24.5.2024 | Svátek má Jana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Minutus 4.12.2009 11:20

Re: Diplomatický tlak na státy provádějící genocidu lidí

Jo, z nich měl národ srandu..

Milan Kl 4.12.2009 11:19

Re: nemají.....

Takže Bůh je hermafrodit?

Mají být hermafrodité 100% obrazem Božím?

Co je vlastně to Vaše spojení? Sex? Duševní spojení?

Jak si pak vyložit slova "Co Bůh spojil, člověk nerozděluj"? Má se jednat pouze o takto zplozené dítě?

Poutník z Moravy 4.12.2009 11:13

Problém je v tom,

že Bible označuje homosexualitu jako hřích! Např. kniha Zjevení na konci Bible. V kralickém překladu stojí doslova, že mimo vrahy, zloděje, nečisté, uvádí konkrétně ,,chlapcomilce", že nevejdou do města o dvanácti branách, Nového Jeruzaléma. Nicméně osobně zachovávám umírněnější postoj: na homosexuály nijak netlačit a nediskriminovat je, jen jim vysvětlovat, že je to nejen chorobná sexuální orientace, ale i hřích, který Bůh netoleruje, ostatně Bůh netoleruje žádný hřích. Uvědomit si hřích a jeho hloubku i s důsledky, musí každý sám! Ježíš řekl: kdo ke mě přijde, toho nevyženu ven! On odpouští každý vyznaný hřích, tedy i jakoukoli úchylku, včetně homosexuality. Znám dva kluky. Jeden se homosexuality vzdal a druhý ne, ale jsou dobří a udělají cokoli, aby pomohli normálním lidem!

MGM 4.12.2009 11:12

Re: Diplomatický tlak na státy provádějící genocidu lidí

Mě se dělá špatně, i když vidím ve filmu, jak si dávají "francouzáky" pečlivě oholení Husák s Brežněvem. ;-) Pokud ale s tím nepolezou na veřejnost, tak ať si klidně i zasouloží.

Milan Kl 4.12.2009 11:10

Re: tolerovat, ale...

Chci se Vás zeptat, díky Vašemu textu se s Vámi bude dát bavit.

Když zapátráte v paměti, vzpomenete si jak Vám bylo, když jste v životě poprvé na ulici viděl líbající se lidi nebo vozíčkáře či jinak zmrzačeného člověka?

Nebyl to stejný pocit nechuti?

Petr* 4.12.2009 11:09

Re: nemají.....

Protože v hebrejském textu je člověkem nazýván muž i žena zároveň. Proto jen spojení muže a ženy tvoří ten "obraz Boha"(obraz nikoliv kopii či dokonce originál).A netvoří ho "spojení" dvou mužů(ostatně muži se ani spojit nemohou).

PS.tím neodsuzuji homosexuali ale homosexualitu ano.

Ota Veverka 4.12.2009 11:08

Re: Co říká Bible o homosexualitě

Je to jasné. Jste homosexuál, akorát to nevíte. A když to nevíte, tak to nemůžete s nikým diskutovat. To můžete až po tom, co to pochopíte. Jenomže háček je v tom, že to nemůžete pochopit, protože vás nevzrušuje, že nezdědíte Království Boží. Máte to těžké. Život je zkrátka někdy hrozná svině. ;-D

Nemo 4.12.2009 11:08

Re: To je asi ten problém

O homosexualitě se píše i v Novém Zákoně, i když je tam samozřejmě pojmenována jinak:

Římanům 1,27 Stejně tak muži opustili přirozené obcování se ženou a vzpláli touhou k sobě navzájem; muži páchají nestydatost s muži a za svou zvrácenost na sebe přivádějí nevyhnutelnou odplatu.

1. Kor 6,9 Copak nevíte, že nespravedliví nebudou mít podíl na Božím království? Nepleťte se: Smilníci, modláři, cizoložníci, rozkošníci, zvrhlíci, 10zloději, lakomci, opilci, pomlouvači ani vydřiduchové nebudou mít podíl na Božím království.

j 4.12.2009 11:05

Re: Kam se podela tolerance?

To je pro mě novinka, že homosexuálové nemohou mít děti

Petr* 4.12.2009 11:02

Re: Jak je to s homosexualitou u Khmérů?

Já Vám rozumím a nenapadám označení katolicismus ale to že ty ostatní "větve" se tolerovaly ,netolerovaly naopak proti sobě dost ostře bojovaly a ty o které vám jde byli odmítnuty (a to již brzy snad již za života ap.Petra). Ostatně již v době ap.Pavla a ve Skutcích je to vidět.

Mnoho zdaru Kambodži

milan 4.12.2009 11:01

Re: Homosexualita je druh tělesného postižení

HOMOSEXUALITA NENI DRUH TELESNEHO ALE DUSEVNIHO POSTIZENI.....DUKAZEM JE TELEVIZE JEZ JE DOMENOU HOMOSEXUALU A JEJI PROGRAMY....

Minutus 4.12.2009 11:00

Diplomatický tlak na státy provádějící genocidu lidí

ne gayů specielně. Také slovo v nadpisu "podporovat" je příliš sugestivní - nestačilo by "tolerovat"? Žádné zákony totiž nepředepíšou, jak se má člověk cítit, když uvidí v tramvali líbat se dva vousáče.

ranbow 4.12.2009 10:57

To je asi ten problém

Autor,  ač křesťan, je dalek se pod tento výklad Bible podepsat. Obávám se, že je spousta křesťanů, kteří cítí rozpor některých věcí v Bibli, ale přecházejí to, cožje z hlediska víry v Boha dost problematické (že by Bůh dělal chyby??)

I když, z hlediska tohoto problému - předpokládám že o sodomii se píše v Starém Zákoně, který pro křesťany není zcela závazný.....

Minutus 4.12.2009 10:56

Pavěda?

Zkoumat rasové rozdíly je možní politicky a kulturně nekorektní nebo nežádoucí, ale bohužel potřebné a mnohem morálnější, než předstírat, že problém neexistuje. Možná právě od takových výzkumů by se mohlo odvíjet skutečně funkční řešení. Pochopitelně vše při zachování rovnoprávnosti a rovnocennosti (ne stejnosti, identitě) všech ras. Praxe ukazuje, že podstatné rozdíly tu jsou. Otázkou je, které má na svědomí prostředí a které geny. Mimochodem, obojí se ovlivňuje navzájem.

Petr* 4.12.2009 10:54

Re: TROŠKU TO ROZŠÍŘÍM

No drobátko se snažíte z kázání na Hoře dělat přikázání.Přečtěte si to celé a zjistíte že je to káznění věřících židů(později i křesťanů) a doporučení to dělat a dále následuje výčet odměn či dobra co to přináší. Nikde v Bibli nevidím že by se mělo tolerovat zlo. Naopak tam vidím důrazný příklad proti zlu bojovat. Myslíte že krádeže jsou dobré příklady pro společnost? PS.Snadno se vytrhávají kontexty z Písma bez ohledu na to komu bylo co říkáno kdy a proč.1. pokud vím tak církve zatím žádný majetek o který stát stojí zpět nedostala.2.stát ani církev není jednotlivec, tak vztáhnutí tohoto verše mi nepřipadá příliš vhodné.3.Ukazovat na nepravosti je v "v popisu práce" církve.

Jakub Roth 4.12.2009 10:53

Re: TROŠKU TO ROZŠÍŘÍM

Jděte si kydat na ústřední výbor. Církve z daní platit nechcete, co jste ukradli, vracet taky nechcete, takže s vámi není o čem mluvit.

Torpédo 4.12.2009 10:53

všichni se všema

Myslím, že dnes už souzloží všichni se všema, takže zkoumat jen homosexuální projevy je exkurze do minulosti. Sexem se dnes rozumí libovolná manipulace se sexuálními orgány, která u některých jedinců vede i k jejich uspokojení (bohužel značná zdegenerovanost a opotřebovanost těchto orgánů neumožnňuje sexuální prožitek všem). Homosexualita je krásné obohacení (tak nějak nás všech), které jako dar dostávají jedinci v mládí/dětství zneužívaní nebo vyrůstající s dominantní matkou.

Minutus 4.12.2009 10:50

Re: Ono na olizující se heterosexuály taky není hezký pohled :-D

Je to asi kulturně na podobné úrovni, jako ve ve vlaku se cpát v plném kupé. Puberťákům se to dá prominout, stejně jako to, že se k sobě mají. Stejně tak puberťáckým homosexuálům .. člověk si řekne .. mladí a blbí. Ovšem nezdvořilost to každopádně je a nepříjemné také.

Milan Kl 4.12.2009 10:49

Re: Divat se na objimajici se buzeranty

Neposoudím, ale podle mě jde o reakci na něco neobvyklého, jako se třeba někomu protiví pohled na invalidy... Více méně to souvisí s obeznámeností v mládí, jinak by nemohly existovat národy výše zmiňované, kde je homosexualita normální součástí společenského života. Jak by jinak vzniknul fenomén Yaoi?

Ota Veverka 4.12.2009 10:45

Re: Jak je to s homosexualitou u Khmérů?

Toto není prostor pro seriozní diskusi a je nemožné v několika řádcích vysvětlit, že v křesťanství vedle sebe existovaly různé názory či filosofické větve, které se až do jisté doby tolerovaly. Jedním z nich bylo to, co dnes nazýváme křesťanskou gnosí. Jinak jste si zřejmě nevšiml, že ten katolicismus jsem dal do úvozovek, abych tak zdůraznil, že jde o nadsázku. Samozřejmě vím, že tenkrát neexistoval, ale nicméně, jeho základy byly pokládány právě v té době, tedy zhruba od konce III. stol. Chcete-li si o tom popovídat, musíte za mnou do Kambodži, ale tady je to na nic. Srdečně zdravím.

Milan Kl 4.12.2009 10:42

Re: nemají.....

Dobrý den přeji,

a rovnou Vás prosím, neházejte všechny lidi do jednoho pytle.

Pokud někde někdo dělá ostudu, jde o exhibicionismus. Nepleťte si to prosím s homosexualitou.

Když všemocný Bůh stvořil člověka k obrazu svému, proč si nestvořil partnerku?

Ota Veverka 4.12.2009 10:37

Re: Bible toho praví hodně, a nejen o homosexualitě (2)

Patrně vám nedošlo, že Pavel z Tarsu vychází ve své kritice homosexuality zcela přirozeně ze Starého Zákona. Jak jinak, byl to Žid. Chcete-li tedy argumentovat Novým Zákonem proti homosexualitě, pak neděláte nic jiného, než že papouškujete Pavlem transformovaný Starý Zákon, tedy ten nešťastný. A já jsem šťastný, že používám rozum a intuici, dané lidem Bohem kvůli tomu, aby obojí používali k poznání sebe sama a tedy současně i jeho, neboť je stvořil podle svého obrazu. Nejsem proto lepší než vy, ale možná spokojenější. Netrpím totiž tou nemocí duše, které se běžně říká pýcha. Aspoň doufám. Kdybych jí trpěl, raději bych byl homosexuálem. A jinak souhlasím s Parvusem, co je mi do nějakého Pavla?

Petr* 4.12.2009 10:34

Re: TROŠKU TO ROZŠÍŘÍM

No a slušní lidé a státy zase nekradou, a pokud kradou ty neslušní tak ti slušní se to snaží vrátit zpět.Nebo už nejsou žádní slušní lidé a státy?

Informace 4.12.2009 10:33

Víte, podle mého

názoru problém není ani tak v tom, jak se dívají na homosexuály jedinci, jaká je jejich reakce, když se dva homosexuálové líbají a ani ne v tom, jak se dívá na homosexuály církev. Problém je spíš někde na sociální rovině, má se homosexuálům přiznat právo na uzavření sňatku a hlavně právo na adopci dětí? V některých státech jako Švédsko jim právo na civilní sňatek bylo přiznáno už v r. 1995, a také právo na adopci. A pokud je mi známo mohou homosexuálové uzavřít sňatek i  v kostele.

V jiných zemích se hledají podobná, ale umírněnější řešení, jako uzavření smlouvy o soužití atd.

Upřímně řečeno, je mi to jedno, jestli se homosexuálové a lesbičky spojí nějakým státem uznávaným svazkem, ale adopce dětí se mi z různých důvodů příčí.

Nemo 4.12.2009 10:33

Re: TROŠKU TO ROZŠÍŘÍM

Tedy se odvrhuje Ježíšovo učení, protože to je momentálně nevýhodné?

A synek určitě nebudu, už kvůli věku. A takového otce jako jste vy bych si nepřál.

Petr* 4.12.2009 10:31

Re: Jak je to s homosexualitou u Khmérů?

Abych Vás vyvrátil stačí Vás citovat:něco o křesťanské gnosi, která byla hlavním soupeřem tehdejšího "katolicismu".

Nějak nechápu v čem je naše společnost méně tolerantní než ty Vámi jmenované.

JH 4.12.2009 10:25

Naprostý souhlas s Jurou !!!

Vydávat siamská dvojčata nebo tele se dvěma hlavama za něco normálního, co vyžaduje preferenci a publicitu je naprosto zvrácené. Naprosto zvrácené je vydávat homosexualitu, která je proti základnímu zákonu živé přírody, za něco normálního až výjimečného. Tady synergicky působí existenční nutnost novinářů honit se za senzacemi a zvrácenostmi spolu s vytrvalou snahou homosekcuálů za prosazení své (genetické?) úchylky za naprosto normální a zasluhující zvláštní pozornosti.

Nemo 4.12.2009 10:25

Re: Bible toho praví hodně, a nejen o homosexualitě (2)

Vy křesťané už máte Nový Zákon. Ale ta stará ustanovení už pro vás neplatí?

Mt 5,17 Nemyslete si, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky. Nepřišel jsem je zrušit, ale naplnit. 18. Amen, říkám vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani nejmenší písmenko, ani jediná čárka ze Zákona, než se všechny ty věci stanou. 19. Proto, kdokoli by zrušil jedno z těchto nejmenších přikázání a tak by učil lidi, bude v nebeském království nazýván nejmenším. Ale kdokoli by je plnil a učil, ten bude v nebeském království nazýván velikým.

Sven Australan 4.12.2009 10:23

nemají.....

 Pane Bakaláři, jak přicházím do let, jsem daleko tolerantnější, než jsem býval v mládí.     Snad je to tím, že jsem pensista, spokojeně žijící s rodinou, dětmi i vnoučaty, tedy už se nesprchuji ve společných sprchách - na vojně, ve vězení, na šachtě, prostě tam, kde mi sem tam se pokusil nějaký buzerant osahávat a já mu musel dát přez drštku !                     Žiji už leta v Austrálii, kde politická korektnost, o kterou se ve svém článku pokoušíte, tady dospěla už do takových rozměrů, že homosexuální páry nejsou spokojeny s tím, že mohou spolu žít bez jakýchkoliv problémů, ale dožadují se "uznání" celé společnosti, dožadují se práva na adopci dětí  a i veřejně provokují.  Na příklad, když do sydneyského kostela v City (St.Mary.s)- přišla k svatému přijímání skupina homosexuálů, ale každý z nich s duhovou šerpou přez prsa.  Těm kněz odmítl dát obřad (nevím, jak se to nazývá, sám jsem byl v Čsl církvi-husitské) a zdůvodnil to tím, že těmi šerpami se označili provokačně od ostatních věřících, tedy jim nešlo o obřad samý, ale upoutání pozornosti.  Dále, v City jsou restaurace a bary, pouze pro homos a lesbiens, kde když přijde hetero pár, není obsloužen a je ostracizován (někde více, někde méně). Zakončil bych můj příspěvek  slovy v angličtině, ale srozumitelně pro (skoro) každého :   "God created Adam and Eve, but not Adam and Steve !"

Jura Jurax 4.12.2009 10:22

Re: No,

No - ono přece jenom heterosexualita není (dosud) chápána jako odchylka aniž postižení. Když už kopírujete a otáčíte, zkuste použít i mozek ;-)