1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hlava22 16.1.2009 9:45

Takový Kalvín

zakazoval svým ovečkám jako hříšný přepych povidla. Je charakteristické, že vyznavači různých -ismů mají viděno z vnějšku tendence zakazovat jedno co. Svoboda jedince je pro ně něco zavrženíhodného, neb svobodný člověk svobodně myslí a mohlo by ho napadnout, že podobné zakazovače nebude platit.

I-Worm 16.1.2009 10:01

Re: Takový Kalvín

uvědomte si, že zákaz dodává zakázanému ovoci exotickou chuť.

Schumacher 16.1.2009 11:45

Re: Takový Kalvín

R^R^R^!!!;-D;-D;-D 

Rostislav Zídek 16.1.2009 9:43

Pan Drápal

zde sklízí povětšinou drsnou kritiku. Ale kdo z těch kritiků zkusil nějakým Romům pomoci? Cožpak nechápete, že pro léčeného alkoholika je velikým rizikem i jen vstoupit do hospody? Jak chcete pomoci gamblerovi, pro kterého je jeho vášeň naprosto za možností jeho volních vlastností, když cestou z práce má několik heren a večer v televizi (kterou i Romové mívají) vidí reklamu, která mu jasně říká, že každý správný chlap hraje? A je naprosto lhostejné, že je to reklama na internetové sázení. S člověkem, který zruinoval sebe, svou rodinu, případně firmu, totiž musíte něco dělat. Můžete ho zavřít do vězení, do léčebny nebo ho prostě zastřelit. Může být také bezdomovcem, to ale neřeší problém člověka ani jeho rodiny. Kromě toho se ozvou hlasy ať stát něco s těmi smradlavými, obtížnými žebráky něco udělá.

Nejsem pro zákaz sázení. Jsem pro to, aby bylo hůře dostupné. Viz např. francouzký zákaz navštěvovat herny ve vlastním městě (viz některý předchozí komentář).

Rýpal 16.1.2009 9:52

Re: Pan Drápal

Milý pane Zídku, jak jsem již uvedl, ten Rom s kurzovým sázením na internetu souvisí asi stejně jako AIDS a manželský sex. Romové budou sázení na internetu provozovat okrajově, protože internet většinou nemají. V první řadě své peníze prohrávají na hracích automatech, v druhé řadě např. v kamených pobočkách sázkových kanceláří a až poté na internetu. Pan Drápal brojí proti třetí (nejméně škodlivé) variantě v pořadí, zatímco první dvě mu nijak nevadí...

Rostislav Zídek 16.1.2009 10:18

Pane Rýpale

to je nedorozumnění. Já neříkám, že primárně budou Romové sázet na internetu (i když nepodceňovat! Mobilní telefony měli Romové velmi brzy), ale reklama na internet. sázky běží několikrát za večer v TV (s podtitulem "správný drsňák hraje") a herny nebo hospody s automaty jsou v problémových čtvrtích více než na každém rohu. To situaci nijak nezlepšuje. V tomto světle souhlasím s panem Drápalem v tom, že nebylo prozíravé ani morální rozšířit sázení na internet.

Rozhodně s Vámi nesouhlasím, že z článku plyne, že automaty a klasické sázení panu Drápalovi nevadí. Článek je o internetovém sázení a z jiných forem sázení rozhodně není nadšený.

vládík 16.1.2009 10:32

Re: Pane Rýpale

Máte pravdu. Mnoho jiných rodin trpí a očekává exekuce díky nesmyslným půjčkám (na Vánoce, na dovolenou, ....).   Zakažme půjčky, nebo alespoň reklamy na ně.  Mnoho lidí vidí, že kdo není dvakrát ročně na dovolené v zahraničí, není chlap (a pořídí si dovolenou bez ohledu na zítřek). Zakažme cestovní kanceláře. Nebo lépe rovnou dovolenou.

Nemohu si pomoci - ale jak si kdo ustele.....   To máme zakazovat stlaní? Nebo půjdete každý den stlát do rodin, kde si stelou ledabyle?

Rostislav Zídek 16.1.2009 10:50

vládíku,

napsal jsem, že nejsem pro zákaz. Jsem pro menší dostupnost sázení.

Co se týká půjček - jsou silné hlasy, že jhe třeba je regulovat. Seriózní firmy Vám nepůjčí, když jste předlužený (registr dlužníků). Pro lepší orientaci zákazníků existuje povinnost firem zveřejňovat R.P.S.N.

Na sázení a hraní vzniká daleko silnější závislost než na půjčkách. Důsledky bývají také horší. Málo lidí dožene zadluženost ke zpronevěře, sázení ano. Přesto je půjčování peněz víc regulované než sázení.

V duchu Vaší dikce: proč nepovolit drogy (i tvrdé), proč paušálně omezovat rychlost na silnicích a dálnicích, proč nezrušit povinnou školní docházku?

Mladý .k. 16.1.2009 16:48

Re: vládíku,

souhlasím svami  a na všechny sázky bych zavedl  90 % daŇ.

HonzaV 16.1.2009 23:19

Re: vládíku,

drogy klidně povolit, to je každýho boj, stejně se fetuje o 106,

rychlost v rozumné míře (do 160 na dálnicích, 100 mimo obec, 60 ve městě (léta to stačilo a s horšími auty) - ale dovedu si představit víc názorů) proto, aby mne pokud možno nikdo nezabil nebo abych já nezabil nikoho (nikoli abych se nezabil sám!),

školní docházku nerušit, protože jakmile by těch negramotnejch socek bylo moc a pořád by měly volební právo, byl by s náma se všema ámen (ono už moc nechybí).  ;-) Takže na cizí kultivaci si v tomhle směru asi rád připlatím, i třeba proto abych jako zaměstnavatel sehnal kvalitnější zaměstnance atd.

Nejsem pro menší dostupnost bůčku.

JaS 16.1.2009 10:32

Re: Pane Rýpale

Že měli mobilní telefony velmi brzy, se nedivte. Víte, jak moc jim to pomohlo?

Ypsilon 16.1.2009 10:34

Re: Pane Rýpale

Pan Drápal zběsile pláče kvůli víceméně nepodstatné maličkosti. Navíc Kalouskovo rozhodnutí jen  zdanilo daný stav . kdy se internetu stejně hraje, jen z toho státní kasa nemá ani korunu.

Podstatné věci jsou jinde. Herní automaty staršího typu umožňovaly jednak hru jen o nižší částy a jednak byly poplatky z nich příjmem obce a obce je také povolovaly. Z on-line automatů nemá obec nic a tuším, že nemá co mluvit ani do jejich instalace.

kpt 16.1.2009 10:41

Pan Drápal napsal korektní článek, kterému se nedá víceméně nic vytknout

jen poslední věta, nesouvisející s tématem, se mi zdá nadbytečná...Takže Vaše "zběsile pláče" mi přijde jaksi uhozené.

Ypsilon 16.1.2009 12:10

Re: Pan Drápal napsal korektní článek, kterému se nedá víceméně nic vytknout

Nu dobře, tak "značně emotivně reaguje" ať je po Vašem.

Ta poslední věta je ale vskutku půvabná ..;-P

kpt 16.1.2009 13:18

Díky, a vůbec ne proto, že je "po mém"

Myslím, že člověk si má umět popovídat i s těmi, kteří mají jinak nastavené parametry a preference, a jak jinak toho dosáhnout, než korektně vedenou debatou, která oponujícího neurazí, či lépe řečeno, aby oponující nevycítil, že ten druhý má úmysl urazit...

Schumacher 16.1.2009 11:48

Problémové čtvrti samy o sobě neexistují.

Vytvářejí je problémoví lidé. Je povinností státu pečovat o to, aby problémoví lidé neškodili ostatním. Když toho nedosáhne po dobrém třeba sáhnout po biči.

Rýpal 16.1.2009 11:56

Re: Pane Rýpale

Dovolte, abych vám vysvětlil rozdíl mezi kurzovými sázkami a hracími automaty. Zatímco na hracích automatech můžete během hodiny protočit dost velké peníze, přičemž dostanete v průměru zpátky pouze nízké procento obratu, kurzové sázky jsou kultivovaná zábava, kde většina lidí sází za desítky či stovky korun týdně pro potěšení ze hry a koření si tak prožitek ze sportovních přenosů. Pokud vám jde o prospěch cigošů, tak jim sázení zakažte (poukázky na jídlo, strhávání peněz na nájem z dávek), ale nekažte zábavu ostatním.

modřín 16.1.2009 21:16

Re: Pan Drápal

"Vyléčený" ochlasta, gambler či jiný závislák může mít vůli týden, měsíc, silný jedinec tak asi půl roku, ale pokud se mu nerozbřeskne v hlavě, že další byť jediná sklenička, hra či šlehnutí je cesta zpět do pekel a bude  v tom lítat znovu mnohdy s větší razancí než před léčbou, nemá šanci se vymanit. Čili je to v inteligenci, morálce a kultuře a to jsou kvality, které jsou momentálně na úbytě. Každý, kdo absolvoval léčbu musí změnit od základu své móresy, aby si zachoval alespoň jakousi naději na budoucnost a nesmí tuto změnu vnímat jako újmu, ale jako jedinečnou příležitost. 

Karel 16.1.2009 9:37

problém byl někde jinde,

Čunek i při své údajné prostotě na to přišel celkem snadno. Podle legislativního plánu vlády se zhruba v lednu má projednávat "hazard", tedy loterijní zákon. Kalouskovo tvrzení, že  se jedná o   "správní řízení" a že s tím nemůže nic dělat je skutečně standartně pitomé. Spor se vedl pouze o to, aby před stanoviskem vlády k hazardu, nebyla předjímána rozhodnutí, která by byla v rozporu. Kalousek, Firmy, které povolení dostaly,si celkem logicky nebyly jisty, zda vše dopadne k jejich spokojennosti,přestože úsilí vynakládané v tomto směru bylo značné.proto vymyslely celkem primitivní plán a  dohodly se s vypečeným ministrem financí, že jim to povolí předčasně. pokud zákon bude proti, mají celkem jednoduchou zbraň, vynaložily jsme  náklady, teď nám to berete, výhružka arbitráží, konec je zřejmý, tedy plichta. Vás pět jo, ti ostatní ne, geniálníodstranění konkurence. Co z toho kdo má a mít bude lze pouze hádat. Na okraj morálních zásad pana Drápala bych podokl, že ti co se jim vysmívají, dlouhodobě se žádného prospěchu stejně nedočkají. Stejně by stát mohl žádat podíl, pardon daně od lupičů z výnosu jejich počestné činnosti se zdůvodněním, že krade se stejně, tak ať  z toho alespoň něco máme.

Jinak internetové sázení řada států celkem úspěšně potírá a tvrzení páně Kalouskovo, že by se musel zakázat internet je více než pitomoučké. Má patrně velmi chatrné technické vědomosti.  Z diskuze je mi poměrně smutno, dokladuje to dost značnou ubohost českého národa.

hlava22 16.1.2009 10:04

Re: problém byl někde jinde,

na drsném nebo jinak řečeno liberálním kapitalismu 19. století je založena prosperita evropského a severoamerického prostoru. A poučka že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly je platná zejména pro moralisty. Čím více prostředků budeme vynakládat na regulace, tím méně nám jich zůstane na na důležitější věci.

Nemo 16.1.2009 9:26

Bůh nežehná na kradeném a nepoctivě získaném?

Tak jsem si vzpomněl na to nakradené zlato Inků a Aztéků. Ve Španělsku je prý až 80% sakrálních předmětů v kostelích z tohoto zlata.

Prateta z Dolní Lhoty 16.1.2009 9:34

Asi si ho církevníci posvětili a udělali z něj nebesky čisté zlato.

Vůbec ty kostely odporují biblické nauce, např.:

Abakuk 2,19

Běda tomu, kdo říká dřevu: „Procitni,“ kdo říká němému kameni: „Vzbuď se.“ Něco takového má být učitelem? I když je to potaženo zlatem a stříbrem, nemá to žádného ducha. –

Vše je jen šalba a mam.

Karel 16.1.2009 9:42

Re: Bůh nežehná na kradeném a nepoctivě získaném?

V bibli tuším stojí psáno, že hříchy otců budu trestat do třetího kolene. Celkem to vychází. Otec chytne v bordelu syfilis a čtvrtá generace se z toho vylíže. Obdobně to chodí se zlodějinou. nepoctivě nabyté nepřejde do třetího kolene. to pouze na okraj

Nemo 16.1.2009 10:06

Re: Bůh nežehná na kradeném a nepoctivě získaném?

Tak to už neplatí dědičný hřích? Myslím hřích Adama a Evy.

Aleš 16.1.2009 9:24

milionář

Kdy už konečně přestane platit ono komunistické: podnikatel nebo milionář = velký ha.zl a miliardář = ještě mnohem větší haj.l? Vždyť statisíce lidí mají rodinný domek nebo byt, jehož hodnota přesahuje 1.000.000 Kč. Takže jsou to milionáři. A dokonce tisíce z nich jsou členy KDU. :-)

A k příměru s oním Romem: pokud by tento Rom použil svou výplatu na akontaci koupě nepotřebného automobilu, zakázal byste autosalony? Nebo raději leasingové společnosti?

Nelze přece chránit člověka před jeho blbostí, protože nelze stanovit co je v jeho konkrétních podmínkách blbost a co ne.

Jura Jurax 16.1.2009 9:35

Re: milionář

Jojo, radostné úsměvy milionářů, ba miliardářů, připíjejících si šampusem na zvýšení svých - samozřejmě nemravných - zisků, anžto lze podávat korzové sázky i po netu .... ;-D;-D;-D ... už dlouho jsem se tak nepobavil blbostí jiných, a že příležitostí je ... ;-D;-D;-D, ... v Rudém právu by to neuměli napsat líp ... ;-D;-D;-D

Jura Jurax 16.1.2009 9:36

Re: milionář

errata - kurzové

Rýpal 16.1.2009 9:17

Milý pane Drápale

Zakažme prodej kuchyňských nožů, protože se jimi vraždí; zakažme prodej aut, protože v nich umírají lidé. To je logika vašeho článku. Osobně jsem už dlouhá léta zaregistrován u zahraničních sázkových kanceláří, kde sázím v hříšném objemu několika desítek eur měsíčně. Činím tak pro potěšení ze hry, nikoliv proto, abych zbohatnul. Díky dogmatickému a zpátečnickému myšlení vašich soukmenovců jsem již dávno zanevřel na sázení v kamenných pobočkách českých společností, protože nerad sázím s pocitem, že jsem okrádán (10% manipulační poplatky, nízké kurzy), nehledě na nepohodlí, které mi nutnost návštev poboček přináší. Církev vždy stála v cestě jakémukoliv pokroku a činí tak i nyní. Kalousek je přece dobrý ministr financí pro ĆR, ale špatný pro KDU-ČSL...

Jura Jurax 16.1.2009 9:20

Re: Milý pane Drápale

Církev vždy stála v cestě jakémukoliv pokroku a činí tak i nyní.

Přesně - přinejmenším posledních 1500 let.  R^R^R^

I když povolení kurzového sázení na netu zas tak kór pokrok není ... ;-)

Chape 16.1.2009 11:53

Re: Milý pane Drápale

no berme to tak, ze diky tomu, ze to podas z pohodli domova, tak tam nepojedes autem, a je to uspora nakladu, a taky mene znecistis ovzdusi :) takze to pokrok je :) a navic to zvysi pocitacovou gramotnost obyvatelstva, protoze nekteri se kvuli tomu nauci pracovat s internetem.