jehly odhazovali do pískovišť.  A pokud to rodičům dítek vadí, ať sedí doma .  Nikdo je přece nenutí do toho parku chodit.

Takto hovadsky argumentují zastánci kouření v hospodách, nějaký krab najmě.

Tarrendine 20.3.2008 16:32

Re: Ufff

Tolik k nekurakum.

Naopak kuraci argumentuji svobodnym podnikanim a splodinama. Svoboda jednotlivce konci tam, kde zacina svoboda jineho cloveka. A jednotlivec je povinen se podridit prani vetsiny. Je smutne, ze na zastavkach je sice oficialne zakazano kourit, ale nejsou ucinena opatreni jak by bylo mozno tento zakon dodrzovat. Tak jako neexistuji vyhrazene kuracke zony na nadrazich a letistich kde je zakaz koureni nastaven plosne. Priklad z letiste v Kodani, kde sice je zakazano kourit v celem letisti ovsem i tam v tranzitni zone je uzavrena mistnost kde se kourit smi. Naopak prazske letiste povoluje koureni jenom v restauracich a tam se to muze pomerne dost prodrazit, ale i tak je to v poradku, protoze letiste je soukroma spolecnost.

Ovsem pokracujme dal. Svoboda podnikani, by nemela byt ohrozena zadnou regulaci. Hygienicke predpisy jsou nutnost je to zpusob jak zajistit alespon primerenou kvalitu podavanych potravin tudiz se predchazi vysoce nakazlivym onemocnenim a otravam zpusobenych jidlem. Koureni je nekde jinde. Zavislost na tabaku vznika svobodnym rozhodnutim jedince a je pouze na spolecnosti, jestli tuto zavislost toleruje ci ne. Nemluve o tom, ze stat z teto zavislosti pomerne dost profituje, tak jako profituje z prodeje alkoholu coz je dalsi droga. Navic mluvime-li o zavislostech na cemkoliv nelibi se mi jako obcanovi tohoto statu sponzorovat zavisle na tvrdych drogach, kteri se leci v ruznych lecebnach. Naopak pokud chce kurak prestat kourit spolecnost mu tak maximalne drzi palce a on si musi svoji kuru zaplatit sam. Tady vidim nespravedlnost, ale to je muj osobni nazor.

Nemuzeme rikat nekurakum, nechces byt v zahulenem prostredi nechod tam, doporucovat jim otvirat nekuracke hospody. Ja jako kurak jsem ochoten se prizpusobit a nekourim tam, kde to neni vhodne. Souhlasim se zavedenim regulacniho opaterni, ale pouze takoveho, ktere bude mit smysl a bude jasne definovat co se nesmi a kde. Zadne obecne fraze, potazmo jak jsem cetl nikde. Toto je muj nazor

Tarrendine 20.3.2008 15:51

Ufff

Tak jsem mel moznost procist celou diskuzi a hned na zacatku rikam jsem kurak, jsem zavisly na nikotinu moje denni spotreba je zhruba 1 krabicka cigaret. Zacal jsem kourit a zachutnalo mi to. Pokud bych se mel snazit o napravu dalo by mi to dost prace. Bydlim v byte s balkonem a nenapadlo by mne kourit doma, kde ziji s nekuraky, takze chodim na balkon.

Ted ale k clanku a vasim komentarum. Clanek neni napsany uplne spatne a docela slusne se zaobira realiemi tykajicich se osobniho vlastnictvi a moznosti svobodneho rozhodovani. Naopak diskuse me zklamala, jelikoz jsem se dozvedel dve klicove veci jak ze strany nekuraku tak kuraku.

Nekuraci maji problem, ze je otravuje predevsim smrad kuraku a pak jim take vadi, ze to musi dychat, tak jako musi dychat ruzne dalsi splodiny, ovsem proti omezeni pouzivani automobilu se primo bojovat neda, protoze ty vlastni obe skupiny lidi. Militantni kuraci by navic zakazali koureni uplne = postaveni tabaku mimo zakon. Pokud budu spekulovat o teto variante, dostaneme se do idelani spolecnosti, kde nikdo nekouri, protoze koureni je trestne a vsichni budeme mit zdrave deti. Je to krasna utopie, tak proc budou dale umirat lide na rakovinu plic? Protoze karcinogenu je ve vzduchu mnohem vice a mnohem vetsi mnozstvi karcinogenu je produkovano vyrobni sferou a vlastniky motorovych zarizeni. (tudiz nejen automobilu).

Bavme se radeji dal o omezeni koureni. Souhlasim s omezenim koureni po dobu obeda v restauracich, cloveku doopravdy chutna vic. Navic i v zahranici je to celkem bezna vec a nikomu to zas tak moc nevadi. Toto omezeni je mozno nastavit plosne a povinne pro vsechny restauratery. Od urcite hodiny bych dle preferenci daneho majitele podniku koureni bud povolil nebo zakazal. Ovsem oddelovani prostoru je nesmysl. pokud neni pevna prepazka a vykona vzduchotechnika, ktera doopravdy vzduch vycisti. Nebavim se o verejnych institucich, kde je zakaz koureni samozrejmosti. Tak jako u 99% zamestnavatelu.

sdf 20.3.2008 12:33

Re: Kurak = Fetak

No nevím, srovnávat kuřáka a feťáka, to jsi asi spadl hodně zvysoka :-)

sdf 20.3.2008 12:29

Re: zákaz kouření

Jasně Věro. Zakažme to všechno. Zakažme auta, moc to kouří, 180 g/km, hnus. Navíc ty nehody. Zakažme tučná jídla, nejvíce lidí v USA umírá na důsledek požírání tučných jídel, zakázat prosím. Pak třeba ty plasty, Humus, Zakázat. Prací prášky, ještě větší humus. Pak ty mobilní telefony. Nechápu proč bych měl dostat nádor do hlavy jenom proto, že jedu autobusem a 10 cm vedle mě stojí osoba telefonující. Mám pokračovat ? Zakažme to teda všechno. Odstěhujme se všichni někam do Afriky. A začněme znovu.

sdf 20.3.2008 12:25

Re: Rozdíl, který autor nevidí

Dobře, Beru. Co teda uděláme s autama ?? Z těch toho leze 10x víc než z jedné cigarety. Zakážeme to ?

Frank 20.3.2008 11:29

Re: Re: Krabe

Vy nevíte, co je typický způsob českého myšlení? Třeba to, že zákony a vyhlášky, by se měly dodržovat. Jenže správný Čech místo o dodržování uvažuje, jak s tím vysouložit. Jestli i to vám uniká, je mi to líto, ale závada bude na vaší straně.

Frank 20.3.2008 11:25

Re: Re: Rozdíl, který autor nevidí

Můžete své tvrzení doložit čísly?

Fafa 20.3.2008 2:23

Krabe

nejmenuje se nahodou U kocky a kanara?

mike 20.3.2008 1:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

Hele, mne uz to nebavi. Jaky hejsek? Psal jsem o tom, ze by hospodsti, se kteryma jsem osobne mluvil, chteli, ale nemohou. A snazil se vysvetlit, proc.

Nejak jsem si v te Kalifornii totality nevsiml ;-)

krab 20.3.2008 0:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

mam nejradsi kdyz nejakej hejsek, kterej v tom nema zadnej interest vi lip, co ma delat hostinskej se svejma prachama. kapitalismus je vo tom, ze kazdej si dela co chce, je motivovanej ziskem, coz 1) zapricini ze bude hledat nejefektivnejsi reseni 2) lidi mu daj svejma peneznima hlasama najevo, o co maj zajem.

prave tenhle mechanismus zajisti to nejlepsi reseni, ne zadny rady vseznalku, ktery tomu prd rozumej, nechce se jim nic delat, nic riskovat, krome cizich penez.

a prave tenhle mechanismus te usvedcuje z omylu - ze nekuracky hospody nefrcej znamena, ze je lidi nechtej, to je fakt, kterej muzes pozorovat kam se podivas. muzes tvrdit ze obloha je zelena ale staci se podivat ze je modra a muzes to okecavat jak chces.

Starej se o to, abys ty byl co nejuspesnejsi v tom co delas a nech hospodsky se starat o to, aby byli oni co neujspesnejsi. Tim poslouzis nejlip. Pokud budou ridit spolenost lidi co na tom nejsou nijak motivovany, sme zpatky v totaci.

zaverem: pokud neresis svobodu, zadnou mit nebudes. "Pragmaticka" reseni, jak ty tak roztomile nazyvas statni buzeraci a porucnictvi, vedou k totalite. Ja totac nechci, esli ty jo, rekni to nahlas.

Vlad 20.3.2008 0:26

Re: Re: zákaz kouření

Proč vláda? Pokud se sníží příjem z tabáku (mimochodem, už se kdysi velice snížil privatizací tabákového monopolu), pak výpadek nahradí ti, kdo ho způsobili. A výdělkem z práce, ne z kecání v parlamentu.

Vlad 20.3.2008 0:21

Re: Rozdíl, který autor nevidí

Kdo je v DOSAHU, Richarde III. Když to nechci čichat, tak do dosahu nelezu. Samozřejmě za předpokladu, že jsou místa pro nekuřáky a jiná místa pro ty, co jim to nevadí. Ale JEN všechna místa pro nekuřáky? A co všechna místa pro plešaté? Vdechnout vlas je velice nebezpečné a jistě byste našel spousty zapálených dokazovačů, kolik nás to stojí.

Mimochodem: mnohem víc stojí, víc škod působí a daleko víc obtěžují sportovci.

mike 20.3.2008 0:01

Re: Jejda, Mike je tu,

Jo, ale ne ten z Minessoty ;-)

mike 20.3.2008 0:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

To je fajn, hygiena je dulezita ;-)

3) ja myslel slovo "funguje" v kontextu meho prvniho prispevku. Funguje -> nekouri se tam a hospody prosperuji. Jednou jsme dokonce museli cekat venku, nez se uvolni stul.

4) jo, jenze ja na tuhle vasi svobodu kaslu :) Protoze jste tak dlouho omezovali mou, ze je mi vase ukradena. To uz jsem psal, tocime se v kruhu. 5) to uz jsem taky udelal nekde v tomhle vlaknu :)

Prisel by o prachy, protoze nekuraci maji zafixovano, ze v jeho hodpode je zahuleno a o zmene by se nedozvedeli vcas. O sluzby zajem je. Tady na Zizkove si v nekurackych misnostech obcas nesednu a v kurackych je poloprazdno. Nejakou dobu ovsem trvalo, nez na to lidi prisli. A presne o tuhle prechodnou dobu jde. Opet, svobodu neresim. Jsem pragmatik a zajimaji mne reseni, ktera funguji. Zmena v jednom okamziku by fungovala, postupna znamena riziko.

Dobra, nemaji nic z prodeje cigaret. Kuraci jim obsadili hospodu a nekuraci odesli. Takze jim nezbyva nez zit z toho, co utrati kuraci. Nekuraci by nejspis utratili vic (misto koureni jedi :), ale hospodsti se boji zmenu risknout, protoze zmena osazenstva nejakou dobu trva. Takze mozna maji svobodu, ale nemohou ji vyuzit. Ve vysledku to vyjde nastejno.

Hipik - pravicovy recidivista 19.3.2008 23:49

Jejda, Mike je tu,

jsi tu jeste ? ;-P

krab 19.3.2008 23:42

Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhý článek,

hele mas recht, partaci fakt nemaj sajna co to je kinderstube. ja jim furt rikam ze sou vypatlany a at tak nechlastaj...

at si raci prectou tebe, at vedi jak se vede kultivovana ta, jak se to rika, jo, DISKUUZE!!

krab 19.3.2008 23:36

Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

me uz fakt vomyli... :-) 3) nefunguje to tam, omezuje to tam svobodu stejne jako v UK a stejne jako by omezovalo u nas.

4) se zastavkama (verejny) souhlasim, s hospodou (soukromy) ne. Diskuze o svobode je VZDY podstatna proboha!! Jinak zadnou mit nebudes!

5) tak zbejva ten zasadni rozdil napsat

ad Maly namet: samozrejme ze se hospodsky muze svobodne rozhodnout, ze zakaze koureni. A jsem strasne rad, ze priznavas, ze by prisel o prachy. A v jaky situaci firma prijde o prachy? KDYZ JEJI SLUZBY ZAKAZNIK NECHCE! Takze ty chces vedome lidi pripravit o neco, co sami chtej. Podminky jsou stejny prave ted. Kdyz zakazes jednu uspesnou sluzbu, zadny podminky jsi nevyrovnal, akorat jsi pripravil spolecnost o to co chce. TOHLE JE PRINCIP KAPITALISMU, jestli zpochybnujes tohle, nemame se o cem bavit. Protoze to uz mluvis uplne proti rezimu a na ty co chtej svrhnout rezim uz neplatej zadny reci, proti nim je potreba se branit jinak.

Svoboda tech hostinskejch je v tom, ze to delat nemusej! Ze kafraj, to je jejich problem, nikdo je nenuti. Nakonec, kdo v praci nekafra? ALE MAS VOLBU! Krom toho si protirecis: z kuraku nic nemaji ale nemohou je vyhodit, protoze by prisli o prachy.

glosátor 19.3.2008 23:28

Re: Re: Re: Re: Dlouhý článek,

Důvodně se obávám, že ani Vy, ani Vaši chlastem a nikotinem vypatlaní kámoši v montérkách nevědí, co to je Kinderstube. Hulváctví nádražní restaurace čtvrté cenové  skupiny jste povýšil na normu. Je mi Vás líto.

krab 19.3.2008 23:24

Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

Ne, deje se to, ted si to akorat neuvedomujes, protoze ses omamenej sladkym (a krvavym!! :-)) vitezstvim nad kuraky. Ale pockej, jednou (i vickrat) splaces taky, nebude to koureni, bude to nejaky tvoje tema, a vetsina ti bude komandovat co mas delat i kdyz se jich to nijak netyka. Vsechno v zajmu "vyssihi principu". To uz budes po pas v proudu a zjistis, ze sis zapomnel sundat kalhoty :-)

No do zadny. Nikde se nesmi, krom ty jedny se zatazenejma zaluziema, ale tam je zase zamcino :-)

Da se to prezit. Nakonec i ty zarovky samy o sobe se daj prezit ( i kdyz ted sem si koupil peknou plnotucnou 100wattovku za par penny a krasne si tady svitim na celej neighbourhood!! :-))

Ale takhle je to pomalounku polehounku, pekne si vas pripravujou, a pak najednou nebudete moct nic.

krab 19.3.2008 23:11

Re: Re: Re: Krabe

vidis, to me nenapadlo (s tema bolsevikama :-))

krab 19.3.2008 23:10

Re: Krabe

7) ja mam prave velmi dobrou predstavu o tom, co to je svoboda, coz plyne z mych prispevku. Nikdo netrpi KVULI MNE, maximalne kvuli svymu rozhodnuti.

8) moje argmenty nemaji nic spolecnyho s moji libustkou, chapu ze se snazis me zneverohodnit za jakoukoliv cenu, nicmene uplne stejne jako ja argumentuje militantni nekurak Vaclav Klaus. (resp. ja argumentuju stejne jako on... :-) )

9) ano, ses despota, protoze chces vyhanet ven nekoho, kdo narval prachy do hospody, tebe si pozval POUZE pokud budes respektovat JEHO podminky, nacez ty se odvdecis tim ze ho zacnes komandovat.

10) na zaver: jses pripravenej hradit hospodskejm ze svyho ztraty ktery by z toho zakona plynuly?

nosál 19.3.2008 23:08

mne se to netýká

nejdřív vyvlastnili velkokapitalisty, pak živnostníky, pak sedláky, pak zakázali chodit přes hranice, pak udělali měnu a tím všem sebrali peníze, . pak zaveldi všude kádrováky, mezitím pár lidí poravili a furt se nic nedělo, že jo? na začátku taky byli hnusní  .buržousti a na konci lágry. To má nevyhnutelnou logiku. Jo a jendřív se musí vykládat , jak je vše užasný a vše pro lid... A pitomci tomu věří...

Richard III. 19.3.2008 23:07

Rozdíl, který autor nevidí

Je podstatný rozdíl mezi alkoholem, který působí na konzumenta, zatímco ostatní může pohled na konzumenta spíš odradit, a tabákem, který působí na KAŽDÉHO, kdo je v dosahu, a to přímo a bezprostředně. Proto jsou snahy o srovnání těchto drog nesmyslné, rozhodně v té primitivní podobě.

Evropan (original) 19.3.2008 23:05

Re: Re: Krabe

Jojo Krabe vetsina je svinstvo, vsak se jim rusky rika bolsevici ;-D;-D  Hele uzij si tu Vasi Zakladnu nakonec i tu hospodu na Canary Wharf a bacha, bude jeste hur ! ;-D

krab 19.3.2008 23:05

Re: Krabe

pokr 4) potvrzujes to nakonec sam tim, ze "to je vec ktera se musi nejak prekousnout". A KOURENI ALE NENI JEDINA VEC, ktera se musi prekusovat.

5) ze si to nekdo pochvaluje, ze se lidi skamaradej i kdyz by se predtim neskamaradili, je vedlejsi efekt, kterej s podstatou nijak nesouvisi. Uplne ze stejnyho soudku je tentyz fakt, ze za totality spolu lidi vic drzeli, min si zavideli (taky nebylo co) a jelikoz musely kolikrat bydlet i cizi rodiny spolu, tak se navazovala "pratelstvi na cely zivot".

Nevim jak ty, ale ja si kamose umim najit sam, nepotrebuju k tomu nejakej zakon.

6) ad "do zakazu koureni vsude tak nejak vyhnilo castecne samo" DEKUJU ZA KRASNEJ ARGUMENT! PRESNE TO TVRDIM JA! Kdyz si SAMI LIDI omezej koureni, tak to SAMI lidi chtej a proti tomu ja nemam vubec nic! Ja, narozdil od tebe, naprosto respektuju, kdyz si majitel sam zakaze kourit v JEHO hospode. Ja tam proste nepudu a je to. A kdyz pudu, tak samozrejme nebudu hulit a ani nadavat.

Pasáček koz z Vermontu 19.3.2008 23:04

Re: Re: Re: A jak je to v USA, zemi svobody ?

Máte pravdu, pane 68.  Svět je krutý. Když se již nemohu udržet a provolávám slávu statečné  americké armádě a jejímu vrchnímu veliteli, lidé si myslí, že jsem ironický.

Hawk 19.3.2008 23:03

Re: zákaz kouření

A co 47 (49?) mld jen ze spotřební daně za cigarety? O kolik by musela vláda zvednout DPH nebo jakou další daň zavést, aby tenhle výpadek nahradila?

krab 19.3.2008 23:00

Re: Krabe

diky za super prispevek. Absolutne s nicim nesouhlasim, ale je to krasnej seznam veci, ktery se casto mezi lidma opakujou, nicmene jsou "wrong" a je to pro me prilezitost jak se k nim vyjadrit.

1) co to je "typicky" cesky zpusob mysleni? Vidim v tom stereotypni utoceni na "maleho ceskeho clovicka". Sorry, ale ja se za nej nepovazuju a krome tohodle bohuzel rozsirenyho sebemrckastvi ktery predvadis ty si ani nemyslim, ze by ceskej clovek byl mensi nez anglickej.

2) co mam na Zakladne delat kdyz me vetsina terorizuje??? Je to hospoda kam chodime jenom "my co spolu mluvime", nikomu jinymu do toho absolutne nic neni, nikdo tam nikdy nebyl a nebude, ale ty a tobe podobny mi budete rikat ze mame chodit jak blbci pred hospodu? Co to je za drzost??

3) znam zde na Canary Wharf hospodu, ktera od zakazu loni v cervenci ma vecer vzdy zatazeny rolety a je zamcino. Nicmene sviti se a hospoda je evidentne plna "typicky cesky smyslejicich lidi".

4) kdyz jsem ale mluvil ze tu zakaz nefunguje, nemel jsem na mysli ze se nedodrzuje, ale ze nefunguje v tom smyslu, jak o tom mluvim - OMEZIL SVOBODU, lidi to berou odevzdane, meni se jejich premejsleni, uz nejsou tak haklivi na vlastni svobodu si se svym zdravim a penezmadelat co chtej. Kdyz jim nekdo nakuka, ze to je pro jejich "dobro", neprojevej vlastni rozum ale spolknou to, i kdyz to je hovadina a kdyz se s nima bavis, tak zjistis ze s tim nesouhlasej. Ale umozni to MANIPULACI.

mike 19.3.2008 22:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim kraba

Behani je zdrave ;-)