27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Hrůzy lidské hlouposti ožívají

Tak se nám po veledílech "Vraždění po česku", "Vyhnání Berty Schirnich", "Bergersdorf" a velkofilmu "Habermannův mlýn", dílka tak pronacistického a tak protičeského, že je proti tomu nacistický film "Jud Süß" (žid Süss) z roku 1940 celek slabý odvar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Moravčík 26.2.2013 10:10

Re: Pan Vlk válčí ještě 68 let po válce. Rád bych jej upozornil na dvě maličkosti:

Zaujímavý konštrukt pána Vlka ma priviedol k poznatku, že pán Juraj Herz, ktorý má židovský pôvod, je antisemita a zrejme zarytý nacista. Inak  si neviem vysvetliť ako mohol natočiť film s takým vyznením. Alebo ho pán Vlk zle pochopil?! 

P. Schuh 26.2.2013 10:09

Vo co jim jde ?

Akorát nevím, vo co těm co obhajují chudáky Němce a Sudeťáky sakra jde. Byla válka, bylo po válce. Je to minulost. Proč se v tom pořád patlat....

M. Hoblík 26.2.2013 10:07

Re: Na palici už je samotný fakt

Těm nejpitomějším začíná svět po velikém třesku 1989.

M. Hoblík 26.2.2013 10:05

Jak je vidět z diskuze,

je takových chudáků jako ten pomatenec - umělec víc. Měli by raději víc pracovat na zdravém vzduchu, prospívá to mozku. Ale u jnich asi stejně není čemu prospívat. Takoví vítali Wermacht, vítali Gottwalda a dnes blbnou opět. Horší odrůda lidstva.

J. Vintr 26.2.2013 10:01

Re: a to je přítěžující okolnost?

Myslíte, že jsme jako národ lepší než Němci jen proto, že je nás příliš málo na to, aby nějaký náš zvolený politik mohl pomýšlet na dobyvačnou válku?

A myslíte, že by se nikdo z nás, těch hodných a správných Čechů, nikdy za žádných okolností nedopustil žádných zvěrstev? Události po skončení války i období bolševické diktatury tuhle hloupou domněnku myslím dostatečně vyvracejí ...

A ještě taková poznámka k antisemitismu - víte třeba o tom, že ještě před okupací vyštvali ČEŠTÍ kolegové z divadla herce Sašu Rašilova jen proto, že byl ŽID?

R. Houška 26.2.2013 10:00

Pan Vlk válčí ještě 68 let po válce. Rád bych jej upozornil na dvě maličkosti:

1/ bez současného Německa bychom byli už pár let v pr..., a s námi i celá Evropa

2/ národ, který si nedokáže přiznat vlastní minulost a srovnat se s ní, nemá ani budoucnost

Pan Vlk se neustále tváří, že jsme měli ve 45 právo na kolektivní revanš. Ale kolik Čechů si opravdu mohlo říci, že se vzepřeli německé okupaci a nacismu? Navíc ti, kdo ten revanš prováděli, patřili do dubna 45 většinou mezi konfidenty gestapa, a šlo jim pouze o krádeže majetku, viz. naprosto pravdivý "Habermannův mlýn", natočený Jurajem Herzem, režisérem, který se vrátil domů z koncentráku aby zjistil, že gardisté, kteří jej tam s celou rodinou poslali, jsou teď partyzány a RUDÝMI gardisty. Stejný osud měli i můj děda a prastrýc, pouze s tím rozdílem, že nebyli Židé, ale plzenští odbojáři, zatčení v době heidrichiády na základě udání jediného komunisty v jejich odbojové skupině. I oni se po návratu do Plzně mnohdy styděli za to, že jsou Češi, zatímco jejich udavač byl s páskou RG na vrcholu své moci. Je až s podivem, kolik lidí dopřává podobným Vlkům sluchu?!

J. Vintr 26.2.2013 9:52

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

Vám asi ušel smysl toho, co jsem napsal výše. Tvrzení, že kvůli pár desítkám zvrhlých sadistů odsoudit třímilionovou národnostní skupinu je stejně stupidní, jako usoudit podle pár desítek zvrhlých sadistů u STB, že celý český národ jsou zvrhlí dadisti ...

J. Růžička 26.2.2013 9:43

Tleskám -

tedy Vám, nikoli té "nové" vlně vzájemně se podporujících rádobykumštýřů. Ale teď je to holt taková móda - ikonu fakepunkera na klopu a hurá předělávat dějiny.

M. Šejna 26.2.2013 9:27

ten pomatený umělec

ten pomatený umělec by mohl ještě vyfotit za pomocí loutek od Mattela výjevy z Lidic nebo rovnou z Osvětimi. Jen mám pocit, že na Osvětim by si ten "umělec" musel předem zamluvit celoroční produkci minimálně jedné pobočky společnosti Mattel.

D. Procházka 26.2.2013 9:25

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

Proč myslíte? Já to nejen připouštím, ale i tvrdím. Nejsme o nic lepší, ale ani o nic horší. Ale na podstatě výstavy ani článku p. Vlka (se kterým souhlasím) to nic nemění.

M. Šejna 26.2.2013 9:18

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

Herr Winter nicht verstehen?

Tak znovu a polopatě: pokud byla StB československou rozvědkou, tak tam v drtivé většině pracovali jen Češi a Slováci. Leda že by existovalo nějaké etnikum "pravověrný Čech", a nebo nám chce herr Winter oznámit, že v StB byly Češi ti zlí a Slováci ti hodní.

J. Barto 26.2.2013 9:15

nemohl

jste pane Vlku zvolit lepsi nazev Vaseho clanku. Ano, dari se jim dobre ve Vasem podani.

M. Šejna 26.2.2013 9:12

a to je přítěžující okolnost?

herr Winter nám chce sdělit, že pro německá zvěrstva je polehčující okolnost, že vedli válku proti většině Evropy, takže jejich zvěrstva musíme omluvit.

J. Urban 26.2.2013 9:10

Ta výstava mi připadá poměrně

hnusná a neetická. Neumím si představit, koho by potěšilo podobné "dílko" např. s tématy z Osvětimi. Namísto seriozních faktů, snesených a ověřených historiky, zase "senzace". Pak to pochopitelně vyvolává zviditelňující se projevy šovinistů z obou stran, kteří si přihřejí svou polívčičku, okořeněnou lživými a demagogickými plivanci.

J. Vintr 26.2.2013 9:10

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

???

M. Šejna 26.2.2013 9:05

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

tak to nám jistě povíte, kolik bylo v StB vyšetřovatelů z Maďarska, Rakouska, Číny, Bangladéše, Ekvádoru, Grónska  ....

V. Křepelka 26.2.2013 9:01

Předání Červeného kostela v Brně jako přiznání německé viny

Jednou z dominant vnitřního Brna je Červený kostel. Uzavírá ulici Husovu a je naprosto nepřehlédnutelným orientačním bodem. Byl postaven v roce 1863 v novogotickém stylu z režného zdiva pro brněnskou luteránskou, samozřejmě tedy německou církev. Nutno říci, že nebyl uzavřen i jiným prostestantským odnožním včetně Čechů. Údajně již v květnu 1945 (Brno bylo osvobozeno 26. dubna) vyhledal nejvyšší brněnský představitel této církve svůj český protějšek z řad protestantů a požádal jej o převzetí tohoto kostela, protože „po tom, co zde vše mají Němci na svědomí zde napříště už nemají co pohledávat“. Kostel dnes slouží českobratrské církvi evangelické a je nazván chrámem Jana Amose Komenského. Pod obecným názvem Červený kostel se o něm lze dočíst základní data na české Wikipedii, pouze o tomto předání tam není ani slovo.

Ve stejném stylu je postavena i tělocvična německého turnerského spolku velice blízko známá jako Tělocvična pod Hradem. Ta ovšem není příliš viditelná, pouze po desítkách let byl odkryta vždy důmyslně zakrytá deska s původním názvem toho spolku.

J. Vintr 26.2.2013 8:57

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

Pravověrní Češi zase patřili k nejbrutálnějším vyšetřovatelům STB ...

J. Vintr 26.2.2013 8:56

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

Náš stát nevedl válku a neokupoval většinu Evropy ...

P. Lenc 26.2.2013 8:44

Re: Na palici už je samotný fakt

Máte pravdu, pro některé a jsou to většinou "pravdo láskaři",  začínají dějiny v květnu 1945.

M. Bezouška 26.2.2013 8:14

Re: Hrůzy lidské hlouposti ožívají

pánové Plocku a Jaromíre, pokud berete za základ svých úvah "hospodské mstitele", můžete dospět k velice pozoruhodným závěrům. Hlavně nesmyslným, protože ti lidé bývají - no, řekněme, poněkud nespolehliví. Karel Poláček si kdysi z podobných individuí dělal srandu a v jednom fejetonu psal, jak se v každé české hospodě se najde strejc, který po pěti pivech mlátí pěstí do stolu a huláká "jak si došláp na ministra". Ti vaši mstitelé jsou přesně stejné figurky (on totiž případný "viník" by sotva něco podobného vykřikoval nahlas a už vůbec ne v hospodě). Takže raději vezměte za bernou minci fakta, například ta, která uvádí pan Vlk. A propo - v Praze na nábřeží kpt.Jaroše teď visí ohromné fotografie výjevů ze 17. května 1945 a podobně. Kdo to tam instaloval?

E. Sevrát 26.2.2013 7:34

Re: Konečně inteligentní článek na toto téma

Zcela souhlasím !

S. Moc 26.2.2013 6:40

Re: Hrůzy lidské hlouposti ožívají

Pane Vlk, také já čtu vaše články, ale na rozdíl od pana Plocka je čtu rád, protože se mi zdají nejen zasvěcené a k tématu, ale že se držíte doložených faktů a nikoli nějakých keců jednoho nejmenovaného tupce z hospody na Teplicku. V hospodě se vždycky najde blb , který chce ohromit. Ať už tak nebo onak. Je smutné, když jeho kecy nějaký naivní člověk předkládá jako pravdu podle níž soudí i jiné události. Po matce jsem ze Sudet i já a můj strýc Franta, který vodil odsouvané Němce přes hranici do Němec mluvil vždy jen o tom, že se po lesích schovávali Němci, kteří na ně stříleli, když se vraceli zpět do Čech. Byla to divoká doba, ale to se nedá srovnat s tím, co dělali Němci našim lidem, kteří zůstali za války v Sudetech. Výslechy, mučení, ponižování na veřejnosti a bití... ale, to vše jsou dnes jen vyprávění z druhé ruky. Vás však obdivuji, že dokážete tu atmosféru připomenout, protože mnozí už zapoměli nebo nechtějí vědět. Odsun byl pro české Němce krutý především tím, že ztratili majetky, jinak si mohli gratulovat, že vítězové nebyli tak krvelační a neměli takové plány s nimi jako oni s námi.

E. Heusinger 26.2.2013 5:49

Tisková oprava

slovo "byli" nahraďte slovy "patřili k"

E. Heusinger 26.2.2013 5:48

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

Sudetští Němci byli nejbestiálnějším vyšetřovatelům gestapa. Gestapo jich zaměstnávalo dost, protože většinou rozuměli česky.

E. Heusinger 26.2.2013 5:46

Tohle se v pražských kavárnách

nepochopí nikdy.

E. Heusinger 26.2.2013 5:45

MUDr Budlovský,

kdysi místní lékař a ve válce lékař na západní frontě tvrdil, že boje na západní frontě se nedají srovna s boji na východní frontě. Co se týká odporu Wehrmachtu a SS.

P. Boublíková 26.2.2013 5:24

Re: Na palici už je samotný fakt

"Nic" je velmi pěkně ztvárněno (když už jsme u těch uměleckých děl) například v knížce "Poslední vlak z Frývaldova" Věry Sládkové, podle které byl natočen seriál "Vlak dětství a naděje". Za kvality a objektivitu knížky se můžu zaručit - paní Sládkovou jsem znala osobně, byla to nekomunistka, žádná přisluhovačka režimu, a knížka je její vlastní autobiografie.

Hlavní postava pan Pulplmě je kromě toho velmi podoben mému dědovi, který byl také legionář (ale ne ruský, nýbrž italský), za první republiky rovněž sloužil státu (ale ne jako pošťák, nýbrž jako financ) v pohraničí (ale ne v Jeseníku, nýbrž na Opavsku), kde byla jeho rodina rovněž ve 30. letech sudetskými Němci všemožně šikanována a odkud byla vyhnána a také se usadila u příbuzných v Brně - Králově Poli, kde všelijak protloukala válku.

No, v poslední době se stalo módou zapomínat na kauzální souvislosti...

P. Boublíková 26.2.2013 5:13

Na palici už je samotný fakt

že pro někoho začíná historie dnem 9. května 1945, před tím nebylo nic.

Z. Jaromír 26.2.2013 4:19

Re: Hrůzy lidské hlouposti ožívají

Moc dobře jste to napsal, pane Plocku. Znával jsem podobného "mstitele", a kdykoliv jsem ho u nás v hospodě viděl, taky mi bylo špatně.