26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Roman 23.12.2009 15:29

Re: porovnání.

"Pokud vám stačilo vepřový se zelím a knedlíkem, k tomu pivo a pak na fotbal, tak jo, to bylo lepší".

Myslíte si, že dnes je to jinak? Otázkou je co si kdo představuje pod pojmem svoboda.

JaS 23.12.2009 15:41

Re: porovnání.

Dneska jsou lidi nervózní hlavně z té šílené nabídky všeho možného i nemožného a různých nesmyslů - komu zase stačí jen to vepřový, tak ho má ještě snadněji - nemusí na něj stát fronty. Jsou nespokojení, že si nemohou dovolit všechny ty nesmysly, které jim někdo vnucuje, ale myslet se jim nechce (za bolševika to taky nepotřebovali, tam bylo nemyšlení výhodou).

jirka.s. 23.12.2009 15:48

Re: porovnání.

Samozřejmě, pokud ti stačilo vepřový knedlík se zelím a fotbal za komoušů, tož docela věřím, že ti to stačí i dnes ! Představa, že i za komoušů existovali lidé, kterým zmiňované nestačilo ani tehdy, je pro tebe zřejmě z říše scifi! Nemůžeš se proto divit, že tito lidé jsou v dnešní době rozhodně spokojenější, už třeba jenom pro to vědomí, že si sice ledacos nemohou dovolit, ale každopádně jim to nikdo nemůže a nebude zakazovat ! Ale koneckonců, proč to vykládám takovému králíkovi jako jsi ty, který sice má lígr od vrátek dávno otevřený, ale ne a ne hopsnout dolů ! To čekání, že ti někdo přinese seno, to je přece tak vzrušující, že? ;-(

Roman 23.12.2009 17:10

Re: porovnání.

Že bych čekal až mě někdo přinese seno (dle Vašich slov)? Jsem živnostník již desátým rokem a dělám jak pro státní, tak i pro soukromý sektor. A celkem to jde. Věci jsou, ale podstatně složitější, než jak se tady snažíte nastínit opakováním ideologických nesmyslů z nějaké příručky. Tykání a urážky si také odpusťte. Nejsem na to zvědavý, jinak se není o čem bavit.

Kord 23.12.2009 15:36

Re: porovnání.

o co jde víc?Máte pravdu,nemusím mít X věcí které vlastně nepotřebuji...stačí mně to vepřové pivo,fotbal..rodina,děti,práce.Nebo mám chtít víc?:-)...

Budař 23.12.2009 15:34

Re: porovnání.

Prozřelý člověk z Vašeho článku vycítí, že nás zde oblbujete. Vy jste klíči určitě necinkal, naopak jste se schovával po půdách a čekal jak vše dopadne. To je jasné  z příspěvku. Spousty lidí ? To budou asi Vaši soudruzi, bývalí funkcionáři atd. Je mi přes šedesát let a nevím o jakých dobrých věcích hovoříte. Asi myslíte to, když jste si udělal radost že jste sehnal toaletní papír, nebo ženě vložky. Jestli někdo dnes obhajuje nějaké " dobré " věci z minulosti,  tak je opravdu primitivní hlupák. Prosím, nesnažte se mi oponovat a vyprávět mi o sociálních jistotách, to by bylo na dlouhé povídání, neboť to všechno bylo pofidérní.

Kord 23.12.2009 15:39

Re: porovnání.

klasická odpověď...jak píši nahoře.Stačí jen napsat pravdu kterou si myslí spousty lidí tak se dá čekat podobná reakce :-)...spousta lidí je zklamaná,samozřejmně jsem cinkal...a zažil jsem nádherný týden po 17 listopadu v Praze kdy to vřelo a lidi žili v očekávání ...bohužel se toho asi zase chopili lidé podobného chování jaké máte vy :-)

Budař 23.12.2009 16:25

Re: porovnání.

Pane nejhorší je, že vy pravdu nepíšete, asi proto, že jste tu dobu nezažil, byl jste příliš mlád, nebo jste měl tenkrát nějaké funkce, nebo jste pocházel z bolševické chátry. Neohánějte se se spoustou lidí, myslí si to jenom staří partajníci a jejich zblblé děti a pak ti, co měli za bolševika různá postavení a po revoluci nebyli schopni se o sebe postarat, protože se s režimem " vezli ", skončili na pracáku a nebyli schopni si ani vyplnit žádost o podporu. Kolik je to spousta lidí ? Čím jsou tak zklamáni, co očekávali ? Že jim budou zadarmo lítat pečení holubi do huby ? Já prožil starý režim, tak proto nemohu být zklamaný. 

Pavel 23.12.2009 17:44

Re: porovnání.

Běž doprdele, komunisto zasranej!;-€(Y)

Boleslav 23.12.2009 16:41

Re: porovnání pro Budaře.

Vy nejste prozřelý člověk, ale "pofidérní". A neohánějte se pořád toaletní  papírem, banány a pod. Skutečně nebylo všechno špatné, ale to Vy obalený kvalitním toaleťákem nechcete pochopit.

Budař 23.12.2009 17:06

Re: porovnání pro Budaře.

Soudruhu, nejdříve mi řekněte, co bylo opravdu dobré, nejdříve si to dobře promyslete, jestli ovšem máte čím. Je totiž dobré mít otevřenou mysl, ale ne zase tolik, aby vám vypadl mozek. A to bude asi Váš případ.8-o

tomfuk 23.12.2009 14:47

Komunismus byl předvším......

Komunismus byl především vláda totality.Vše muselo být jednotné.Nevím jak by se dnešní mládeži líbila jenotná mládežnická organizace,která v tu dobu  značně ovlivňovala negativně jejich osudy,pokud by se neztotožnili s politikou této organizace.Tance,hudba,knihy nevím jak by to bylo dnes za komunismu s internetem a počítači,a vše jiné co dnešní mládež baví ,to určovala tato organizace za dozoru strany KSČ, zda je v souladu se socialistickou výchovou.Represe jako neumožnění studia,vytváření druhořadých občanů a zavírání do vězení následovaly u všech těch co veřejně a svobodně se vyjadřovali v neprospěch nalajnované ideologické výchovy.Komunismus byl také především totalitním režimem,který má na svědomí doma i ve světě miliony zavražděných,popravených lidí.Žádná demokracie ve světě nemá na svědomí ani jedno promile mrtvých ve jménu filozofie demokracie.Komunismus byl fajn,pro ty co se otevřeně i mlčky ztotožnili s totalitní vládou jedné strany a zamáváním rudou knížečkou nad hlavou,se dostali na takové pozice na které by v demokracii buď nedosáhli,nebo museli tvrdě pracovat.Komunismus byl fajn pro nomenklaturní kádry a nefakčenky.V ústavě byly zakotveny dva zákony proti lidskosti -vedoucí úloha KSČ ve státě a právo na práci -.Tyto ústavní zákony byly důsledně zneužívány a jistě nemalou měrou přispěly k zhroucení komunistické diktatury.Komunismus byl držen na sovětských bodácích v tak zvaném "socialistickém táboře" obehnaného ostnatým drátem hlídaný komunistickou soldateskou ideologicky rozjitřenou třídním bojem.Komunismus byl fajn...........Rv

jirka.s. 23.12.2009 15:14

Re: Komunismus byl předvším......

R^ Schválně, tome, zkusil jste někdy najít v současných učebnicích alespoň to, co jste právě napsal???

Vladimír 23.12.2009 16:31

Re: Komunismus byl předvším......

Vážený, tak předně, komunismus ani komunistický system u nás nebyl!!! System, co zde fungoval před tzv. "sametem", se jmenoval socialismus. A právě překrucování faktů a manipulace s historií má velký podíl na tom, že mnoho mladých lidí, kteří tu dobu nezažili, mají zkreslené představy o tom jak to tenkrát bylo a nevěří všemu co jim někdo vnucuje jako zaručenou pravdu. Nejsou hloupí, víme!?? Tomu se říká "medvědí služba" pane "historiku".

Předseda 23.12.2009 16:48

Re: Komunismus byl předvším......

Jenže tomu socialismu vládli komunisti a slovíčkaření je v tomto případě naprosto nepodstatné.

tomfuk 23.12.2009 18:30

Re: Komunismus byl předvším......

Vladimíre Vladimíričove,pokud trváte na socialismu pak u nás byla výstavba komunismu a socialismus je příprava komunismu.Před komunistickým socialismem zde byl nacionální socialimus.Nacionální a komunistický socialismus mají hodně společného.!!Stačí porovnat empiricky .je zřejmé,že našim občanům chybí základní vědomosti.

mik 23.12.2009 14:42

Komunismus je státně otrokářský řád

ti kdo si jej pochvalují mají mentalitu otroků

j 23.12.2009 14:48

Re: Komunismus je státně otrokářský řád

nebo spíš otrokářů

magi 23.12.2009 15:16

Re: Komunismus je státně otrokářský řád

j, víš vůbec,co to hrozný slovo komunismus znamená? To je je strašná nemoc,která se nedá léčit. Ty víš o ní hovno!  Na rakovinu už mají lék,ale na tuto nemoc žádnej lék není a nikdy nebude! ;-(

Dodo 23.12.2009 14:48

Re: Komunismus je státně otrokářský řád

R^!!

Pardál 23.12.2009 14:31

Divím se sám sobě, že nechci socialismus,

Za socialismu jsme chodili do zaměstnání, ne do práce, Minimálně jednou za 14 dní jsme utužovali kolektiv vypíjendou za účasti soudruha vedoucího. Naplňovali jsme základní zákon socialismu: kdo nekrade denně aspoň hodinu, okrádá sebe a svoji rodinu. Dalším důležitým pravidlem bylo:   ne udělat něco, ale dokázat, že se to udělat nedá (vynikal jsem v tom). Vymýšleli jsme si zbytečné služební cesty, za dělnické peníze jsme bydleli v Interhotelích a užívali jsme si tam s kolegyněmi (probdělou noc jsme dospali v zaměstnání) ... atd. Tak proč, k sakru, ten socialismus nechci???

Jo, ale nejlepší je, že ho nechtějí ani mé děti, ani má vnoučata. Nebude to v genech?

Pamětník 2 23.12.2009 17:44

Re: Divím se sám sobě, že nechci socialismus,

Pardále,jak je vidět,moc jste si z toho socialismu neodnesl a podle mne patříte mezi ty,kteří si nezaslouží ani důchod.Já jsem takové štěstí na válení l se po hotelích chlasání,či kradení neměl.Asi jste měli vedoucího,který byl budižkničemu a vše Vám trpěl.Naše děti ani vnoučata v genech socialismus nemají,i když jsem celý život musel opravdu šlapat v dělnické i technické funkci.Asi jsme měli šéfa,který ač měl rudou knížku,vyžadoval po nás práci v kapitalistickém duchu.Jsem přesvědčen,že svými řečmi mladé lidi nepřesvědčíte.

Pardál 23.12.2009 18:01

Re: Divím se sám sobě, že nechci socialismus,

Tak to se pletete, odnesl jsem si hodně. Ještě dnes používám věci, které jsem si znárodnil. A uvědomil jste si, že většina té práce, ke které Vás vedoucí nutil byla asi zbytečná. Pamatujete na haldy neprodejných televizorů v Rožnově p. Radh.? Co to bylo u Vás. U nás to byly t.zv. šuplíkové projekty. A dostávali jsme za ně premie, protože projekt který se nerealizuje nemá žádné chyby a proto je nejlepší. Jo a důchod mám velmi slušný. A na konec: já jsem bolševiky v roce 1946 nevolil a nikdo z naší rodiny též. Chtělo je ale 40% lidí. Byli mezi nimi Vaši příbuzní? Tím ,že jste šlapal v dělnické i technické funkci jste ten socialismus pěkně udržoval při životě.

Pamětník 2 23.12.2009 18:51

Re: Divím se sám sobě, že nechci socialismus,

Pane Pardál,můj příspěvek se nenesl v duchu toho,kdo koho volili,či kradl.Vám vysvětlovat nebudu.Jak je vidět stál jste na tom nejlepším místě a tím,že jste nevolil bolševiky,tak je vidět,že jste dobu budování socialismu v pohodě překonal.Osudy mé rodiny byly možná daleko složitější než Vaše.Jen jste znovu přiznal,že jste kradl a ten důchod si nezasloužíte.Pokud si všímáte dnešní doby,vyráběly se tisíce neprodejných výrobků i po roce 1989,závody krachovaly a nikde není psáno,že všude byli bývalí komunisté.Jinak šlapat jsem musel,abych bez kradení uživil rodinu ze které není socialismu nakloněn ani jediný a nikdy nebyl.Mne do práce nikdy nikdo nenutil,ale netrpěl lajdáctví.Vyrostl jsem ve Zlíně,kde se pracovat muselo a stejně tak potom ve Škodovce.

Pardál 23.12.2009 19:26

Re: Divím se sám sobě, že nechci socialismus,

Asi jste nepochopil, že toto moje stanovisko k socialismu je jen jeden úhel pohledu. Je to pohled, který používám k naštvání těch, kteří brali socialismus smrtelně vážně a přitom si neuvědomili o jak zrůdnou ideu jde.  Jenom k tomu kradení. Já jsem (z mého hlediska) nekradl, já jsem si jen bral nepatrný díleček toho, co bolševici ukradli naší rodině. Ale to vy asi nechápete. Jinak Vám mohu předvést i jiný pohled. Mnohonásobný vzorný pracovník. Na vojně povýšen za vzorné plnění bojové a politické přípravy. V kolektivu oblíbený, své zkušenosti předává nezištně mladším pracovníkům atd atd. Tomu odpovídal i můj příjem. Tak na př. v letech 1959 - 60 osciloval okolo 8.000 Kč čistého měsičně. Kdo z vás to měl? řečeno slovy klasika.

Pamětník 2 24.12.2009 10:38

Re: Divím se sám sobě, že nechci socialismus,

Pochopil jsem to už dávno,hned při Vašem prvním příspěvku.Váleli jsme se,chlastali s vedoucími co jsme mohli,to jsme ošidili,kradli jsme a za vše toto podle klasika jste bral 8.000?. Kčs?I další výpotky Vaší činnosti svědčí o velice dobrém poměru k socialismu.Jinak má teta se oběsila,když soudruzi rodině mého dědy zabavovali vše v poměrně velmi dobře fungujícím velkém hospodářství.Máte pravdu,kdo z nás takové peníze měl.Nezávidím Vám je,ale to jak jste pracoval ,tak klobouk dolů.To já jsem takové štěsí neměl.Po roce 1968,jsem dlouhých 7 let nedostal přidánu ani korunu,jenom proto,že jsem odsoudil příchod vojsk.Svým článkem jste mne vůbec nepřesvědčil o žádném pokusu naštvat lidi,kteří brali socialismus vážně.Někteří žijí pořád mezi námi a názor na režim a lidi bývá poněkud rozdílný.Jen jsem nepochopil,zda se chlubíte,naříkáte,či pomlouváte.Z Vašich příspěvků vyzařovalo vše.Ti mladí to určitě pochopí.

Fafa 23.12.2009 14:04

Pane Novaku

každý podle svývh možností, každému podle jeho zásluh (socialismus) či potřeb (komunismus). Že na podobných zásadách fungují velmi dobře např. kibucy v Izraeli, o tom se v ČR raději .

Na velmi podobnych zasadach docela dobre funguji i tabory nucenych praci. A pro zmenu Vy taktne mlcite o tom, ze z kibucu v Izraeli se da beztrestne odejit. Pri pokusu u opusteni CSSR slo o zivot. Takze v tomhle se ceskoslovensky socialismus podobal spis taboru nucenych praci nez kibucu.

Novák 23.12.2009 14:12

Re: Pane Novaku

Opuštění ČSSR bylo možné, pokud jste nebyl nositelem státního tajemství, docela dobře na vystěhovalecký pas. Stačilo o něj požádat, zaplatit cca 20000.- za jeho vystavení, zaplatit náhradu za bezplatné studium a střední a vysoké škole, potíž byla jenov tom, že o tom každý nevěděl.

j 23.12.2009 14:27

Re: Pane Novaku

to soudružka z KSČM se také divila proč Kubánci riskují život na bárkách při útěku z ráje když přitom stačilo sednout do letadla a odletět. Jinak stačilo být u nás tak nepohodlný a opravdu jste se mohl vystěhovat tak jak Landák. Ještě jste mohl opustit republiku ve formě kouře z krematoria. Co víc si přát:-)

V.V. 23.12.2009 15:03

Re: Pane Novaku

Pane Novák, na vás musím reagovat. Znám mnoho svých přátel, kteří o vystěhovalecký pas žádali a místo toho aby si ho dle vás mohli - koupit - dostalo se jim jen represí ze strany STB.

Přestaňte prosím šířit podobné hovadiny a lži o komunistickém režimu. Já sám jsem jak říkali - opustil republiku bez povolení - čili emigroval, protože jsem tento vystěhovalecký pas také nedostal - přesto že jsem nebyl nositelem žádného státního tajemnství.  Musel jsem 10 let čekat než mě milostivě a zřejmě omylem pustili na západ kde jsem zůstal a následovně byl za to v nepřítomnosti odsouzen.

Taková byla skutečnost a to co vy říkáte jsou bohapusté lži.