3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AAA 22.7.2008 15:08

Re: Re: Vynikající zbraní proti zkorumpovaným buzerujícím měšťákům . . .

A pokud zahadne nepribyvaji dalsi a dalsi tricitky na nesmyslnych mistech.

AAA 22.7.2008 15:10

Re: Re: Re: Vynikající zbraní proti zkorumpovaným buzerujícím měšťákům . . .

A bohuzel jaksi nestaci jezdit podle zakonem stanovenych limitu - je treba jezdit podle MESTEM stanovenych limitu.

karel.smíchov 22.7.2008 14:45

Re: Chcete opravdu, aby se řidiči polepšili?

jirkahk, --jak můžete navrhovat ,měřit rychlost jen st.policie, když se všeobyčně   VÍ  že  jich

chybí několik   stovek  !! na co si stěžují  sami policisté, že nestačí ani hlídat dálnice,

natož vesnice.  Pokud někdo naříká ,že si vylepšují rozpočet , AŤ  jezdí a dodržují  dopravní

předpisy  a JE vymalováno    NAZDAR   !V>-

Bubik 22.7.2008 15:15

Re: Re: Chcete opravdu, aby se řidiči polepšili?

každý má dělat to, na co stačí.

Městská policie by měla dělat pořádkovou policii, tedy šlapat chodník, koukat, kdo kde co krade, hlídat agresivní opilce, svinec padající z náklaďáků a bezdomovce vezoucí do sběru dekly od kanálů.

Policie ČR by pak měla dost lidí na vyšetřování kriminality a dopravní službu.

Chris Kelvin 22.7.2008 16:23

Re: Re: Re: Chcete opravdu, aby se řidiči polepšili?

Také by mohla (a to jediné bych jim v rámci dopravního ruchu přiznal) "bonzovat" na stavební úřad stavby, které nedodržují podmínky dané ve stavebním povolení a silně znečišťují komunikace svými náklaďáky. Tady se už ovšem pohybujeme v čiré utopii, protože stavební úřad nereaguje ani na vážné připomínky občanů a všichni víme proč :-/

Jarda J. 22.7.2008 13:42

Policejní stát...

Slováci mají v obci 60 km/hod. Jsou rozumnější než my. 50km/hod není na 3. stupeň, ani na 4. stupeň. Stále se řadí, tvoří se kolony. Neseřízené semafory, další problém. Kdo vymyslel 50km/hod byl .sel. Stejně to málokdo dodržuje. Snad autoškoly. Dále, kolikrát nás policajti a jiná verbež bude za jeden přestupek trestat ? Jedete náhodou trochu rychleji, seberou vám 2 body, dají vám pokutu a ještě pojišťovna by vás chtěla okrást zvýšením povinného ručení. Co je policejní stát, když ne toto ? Problém je v množství aut a katastrofálních silnicích. Značky jsou daleko od obce. Je pravda, že mnozí řidiči jezdí jako blázni, ale tito to budou dělat stále. Takové je třeba trestat. Ale úplně nejhorší na cestách jsou pomalí řidiči.

AAA 22.7.2008 15:19

Re: Policejní stát...

Uz nebudou. Zato zavadejii toleranci 0,2 promile. Aspon nejaka znamka zdraveho rozumu.

I-Worm 22.7.2008 15:23

Re: Policejní stát...

nejhorší jsou mladí suveréni. Pomalí řidiči sice ničí těm ostatním nervy a způsobují (někdy) zácpy, ale nezpůsobí tolik smrťáků.

karlos 22.7.2008 15:46

Re: Policejní stát...

Bohužel snížení rychlosti z 60 na 50 zavedl pan ministr Ruml, protože většina řidičů nedodržovala ani těch 60 km/hod. To je přesně o tom, že se předpokládá určité překračování stanoveného limitu a to je samozřejmě špatně. Nikdy nikdo neřekl, kolik nehod bylo způsobeno tím, že řidič jel v obci 60 km/hod, tedy povolenou rychlostí. Kdyby to bylo nějaké větší číslo, pak by samozřejmě bylo možné uvažovat o snížení, jenže ono žádné takové větší číslo neexistuje. Pouze se argumentovalo, že při rychlosti 50 má auto kratší brzdnou dráhu, než při 60. To je ovšem hrozná demagogie, protože při rychlosti 25 km/hod má auto ještě kratší brzdnou dráhu, proč jsme tedy nezavedli např. těch 25 km/hod?

Chris Kelvin 22.7.2008 16:25

Re: Re: Policejní stát...

Na tohle bohužel výzkumy existují a řídí se podle nich celá západní Evropa. Těch deset km/h je často právě dělící čárou mezi životem a smrtí. V padesáti má chodec šanci přežít mnohonásobně větší.

Jara London 22.7.2008 18:21

Re: Re: Re: Policejní stát...

Můžete dát odkaz na statistiky? Jinak je to, co jste napsal, jen bohapustým demagogickým blábolem.

honzak 22.7.2008 21:02

Re: Re: Re: Re: Policejní stát...

čistě z fyzikálního hlediska má auto při 50 o cca 25% menší kinetickou energii. To mluví pro 50. Zato motory běžných vozů střední třídy tu 50 nechtějí na čtyřku brát. To mluví proti. A jak již bylo mnohokrát napsáno, slušný řidič pojede slušně i při 60, debil udělá problém i ve 40.

pavel 99 22.7.2008 18:28

Re: Re: Re: Policejní stát...

docela rád bych ten rozdíl porovnal s reakční dobou dobrého/špatného řidiče (s platným řidičským oprávněním), s vlivem kvalitních/nekvalitních (ovšem schválených) pneumatik, a s vlivem kvalitního (např. Audi) a nekvalitního (Š1000, Wartburg.....) brzdového systému - provozovaného v souladu s přílušnými předpisy.

Pokud si vzpomínám na jakési cvičné testy ještě na svazarmovském trenažéru, tak jenom reakční doba se lišila o více než 1,5 sekundy.

A. 22.7.2008 13:30

Řešení?

Pane řediteli, z mediciny víte, že existuje léčba kauzální (léčba příčiny onemocnění) a léčba symptomatická (léčba následků onemocnění)  Všechno, co zatím dělá vláda a vnitro je léčbou symptomatickou. Příčinou nehod jsou:

1. Obecná nekázeň občanů, tedy i řidičů = zažité asociální jednání, pokládané za normu

2. Nesmyslná legislativa, nesmyslné dopravné značení, zkorumpovanost policie = neprofesionalita státního aparátu

Skutečnosti z bodu 2 výrazně posilují jednání dle bodu 1. Protože máme neschopné a neprofesionální zákonodárce i moc výkonnou, cestu k nápravě vidím v doslovném překladu zákonů a vyhlášek ze země, kde to fungune jak má (např. Dánsko nebo Norsko).  Okamžité rozpuštění městkých a obecních policajtů, anžto se rekrutují mezi stoupy, kteří neuspěli ani u jednoduchého přijímacího řízení ke státní policii. Státní policajty poslat postupně na nejméně půlroční stáž do zemí, kde police funguje jak má, aby se naučili, že jsou tu proto, aby sloužili společnosti. Všechny vedoucí pozice nejméně na rok obsadit policejními důstojníky, zapůjčenými ve zmíněných zemích. Vedoucí pozice postupně obsazovat našimi policajty a to na základě přísných výběrových řízení.

Občané se chovají vždy tak, jak je to pro ně výhodné a to je dáno kvalitou legislativy a výkonností a profesionalitou policie. Takže srdceryvné apely nic nevyřeší. Při mém cestování po skandinávských zemích jsem byl  např. svědkem hromadné nehody na šestiproudé dálnici. U nás by to znamenalo zablokování provozu na mnoho hodin. Tam bylo vše vyřešeno, nafoceno, uklizeno a nepojídná auta odtažena za osmnáct minut. V Norsku je rychlost prakticky všude omezena na 80km/hod. Přesto jsem tam dosahoval vyšších rychlostních průměrů než na našich dálnicích. Prostě všichni jeli přesně 80km/hod, trvale a pořád. Nikdo nikoho nepředjížěl a dosažený cestovní průměr byl opravdu těch 80. Bez stresu, krizových situací a s úsporou PHM. Pak jsem si všiml, že každých 7 - 10 Km je stacionární radar nebo kamera. Funguje to.

Pejčoch 22.7.2008 13:27

Děkuji

Pane Hegere, napsal jste to za mě. Děkuji

Henry 22.7.2008 12:50

poněkud prostoduché žvástání.

Zákony jsou zcela na nic, jestliže je nemožné je dodržovat. Každý řidč - opakuji, každý řidič, neustále porušuje dopravní předpisy. Dokonce samotná existence bodového systému je protiprávní, neboť v žádné civilizované společnosti nelze vícekrát trestat jedno provinění.

Pikatní je také představa, jak v liduprázdné tmě, cca kilometr od města, ve dvě hodiny ráno zastavuji  před stopkou, protože nezastavit je přece hrubé porušení dopravních předpisů. Ne to není pikantní, to je směšné.

Zajeďte se, prosím, podívat do Karáčí (14 miliónů obyvatel), kde je méně dopravních nehod než v Praze, ačkoli neznají (a nedodržují) dopravní předpisy, protože je prostě nemají - stejně jako autoškoly.

Tam by se, panečku, prodávaly radary.Kdepak, to není o vymýšlení stále přísnějších (a blbších) pravidel. To je o rozumnosti a toleranci a to vás žádný zákon nenaučí. Takže se jděte bodnout s takovými kecy.

  

Malý Aston 22.7.2008 13:20

Re: poněkud prostoduché žvástání.

Jenže rozum a tolerance u čechůnů není,to je ten problém.Možná by pomohlo přerušit vydávání nových řidičských průkazů tak na 10 let.Při počtu ročních dopravních nehod se ti zdivočelí pozabíjejí a nebudou doplňováni novými a novými divočáky.Každá zpráva,že za týden zemřelo na silnici 20 občanů tedy za rok cca 1000 a za 10 let 10 000 není to mnoho ale potěší to.Při počtu okolo 4 mil.registrovaných automobilů je to promile ale ne každý jezdí jako blázen.:-D

AAA 22.7.2008 16:26

Re: Re: poněkud prostoduché žvástání.

Jenže rozum a tolerance u čechůnů není,to je ten problém

Ano, jste zarny priklad

janek 22.7.2008 12:47

souhlas, ale....

Vymahatelnost práva - po každém porušení zákona musí následovat trest, jinak je to celé pro kočku. Zároveňn musí pravidla dávalt smysl -tzn. např.  na 4 proudých silnicích neomezovat rychlost na 50 a pod..

Nesmyslné značky  vidíme kolem sebe často a vede to k pohrdánní zákonem a pravidly.

Současný stav regulace je neúnosný...fakticky stav silnice je na 70, ale úřeník tam dá 50 a doufá, že lidi mu přes 80 nepojedou....

Finanční zisk by neměl být motivem.  Navrhnul bych, aby  podíl příjmu  z pokut, které připadne obci byl přímo závislý na snižování nehodovosti.

Henry 22.7.2008 12:52

Re: souhlas, ale....

velmi příhodný nick.

Malý Aston 22.7.2008 12:46

Na zdivočelé čechůny nic neplatí!

Každý český debil,když přejede hranice do Rakouska jede jako posraný.Čím to je?:-D

Bubik 22.7.2008 13:14

Re: Na zdivočelé čechůny nic neplatí!

každý český debil když přejede do Rakouska jede podle tamních předpisů.  A věřte, že na rozdíl od nás, tam místní aplikátoři předpisů řidiče nebuzerují nesmyslnými třicítkami na každém rohu a padesátkami kilometr od souvislé zástavby.

Bývá totiž zcela běžné, že vesnici projedete sedmdesát skoro celou. Kromě malého úseku přímo v centru.

Luc 22.7.2008 22:51

Re: Re: Na zdivočelé čechůny nic neplatí!

A za decentni prekroceni rychlosti v obci o 16 km/h daji pokutu 30 EUR..... proste primereny trest. Ne buzerace jako u nas.

vltava 22.7.2008 12:44

Většina lidí chce jezdit plynule

Autor píše: "Možná svým postojem rozladím řadu lidí, kteří rádi jezdí rychle"

Myslím, že většina lidí nechce jezdit rychle, ale plynule. Pokud vede silnice I. třídy obcí kde nejsou odbočovací pruhy, tak při hustém provozu stačí jedno vozidlo odbočující doleva, aby zablokovalo jeden směr. A plynulost je v ...

Chris Kelvin 22.7.2008 12:12

Jste zcela mimo, pane řediteli....

...je mi to moc líto.

Měření prováděné městskou policií totiž "zpokutuje" ve své velké většině ty, kteří v zásadě jezdí slušně, jenom občas někde na přehledném místě třeba místo 50 jedou o chlup více (třeba 52).

Skuteční piráti, ohrožující životy, budou jezdit dál zcela nepostižitelní. Ti budou mít radary městské policie, umístěné na nesmyslných místech, dobře zmapované; budou tam demonstrativně brzdit na čtyřicet, aby vzápětí přes vesnici proletěli sto, kličkujíce mezi těmi neumětely-co-neví-kde-ten-radar-mají....

Finanční zisk nikdy nesmí být (spolu)motivem. Dovedete si představit, kdyby soudce (vyšetřovatel...) byl honorován za to, kolik lidí odejde od soudu z trestem "natvrdo"? Umíte si představit to množství justičních omylů.....?

Láďa 22.7.2008 12:49

Máte nějaké řešení?

Dodržování povolené rychlosti na silnicích je nyní vyloženě dobrovolné. V případě, že rezignujeme na dodržování nějakého zákona, raději tuto normu zrušme.  Nařízení plynoucí z jiných zákonů stát vynutit umí poměrně slušně (například výběr daní), tak proč to nejde na silnicích?

Chris Kelvin 22.7.2008 13:08

Re: Máte nějaké řešení?

Dobrovolné není. Stále tu je početná dopravní policie, která není motivována výší výběru pokut a je nějak centrálně koordinována. Tudíž při rozumném vedení dopravní policie by se dalo tlačit na měření na skutečně nebezpečných místech. Namátkou: křižovatky v zatáčkách, tramvajové ostrůvky, přechody pro chodce zejména s častým pohybem dětí, místa obecně nepřehledná, místa s velkým provozem atd....

Nejprve musíme z provozu vyloučit ty skutečně nebezpečné, pak můžeme chtít po ostatních aby nachlup dodržovali zákon. Když zpomalím na padesát (skutečných, nikoli tachometrových)přesně za cedulí, sejme mě kamion zezadu nebo mě dokonce nebezpečným způsobem předjede.

Vlado Z 22.7.2008 14:00

Re: Re: Máte nějaké řešení?

Dopravní policie není motivována k výběru pokut? Jak málo to znáte, mají normy, kolik mají za měsíc vybrat, když to necvychází, tak se postaví na nějaké bezpečné a přehledné místo, kde kontrolují rychlost, nebo uprostřed vsi kontrolují, zda jste si při projíždění z chalupy na zahrádku (autem, protože vezete nářadí nebo prší) zapl pás. jejich chování se od městské policie ničím principiálně neodlišuje, tož opravdu-zrušme limity rcychlosti úplně...

Druhá vě-pro ty kdo naříkají, že MP měří překročení rychlosti o 2km/h - v 99% aut je tachometr nastaven tak, aby ukazoval více než skutečná rychlost-většinou je to při 50-tce o 2-3km, ale v mém autě napr. 6km/h-ověříte u informativních radarů.- Tzn. ten, kdo naříká, že jel náhodou 52 a nevšiml si to, jel ve skutečnosti minimálně 55km/h. Je zajímavé, ži tihle "skušení a dobří řidiči" si nedokážou vypěstovat cit pro rychlost, jaký má každý "rekreační" řidič po 1-2 letech praxe (nemění-li auto á 3 měsíce).

Chris Kelvin 22.7.2008 14:40

Re: Re: Re: Máte nějaké řešení?

"...dopravní policie, která... ...a je nějak centrálně koordinována. Tudíž při rozumném vedení dopravní policie by se dalo tlačit na měření na skutečně nebezpečných místech..."

U dopravní policie věřím na postupný vývoj (třeba až někdo přijde na to, že stanovovat limity pro pokuty je nesmysl), u městské přímo finančně zainteresované nevěřím v nic.

Jinak většina lidí ví, o kolik jim tachometr přeměřuje a podle toho jezdí. Jedu-li ale náhodou opravdu 53 místo 50, o kolik jsem nebezpečnější? Je třeba začít od těch nejnebezpečnějších, jinak si důvěrů občanů - řidičů nikdy nezískám.

Chris Kelvin 22.7.2008 14:41

Re: Re: Re: Máte nějaké řešení?

"...dopravní policie, která... ...a je nějak centrálně koordinována. Tudíž při rozumném vedení dopravní policie by se dalo tlačit na měření na skutečně nebezpečných místech..."

U dopravní policie věřím na postupný vývoj (třeba až někdo přijde na to, že stanovovat limity pro pokuty je nesmysl), u městské přímo finančně zainteresované nevěřím v nic.

Jinak většina lidí ví, o kolik jim tachometr přeměřuje a podle toho jezdí. Jedu-li ale náhodou opravdu 53 místo 50, o kolik jsem nebezpečnější? Je třeba začít od těch nejnebezpečnějších, jinak si důvěrů občanů - řidičů nikdy nezískám.