30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Máme co slavit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kk 17.11.2009 0:01

Re: Volte šmejdy, volte ksindl, diplomy Vám rozdá Kindl

No já jsem to sledoval dost zblízka a dost mejch známejch študáků si to užilo celý osobně. Kdo chtěl, mohl vidět lidi kteří manipulovali už s tím prvním, průvodem, změnili jeho plánovanou trasu a zavedli na Národní třídu. Činnost agentů STB jako provokatérů v této akci je snad už obecně známá. Ohlášená lež o smrti studenta byla pro spoustu lidí tím, co je zvedlo a přimělo jednat. Pokud vám rozum nestačí abyste pochopil, co na převratu v 89 bylo nebo mohlo být skutečně spontánní revoltou a co nejspíše logicky bylo předem plánovanou akcí, je na vás škoda slov. A samozřejmě Gorbačov - kdyby to bylo plánované myslíte, že zrovna on by o tom nevěděl, nebo že by jeho reakce nebyla součástí takovýho plánu? Ach jo, svatá prostoto ...

68 16.11.2009 23:36

Re: Pane Hoffmane

Talking head. Talking, talking, talking...  Čo teda? Postmoderní neokapitalismus polidštěných tváří pokapaných žinčiců s haluškami?

V. Hoffman 16.11.2009 23:13

Re: Pane Hoffmane

No, o tom velmi slusnom standarde si dovolim zapochybovat.  Prednedavnom som sa bavil s kamaradom, ktoreho priatelka, takto radova vedecka pracovnicka /vysokoskolsky titul nutnost/ ma cisty plat cca 450 Euro.  A podobnych pripadov je vela.

A ano, mate pravdu, rozhodol som sa pre OSVC dobrovolne. A bolo to dobre rozhodnutie. Ale ono si to okrem znalosti, ktore ma kopec ludi /a vela z nich na vyssej urovni ako ja/ vyzaduje aj istu priebojnost, schopnost predat sa, ochotu znasat neistotu, ktora nie je kazdemu dana. A skutocne je to dost vycerpavajuce.

Cize by som povedal, ze skutocne  existuje velke mnozstvo ludi, ktorych kapitalizmus materialne poskodil, ktori nemaju povahu na to vydupat si svoje miesto, ktori su preto casto zneuzivani a ktorym sa vlastne nemozem divit, ze nemaju co slavit. Liekom urcite nie je navrat k socializmu, ale ani bezbrehy neoliberalizmus v zmysle "kazdy si musi niest za seba vo vsetkom zodpovednost".

jirka.s. 16.11.2009 22:44

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Jó to je fakt, jednou když se vrátil, zřejmě ožralý, z jejich schůze, tak to na sebe sám prásknul!!! :-/

jirka.s. 16.11.2009 22:40

Re: Volte šmejdy, volte ksindl, diplomy Vám rozdá Kindl

Už jste si přečetl pozpátku nick toho primitiva ? Zřejmě ne, když se s ním pouštíte do zhola marné polemiky a, nedej bůh, se snad ještě domníváte, že ho o něčem přesvědčíte! ;-(

kk 16.11.2009 22:36

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

:-(. To fakt, nebo jenom odhadujete podle jeho příspěvků?

kk 16.11.2009 22:34

Re: Co slavit? Jak kdo, jako obvykle.

Prostě na to šli trochu jinak? :-))

Jakou radost máte vy dnes ze strany, kterou volíte? Já osobně volím s mizerným pocitem jen proto, že kdybych nevolil, cítil bych se ještě o něco hůř. Vybrat si stranu, která by hájila moje zájmy a jejíž členové by mi připadali aspoň trochu čestní a důvěryhodní se mi zdá nemožné. Takže nakonec, jsou ty svobodné volby až tak velkou výhodou pro voliče a nevýhodou pro politiky? (Limonádový Joe - lotr nebo hrdina, vždyť jsme jedna rodina ...)

jirka.s. 16.11.2009 22:30

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Co byste asi tak chtěl od rudého parchanta, jinak to funkcionáře českobudějovické pobočky Klubu českého pohraničí, militantní odnože KSČM !!! Rv

kk 16.11.2009 22:26

Re: Jinak jste zapomněl na státní bankrot, který proběhl roku 1953 pod názvem

Totéž co Mistru Janovi: kdybyste nepřeháněl byl byste brán vážněji. Vyčítat komunismu hříchy jeho prvních let je stejně chytré a smysluplné, jako vyčítat kapitalismu podmínky v manufakturách za první republiky. Oba režimy se vyvíjejí. Myslím že většina z nás když vzpomíná a hodnotí má na paměti i na mysli poslední dekádu komunismu.

kk 16.11.2009 22:21

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Mistře Jane, kdybyste nepřeháněl, byl byste ostatními brán vážněji. A třeba by i někdo reagoval na to co z vašeho příspěvku je pravdou.

16.11.2009 22:19

Re: Pane Ja

Dobře mi tak, zas jsem nebyl přesný. To o čem píšete jsou nesporné klady, které nepopírám. Měl jsem na mysli čistě jen to zdravotnictví. Děkuji a ctí vás, když jsem se vyjádřil tak nepřesně, že jste ve své odpovědi zůstal slušný.

16.11.2009 22:09

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Hezky řečeno. Jedna z mála nesporných výhod komunismu, ovšem i s cenou, která se za ni platí.

Pamětník starejch dob 16.11.2009 22:05

Re: Co slavit? Jak kdo, jako obvykle.

Jistě, ony tady jsou určité kličky, kterými ti u moci manipulují ostatními.

Ale komunisté měli absolutní monopol na masmédia a přesto žádné svobodné volby za účasti jiných subjektů NIKDY nepřipustili. PROČ ASI??? 

Fafa 16.11.2009 21:58

Pane Ja

Není těžké vidět, co se ve zdravotnictví zhoršilo. A co se zlepšilo díky současnému režimu? Podle mě nic.

No ja nevim, jestli je to bude vyhovovat te podmince "diky soucasnemu rezimu". Ale mne by par veci napadlo. Predevsim mam svobodu se nezucastnit. Misto pracovni povinnosti v mistnim narodnim podniku muzeme nabizet svoje sluzby zakaznikum na cele planete. Taky za nimi po cele planete muzeme cestovat.

Prodlouzila se ocekavana doba doziti, posunuli jsme se dost vysoko v zebricku kvality zivota v podstate ve vsech statistikach. Pokud byste si zachoval stejnou profesi a stejnou pracovni pozici, tak uz neni az tak velky rozdil mezi zivotem v Praze, Milane nebo Mnichove.

A taky mne velmi tesi, ze se o mne ceska vlada de facto moc nezajima. Neznam situaci ve vysoke politice nebo pri ziskavani statnich zakazek. Ale jako bezny prislusnik stredni tridy si muzu zit zivot po svem, pravda bylo by od ceskeho statu mile, kdyby se o mne staral jeste min nez ted. Ale i v porovnani se starymi zememi EU nebo severni Amerikou se nemame za co stydet. Proste jsme postoupili z trapneho preboru do svetove extraligy. Jsou na svete zeme, ktere jsou lepsim mistem k zivotu? Asi jsou. Je jich vetsina? Urcite neni. Bezny Cech ma kvalitu zivota, o ktere si tak 85 % lidstva muze tak leda nechat zdat.  

Pamětník starejch dob 16.11.2009 21:57

Budete se divit, ale za Novotného pracovali často lidé z východního Slovenska

třeba ve Stalinových závodech v Záluží. Bydleli na ubytovnách a domů nejezdili ani jednou za týden. Dojíždět za prací 40 km nebylo až tak neobvyklé, já jsem 15 let dojížděl denně 25 km. Hodinu a půl tam, hodinu a půl zpátky. A alternativa "zůstat raději na podpoře" samozřejmě neexistovala.

jarmich 16.11.2009 21:56

Re: nevím,co slavit..............

 Z vašich slov nám pocit, že jste už rezignoval. Nevím co napsat, aby jste neměl pocit, že se na vás vytahuju. Ale my jsme měli za 20 roků 1x dovolenou. Ale naše děti mohli studovat. Podařilo se nám to ufinancovat. Nejmladší dcera studuje UŽ poslední rok, pak si snad oddechneme, budeme-li zdraví a bude-li dost práce, snad bude dost peněz i na tu dovolenou u moře, kde jsme nikdy nebyli. Zkuste myslet na budoucnost ( děti a vnuci ), ale hlavně se nelitujte. To je nanic.

Pamětník starejch dob 16.11.2009 21:48

Jó, za Gottwalda jsme si mysleli, že ho máme jen na čurání

A teď už to víme. Takový je svět, to nikdo nepředělá...

Fafa 16.11.2009 21:48

Re: Pane Hoffmane

Tem asi neni pomoci. Ale z nasich minulych debat mam pocit, ze pan Hoffman mezi ne nepatri.

Pamětník starejch dob 16.11.2009 21:46

Re: Pane Hoffmane

Jenže to některým lidem nestačí. Oni chtějí, aby se nikdo neměl lépe, než oni, aby si tak mohli pro sebe zdůvodnit to neúčastnění se.

Pamětník starejch dob 16.11.2009 21:44

Jinak jste zapomněl na státní bankrot, který proběhl roku 1953 pod názvem

"měnová reforma."

A ve Vodičkově ulici padaly kolem r. 1966 balkony lidem na hlavu. Mimochodem, naráží na to Mňačko ve své knize Jak chutná moc.

Fafa 16.11.2009 21:42

Pane Hoffmane

Mna zas ten neustaly boj o miesto na slnku dost vycerpava a unavuje.

Nemyslite ovsem, ze ten boj je zcela dobrovolny? Muzeme si o tom myslet svoje, ale pokud se rozhodnete toho boje nezucastnit, tak Vam dnesni spolecnost zajisti velmi prijatelny standard.

16.11.2009 21:40

Re: Co slavit? Jak kdo, jako obvykle.

Jste hulvát a osel. Píšu to, co vidím a žiju já. Vidíte něco jinýho? Prima, pište o tom, bude to váš názor. Ale nezkoušejte ostatním namluvit, že to, co vidíte vy, musí oni vidět taky.

Možná jste úplně zdravý, možná jen trochu hloupý. Nebo tak mladý či naopak tak starý, že si poměry za komunismu nepamatujete. Není těžké vidět, co se ve zdravotnictví zhoršilo. A co se zlepšilo díky současnému režimu? Podle mě nic. Jestli o něčem co tento režim zlepšil víte, místo urážek to zkuste napsat.

Pamětník starejch dob 16.11.2009 21:37

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Takže, vepřová kýta 60-62 Kčs/kg, hovězí zadní 46-48 Kčs/kg, benzin 8-9 Kčs/l, káva 24 Kčs/10 dkg, pomeranče 14 Kčs/Kg, banány 17 Kčs/kg, boty 350 Kčs pár, Škoda Favorit 85000-92000 Kčs a to vše při průměrném platu 3200 Kčs měsíčně. Cena marky na černém trhu na podzim 1989 byla 26 Kčs/DM, to je 52 Kčs/Euro.

Maso a jižní ovoce byla celou dobu reálného socialismu podpultovka a na to auto se stála fronta přes noc.

Sid 16.11.2009 21:05

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Ja vim. Pokud vsechny psi privazeme a dame jim nahubky, pokousanych ubyde. To je pravda.

16.11.2009 21:00

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Máš pravdu. Akorát s tou kriminalitou jen zčásti. Soudruzi samozřejmě zatloukali když se něco dělo. Ale kriminalita opravdu byla nižší. Najdi si čísla, je to psina.

Sid 16.11.2009 20:43

Re: Volte šmejdy, volte ksindl, diplomy Vám rozdá Kindl

To je samozrejme hloupost a pokud jste udalosti opravdu sledoval, musite to videt. Pokud jdete jen po povrchu a nevidite tu praci studentu a lidi, to nabalovani davu na sebe az se komousi opravdu zalekli, pak si muzete myslet podobne hlouposti.

Pricina byla hlavne v tom, ze Gorbacov nezasahl. Rekl jen: "Eto vase delo" a tim byl Milos Jakesu v loji.

Vase spiklenecka teorie je dobra pro hlupaky, kteri ji chteji verit.

Sid 16.11.2009 20:37

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Jo, ano, nekjake maso bylo i v salamu. Jinak masa moc nebylo. Pamatujete na "sekanou'? Na to namlete sadlo? Na zatuchle obcody s predvcerejsim chlebem. Pani, dostali banany, toaletni papir... Maji gumicky do steracu. Uz jsem sehnal testeni. To byly ty prave socialisticke starosti...

Fuj! Ano, dnes vime o tom, ze nekoho prepadli. Za "sociku" jsme to jen nevedeli. Ne ze by se to nedelo, ale soudruzi to ututlali, aby iluze socializmu byla hezci. Fuj!!!

Sid 16.11.2009 20:30

Re: Mýlíš se jako vždy, ty americký kolaborante! Nebyl zde komunismus, ale socialismus,

Podivejte se, prosim, na Majora Zemana, Chalupare a podobne. Uvidite tu krasu socialistickeho raje "in natura" - otriskana omitka, rozbite ulice, rezava a coudici auta, fronty vsude a na vse.

Mate kratkou pamet. Nebo jste hlupak. Nebo komunista, coz je totez.

filip 16.11.2009 19:50

Re: nevím,co slavit..............

přeji vám,aby jste byl zdráv,abyste mohl pracovat,aby vaše firma nezkrachovala,abyste měl kde bydlet a nikdy nepoznal poposedávání na pracáku.......není to nic moc.....

jarmich 16.11.2009 18:43

Re: nevím,co slavit..............

......a žít z podpory hmotné nouze se nedá....a on vás Filipe  nenaučil socilismus žít do výše vašich přijmů.  Mě ne. Mě to naučili rodiče, a proto nemám mnoho problému jak se uživit. A to jsem živnostník - dělník na malém městě už 18 roků. Taky nebudu slavit, ale pracovat. Jen ta nabytá SVOBODA se nedá ničím nahradit. Ale ta svoboda není pro nás 50 - 60 leté tak důležitá, jako pro naše děti a vnuky. Ale je na nás, aby jsme je s NÍ naučíli ŽÍT, a ne jí ZNEUŽÍVAT. To považuji za velmi důležité.  Nezoufejte, když ještě vidíte a píšete na netu, tak není tak zle...........