22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Konec podvolení

Vláda dokázala prosadit mírnější formu lockdownu až nečekaně hladce. Postupně se odmlčeli prakticky všichni covido-skeptičtí novináři, zcela zmlkly ještě v létě odvážné lékařské celebrity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čížek 11.11.2020 15:20

Pan předseda zapomněl zmínit mnohamiliardové úspory za penze seniorů a za náklady za jejich zbytečné léčení, očištěné od nákladů za kremace.

T. Zlesa 11.11.2020 15:01

Na PL pěkný rozhovor jak covid zvedá HDP

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Sef-krematoria-Spustili-jsme-druhou-pec-stejne-nestihame-Mohou-pomoct-Nemci-nemeli-by-problem-Nechci-paniku-ale-Flegr-mel-pravdu-643597

S. Jelen 11.11.2020 14:18

POkud smrtnost tak malá, tak proč v posledním březnovém týdnu zemřelo v Itálii 2x víc lidí, než tam umírá za týden obvykle? (mimochodem: ten nárůst úmrtnosti je větší, než uváděná čísla mrtvých na/s COVID ve stejném týdnu)

R. Vacek 11.11.2020 14:12

Na Novém Zélandu byla zima a neměli s virem problém.:-)

J. Jurax 11.11.2020 14:03

A ještě - pořád zdaleka nejsme v situaci polního obvaziště, kde mezi nedohlednými řadami raněných prochází unavený válečný chirurg v zakrvácené zástěře a ukazuje tento má ještě šanci a tento už ne.

J. Jurax 11.11.2020 13:52

Ehm ... jakouže vyžaduji státem řízenou ochranu? Jak jste na to přišel?

Nebo tím myslíte nošení roušek?

V. Mertan 11.11.2020 13:44

Vadia mi všetky tie nerálne vzory ako sme to mali riešiť. Absolútne nikto si nevšíma aké počasie či ročné obdobie panuje v tých vzorových krajinách. Ved v lete nebol problém ani u nás. Na Taiwane je mometálne 23 - 28 stupnov, donedávna bolo 30. Na Novom zélande je teraz leto.

R. Benýšek 11.11.2020 13:22

Když už někteří píšou své komentáře jen proto, aby napsali, že autor je vůl, tak já zase píšu na jeho podporu, že není, že s ním souhlasím, a že jeho názory i ty podle někoho ne dost humánní (zvláště ve srovnání se srdcebolnou sentimentalitou ala červená knihovna) si zaslouží i zamyšlení, a ne jen rovnou odsouzení (nicméně takovýmto komentářem se stávám volem též - že?, takže takováto podpora moc děr do světa neudělá :-).

M. Boháček 11.11.2020 13:15

Zjavne ste nevedcký tlčhuba, ako náš narcistický premiér.

Premiér Igor Matovič nazval štúdiu profesora Johna P. A. Ioannidisa z renomovanej Stanfordskej univerzity o smrtnosti koronavírusu kotlebovským hoaxom. Ten nad tým krúti hlavou. V exkluzívnom rozhovore pre Lekárske noviny vyjadril údiv:

„Nechápem, ako je možné moju štúdiu nazvať hoaxom. Je to recenzovaný článok v oficiálnom vedeckom časopise Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Výsledky založené na 82 meraniach z celého sveta sú robustné: medián miery smrtnosti (Infection Fatality Rate – ďalej iba IFR) je oveľa nižší, ako sme si mysleli v prvých dňoch pandémie.

Na základe doterajších štatistík odhadol medián miery smrtnosti na Slovensku na COVID-19 na „menej ako 0,2 percenta, ba dokonca iba 0,1 percenta alebo menej“.

https://www.napalete.sk/profesor-zo-stanfordu-sa-cuduje-ze-matovic-nazval-jeho-studiu-hoaxom/

R. Benýšek 11.11.2020 13:13

který se před nakažením obešel (nějak se mi tam ta písmenka rozmnožila)

M. Boháček 11.11.2020 13:11

Klamete. Smrtnosť pre ľudí do 70rokov je 0.23%, u chrípky v priemere 0.1%. Je to oficiálna štúdia na webe WHO od stanadfordského profesora Ioannidesa.

Smrtnosť ľudí nad 70rokov sa v nej nehodnotí, pretože, vzhľadom na charakter tejto štúdie, nie je možné presne určiť príčinu úmrtia.

Takže šírite hoax a zároveň aj poplašnú správu s vašim nezmyselným tvrdením o smiešne vysokej úmrtnosti covidu.

R. Benýšek 11.11.2020 13:09

V naší nemocnici prý (vše ze zdravotnictví, kromě zubaře a očaře, vím jen z druhé ruky) zrušili rehabilitační oddělění, a všechny tamější pracovníky poslali pečovat o pacienty s covidem. Takže možná by autor doporučoval nechat specialisty dělat jejich specializace (v tomto případě vracet lidi po úrazech, po operacícfh, apod. rychleji do života), namísto, aby mediálně vděčným hurá stylem museli dělat něco jiného. Kde v péči o ty ́covidáře ́ dělají co? Měří jim teplotu? Hlídají, aby zůstali řádně izolování? Ohřívají jim jídlo? Medici byli s velkým mediálním humbukem nahnáni do nemocnic, odkud vzápětí ven prosáklo, že je tam nepustí ke skoro žádné práci (jakožto zatím ještě zdaleka ne lékaře, a u těch mladších ještě ne ani ošetřovatele).

R. Benýšek 11.11.2020 12:55

Možná by při jen omezeném množství plicních ventilátorů autor na tento připojil raději Vás nežli někoho bezmála stoletého, kdo se o sobě už neví v LDNce.

Pokud se ve svém věku počítáte mezi mladší a nadějnější, pak nechápu, proč zároveň vyžadujete státem řízenou ochranu jako nějaká ohrožená osoba. Kterou jste jen statisticky podle věku, ale pravděpodobně na reálně podle zdravotního stavu. Nevěřím, že na celém světě zemřel s covidem (natož na covid) jediný člověk, který by se před nakažením se obešel bez lékařské péče.

I. Schlägel 11.11.2020 12:45

Smrtnost je minimálně desetinásobná, v průměru cca pětadvacetinásobná, v severní Itálii z jara devadesátinásobná než sezónní chřipka. Zbytek Vašeho příspěvku je na stejné brdo. Rčení Marka Twaina na Vás sedí, to zase ano.

M. Boháček 11.11.2020 12:33

"Ľahšie je ľudí oklamať, ako ich presvedčiť o tom, že boli oklamaní – Mark Twain

......Naše údaje naznačujú, že úmrtnosť na COVID-19 sa pohybuje v medziach sezónnej chrípky.

......Prof. MUDr. John Ioannidis, epidemiológ a bioštatistik, jeden z najcitovanejších vedcov na svete: ... vírus ovplyvňuje naše životy značne zveličeným spôsobom. Je to úplne neprimerané oproti skutočnej hrozbe, ktorú koronavírus so sebou prináša. Astronomické hospodárske škody, ktoré aktuálne vznikajú, nie sú úmerné hrozbe, ktorú tento vírus predstavuje. Som presvedčený, že úmrtnosť na koronavírus nebude pri ročnom prehľade celkovej úmrtnosti takmer vôbec viditeľná, ani keby sa dostal do svojho píku (nárast úmrtí odchyľujúci sa od priemeru).

...... každý, kto zomrel na tzv. koronavírus, mal komorbidity (sprievodné choroby).

...... koronavírus je v podstate smrteľný len výnimočne, a vo väčšine prípadov je to väčšinou neškodná vírusová infekcia.

......Prof. MUDr. Klaus Püschel, súdny znalec, riaditeľ Ústavu súdneho lekárstva Univerzitnej kliniky v Hamburgu: Na otázku, či vidí nejaké rozdiely v telách zosnulých, ktorí boli pozitívne testovaní na koronavírus, v porovnaní s inými infekčnými chorobami, odpovedá: Nie. Obraz je podobný iným vírusovým respiračným a pľúcnym infekciám. Myslím, že postupom času vytvoríme niečo špecifické pre COVID-19, ale v zásade je priebeh a obraz vnútorných orgánov rovnaký ako u iných infekcií.

z knihy: Falošná epidémia

M. Šejna 11.11.2020 11:36

Začněte u sebe pane Vorlický,

až dostanete nějakou nemoc, uvědomte si, že to je díky přírodním zákonům. V žádném případě nechoďte k lékaři, aby Vám dal recept na nějaký lék.

Ten lék, připadně i chirurgický zákrok, jsou totiž formy našich obran proti těm krutým přírodním zákonům.

V. Němec 11.11.2020 11:08

S autorem souhlasím.

To, že v LDN a podobných zařízeních je vysoké procento infikovaných, je logickou kombinací toho, že tam denně dochází personál s náložemi, no a ti senioři jsou těžce zranitelní. Nikoho nenapadla úplná izolace se zajištěným zásobováním zvenku? Ale tak obětaví ti sluníčkářští spasitelé asi nejsou.

Strategie UK (United Kingdom) byla výborná, jen nebyla realizována.

To je jen úvaha.

Jinak si laicky myslím, že tahle infekce neprobíhá přirozeně (normální obrana osobní hygienou a třeba i rouškami), takže už dávno neodezněla.

J. John 11.11.2020 11:07

Vám by asi zapadl až do horní části hlavy - tam kde lidé většinou mají mozek...

J. BROM 11.11.2020 11:07

Když se pozitivně testovaný pohybuje ve městě nebo jede metrem, tak s tím vláda nic moc udělat nemůže. Snad tak leda jedince zabásnout a vsadit do hlídaného prostoru po 14 dní. Poslala ho do karantény, měl by sedět doma na zadku a on na to kašle. Čili selhání jednotlivce, veřejné ohrožení. Co s tím?

J. Jurax 11.11.2020 11:03

Myslí to vážně. Svazáci to vždycky myslí vážně.

J. Jurax 11.11.2020 11:02

No vždyť píšu, že chyba je na straně přijímače ... :-)

J. Kulheim 11.11.2020 11:00

"Etické normy je oprávněna určovat, měnit a modifikovat společnost jako celek...."

Tu společnost, která bude rozhodovat, bude dělat kdo? Asi vy a vám podobní.

Nevím jestli si autor úvodníku dělá prču nebo to myslí vážně.

J. Jurax 11.11.2020 10:57

Stručně řečeno nic.

J. Jurax 11.11.2020 10:55

Autor mi přijde jako osoba velmi nenadějná. Ovšem jako nadějný vůl ano.

Není arciť rozumného důvodu voly jakkoliv preferovat, leda snad v případě legální euthanasie ... :-)

J. BROM 11.11.2020 10:55

Zastřelit. Vás.

K. Wágner 11.11.2020 10:54

No a co to má společného s tím, že by měl u nás přijít konec "podvolení" ? Když přestanou ti jejich zaměstnanci nosit roušky a respirátory, rozjedou se snad kšefty zavřených cestovek ?

J. Jurax 11.11.2020 10:51

Hodnotíte autora příliš mírně či nadměrně diplomaticky.

Po mém soudu je autor prostě vůl. Ovšem mladý a nadějný vůl.

J. Kulheim 11.11.2020 10:50

A přidal bych ještě roubíky.

K. Wágner 11.11.2020 10:49

A kdopak jsou ty "nadějnější" osoby? To bude určovat kdo? Snad autor tohoto článku a jeho kamarádi?

J. Kulheim 11.11.2020 10:47

Já jsem zatím neslyšel, že by někdo něco vysvětlil. Slyším jenom co musím a co nesmím. Všechno dodržuji a vidím kolem sebe lidi, kteří vládní nařízení respektují a infekce se šíří jako by se nedělalo nic.

To přece není první pandemie, která světem proběhla.