7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ještě k radaru

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kim 12.3.2008 14:34

Re: Jen propagandistické lži.

tak to je fakt huste....cim se kolego vlastne zivite?  a kde zijete, doufam, ze ne v tom "zatracenem" kapitalistickem raji USA

RL 12.3.2008 14:48

Re: Jen propagandistické lži.

Rusko nemá základny na cizím území?? Nenech se vysmát lišáku. Gruzíe je vlastní území?? Kazachstán je vlastní území?? Nejdřív fakta a pak můžete polemizovat. A co statisíce obětí ruských imperiálních výbojů na Kavkaze. Dáváte za příklad špatnou zemi. 

kamil 12.3.2008 15:04

Re: Jen propagandistické lži.

FAKT?

karistian 12.3.2008 15:06

Re: Jen propagandistické lži.

TEbe bolševici oloupili o mozek, jestlis kdy vůbec nějakej měl. Táhni do Severní Korea a nesmrď tady

Pavel Urban 12.3.2008 15:55

Rusko nemá žádné základny na cizím území

A co to tedy nabízelo Američanům v Azerbajdžánu ?

kim 12.3.2008 13:55

par informaci o odpurcich radaru a spolecnost ruska Big media

Bohuzel je to stejne jako za studene valky aktivity financovana ruskou (tehdy sovetskou) tajnou sluzbou. POdivejte se napr. na spolecnost Big media, ktera provozuje tzv. Big Boardy, kde jsou ty trapne protiamericke plakaty... majitelem je jisty rusky subjekt.. opravdu myslite, ze tito lide chteji nase dobro......takze radar a hned, stejne jako US Army u nas, totalitni rezimy nerozumeji nicmeu jinemu nez sile a odvaze...! JInak skvely clanek.

Ivan 12.3.2008 14:02

Re: par informaci o odpurcich radaru a spolecnost ruska Big media

A co takový Klvaňa, navýsost kvalitní a důvěryhodný odborník na dokazování neškodnosti kouření a prospěšnosti radaru pro ČR?   Máte pravdu, USA se chovají stejně jako za studené války a snaží se o rozdělení Evropy, protože jednotná Evropa pro USA představuje velkou obchodní (a nejen obchodní) hrozbu. Bylo by navýsost žádoucí, aby se Evropa více sblížila s Ruskem a aby tak byla vytvořena nejen ekonomická, ale i vojenská protiváha agresivním choutkám USA o ovládnutí světa.

morskehovnoZ 12.3.2008 15:26

Re: Re: par informaci o odpurcich radaru a spolecnost ruska Big media

Budiž blahoslaveni chudí duchem

KoBl 12.3.2008 13:51

Na obranu mysleti

Z dějin se dá poměrně snadno dokázat, že demokratické státy zpravidla nerozpoutávají války, soudí Dan Drápal. Naopak, dá se z nich ještě snadněji doložit, že např. právě mistr světa v demokracii, Spojené státy, si prakticky od válek vůbec neodpočinou, o čemž si lze na internetu najít nepřeberně materiálu. Stejně tak nelze hovořit o mírumilovnosti celé Západní civilizace. Z celé historie otrokářství a koloniálních expanzí je naopak zřejmé, že  kromě demokracie má ve znaku chování zběsilé bestie  parazitující s použitím násilí vojenského i ekonomického na zbytku světa.

Ano, za těchto okolností je dobře myslet i na obranu. A nejlepší obranou je přece zase jenom útok, a to se dnes bez radarů jen těžko obejde.

ondra 12.3.2008 13:34

Radar není ochrana proti islámu ani Rusku.

Váš článek vyznívá tak, že radar je tu na "ochranu" před islámem, před tím, aby se z nás nestaly "islámské státy evropské". To je sice pěkné, ale jak podle Vás radar zabrání tomu, co jste popisoval v posledních odstavcích - a totiž aby k nám přicházeli muslimové, zakládali tu rodiny a šířili "svoji" víru? Myslíte si, že naše společnost je neovlivní - v Británii je celá řada muslimů (a muslimských organizacích), útoky z 11.září 2001 ale odsuzují a žádají dialog, ne konflikt. Myslíte, že oni budou prosazovat "zničení" hodnot společnosti, ve které žijí?

 Rád bych upozornil nejen Vás (který argumentujete "obranou" před islámem), ale i další diskutující (argumentující ochranou před "ruským vlivem"), že tento argument je nelogický a nesmyslný. Radar ničemu takovému nezabrání. Často čtu, že američané se už postarají o udržení "demokracie" v zemi, kde mají základnu, atp. To je ale omyl. USA je úplně jedno, jestli v té které zemi bude demokracie nebo ne. Jejich hlavní cíl je, aby v režim v té zemi vyhovoval zájmům americké zahraniční politiky, resp. aby nebyla v "nebezpečí" základna - zbytek státu je jim ukradený. Pěkný příklad je GUANTANÁMO - USA základna na Kubě. Již 105 let zde tato USA základna sídlí (viz výborný komentář  Zdeňka Velíška na http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/428743), přesto režim na Kubě se nedá za demokratický označit ani náhodou.

  Na vaši námitku, že demokratické země se "nebrání" odpovídám: obrana je nutná, ale ne za každou cenu. Byl byste PRO základnu, kdyby to měla být čínská raketová základna - samozřejmě určená také proti "hrozbě" z Iránu?

  Jinak k Vašemu tvrzení, že za komunistu nikdo neprotestoval: v 70. protestovala proti rozmisťování sovětských raket na našem území Charta 77, Nezávislé mírové hnutí, dokonce i někteří tehdejší vojenští představitelé (viz http://www.praguecoldwar.cz/rakety.htm). A pokud byste chtěl aktuální politické pozadí radaru, tak odkazuji na http://otevreny-obcasnik.euweb.cz.

kim 12.3.2008 13:57

Re: Radar není ochrana proti islámu ani Rusku.

no proste sem muslimy nepustime-.......www.eurabia.cz

bukowsky 12.3.2008 13:00

Skutečností je, že dnes jsou největší obavy z panamerického počínání USA.

A že krásné lži o demokracii a jiných přestávají působit.

west 12.3.2008 13:25

Re: Skutečností je, že dnes jsou největší obavy z panamerického počínání USA.

Ano. V populaci je těch chytrých a schopných bohužel méně. Potom má váhu názor nevzdělanější a hloupější, či indoktrinované většiny, že největší zlo jsou USA. To že je vás hodně ale neznamená, že máte pravdu.

ps 12.3.2008 13:36

Re: Skutečností je, že dnes jsou největší obavy z panamerického počínání USA.

Nejsou. Já žádné takové obavy nemám.

Ivan 12.3.2008 14:04

Re: Skutečností je, že dnes jsou největší obavy z panamerického počínání USA.

Přesně tak, úlohy se vyměnily a říší zla jsou teď USA.

pahejl 12.3.2008 12:58

americti ritolezove

vylezli na chvili ze sveho oblibeneho analu a ocistili exkrementy ktere na nich ulpely. jinak si ten sajrajt zde publikovany nedokazu vysvetlit.

Milda 12.3.2008 12:56

Bránit se je nutné

Otázkou je ale jak.

Nemůžete ale chtít, aby otázku obrany řešila "ulice" - ta tomu nemůže rozumět ač by chtěla rozumět. 

Nemůžete ale chtít, aby otázku obrany řešila tato vláda - ta tomu vůbec nerozumí a nechce tomu rozumět.

A pak už nikdo nezbývá...

strejda 12.3.2008 13:33

Re: Bránit se je nutné

Radar je na úplně všechno. Je to jednoduché a jasné. Na radar si žádný muslim netroufne. Jakou jinou obranu chcete?

ps 12.3.2008 13:38

Re: Re: Bránit se je nutné

Policii a armádu, kteoru máme. Protiraketovou obranu prozatím nemáme, proto ten radar.

Karel 12.3.2008 12:47

Obrana má smysl vždy!

Děkuji za výstižný a přesný článek. Mám jedinou výhradu. Ani případná obrana před Rusy není pošetilostí. Pokud bychom zůstali bez ochrany spojenců z NATO, tedy hlavně USA, byly by naše šance opravdu mizivé. V případě útoku jaderného nulové. A přece by mělo smysl to zkusit. Čečenci to taky nevzdali. V počtu 1,4 milionu ! Jsou poraženi, ale zkusili to. Dali příklad. Vlastním dětem i jiným národům. Jaký kontrast k Čechům roku 1968 !  

bukowsky 12.3.2008 12:50

Re: Obrana má smysl vždy!

no a co udělá jelito, když Rus zavře kohoutek? Napadne ho?

Rus nemusí na nikoho útočit. To už je doba minulá, ve které zůstalo myšlení zapadlých cizích vlastenců: komunistů a ami lokajů.

gerontusinza 12.3.2008 13:13

Ti idioti si znovu chtějí hrát na studenou válku a nemají na to ani rozum ani prostředky....Re: Re: Obrana má smysl vždy!

R^;-D;-D

Karel 12.3.2008 13:18

Co udělá "jelito"?

Pár možností by bylo. Postavit další jaderné elektrárny. Natáhnout produktovody k severnímu moři (Ingolštat). Pokračovat v technologickém vývoji energetických alternativ, aby se staly něčím víc než dotovaným doplňkem. Energetickému vydírání musí čelit celá Evropa společně!

pahejl 12.3.2008 15:58

Re: Co udělá "jelito"?

haha. evropa kopne ceskeho kmana, kterej za jejimi zady tajne jedna se strejdou z ameriky leda do zadele :-) do doby nez se udela vsecko co tu pises tu bude uz jen hola pustina, mozna par zbytecku populace v jeskynich a na stromech :-)

Stafylokok 12.3.2008 13:24

Re: Re: Obrana má smysl vždy!

Tak proč pak tím Putin pořád vyhrožuje ? (nám, Polákům, Ukrajině, Gruzii atd. atd.). Rus sice může zavřít kohoutek, ale co pak ? Kde vezme dolary na mercedesy, značkové hadry a elektroniku ? Téměř veškerý vývoz Ruska jsou suroviny. Dnešní Rusko = Gazprom. Slyšel jste někdo o nějakém ruském zboží schopném konkurence na západních trzích ? Já ne.

Karel 12.3.2008 13:41

Přesně!

A proto vyhrožují vždy jednotlivé zemi, ne Evropě jako celku. Někomu přivřít kohoutky, někomu zlepšit podmínky. Evropské státy mírně rozdělovat a nevyvolat jednotný odpor. Postupně zvětšovat vliv. Zvyšovat vývoz surovin do Číny. Základní strategie. Rusové vědí jak to hrát. Ale vyvážet musejí.

honzak 12.3.2008 14:09

Re: Re: Re: Obrana má smysl vždy!

prý nějaký Rus dělá bezvadné snowboardy.

morskehovnoZ 12.3.2008 15:35

Re: Re: Re: Obrana má smysl vždy!

Já ano. Zbraně.

ps 12.3.2008 13:40

Re: Re: Obrana má smysl vždy!

Spíš by mě zajímalo co udělá rus, až zavře kohoutek. Nejpravděpodobnější odpověď je, že se půjde pást.

Ivan 12.3.2008 14:08

Re: Re: Obrana má smysl vždy!

Rus na vás někdy útočil? Já si myslel, že tady Rusko od vzniku SSSR neexistovalo.  V té armádě, která tady v roce 1968 přijela jsem viděl hlavně Tadžiky, Kazachy, Turkmeny, Mongoly a něco málo Rusů, Ukrajinců, Lotyšů, Litevců atd..