3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karla 22.7.2008 12:12

a co se tak zaměřit

na jízdu na červenou, nedání předností v jízdě (z prava), parkování v křižovatkách, na přechodech pro chodce atd. Na to nepotřebujete investice. Jde jen o to, donutit městkou policii pracovat a ne jen se provážet v automobilech. Pak by možná ubylo přepadání lidí, bank, směnáren a tak podobně.  Možná, že by nemuseli umírat lidé za bílého dne na Karlově nám. v Praze a na jiných místech. Kdyby tato policie dělala co má a k čemu byla zřízena, odpadla by v mnoha případech i ta rychlá jízda. Jinak se na vás pane profesore opravdu nezlobím. 

Chris Kelvin 22.7.2008 12:15

Re: a co se tak zaměřit

Nejnebezpečnější je myškování. Viz nedávná nehoda na Černém mostě. Bilance: jeden mrtvý, jeden těžce zraněný, původce nehody téměř neškrábnut mizí v dáli.....

vladimír314 22.7.2008 12:23

Re: Re: a co se tak zaměřit

dtto minulý týden v Brně, myška ve 120 a dva mrtví

pavel 99 22.7.2008 14:20

Re: Re: Re: a co se tak zaměřit

přesně, ale policie (zvláště MP) v tu dobu zajisté chytla někoho, kdo jel 55km/hod na padesátce. A tento "úspěch" jí bohatě stačí. Ono je to jednodušší a "výnosnější".

Daniel 22.7.2008 11:30

jsem pro

Tři týdny v Belgii mi rozsvítili oči. Je to o povaze -   češi stále někam spěchají jsou nervozní . V Belgii po městech ač se má 50 se povětšinou jede 40 (myslím malé městečka a vesničky. Neb množství kol to ani jinak neumožní. Za celou dobu jsem neslyšel klakson na cyklisty co jedou vedle sebe a brzdili by auto. Mezi vesnicemi které jsou blízko u sebe je i omezení na 70 - pravděpodobně aby neznalý na to hned nedupl na 90 a pak zase pracně brzdil. Výše pokut naučila jezdit lidi .

Dle mě zákon který nelze vymáhat je o ničem - a hlavně pro všechny stejně.

MR 22.7.2008 13:50

Re: jsem pro

Tak se ale taky podívejte na hustotu sítě (dálnice) a to nemluvím o kvalitě..... to je s jakoukoilv západní zemí (zatím) nesrovnatelné.

Michal 22.7.2008 11:24

Záleží na kombinaci bodů 5 a 6

Pokud obecní policie měří hlavně v místech, kde je omezení rychlosti objektivně zbytečné a patřilo by tam zvýšení rychlostního limitu, jde o buzeraci a účelové plnění městských pokladen. V takovém případě je zrušení pravomoci pro MP zcela v pořádku.

Pokud by obecní policie měřila pouze v místech, kde je omezení na místě, a tolerovala náhodné překročení rychlosti o malé hodnoty, což se může stát každému řidiči, nebyl by důvod pravomoc rušit.

skip 22.7.2008 11:23

Argumentace bez faktů..

Překvapuje mne, že někdo jako je pan profesor se uchýlí k tomu, že začně argumentovat, aniž by se pokusil ověřit a zjistit byť i ta nejzákladnější fakta a data pro svoji argumentaci. Pak se podle mne nemá smysl bavit vůbec o ničem.

1. Neexistuje statistika, která by sledovala jako příčinu nehod nedodržení maximální povolené rychlosti, tvrdit, že příčinou situace na našich silnicích je její nedodržení není nic než fabulace a subjektivní dojem.

2. Neexistuje žádný výzkum, který by prokázal vliv radarů na bezpečnost silničního provozu, resp. snížení nehodovosti, alespoň v ČR. Pokud vím, dělal se podobný výzkum pouze v Británii, výsledkem bylo, že po instalaci fotoradarů nehodovost mírně stoupla.

3. Autor nemá ani základní přehled o statistikách nehodovosti, pokud píše, že se situace na našich silnicicích nelepší a nelepšila. To je pouze subjektivní dojem. Ve skutečnosti počty mrtvých na našich silnicích až do zavedení bodového zákona dlouhodobě klesaly a to navzdory výrazně vzrůstajícímu počtu automobilů. Pokud píše že, situace se nezlepšila od zavedení bodového zákona a navrhuje větší počet radarů, odporuje sám sobě. Od zavedení bodového zákona byly instalovány stovky nových radarů, situace se zhoršila a jako řešení tedy navrhneme další radary? A co se třeba zaměřit na opravdu nebezpečné chování na silnici, jako nedodržování bezpečné vzdálenosti, nedání přednosti v jízdě, nebo agresivní předjíždění, které stojí za většinou smrtelných nehod, namísto vybírání pokut za mírné překročení povolené rychlosti?

3. Ve svých úvahách pracuje autor s předpokladem, že zájmem obcí je bezpečnost jejich občanů,  a pomíjí fakt, že radary v obcích jsou pronajímány soukromými subjekty, převážně podnikem bývalých STBáků Czech radar, a obce odvádí minimálně polovinu vybrané částky právě těmto subjektům. Měření tak není nic jiného než byznys, protože soukromému subjektu jde z definice pouze a jedině o zisk, nikoli o zvýšení bezpečnosti, snížení počtu přestupků a tedy ztrátu zisku.

MR 22.7.2008 14:02

Re: Argumentace bez faktů..

OK - souhlas.

Jak jsem již psal - ty statistiky jsou zavádějící. Navíc, myslet si, že větší tvrdost trestů něco vyřeší je naivita a to bychom už mohli vědět. Prostě od určité meze to pak ignorujete s tím, že Vás prostě nechytí.

Sám se živím ježděním, někteří sice jezdí jako prasata ale to má tisíc dalších souvislostí. Ale zasvinit si tady každej keř a sloup radarem, to může udělat jedině blázen. Těm, kterým je třeba 18 a nic si nedají vysvětlit je to pak stejně fuk a přijít o papíry - tak se dá jezdit bez nich, ne a auto se dá nakonec ukrást? Naprosto souhlasím se snahou zvýšit bezpečnost na silnicích ale má to A,B,C,D ....... a ne jenom R! 

pivak 22.7.2008 11:22

Kecy

To jsou jen kecy, ja bych byl pro mereni, ale at meri na mistech kde to skutecne zvysi bezpecnost provozu. At meri u skol, at meri na mistech s vysokym vyskytem chodcu. Ale posunuti znacky zacatku obce do poli a umisteni radaru hned za ni, je cista buzerace, ktera bezpecnost provozu nezvysi. Ke skutecnemu zvyseni bezpecnosti totiz nedojde dokud nebudou policiste v ulicich, dokud nebudou pokutovat nebezpecnou jizdu.

marek 22.7.2008 11:13

zóna blbosti

Skoro každá vesnice pohrdá špatným zákonem který omezuje rychlost vozidel na 50 km a vytváří takzvané zóny s omezením na 40 i 30 km!Za bolševikú při výrobě poloaut která nejezdila a nebrzdila balo povoleno 60 km!Myslíte že obecní úřady které značnou část daně dostávají od motoristů si to uvědomí a nebudou je časem nutit aby si najmuli obecního drába,který je s červeným praporkem za úplatu převede přes obec,cestou bude sledovat zda nevydávají nepovolené výstražné zvukové zařízení(skřípající zuby),neodplyvující nad bolševiky na radnicích kteří by  snad chtěli zpoplatnit zákonem kdeco (porušování lidských práv je zákonem povoleno) a jinak co nemůžou lidem zpoplatnit zakázat ...Pan doktor(snad za léta ředitelování ještě je) může jezdit s modrým majáčkem - vždyť zachraňuje daňového poplatníka-a ostatním vip bych používání modrého majáku povolil za poplatek podle výše funkce a vytunelovaných peněz zestupně.Doufám pane řediteli že ve vaší nemocnici nezemře pomocí vašich zaměstnanců více lidí než po střetu s vozidlem jež nedodržuje50,40,30,20 ba i 5 km/hod       Marek

Předseda 22.7.2008 11:25

Re: zóna blbosti

No dobře, ale na to auto, které nejezdilo a nebrzdilo, zdaleka nemělo za bolševika peníze tolik lidí jako dnes = aut byla oproti dnešku na silnici pětina. Musí se to brát v souvislosti s celkovým provozem. Tu padesátku i míň bych zas tak nekritizoval, ovšem je pravda, že na spoustě míst je rychlost skutečně omezená jenom kvůli tomu, aby bylo kde měřit.

jirka.s. 22.7.2008 11:27

Re: "Pan doktor může jezdit s modrým majáčkem ..."

Docela by mne zajímalo, s jakým vozidlem a při jaké rychlosti jsi se střetl asi tak ty? Byl to hov/nocuc, který jel alespoň 150km/hod, že? Jinak doporučuji: http://www.lfhk.cuni.cz/psych/

Skoroprduch 22.7.2008 11:12

spěchálkové

Opět diskuze o tom jak přesně dodržovat rychlost, jsou to pouze a pouze výmluvy. Pokud ujedu s často používaným vozem cca 2000 km musím mít v uchu zvuk motoru při příslušné rychlosti tak co. Další výmluva je spěchám OK co s "ušetřeným" časem udělám, v převážném počtu nic. Tak proč spěchat. Opravdu se úroveň společnosti odvíjí od schopnosti dodržovat vlastní zákony a to je vše.

Loki 22.7.2008 12:00

Re: spěchálkové

Skoroprduchu, mohu vás ujistit, že existují:

1. automobily, u kterých není při dané rychlosti zvuk motoru při jízdě slyšet a tudíž se dle něj není možno řídit;

2. automobily, u kterých otáčky motoru nesouvisí s rychlostí vozu a dokonce je u nich možná situace, kdy při plynule klesajících otáčkách motoru automobil plynule zrychluje využívaje tak vlastností převodovky CVT;

3. jedinci zcela bez hudebního sluchu a těm výška tónu čili otáčky motoru neřekne vůbec nic.

A teď si představte že nemáte hudební sluch (3) a sedíte v Audi A6 (1) s převodovkou Multitronic (2). Takže buď budete neustále kontrolovat rychloměr, nebo vám ten kamión za vámi nas..upený z toho, že jedete mezi poli na okraji Prahy už 10 minut rychlostí něco mezi 40 a 45 km/h prostě do toho kufru najede nebo vás z té úzké silnice při předjíždění prostě do toho ječmene smete ...

Skoroprduch 22.7.2008 12:45

Re: Re: spěchálkové

Dovoluji si lehce oponovat, automobily o kterých píšete jsou z jiné třídy než standardní vozy běžně u nás používané. Také bych se rád svezl v něčem co popisujete, ale již 10 let se staráme o syna kterého srazil v obci jakýsi spěchálek a tak si tuto radovánku budu muset odepřít. Proto se dívám na vše okolo sebe trochu jinýma očima, nikomu to nepřeju ale přál bych si více ohleduplnosti a přívětivosti mezi lidmi. Bohužel asi zůstane pouze u přání. Někdy si připadám že jsem ve společnosti kde vládne zákon džungle a nějak to nedovedu pochopit.

Bubik 22.7.2008 11:12

No, proti měření rychlosti v obci nelze nic namítat, pokud by

1/ městská policie, která byly primárně založena za účelem pořádkové služby, dělala kromě měření rychlosti a odtahování vozidel ještě tu pořádkovou službu

2/ obce pomalu systémem krok sun krok nesnižovaly povolenou rychlost v obci, zejména na úsecích, které jsou sice chodců prosty, ale bohatě osazeny radary. Příkladů takových, kde bylo původně povoleno 80, pak 70, nyní 50 jen v Praze mohu vyjmenovat řadu. Poslední opatření je konec dálnice D5 vedoucí průmyslovou oblastí a oddělené valem hlíny od sídliště, kde byla rychlost snížena ze 100 na 80.

3/ kdyby se přístup obcí k povolené rychlosti v obci řídil stanoviskem bezpečnosti ( na okrajích 100, pak 80, blíže centru 70 a obytných územích 50), stejně tak jak je tomu léta třeba v Německu a jak se v poslední době děje i v Rakousku. Onu maximálně povolenou padesátku třeba na volné silnici mezi třeba Běchovicemi a Dubčí vedoucí poli pak nedodržuje opravdu nikdo. Ani policie.

Neznám situaci v celé republice a nechci paušalizovat, ale poslední dobou v Praze vidím zajímavý cyklus: na periferní ulici je osazena 80ka, jejíž dodržování pravidelně měří MP. Když počet hříšníků klesá, sníží se rychlost na 70. Když i poté počet hříšníků klesá, sníží se rychlost na 50. No a ve finále se před přechody umístí lokální třicítka.........a MP měří a měří.......

romadur 22.7.2008 11:02

autor nerozladil ty co jezdi radi rychle

ale ty co nemaji radi vsudypritomnou buzeraci. a ze se o buzeraci jedna nelze schovat pod libiva slovicky o jakesi hypoteticke bezpecnosti. kazdy prece vi ze buzerbudky urady zrizuji proto aby se plnila obecni kasa (eventuelne kasa estebaku z firmy czech radar), nikoliv proto aby se prispelo vetsi bezpecnosti chodcu!!

para 22.7.2008 10:53

Simpatické ale nedomyšlené úvahy pana Hegera.

Nic proti prosazování ideálů ohleduplnosti a respektování pravidel a to nejen na silnici pane Hegel. Městská policie na rozdíl od státní ale odvádí pokuty přímo obci a obec zas MP financuje - to asi víme všichni... Váš návrch idealisticky počítá s mediálním tlakem v případě zneužití pravomocí strážníků, navíc krytých zájmy obce. Za tím se skrývá řada nedomyšleností.  Ve výsledku to povede minimálně k pokutování zejména těch, kteří k "obci" nepatří a  v tlaku na místní média jsou bezmocní. Důslek by byl jen nerovnoprávnost před zákonem. Motivovat MP k postupům proti  excesům jednotlivců na silnicích s nejtragičtějšímy konci to taky nebude - proč se honit se s rizkantním výsledkem za jedním pirátem silnic, když se dá za tu dobu s přehledem ulovit celá řádka malých ale jistých?  Pokladny vychytralejších a hlavně menších obcí to však pomoci naplnit může - celek to poškodí a k obecnému zvýšení bezpečnosti na silnicích to nepovede - což měl být ale záměr ne?:-/

lary 22.7.2008 9:52

pan ředitel Heger

zjevně nepochopil důvod, proč je třeba odebrat městské policii měření rychlosti. MP se tím změnila v dopravní policii, která se přestala zabývat obecnou kriminalitou a veřejným pořádkem a nedělá nic jiného, než měří a odtahuje špatně parkující vizidla. Tuto činnost vykonává bez ohledu na bezpečnost , ale zaměřuje se pouze na místa, kde je největší výskyt přestupků aby vybrala pro město co nejvíce na pokutách.

doktor 22.7.2008 10:07

zaměřuje se pouze na místa, kde je největší výskyt přestupků aby vybrala pro město co nejvíce na pokutách.

To ovšem dělá i státní dopravní policie. V oblasti, kde žiju, měří s oblibou těsně před výjezdem z měst, kde nejsou ani křižovatky, ani domy.

lary 22.7.2008 10:23

Re: zaměřuje se pouze na místa, kde je největší výskyt přestupků aby vybrala pro město co nejvíce na pokutách.

To je pane doktore na celém světě stejné, ale dopravní policie je tam na rozdíl od MP od toho.

vladimír314 22.7.2008 12:27

Re: pan ředitel Heger

Státní dopravní policii bohužel nemáme, takže díky za, že se tomu věnují aspopň MP.

Kenavp 22.7.2008 9:51

Měření rychlosti v obcích – jsem pro

Velmi dobře napsáno, správně argumentováno, jednoznačný souhlas. Děkuji.

MR 22.7.2008 9:35

Ad co to melete

Nevím, jak říkat tomu kdo jede 80 místo 50 - arcipirát? Je možné, že u některých aut může být technická tolerance měření tachometru až 5km/hod. Představte si, že před Vámi někdo jede 45 a vy ho nemáte šanci předjet, protože se pak sami dopustíte přestupku zvýšené rychlosti. Co na tom, že Vás řidič před Vámi "omezoval". Padesátkou ho budete předjíždět "dva dny".  Takže ještě záleží na okolnostech a v tom je kámen úrazu. Celá ta diskuse o rychlosti je z valné části totiž hloupost.

Ptám se, kdo zanalyzoval skutečné problémy nehodovosti a vážných nehod s následky úmrtí. Napíše se jednoduše, že nejvetším problémem je zvýšená rychlost ale:

Kde se ty nehody staly, kde je překročení rychlosti opravdu nebezpečné, v jakém stavu jsou vozovky. Kdo stíhá opravdové piráty na silnicích (ne ty, kteří jedou 60-70  5m před koncem obce) atd. Statistiky jsou jedna věc ale realita a okolnosti druhá. Obávám se, že toto se spojuje minimálně a radar v rukou MP je opravdu jen dobrý na jednoduché přilepšení  do obecního rozpočtu (ne všude). V jednom takovém městečku chodím do práce, takže vím o čem mluvím.

ok 22.7.2008 10:30

Re: Ad co to melete

nějak jste nepostřehl to nejpodstatnější z celého článku: civilizace je založena na

1. stanovení rozumných pravidel

2. důsledném vymáhání dodržování těchto pravidel

Pokud jedete 70km/h 5 metrů před koncem obce, skutečně PORUŠUJETE PRAVIDLA a nemůžete se divit, pokud jste pokutován. Taková jsou pravidla hry.

MB. 22.7.2008 10:39

Re: Re: Ad co to melete

Bod 1 i 2 jsou v poradku. Problem je, ze se nezabyvate, zda soucasne pravidlo o rychlosti splnuje podminku rozumnosti.

MR 22.7.2008 13:33

Re: Re: Ad co to melete

Takže - rozumné pravidlo - pravidlo je pravidlo a musí se respektovat o tom není sporu. Zda je rozumné (v demokratické společnosti)  si můžete Vy i já myslet své. Ad důsledné vymáhání - nevím zda jste zase pochopil Vy o co mi šlo - já jsem plně za dodržování pravidel ale proboha rozlišujme. Jak by se Vám líbila pokuta za to, že jdete po chodníku vlevo a máte jít třeba v pravo? Je to nebezpečné i když může jít o přestupek? Je to o prioritách - vy budete vybírat pokuty za 51km/hod. před značkou konec obce, fajn ale o 2km dál se Vám u nebezpečné křižovatky mimo obec budou zabíjet lidi. Ještě Vám to příjde v cajku? Měli bychom rozlišovat mezi neohrožujícím přestupkem a opravdu nebezpečným chováním. Četl jste analýzu nehodovosti? Kolonky a kolonky ale opravdový rozbor ..... (v mikrospánku šlápnete na pedál plynu a havarujete - kam to zařadíte?) 

Navíc se obávám, že ten problém dnes obecně není v nedůsledném vymáhání.

 

Harry 22.7.2008 11:03

Re: Ad co to melete

"Vámi někdo jede 45 a vy ho nemáte šanci předjet, protože se pak sami dopustíte přestupku zvýšené rychlosti. Co na tom, že Vás řidič před Vámi "omezoval". Padesátkou ho budete předjíždět "dva dny".! Zkuste si spocitat kolik sveho drahocenneho casu ztratite kdyz za nejakym snekem pojedete 20 minut o 5 km mene nezli Vam dovoluje znacka a nerisknete predjizdeni. Mozna si tim jednou usetrite zivot. Mestska policie ma u nas jedina sanci vychmatnout piraty co si ze silnice delaji adrenalinovy okruh. U nas je to nekolik motorkaru co si zavodi i v obci, je to vetsi vzruso jednou o sebe skrtli a motorka se valila na chodnik. Asi se budeme muset rozhodnout zda s tim stavem opravdu neco udelame nebo se budou hledat zaminky jak to hodit do autu.

Petr 22.7.2008 9:27

pan docent

Pan docent se nam asi pomatl...... jestli on potrebuje k dodrzovani pravidel nad svym chovanim mestske poskoky aby nam nebco neprovedl na silnici, zajimalo by me, jak vede FN. Jestli ma nad sebou bic, protoze jak koukam, neni schopen se sam uhlidat.