18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Já nejsem Charlie!

Před popravou vyvolávali lidi po jménech. Bez odporu. Jiní je točili na ulici na mobil bez opětování palby, zatímco popravovali policistu na chodníku, který přijel na kole k zásahu neozbrojen. Trvalo to v tu chvíli nekonečných deset minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 10.1.2015 14:31

Re: ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

Nepochybně jsme se jakožto společnost svým způsobem fungování dostali poměrně daleko od svobody a nedílné odpovědnosti - a proto necháváme své děti, aby se učili více z televizní obrazovky, než od nás. Proto je také správné, aby člověk prošel psychotesty, než bude moci na veřejnosti nosit zbraň. Ale ani ti, kteří jsou ještě nezralí (ať už kvůli své nedospělosti fyzické, nebo zastydlosti psychické), nesmí být od zacházení se zbraní zcela izolováni. Je důležité, aby i zkušenost na střelnici, pod dohledem zkušeného lektora, který velmi přesně vysvětlí mladému pitomečkovi (pitomec - po rusky - svěřenec) co obnáší zbraň v ruce držet, vystřelit a případně strpět následky neuváženého jednání, pomáhala nás, nezralé a nezkušené, formovat k odpovědnosti - a tím i ke svobodě.

Jak jinak nabýt tak nutnou zkušenost, jakou je obrana života, zdraví, svobody a majetku? A pokud ji nezískám - mám se tedy spolehnout na statistiku a říci si, - ne, mně se to nestane? Ke mně přijede policista včas? Nevěděl jsem, že Vy jste tak věřící!

Dovolím si Vás opravit otázkou - jestliže se obáváte neadekvátnosti své reakce, koho jiného než sebe samého se obáváte?

P. Čulík 10.1.2015 14:45

Re: ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

Až uznám, že se tu bezpečnostní situace vymkla kontrole policii, klidně si pořídím zbraň. Ta situace tu zdaleka nenastala, tak to neřeším.

A tomu opravdu nerozumím: "Jak jinak nabýt tak nutnou zkušenost, jakou je obrana života, zdraví, svobody a majetku?". Jako tím, že si koupím pistoli, zastřílím si na střelnici a - jakou zkušenost mi to dalo? Zkušenost bych snad získal někde v Afghanistánu - ale byla by mi to k něčemu? Když se spousta účastníků našich misí vrací s různými psychickými problémy?

A dále: každou chvíli je v novinách zpráva, jak nějaký magor zabil LEGÁLNĚ drženou zbraní někoho, k kým se pohádal v hospodě.

Syn podnikatele Kočky zabit...Nedávno policajt zabil ochranku diskotéky..a.t.d.

Tak tihle se asi nebáli sami sebe, jak mi vyčítáte:-)

J. Schwarz 10.1.2015 15:17

Re: ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

A vidíte, minimálně ten policajt absolvoval psychotesty a je právě tím, co vás má chránit. A kolik policajtů bylo už usvědčeno z loupeží, zločinných spolčení, vydírání... a kolik jich taky, kvůli psychické labilitě či partnerským problémům spáchalo sebevraždu? A co policajt, co svým kolegům a vůbec policii a jejím schopnostem věří tak silně,  že venčí psa vyzbrojen  jako na misi v Kongu?

P. Čulík 10.1.2015 15:43

Re: ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

Samozřejmě psychotesty jsou nedokonalé a proto nás neochrání před magory, co se legálně ozbrojí.

R. Brzák 10.1.2015 15:42

Re: ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

Zas prvé - nic Vám nevyčítám - jsem totiž křesťanský fundamentalista a jako takový mohu vyčítat jen sám sobě.

Co se týče zabíjení legálně drženou zbraní - tak v americe, zemi, kde je legálně držených zbraní obrovské množství, je legálně drženými zbraněmi zastřeleno mizivé procento ze všech zastřelených. Proč zbraně legálně držet viz zde -https://www.youtube.com/watch?v=DNKfBivFOoA

Samozřejmě, nejčastější střelba do lidí legálně drženou zbraní je loveckou puškou - jde vysloveně o nešikovnost nimroda, často pod vlivem alkoholu. Zde je namístě osvěta - ale obyčejný člověk, který si koupí zbraň, není lovec, který si prostě chce vystřelit po něčem, co před ním prchá, takže motivace k použití zbraně i případná zodpovědnost běžného držitele zbraně je s lovcem těžko srovnatelná.

To, že policista zastřelí někoho na diskotéce je jen důkazem, že spoléhat na stát s jeho policisty je nerozumné (a to říkám jako bývalý policajt).

A nakonec, jistě, zkušenost boje o život je nepřenosná. Ale když naučíte své dítě respektu ke zbrani, ukážete mu, jak sám přesně plníte bezpečnostní pokyny, jakou důležitost přikládáte opatrnosti při zacházení se zbraní, pak synka přivedete k terči a ukážete mu, jakou škodu udělá kulka v dubovém poleně a popíšete mu, jak by to asi dopadlo s člověkem, tak uděláte víc, než že se spolehnete, že Vaše dítě se nikdy ke zbrani nedostane.

J. Schwarz 10.1.2015 15:10

Re: ad pan Čulík - "...vy ozbrojíte sebe a děti...

jenže kolika lidem ten "psychopat" rozkope auto než se někdo nasere a rozmlátí mu hubu? Policie ho honit nebude a když, nikdo mu nic nedokáže, bude to tvrzení proti tvrzení a v jeho verzi budete ten lump vy. "Vyřeší" se to jen tak, že ten blb omylem narazí na nějakého gaunera který nebude uvažovat nad "přiměřeností", kopání do auta vezme jako osobní urážku a dotyčného seřeže. "Mírumilovnéí a uvážliví" občané ho jen pošlou jako štafetu dalšímu nešťastníkovi...

R. Brzák 10.1.2015 10:20

ad. paní Netzer - "Tomu, čím Matějka trpí,se říká ...

...zastydlá puberta"

Mýlíte se, paní Netzer. Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

A. Bocek 10.1.2015 10:07

Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

na vinně jsou jejich kněží , kteří jim zlo kážou a ty je třeba vyhostit.

S. Netzer 10.1.2015 10:17

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

"kněží"

:-))))

L. Křivan 10.1.2015 11:04

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

No Bóže  tak teda imámové.  Jste směšná.  Stará, zlá a směšná. Jděte k čertu.

R. Brzák 10.1.2015 11:08

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

Ne, pane Křivane. Jakkoliv s paní Netzer nesouhlasím, budu vždy bojovat za její právo svůj názor vyslovit.

Je to patetické, ale zároveň je to podstatou naší základní výhody před světem Islámu. Neboť pouze v utkávání se nejrůznějších i velmi protichůdných názorů lze se dobrati poznání co nejširšího kontextu jakékoliv situace. To je podstata všemohoucnosti boha - jen tím, že všechny součásti božího stvoření se společně podílejí na úsilí zaměřeném na konkrétní problém (tedy když například všichni lidé, kteří mají vztah k nějaké věci, se na nakládání s ní společně dohodnou a společně s ní naloží), lze se nadít překonání jakýchkoliv překážek, které jednotlivec, pokud není Bohem, nikdy nepřekoná.

M. Gavlák 10.1.2015 12:21

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

Pan Křivan se chová jako ti islámští fanatici - jen jejich názor je ten jediný správný. Tohle vždy nakonec končí Osvětimí...

L. Křivan 10.1.2015 12:55

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

A já jí to právo beru ? Ať se vyjadřuje,  slušně bez nadávek a urážek.  Ale to ona neumí.

R. Brzák 10.1.2015 14:05

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

Pane Křivane, víte asi, že s Vámi mnohdy nesouhlasím a jinde zase se shodneme. Nepoužívám vulgarismy, jak jen to dokáži a tak bych to mohl vyčítat Vám, nebo paní Netzer, či jiným. Ale nebudu tak činit - beru to tak, že ve vášni debaty se mnohdy neovládneme, jakkoliv je to škoda.

Zato v okamžiku, kdy někdo v diskuzi druhého z diskuze vyhání, jakkoliv se zdá být oprávněný jeho hněv vzhledem k neomaleným útokům onoho vyháněného, musím s tím nesouhlasit. A za takové "vyhánění" považuji Váš výrok na konci dotyčného příspěvku.

R. Brzák 10.1.2015 10:23

Re: Na vinně nejsou zmanipulovaní muslimové,

S oním vyhoštěním bych i v odůvodněných případech souhlasil. Avšak kořen problému je strach, na němž je Islám založen. Strach z Alláha milosrdného, strach z nás, kteří ač v něj nevěříme, přeci jsme tak mocní a úspěšní - tedy musíme jistě být podporováni silami, jež se Alláhu příčí - a Alláhu milosrdnému se toho příčí velmi mnoho.

Zatímco Ježíš přišel říci - láska boží je nekonečná a odpuštění vždy přítomné.

P. Lenc 10.1.2015 9:49

Po delší době

velice rozumný článek.

J. Šimek 10.1.2015 9:35

Matějka moc kouká na americký filmy.

1/ Myslí si, že v Paříži budou kukláči zasahovat do deseti minut.

2/ V USA nosí zbraň mraky civilů. O kolik to snižilo ztráty na životech při útocích teroristů - nijak.

Shrnuto - nekompetentní slint, jak jsem u Matějky už zvyklý.

J. Vintr 10.1.2015 9:43

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

O těch případech, kdy v Americe zabránil ozbrojený občan zločinu se (záměrně) vůbec nepíše. A to nemluvím o tom, kolik zločinů se nestane, protože zločince odradí jen vědomí, že i jeho potenciální oběť může být ozbrojená. Ty kecy, že by bezpečnost občanů měla zajistit jen policie, jsou k smíchu. To by musel mít každý občan 24 hodin k dispozici svého policajta.

J. Fleiszner 10.1.2015 9:43

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

1) Protože kukláči nebudou zasehovat do 10 minut, je potřeba mít možnost se bránit sám.

2) Záleží na druhu útoku. Na 11. září by osobní zbraň asi moc nepomohla. V Paříži by mohla možnost se bránit změnit výsledek zásadně.

Shrnuto - nekompetentní reakce na Matějkův článek.

J. Šimek 10.1.2015 11:33

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

Tak to jste dál, než Matějka :o) 1/ Nevyvrátil jste blaf, že policie nebyla na místě včas, 2/ nevyvrátil jste, že v USA nošení zbraně při teroristických útocích nepomohlo nijak

J. Vintr 10.1.2015 12:00

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

Ve všech případech, kdy nějaký šílenec postřílel více lidí, nebyl na straně obětí ani nikde poblíž nikdo ozbrojený. Kdyby byl, mohlo být obětí mnohem méně. Přesto takovéto případy vzdycky vyvolávají volání blbců po omezení legálně držených zbraní ...

J. Šimek 10.1.2015 12:23

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

Takže příklad úrovně vyzbrojení populace USA je neúčinný.

Máte tedy na mysli povinné nošení zbraně nebo jak to teda chcete zařídit?

J. Vintr 10.1.2015 15:05

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

V Americe má spousta lidí zbraň jen doma v šuplíku. V mnoha státech je nošení zbraně na veřejnosti mnohem víc omezováno než třeba u nás. Co by bylo špatného na tom, kdyby byli nějací školní zařízenci povinně ozbrojení a kdyby třeba učitelé měli nějaké zbraně ve svých kancelářích.

J. Šimek 10.1.2015 15:46

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

Terorista vtrhne do třídy a učitel odběhne do kanceláře pro pistoli. Hmmm, něco je blbě.

R. Brzák 10.1.2015 16:49

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

Ne, jaképak v kanceláři - učitel by měl mít zbraň u pasu ve třídě. Jak jinak předat svůj vzor svým studentům? Pokryteckým schováváním zbraně?

J. Šimek 11.1.2015 9:58

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

No jasně, každý učitel je vlastně takový akční hrdina.

J. Vintr 11.1.2015 22:20

Re: Matějka moc kouká na americký filmy.

Nesuďte podle sebe, normální člověk v ohrožení použije mozek a snaží se přežít a případně pomoci jiným lidem. Se zbraní má daleko větší šanci, že se mu to povede.

S. Netzer 10.1.2015 10:00

Tomu, čím Matějka trpí,

se říká zastydlá puberta.

R. Brzák 10.1.2015 10:17

Re: Tomu, čím Matějka trpí,

Mýlíte se, paní Netzer. Přijmout odpovědnost za svoji svobodu a život, i za bezpečnost svou vlastní a svých dětí a nespoléhat se na někoho, kdo mne ochrání - to zcela jistě není nezralé.

A bude asi pro Vás překvapení, že přístup pana Matějky je více v souladu s odkazem Ježíše Krista - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - než-li Vaše odsuzování.

L. Křivan 10.1.2015 13:00

Re: Tomu, čím Matějka trpí,

Typický "Netzer-argument".   Když nemám co říct, tak alespoň urazím. Ale od Netzerový už nic jiného nečekáme.