7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Majda 24.8.2007 18:05

Re: Re: Vnuci a splácení našich dluhů

Nevím, proč by moje děti měly splácet dluhy, které bez uzardění nadělali politici a socky?

Piškote 24.8.2007 20:15

Re: Vnuci a splácení našich dluhů

doufám, že se vzdáte příjmu důchodu z průběžného systému v ČR - ať si Vás financují Vaše děti, které do něj nebudou přispívat a ne např. moje děti, které, jak doufám, do ciziny neutečou. Jen tak to bude spravedlivé. Důchodový systém by se ale obecně měl očistit od parazitů - těch, kteří děti bud´ nemají, nebo jejich děti do systému nic nepřispívají!

Ronny 24.8.2007 21:48

Re: Re: Vnuci a splácení našich dluhů

Chápu správně, že lidé co by neměli děti, by neměli ani důchod? To je opravdu "geniální" myšlenka.

Honza z podhůří 26.8.2007 19:31

Re: Re: Re: Vnuci a splácení našich dluhů

chápete zcela správně - mít možnost volby, o to tu běží. Nemáš děti - o.k., ale nečekej důchod z prvního pilíře důchodového zabezpečení (tj. z průběžného systému - do něj platí děti svým rodičům a prarodičům). Máš možnost užít ještě dva pilíře - povinné spoření na důchod a dobrovolné připojištění. Osobně bych šel ještě dál - počítat důchod podle toho, kolik právě toho kterého důchodce děti do systému přispěli a přispívají. Máš tři děti kteří slušně platí - měj trojnásobný důchod, proč ne. Co je na tom nemorálního?

Ronny 26.8.2007 17:14

Re: Re: Vnuci a splácení našich dluhů

Ti, kteří nemají děti by pak mohli mít menší daně, protože nevyužívají školství, ne?

Myslím, že uvažujete značně hloupě.

Honza z podhůří 26.8.2007 19:34

Re: Re: Re: Vnuci a splácení našich dluhů

nebo větší, protože budou s větší pravděpodobnosí užívat ve stáří sociálních služeb (nebou mít své děti, které by se o ně postarali). Sorry, ale hloupá mi připadá ta Vaše úvaha. Navíc školství není zcela bezplatné ani nyní.

Žulový Aston 24.8.2007 6:45

Tzv reforma má jeden, drobný háček

Dnes vychází najevo (vioz dnes), že ani poslanci neměli, k diposici celý návrh reformy - celý návrh reformy neexistuhje ještě dnes ani v jednom výtisku...a tak bylo schváleno něco, čehož obsah nikdo neznal.....

Jste pro reformu? JSEM. Co obsahuje? NEVÍM - Výběr poslanců má dnes obdobná kriteria jako členství v ÚV KSČ - jenom oddannost.

A proto mi ten pan poslanec Hovorka jako jediný z těch 200 imponuje...

tomáš 24.8.2007 10:35

Re: Tzv reforma má jeden, drobný háček

co to tady blábolíte? Kdybyste četl také něco jiného, než Právo (stále Rudé) a nesledoval jen TV Nova, věděl byste, že všichni poslanci (tedy i Tlustý a Hovorka) měli k dispozici text vládního návrhu od 25. května 2007 a podané pozměňovací návrhy od 16. srpna 2007.

http://www.psp.cz/sqw/tisky.sqw?O=5&T=222

Takže běžte oblbovat někam jinam a zkuste si to přečíst taky, když teda NEVÍTE.

čtenář zdrojů 24.8.2007 12:04

tomáši

vládní návrh zákona pouze pozměnuje dosavadní platný zákon o dani z příjmu. Celý návrh je řešen jako novela zákona stávajícího. Takže je to seznam změn paragrafů a seznam škrtání a doplňků. Je to takový guláš, že i experti na daně se liší ve výpočtech dopadu daňových změn na jednotlivé skupiny poplatníků. V takové situaci je pochopitelné, že průměrný poslanec jakékoli strany vůbec netuší, co schvaluje, a řídí se pouze doporučením stranického vedení.

tomáš 24.8.2007 12:41

čtenáři

já nehovořím o kvalitách, znalostech a schopnostech jednotlivých poslanců (a je mi jedno, ze které je strany). Řeč byla o tom, zda měli či neměli k dispozici text toho, o čem hlasují. A to bezpochyby měli. Takže mě dokáže nadzvednout takový blábol, jako že text reformy dosud (sic!!!) nemá nikdo k dispozici (ais kromě Kalouska, kterej to tutlá).

Bobo 24.8.2007 17:13

Re: Re: Tzv reforma má jeden, drobný háček

Ve druhém, čtení byl schválen návrh, kde zdravotnictví měl 5 stránek, ve třetím mělo  zdravotnictví 30 stránek. Tomáši, buďte trochu nevěřící, takhle působíte dojmem soudružky Hodinové-Vzpurné....

vládík 24.8.2007 10:39

Re: Tzv reforma má jeden, drobný háček

Celý návrh zákona neexistuje při hlasování nikdy. K zákonu vždy existující pozměňovací návrhy poslanců. Často až stovky, z nichž některé jsou schváleny, jiné nikoliv. I proto jsou zákony paskvilem. Takže divit se, že zákon nebyl v jediném výtisku je důkaz absolutní neznalosti procedur ve sněmovně.

ciric 24.8.2007 10:54

Re: Re: Tzv reforma má jeden, drobný háček

To ale víme.  Horší je, že spousta zákonů v tomto balíku se odvolává na podrobnosti v prováděcích vyhláškách, které však nejsou ani napsané. Tak se vlastně ani neví, kdo,kdy ,kde a kolik bude platit u lékaře. Těchto případů je více.

vládík 24.8.2007 13:19

Re: Re: Re: Tzv reforma má jeden, drobný háček

I to je normální v ostatních zákonech. Jenže vám to holt nikdo neleje do hlavy, takže nekřičíte. Reforma musí být špatná a tak se poukazuje na "chyby", které jsou běžnou praxí.

Bobo 24.8.2007 17:15

Re: Re: Re: Re: Tzv reforma má jeden, drobný háček

Reforma je výborná, akorát nikdo neví co v ní je - viz dnešní Fronta-Dnes. 

eTony 24.8.2007 6:41

Slavo,

vy sám se stavíte do role blbce, nikdo z jej z vás nedělá. Nejsem spokojen s reformou, tak jak byla představena, jsem osobně pro daleko radikálnější kroky, ale více se, možná, zatím nepodařilo. Mnoho lidí hovoří o nutných radikálních škrtech na výdajové stránce státního rozpočtu, ale k tomu se musí změnit zákon. Bude k tomu v parlamentu vůle, nebo se bude jen blbě kecat a kritizovat vláda, že tohle a tohle a tohle. Ano, vládu můžeme kritizovat, ale ne za věci, které sama nedokáže změnit.

jarda 24.8.2007 7:00

Re: Slavo,

eTony, v parlamentu je to teoreticky 102:98 ... vláda prostě musí makat :-))

eTony 24.8.2007 8:02

Re: Re: Slavo,

ahoj, jardo,  tento poměr není na věčné časy :-))

jarda 24.8.2007 9:12

Re: Re: Re: Slavo,

no ... právě proto je třeba se chopit příležitosti a nevymlouvat se :-))

Mirek 24.8.2007 7:54

Re: Slavo,

Ano, zákony... bohužel se to pos... už hned na začátku,kdy federální parlament v r.89 odhlasoval kontinuitu bolševických zákonů.Někteří z nich poslancují doposud.Autor článku žije asi v Utopii.Žádné progresivní,potřebné a rozumné zákony tento parlament v podstatě neodhlasuje.

A ten, kdo režíroval tu komedii před hlasováním o "reformě", by mohl úspěšně točit i v Hollywoodu.

Hobo 24.8.2007 6:35

Vidím to stejně

Zlatá slova! R^R^R^>-

Hawk 24.8.2007 5:53

pane Drápale je to jinak

"Přitom je to paradoxně sociální stát, který vydatnou měrou přispěl k tomu, aby kupříkladu mezigenerační (či příbuzenská) solidarita téměř vymizela. Pokud se postará "stát", proč by se měla starat rodina? "

 Račte vzít na vědomí, že mizení  mezigeneračních a příbuzenské vztahů ¨nezpůsobil "vyslanec satanův" - sociální stát... Vinníkem jsou  neustále rostoucí požadavky  společnosti na výkon , flexibilitu, mobilitu....  Nejsme na vsi před 60, 80 a více  lety ,kde žily 2,i 3 generace v jednom domečku, s  dalšími příbuznými na druhém konci vesnice. Péče o malé děti ,nemocné a staré se pochopitelně obešla bez pomoci lidí mimo příbuzenský okruh. Dnes ne a tak Vaše plané  moralistní úvahy o OSOBNÍ ODPOVĚDNOSTI jsou silně mimo mísu

Západní Evropa během 20 století pochopila, že s poměrně vysokou mírou  solidarity a zpřerozdělování je společnost daleko  stabilnější. Přes 60 let se tady neválčilom,  nevraždíme se na potkání. Tak  do tohoto jakžtakkž  fungujícího stavu vrtejme pokud možno so nejméně. Hurá vlastenectví v kombinaci  s likvidací sociálního  státu je velmi třaskavá směs . Vhodný nepřítel se jistě nějaký objeví.

Chládek 24.8.2007 6:58

Re: pane Drápale je to jinak

Vážení už mně ty kecy o reformě vážně rozčilují.Nazývat reformou soubor opatření jejichž cílem je vytáhnout z lidí co nejvíce peněz,aby je stát mohl opět rozházet(připomenu jen nejdražší dálnice a to, že z každé veřějné zakázky zmizi 10% do privátních kapes)a to nesociálně.Debata o ůspoře za pastelkovné(nebo pohřebné)vždyž je to k smíchu (cca 80 mil.kč v rámci rozpočtu)co je to proti 2,5 miliardám, které poslanci rozfofrují v rámci "dělení medvěda"!. Reforma, aby to byla reforma, musí mít právní rámec to zn.:Přísný zákon o střetu zájmů, majetková přiznání politiků a jejich příbuzných s těžkými sankcemi při porušení, hospodaření polit. stran, všech ministerstev a obcí na internetu stejně jako státní rozpočet.Nový zákon o výběrovém řízení na veřejné zakázky - veřejně kontrolované každé výběrové řízení tzn.kriteria umístění všech kdo a proč byl první a jedině první podle kriterií může zakázku dostat.Zdravotnictví - jedna státní zdr. pojišťovna, ostatní jen pro nadstandard. Jestliže se dopustí aby zdravotnictví sloužilo jako zdroj zisku, nebudou nikdy stačit finanční prostředky, protože zisk je vždy malý! Kolik úmrtí zaviní odkládání návštěvy lékaře kvůli poplatkům, vždyť je to jen chřipka(jen abyto nebyl meningokok).Státní zdravotnictví jde lépe kontrolovat a sledovat úspory). Kecy o tom, že o staré a nemohoucí se má postatrat rodina - jen to skuste v normálním bytě třeba koupat nepohyblivého a nespolupracujícího  člověka s nadváhou - měl jsem tu možnost 1 rok. Ještě by mě zajímalo z čeho budete p. Drápale platit složenky když se budete statrat  o nemocné rodiče doma. Nejlepší je ovšem obrat o úspěšných podnikatelích, ať už ke svému majetku přišli jakkoli, to má člověk pocit, že o pisateli najednou ví vše.Teď se ještě reformisti ohlížejí kolem seba co by šlo úspěšně zprivatizovat už toho moc není jen to zdravotnictví, možná školství, dvé kanálů veř. právní televize, ČEZ(to by ale byl kauf!) Tož vzhůru úspěšní podnikatelé. pozn.:Slovinsko si nic zprivatizovat nenechalo.

petr 24.8.2007 8:20

Re: Re: pane Drápale je to jinak

Naprosto souhlasím. Díky za názor

Mamut 24.8.2007 9:50

Re: Re: pane Drápale je to jinak

A to mi jako chcete říct, že ve Slovinsku je všechno "státní"?

milan 24.8.2007 10:01

Re: Re: pane Drápale je to jinak

I já naprosto souhlasím. Je to dle mého názoru zatím nejkvalitnější reakce na uvedený článek, děkuji.

vládík 24.8.2007 10:36

Re: Re: pane Drápale je to jinak

Všechny peníze zmizí do soukromých kapes. I ta vaše kapsa je soukromá.

Lála 24.8.2007 11:38

Re: Re: pane Drápale je to jinak

Hlavně když víte jak to všechno je a jak by to mělo být . Tak něco udělejte pro to, aby bylo líp a nemusíte psát do takovýchto debat, zahazujete svoje schopnosti a znalosti do kanálu.

BOBR 24.8.2007 21:55

Re: Re: pane Drápale je to jinak

Pane CHládek krásně napsáno.Drápal si nevidí do pusy.Co bude potom až vše prodáme?Zbývá snad už jen letiště a CSA.Tihle modří ptáčc mají vymyté mozky jako za bolševika mladí svazáci.Jemi jich líto.

Slava 24.8.2007 2:09

Takhle to opravdu nevidím

Autor jen omílá fráze a pomíjí fakta. Už jen nazývat reformou tenhle slepenec kroků jak si získat přízeň vlivných ekonomických subjektů, zdražit, co se dá a ještě víc vyždímat z těch, které by měl stát nejvíc podporovat a otevřít vrátka k penězům ve zdravotnictví, kterým se má nejlépe dařit na soukromých účtech, to může jen člověk mdlého ducha, který ztratil veškerou soudnost, anebo je za to adekvátně honorován. Nedělejte už z lidí blbce.