1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Konec podvolení

Vláda dokázala prosadit mírnější formu lockdownu až nečekaně hladce. Postupně se odmlčeli prakticky všichni covido-skeptičtí novináři, zcela zmlkly ještě v létě odvážné lékařské celebrity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 12.11.2020 11:34

Ano.

V případě covidu souhlasím s jistým omezením svobod - rouškami, neshlukováním se etc.; nicméně souhlasit neznamená vyžadovat. Na vyžadování nejsem erudován; moje profese, vzdělání i zájmy jsou na hony vzdáleny epidemiologii, virologii a vůbec medicíně, jakož i makroekonomii.

A nemyslím si, že by jistá řekněme ukázněnost ze mne udělala levičáka ... :-) ... koneckonců anarchie bezbřehých svobod je počítána za levici ... :-)

R. Benýšek 12.11.2020 9:51

Oprava: Malá písmenka mi tam naskákala jinak, a zprznil jsem češtinu. Správně má být buď: ... již žádné další (možné příčiny smrti nehledají).., anebo: ... žádné ještě další ... Můžete si vybrat:-).

R. Benýšek 12.11.2020 9:39

Proč bych měl věřit tomu, co sama máte z kdovíkolikáté ruky. Vy jste se svobodně rozhodla věřit tomu, co jste si někde přečetla. Já zase mohu stejně svobodně se rozhodnout brát to s příslušnou rezervou (leckdy není nutné lhát, stačí jen něco zamlčet) - v době, kdy podle mnohých jsme ve válce (s neviditelným nepřítelem, ale možná už i se svobodymilovnými lidmi), a ve válce veškeré zprávy jsou jen propaganda.

I v době předkoronavirové se stávalo, že zemřeli mladí sportovci. A pak se při pitvě zjistilo, že měli předtím nezjištěnou srdeční vadu či to přehnali s dopingem. Ale v době koronavirové se v případě zjištění nákazy jím žádné již další možné příčiny smrti dotyčného nehledají (natož při nějaké pitvě!), jelikož úplně všechny zdravotní obtíže dotyčného jsou automaticky přičteny jen covidu.

R. Benýšek 12.11.2020 9:20

To děláte velkou chybu. Naopak byste ho měl co nejdříve nakazit tímto nejspíše nepříliš nebezpečným virem, jelikož jen tak se Vašemu blízkému dostane v dnešní zdravotnické situaci včasné lékařské péče, kterou ve svém věku pravděpodobně často potřebuje, zatímco bez té nákazy se nemusí hned tak dostat ani k vyšetření, ani k případné operaci. A nepotřebuje-li snad žádnou (lékařskou péči), tak když ho loni nezabila chřipka, nezabije ho ani covid (jakožto evidentně slabší nemoc).

R. Benýšek 12.11.2020 9:11

Omlouvám se za pozdní reakci, ale nějakým nedopatřením mi ta Vaše nepřišla na mail.

Zatímco u jiných témat vystupujete jednoznačně pravicově, tak Vaše komentáře ke covidu vypadají, že považujete za správné a nutné, aby stát lidem centrálně nařídil změnu předtím svobodného chování, za účelem ochrany sebe i druhých. A nenechal to jen na nich samých (stejně, jako v době předcovidové to nechával v případě i lidí s oslabenou imunitou třeba po transplantacích či při chemoterapii - když šli třeba nakupovat , a nikomu to tehdy nevadilo, včetně ani těch nemocných). Pokud ale jsem Vás takto opakovaně špatně pochopil, tak beru to své obvinění zpět.

D. Dobrichovska 11.11.2020 23:22

Pokud to nejsou jen líbivé povrchní fráze, tak byste měl mít promyšlené, jak konkrétně byste chránil rizikového člověka v rodině. Podělte se s námi. Zavřel byste ho do pokoje s nočníkem, který by nechával po naplnění přede dveřmi. A stejně by putovalo i jídlo a prázdné talíře. Jiná alternativa je omezovat sám sebe, abyste se nenakazil a nákazu domů nepřinesl. A děti izolovat (ovšem to netuším, jak byste chtěl realizovat, kdyby chodily do kolektivu)

Ale právě proti takovému omezování se přece článek staví.

L. Novák 11.11.2020 22:34

Samé kecy. Přečtěte si tohle:

Menzel zemřel na covid. Dodnes není jasné, od koho se nakazil, popsala vdova po slavném režisérovi

https://www.lidovky.cz/kultura/menzel-zemrel-na-covid-slo-to-rychle-vdova-po-slavnem-reziserovi-popsala-bezmoc-proti-zakerne-nemoc.A201109_103454_ln_kultura_tmr

L. Novák 11.11.2020 22:27

Jasně, a proto celý svět zavřel stadiony a hromadná setkání lidí a i doprovodný tým fotbalistů a dalších sportovců po celém světě chodí s rouškami na tvářích... Asi to jsou všechno úplní pitomci... :-P

A. Prochazka 11.11.2020 22:24

Vážení diskutující. Čtu vaše názory na tento skutečně velmi kvalitní rozbor situace a nestačím se divit. Podstatou přece není poslat nějakou množinu občanu z rizikové skupiny na smrt. Podstatou je sdělení, že lepší než balík někdy až hloupých nařízení je lepší zapojit osobní odpovědnost každého z vás. Pokud mám v rodině někoho z rizikové skupiny, budu ho chránit. Pokud sám budu nakažen, budu se chovat ke všem bez rozdílu ohleduplně. Jestliže toto člověk nechápe, tak nemá smysl mu ani něco přikazovat ...

L. Novák 11.11.2020 22:22

Do New Yorku, troubo! :-P

L. Novák 11.11.2020 22:18

Další takový MLAMOJ (MLAdý MOderní Jinoch) hlásající bludy.

Podobný trouba teď nastoupil na manažerskou funkci v jedné z dceřinných společností ABB, šéf "virtualfactory" létající mezinárodně z jedné pobočky do druhé a rázně snižující náklady ... vyházením z práce "nadbytečných" pracovníků blízkých důchodovému věku. Je mezi nimi řada zkušených a obětavých lidí, kteří když "hořelo", byli ochotni pracovat od nevidím do nevidím. Tak teď dostali "odměnu" před důchodem... :-P Kdyby na ně poslal koronavirus, nemusel jim platit odstupné za "zrušení" jejich pracovního místa. Urychleně na ta místa shání mladé bez znalostí a praxe. Otázkou je, od koho se budou učit...

A. Poláková 11.11.2020 22:10

Nu třeba ten mladý Ital, který byl nakažený jako jeden z prvních, tuším sportovec. Ale vy mi nebudete věřit....

A. Poláková 11.11.2020 22:07

Omyl, autor jasně říká , že pro něj a další vyvolené zdravotní péče pochopitelně bude. To jen my ostatní máme umírat tiše doma.

Prostě typický mladý a nadějný (a neskonale blbý, to ostatně bývali takoví vždycky)

R. Benýšek 11.11.2020 22:03

Co vláda činí, dobře činí? Každá - státu, úřadu, nemocnice, školy, atd.? Kolik Vám je, osm?

D. Dobrichovska 11.11.2020 21:26

Tak mě napadá, jestli už jsme tady takovou generaci neměli.

Na začátku padesátých let křičeli „mládí vpřed“ a kádrovali profesory.

Na začátku sedmdesátých let, tehdy už čtyřicátníci, nekřičeli nic, tiše seděli na svých postech a mládí mohlo tak leda ... A stáří? Krylův důchodce.

Na začátku devadesátých let ta generace, teď už šedesátníků, křičela „jistoty důchodcům“

Je něco jiného, když na stesky, že staří budou víc umírat, řekne „no a co“ 89 let stará babička a když to řekne takový pěkný nadějný frikulín.

R. Tichý 11.11.2020 20:55

A mate to podlozene nejakym argumentem?

J. Jurax 11.11.2020 20:33

Nikoliv, to mám z klasické literatury ... :-)

P. Vychodil 11.11.2020 19:49

nejste vy spisovatelem hororů ? no, ono to stejně tak nějak v praxi asi funguje...

P. Vychodil 11.11.2020 19:41

ale nadělá...nemusí pršet, stačí když kape:-)

P. Vychodil 11.11.2020 19:39

vy sjte, Paculová, asi nepříčetná, volám Chocholouška...a nezapomeňte se postavit do fronty na kremaci, abyst nehnila příliš dlouho na ulici...mrazáky totiž v zimě nefungují...

P. Vychodil 11.11.2020 19:35

navrhuji něco na způsob židovských hvězd...znáte ten vtip proč není možné ženský mozek implantovat slepicím ? na vás se hodí...

V. Němec 11.11.2020 19:09

Pane Lukavsky, myslím, že jste mě nepochopil. Měl jsem na mysli dobrovolnost personálu, předávání jídla, pití, prádla apod. na "hranici" zařízení by byla zvládnutelná technikálie.

To vše do doby promoření podstatné, nerizikové části, populace. Třeba se mýlím, ale zatloukání domů prkny jako ve středověku, jsem opravdu neměl na mysli.

J. Lukavsky 11.11.2020 18:31

"První se odvíjí od přírodních, nejen krásných ale i krutých zákonů" no kdysi podle těch přírodních zákonů umírala více nežli polovna dětí na pravé neštovice. Ale jakýsi doktůrek si v hlavě srovnal poznatek, že kdo prodělal kravské neštovice nedostane ty pravé. A tu krásnou přírodu obehrál očkováním. No já měl spolužáka co prodělal dětskou obrnu a nic krásného to nebylo. A jsem docela rád, že to doktoři krásně očkováním eliminovali. proč si myslíte že zrovna Vy byste do těch krásně krutých zákonů nespadl? nebo Vaše dítě či vnučka! J.L. end

J. Lukavsky 11.11.2020 18:21

"Nikoho nenapadla úplná izolace se zajištěným zásobováním zvenku?" no bylo by ale potřeba aby ležákům byla bageta transportována zvenku nějakým potrubím až na postel. Ale těm lidem je třeba měnit prádlo, podávat léky..... a asi těžko uzavřeme LDN i s personálem, jako se zatloukaly domy prknama v době moru za středověku. J.L. end

V. Kain 11.11.2020 18:09

Paculová ty bláznivá bábo,kam na ty svoje kecy chodíš?Nemailuješ si s Flegrem a Kupkou?

V. Liptovský 11.11.2020 17:50

No, to sa už tá "mladšia generácia" tak trasie na dedičstvo po rodičoch? Tá staršia je bezprávna "hmota"? Preboha, kam sme to klesli od našich morálnych zásad...

H. Paculová 11.11.2020 17:34

Do tisku pronikly zprávy o tom, že Ostravské krematorium začalo pociťovat významný nárůst mrtvých v souvislosti s šířením onemocnění covid-19 a muselo budovat venkovní chladicí kapacity pro uskladnění zesnulých. Michal Fleky, ředitel krematoria Vysočanské zahrady v Hrušovanech u Chomutova k tomu novinářům řekl: „Ostravské krematorium už dodatečné chladicí kapacity muselo budovat a má je, naistalovaly u krematoria nějaké návěsy, což se veřejně objevilo. Přitom mají tři pece, je to největší krematorium, právě v Ostravě mají největší počet zpopelnění z celé republiky. Druhá věc je, že pokud by nedošlo k tomu téměř lockdownu, pak by se vize profesora Flegra naplnila a měl by pravdu a v těchto chvílích bychom významný problém měli. Museli bychom možná zesnulé uskladňovat na zimních stadionech, dokud by nedošlo k pohřbu. Nebo bychom žádali o kremační kapacity u našich sousedů v zahraničí. Nechci dělat paniku, ale pokud by včas k tomu zastavení a uzavření státu nedošlo, počty nakažených by stoupaly, s tím i počty zesnulých a k tomu stavu bychom se mohli dopracovat. Nejdříve by se pochopitelně nápor a kolaps projevil ve zdravotnictví a následně velmi rychle by se přenesl do pohřebnictví.“

S. Rádl 11.11.2020 17:22

Není to tak dávno, co byly nejcitovanějšími vědci na světě autoří chladné fúze. A vidíte, ona neexistuje. Takže jeden alespoň jeden argument není aregumentem.

Jinak na světě zřejmě není problém, na který nenajdete dva zcela opačné názory "špičnových" vědců.

H. Paculová 11.11.2020 16:44

Lidé, kteří prodělali covid-19 a měli by tak být minimálně několik měsíců proti opětovné nákaze imunní, by mohli dostat průkaz, který by jim umožňoval poměrně běžný život. Myslí si to oxfordský profesor John Bell, který by takový průkaz uděloval na čtvrt roku.:-)

H. Paculová 11.11.2020 16:31

"V péči o ty ́covidáře ́ dělají co?"

No zeptejte se jich!

Kdyby tam nebyli potřeba, asi by je tam vedení nemocnice nepřevedlo. Nebo snad podle Vás vede nemocnici nějaký vyučený švec???