23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Já nejsem Charlie!

Před popravou vyvolávali lidi po jménech. Bez odporu. Jiní je točili na ulici na mobil bez opětování palby, zatímco popravovali policistu na chodníku, který přijel na kole k zásahu neozbrojen. Trvalo to v tu chvíli nekonečných deset minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 10.1.2015 11:15

Autor má 100% pravdu

Pokud by redakroři nosili u pasu šestiraňák, vrchol zbraňové techniky druhé poloviny 19 století, útočníky by zlikvidovali, i když by také utrpěli ztráty!

R. Brzák 10.1.2015 11:08

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

Ne, pane Křivane. Jakkoliv s paní Netzer nesouhlasím, budu vždy bojovat za její právo svůj názor vyslovit.

Je to patetické, ale zároveň je to podstatou naší základní výhody před světem Islámu. Neboť pouze v utkávání se nejrůznějších i velmi protichůdných názorů lze se dobrati poznání co nejširšího kontextu jakékoliv situace. To je podstata všemohoucnosti boha - jen tím, že všechny součásti božího stvoření se společně podílejí na úsilí zaměřeném na konkrétní problém (tedy když například všichni lidé, kteří mají vztah k nějaké věci, se na nakládání s ní společně dohodnou a společně s ní naloží), lze se nadít překonání jakýchkoliv překážek, které jednotlivec, pokud není Bohem, nikdy nepřekoná.

L. Křivan 10.1.2015 11:07

Islám je s naší civilizací, s naší kulturou, s naším životem

NAPROSTO neslučitelný. Proto každý, kdo chce podle koránu žít, musí z Evropy pryč.  Není možné žít s muslimy pohromadě. Tak ať nezvaní muslimští hosté odejdou tam, podkud přišli. Oni, nebo jejich rodiče.

L. Křivan 10.1.2015 11:04

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

No Bóže  tak teda imámové.  Jste směšná.  Stará, zlá a směšná. Jděte k čertu.

R. Brzák 10.1.2015 11:00

Re: Tím chcete říct, že pan Čulík je tak trochu přizdisráč?

Ale my jsme všichni "u zdi káleči". Ze strachu o své přežití po desetiletí svých životů respektujeme zavedené odevzdávání stále větší části své svobody ve prospěch moci nad námi - státu. Ten ale nemůže, jak správně píše pan Matějka, zachránit každého. Proč to tedy dělám? Proč doufám ve statistiku a říkám si, že nebudu tím mizivým procentem z nás, který bude mít smůlu a jehož případ bude dorazivší policie "zachraňovat" post mortem?

Protože nejsem naučen být plně zodpovědný sám za sebe. Protože raději nedohlížím možných konců takového alibismu. Protože raději nadávám na poldy, že dorazili tisíckrát pozdě. Protože hloupě věřím tvrzením, že zákony se svými tresty a vězeňství dostatečně odradí potenciálního pachatele násilí. Protože se bojím obyčejného člověka, který bude mít zbraň doma na svou ochranu a zesměšňuji jej jako "praštěného kovboje". Ale ten obyčejný člověk, to jsem já, to sobě nevěřím. To já jsem ten nezodpovědný.

Musím se stát zodpovědným, abych si začal věřit - a pak budu moci věřit i dalším, jako jsem já.

J. Roubal 10.1.2015 10:56

Re: Bohužel, vykouklo na mě toto -

Cenzura? Pane Dvořáku, že vy jste příznivec konspiračních teorií :) ?!

Pravým důvodem chyby při pokusu otevřít vámi odkazovanou stránku, je chyba na web-u "cover72.net". Je to taky on (web), kdo onu chybu 404 hlásí. Takže pokud je někdo na vině, že stránku podle adresy, kterou jste uvedl ve svém příspevku, nelze otevřít, je to autor webových stránek web-u skrývajícího se za adresou "cover72.net" (budiž mu odpuštěno), který vnitřní strukturu web-u vyrobil (stručně řečeno) jako "case sensitiv". A to se nedělá!!!

A k dalším, v tomto vlákně uvedeným tvrzením, že vyhledávač Seznam to najde a Google ne. To už je takový "folklór". Najdou to samozřejmě oba, jak Seznam, tak Google, bez ohledu na malá/velká písmena. A samozřejmě oba vrátí platný odkaz. To proč jste získal dojem, že to Google "neotevře" je kombinace více faktorů. Rozebírat je tady by bylo na dlouho, ta alespoň stručně a v náznaku.

Částečně jsou na vině autoři některých prohlížečů, kteří se snaží lidem ulehčit práci tím, že spojili pole pro zadání webové adresy s polem pro vyhledávání a zpracování zadaných textů podrobují (kromě jiných) i analýze, zda může být text webovou adresou a k tomu všemu ještě zavedli "institut" tzv. "implicitního prohlížeče". Částečně i uživatelé takovýchto prohlížečů, kteří si nepřečetli návod k používání. Ale v obou případech je ta "chyba" (ona to tedy vlastně chyba není, proto ty uvozovky) marginální, protože tím, kdo za to může nejvíce, je už dříve zmiňovaný autor web-u "cover72.net".

T. Czernin 10.1.2015 10:48

Tím chcete říct, že pan Čulík je tak trochu přizdisráč?

Pokud ano, pak máte zřejmě pravdu...

R. Brzák 10.1.2015 10:44

Re: Jsou dvě možnosti.

Ano, přesné.

Bude-li stát tak potentní, jak si to přeje pan Urban, stane se dříve nebo později tím, proti čemu nás měl chránit - totalitou.

R. Brzák 10.1.2015 10:42

Re: No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

Ne, pane Fleisznere. Jakkoliv s panem Čulíkem nesouhlasím, budu vždy bojovat za jeho právo svůj názor vyslovit.

Je to patetické, ale zároveň je to podstatou naší základní výhody před světem Islámu. Neboť pouze v utkávání se nejrůznějších i velmi protichůdných názorů lze se dobrati poznání co nejširšího kontextu jakékoliv situace. To je podstata všemohoucnosti boha - jen tím, že všechny součásti božího stvoření se společně podílejí na úsilí zaměřeného na konkrétní problém (tedy když například všichni lidé, kteří mají vztah k nějaké věci, se na nakládání s ní společně dohodnou a společně s ní naloží), lze se nadít překonání jakýchkoliv překážek, které jednotlivec, pokud není Bohem, nikdy nepřekoná.

R. Brzák 10.1.2015 10:35

ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

... Docela se začínám bát, ze vás bude víc....."

Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

Budete se bát sebevědomého člověka, jenž vychován naší kulturou, podmíněnou láskou k životu, rozhodne se nezbavovat se odpovědnosti za svůj život a bezpečí svých dětí? Pak jste na tom podobně, jako muslimové. I oni se bojí moci, kterou máme, které jsme "bez podpory Alláha milosrdného" prací našich předků i nás získali.

Jestliže chcete odevzdávat, tak jak je to v našich zákonech, moc nad svým bezpečím a tedy i nad sebou našim ozbrojeným složkám, není to nijak zvlášť vzdáleno placení džizji jakožto poslušný dhimmi ve světě Islámu.

R. Brzák 10.1.2015 10:32

Re: No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

Budete se bát sebevědomého člověka, jenž vychován naší kulturou, podmíněnou láskou k životu, rozhodne se nezbavovat se odpovědnosti za svůj život a bezpečí svých dětí? Pak jste na tom podobně, jako muslimové. I oni se bojí moci, kterou máme, které jsme "bez podpory Alláha milosrdného" prací našich předků i nás získali.

Jestliže chcete odevzdávat, tak jak je to v našich zákonech, moc nad svým bezpečím a tedy i nad sebou našim ozbrojeným složkám, není to nijak zvlášť vzdáleno placení džizji jakožto poslušný dhimmi ve světě Islámu.

R. Brzák 10.1.2015 10:24

Re: No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

Mýlíte se, paní Netzer. Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

R. Brzák 10.1.2015 10:23

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

S oním vyhoštěním bych i v odůvodněných případech souhlasil. Avšak kořen problému je strach, na němž je Islám založen. Strach z Alláha milosrdného, strach z nás, kteří ač v něj nevěříme, přeci jsme tak mocní a úspěšní - tedy musíme jistě být podporováni silami, jež se Alláhu příčí - a Alláhu milosrdnému se toho příčí velmi mnoho.

Zatímco Ježíš přišel říci - láska boží je nekonečná a odpuštění vždy přítomné.

R. Brzák 10.1.2015 10:20

ad. paní Netzer - "Tomu, čím Matějka trpí,se říká ...

...zastydlá puberta"

Mýlíte se, paní Netzer. Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

R. Brzák 10.1.2015 10:17

Re: Tomu, čím Matějka trpí,

Mýlíte se, paní Netzer. Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

S. Netzer 10.1.2015 10:17

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

"kněží"

:-))))

A. Bocek 10.1.2015 10:07

Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

na vinně jsou jejich kněží , kteří jim zlo kážou a ty je třeba vyhostit.

S. Netzer 10.1.2015 10:00

Tomu, čím Matějka trpí,

se říká zastydlá puberta.

P. Lenc 10.1.2015 9:49

Po delší době

velice rozumný článek.

J. Fleiszner 10.1.2015 9:43

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

1) Protože kukláči nebudou zasehovat do 10 minut, je potřeba mít možnost se bránit sám.

2) Záleží na druhu útoku. Na 11. září by osobní zbraň asi moc nepomohla. V Paříži by mohla možnost se bránit změnit výsledek zásadně.

Shrnuto - nekompetentní reakce na Matějkův článek.

J. Vintr 10.1.2015 9:43

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

O těch případech, kdy v Americe zabránil ozbrojený občan zločinu se (záměrně) vůbec nepíše. A to nemluvím o tom, kolik zločinů se nestane, protože zločince odradí jen vědomí, že i jeho potenciální oběť může být ozbrojená. Ty kecy, že by bezpečnost občanů měla zajistit jen policie, jsou k smíchu. To by musel mít každý občan 24 hodin k dispozici svého policajta.

J. Fleiszner 10.1.2015 9:39

Re: co byste též musel

Přístup ke zbrani by děti měli mít jen pod dozorem, ale naučit se je ovládat, nebát se jich a chápat jejich účinek by měli už od dětství.

J. Šimek 10.1.2015 9:35

Matějka moc kouká na americký filmy.

1/ Myslí si, že v Paříži budou kukláči zasahovat do deseti minut.

2/ V USA nosí zbraň mraky civilů. O kolik to snižilo ztráty na životech při útocích teroristů - nijak.

Shrnuto - nekompetentní slint, jak jsem u Matějky už zvyklý.

J. Fleiszner 10.1.2015 9:34

Re: Jsou dvě možnosti.

Žádný stát nebude nikdy tak potentní, aby ochránil každého před podobným nebezpečím jako bylo ve Francii. Možnost se bránit sám je lidské právo! Mít zbraň je tedy naprosto v pořádku.

J. Fleiszner 10.1.2015 9:29

Re: No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

Pane Čulíku, nereagujte prosím na témata, který ani trochu nerozumíte. Vy se v takovém případě nechte zabít bez odporu, ale nešiřte prosím svoje autodestrukční tendence.

S. Netzer 10.1.2015 9:27

Re: No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

To není populismus. To je čirá blbost.

Něco takového by nemělo mít právo vychovávat děti.

L. Křivan 10.1.2015 9:23

Re: Bohužel, vykouklo na mě toto -

Mně to taky tak fungovalo, (až přes Seznam.cz) tak jsem si to stáhl a uložil.

D. Krajíček 10.1.2015 9:20

Re: No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

Bude nás víc a budeme mít větší šanci přežít kritizovou situaci než Vy.

A nejen přežít, ale zachránit třeba i pár policistů.

P. Čulík 10.1.2015 8:44

No poťeš, tak vy ozbrojíte sebe a děti

A co si od toho slibujete? Vy si vážně myslíte, že vám pomůže nosit pistoli, z které si občas vystřelíte na střelnici, proti vycvičenému teroristovi? Nejspíše vám ji sebere... A zatahovat do toho děti, to je fakt populismus. Ovládat zbraň, to chce nejdříve ovládat rozum a to v takto vypjatých chvílích chce daleko větší trenink, než tušíte. Docela se začínám bát, ze vás bude víc.....

F. Lesniak 10.1.2015 8:20

Naprostý souhlas s článkem.

Všechny ty zlomené tužky, nápisy jsou jenom zase trapná komedie. Ještě by to chtělo placky na klopy. Mrtvým to život nevrátí. Máme opravdu podivné zákony, kdy se slušný člověk nemá většinou jak bránit gaunerům, které nějaké zákony nezajímají. A začíná to třeba za volantem, kdy opilí či zhulení jedinci, mnohdy se zákazem řízení, si tady dělají co chtějí a na nějaké zákony kašlou. Ty jsou jen pro slušné lidi.  Zloděj vám přijde vykrást dům a když chudákovi něco uděláte, tak soudce vám to většinou spočítá, protože chudák zloděj šel jenom krást. A o tom to všechno je. A o zbraních ani nemluvě.