29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Hrůzy lidské hlouposti ožívají

Tak se nám po veledílech "Vraždění po česku", "Vyhnání Berty Schirnich", "Bergersdorf" a velkofilmu "Habermannův mlýn", dílka tak pronacistického a tak protičeského, že je proti tomu nacistický film "Jud Süß" (žid Süss) z roku 1940 celek slabý odvar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 28.2.2013 21:15

Re: dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

A ještě jsem zapomněl na jednu záležitost - v hodnocení oné performance co pitomosti se s Vámi též shoduji. Tečka.

J. Farda 28.2.2013 21:12

Re: dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

Vynasnažím se něco dalšího nalézt, děkuji za inspiraci. Holt novodobí přátelé vyštípali jak janýra, tak Horáka, výsledek vidíme. K Vaší anekdotě se traduje, že takto reagoval na jakýsi dotaz soudruh Václav David, tehdější ministr zahraničí ČSSR. A k Vaší info o poválečných dodávkách z ČSR do Rakouska jsem se kdysi v Peroutkově "Budování státu" dočetl, že Rakousko bylo před zimním blackoutem 1919-1920 zachraňováno dodávkami uhlí ze zdejších revírů, a to i na úkor domácí spotřeby. Jinak bych ještě chtěl vzpomenout výroku p. Nepila z knihy "Kdes chodil, satane", kde konstatuje, že se dříve omluví pařez pařezu, než člověk člověku. Evidentně máme, vážený pane, rozdílný názor na určité (i historické) události, ale omlouvám se Vám tímto upřímně za můj emocionální úlet a Vaše unfér přirovnání ke Kojzlarovi; to opravdu nejste. Přeji Vám hezký den/večer. Tečka.

V. Vlk 27.2.2013 0:00

Re: dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

Tak ono je zajímavé, že já jako autor jsem byl celkem dlouho dobrým známým (přítel je dnes zprofanované slovo) Janýra staršího, a jak si na naše rozmluvy pamatuji, nějak by se asi se svým synek jaksi neshodl. Na mladém Janýrovi je až příliš vidět vliv vídeňských škol , protože plno nesmyslů v jinak celkem střízlivém textu – třeba tu že Češi schválně nedodávali do Deutschböhmen jídlo je nesmysl.Naopak ČSR nakonec a to Beneš, zachraňovali sudety  v letech 1919 -20 před hladomorem  dodávkami americké potravinové pomoci přes ČSR ,porotce to přes Německo nešlo, , nesmyly o německém školství .Počty německých škol za ČSR a to včetně středních a vysokých škol v německém jazyce atd lehce naleznete byly skutečně mimořádně velké. . Text pana Philippa Janýra je směs pravdy a zcela nesmyslné propagandy . Viz nesmysly o příklonu Beneše k Moskvě před válkou . To mi připomíná ten starý fór z dob bolševika. „Proč nesmí tím Československo smlouvu se západním Německem? No , soudruzi ze zásadních důvodů. A proč ji tedy má SSSR? No přeci ze zásadních důvodů.“ Mimochodem jak se tak koukám tak se pan P.Janýr uklidnil.Najděte si jeho starší texty o Češích a to se dozvíte věci!  

J. Martinek 26.2.2013 23:07

BD a psychologie v reálné politice

Benešovy dekrety jsou signifikantním příkladem využití psychologie (davové psychologie) v praktické politice. Snaha o zneplatnění BD od samého počátku prostřednictvím skupinové viny, tj. tím, že Češi trvají na platnosti BD a správnosti odsunu, tak český národ klesá morálně na úroveň Němců za války. Pro Čechy je to o to horší, že německé "hříchy" byť o mnoho řádů vyšší a Němci plánovitě zištně připravované jsou "dávnou"minulostí a jakože odčiněné, kdežto český přístup k BD a k odsunu je prezentován jakou současná česká vina, kterou musí Češi odčinit, napravit bez ohledu na historické souvislosti. Omluvy nestačí, jsou nutné praktické kroky - nejlépe hromadné odškodnění odsunutých Němců. Co za tím hledat. Jsou jen dvě možnosti - buď český národ opět slouží jako lakmusový papírek, co si Němci můžou dovolit, aby otočili výsledek války nebo všichni ti obraceči výkladu dějin jsou naháněči Moskvy. Na Čechy skutečně platí strašák Německem - v určité fázi, kdy se budou cítit ohroženi Německem se opět obrátí k Rusku. To že čeký ministr zahraničí vytáhne Beneše "z hrobu" a posílá ho Hagu jako válečného zločince jenom potvrzuje můj výklad, co za tím asi vězí (KS volby proto prohrál!).

D. Nowodny 26.2.2013 22:50

Re: dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

O čem tu píšete, jako kdyby ten fotograf, podle vás "umělec" dělal tu dokumentární fotku pro bulvár ? Je vidět jak vaše smýšleni někde mimo. Pro pána jaká provokace ? Jsou všechny fotky z tragických události "PROVOKACE ??

J. Farda 26.2.2013 21:49

Re: dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

V diskusi níže jsem v rozepři s panem autorem o vině a nevině, vraždách a jak říká s oblibou v novotvarech pan Klaus, nevraždách - vinej nevinej, berte je pořadě, že, sapére Vodičko!? Ale dosti legrácek, připojuji pro osvěžení obecné historické paměti dokument Philippa Janýra, syna exilového čs. sociálního demokrata, jednoho z těch solidních předválečných socanů, kteří už zde po převratu ´89 neuspěli, o Benešových dekretech. A z něj jasně (viz odkaz) dosti jasně vyplývá, že se Beneš po zklamání ze zrady tzv. západních demokracií během času postupně emočně posunul na východ a připravil, ač jistě nechca, komunistům cestu k únoru 1948. Tečka.  http://janyr.blog.idnes.cz/c/285962/Benes-a-jeho-dekrety.html

M. Prokop 26.2.2013 21:40

Re: dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

S odsunem některých Němců ano, to souhlasím, s tím, jak to bylo provedeno, ani náhodou.

Trest budiž přísně individuální.

L. Orlita 26.2.2013 20:31

dokud se budou objevovat takové články jako je tento,

a který vypovídá o autorově přehnané emociální reakci, tak se budou objevovat i umělci, kteří dané a nepříjemné téma nedostatečné sebereflexe budou zpracovávat po svém. Jinak onomu "umělci" fotografovi přesně o tohle šlo. O provokaci. Velmi dobře tušil, že mu někdo udělá reklamu rozhorčenou reakcí.

Jinak patřím k těm, kteří s odsunem Němců po válce spíše souhlasí.

Nicméně si myslím, že vrahové na české straně by měli být jasně pojmenováni a jejich jména nemilosrdně zvěřejněna.

V. Vlk 26.2.2013 19:53

Re: Propaganda je holt propaganda

 pane, nechtějete abych byl hrubý, prosím. Takovýchto megahrobů jsou po Evropě stovky. Namátkou: v ČR  Terezín, důl Richard, v zahraničí Treblinky, Mauthausen, Dachau, Babij  Jar, Mittelbau-Dora u Nordhausenu,toskánská obec Civitella , Český Malín, Kursk, Bácska-, Leningrad, Mamájevova mohyla ve Stalingradě, Kondomari, za jeden den bylo v táborech Trawniki a Poniatowa a koncentračním táboře Majdanek zavražděno kolem 43 000 židovských mužů, žen a dětía tak se dá pokračovat téměř do nekonečna. Vy o tom nic nevíte?!

V. Vlk 26.2.2013 19:15

Re: A co Češi udělali, pane Vlku?

na to je celkem  jednoduchá odpověď. Podle nepřesných údajů-Němci to kupodivu statisticky nezpracovali, padlo v řadách Wehrmachtu něco mězi 250 000 až 400 000 sudetských Němců. Stále chybí půl milionu,ale to statiskika nevysvětluje. Velká část však koncem války utekla sama, jak konstauje již zde paní Martinovskou citpvaný von Aurburg .Lze nalézt v jeho knize Vysídlení  Němců a proměny českého pohraničí 1945-1951 - VYDÁNO 2010 U NÁS   nakl.Zedněk Sussa. 

D. Nowodny 26.2.2013 19:01

Re: Propaganda je holt propaganda

Proc vona nepsat nemecky, ja nerozumet cesky !

D. Nowodny 26.2.2013 18:59

Re: Někdo si myslí, že historie začala r. 1945,

Kdo tady něco "rozdmychává" tak to je vaše osůbka svoji snůškou lží ! Ještě, že nás upozornujete na rok 1913 ! Staré dobré Rakousko, až je z toho "ouzko" !!

J. Václavíková 26.2.2013 18:54

Re: Už dvacet let

Právě, že jsem za těch dvacet let ještě neslyšela, že za všechno můžou Češi.

J. Farda 26.2.2013 18:53

Re: Hrůzy lidské hlouposti ....

P.S. Psal jsem o Přerově (Švédské šance), nikoli o Prešově, a ve výčtu německých zvěrstvech a válečných zločinů jste zapomněl na vápenku v Nemecké u hradskej mezi Breznom a Banskou Bystricou, kde Němci po potlačení SNP házeli do fungující vápenky v provozu zavražděné oběti. Tam jsem před lety taky byl, pane Vlku, věřte mi, že na německá zvěrstva nezapomínám. Další viz odkaz. Tečka. http://www.kcprymarov.estranky.cz/clanky/valka-a-protektorat/po-potlaceni-snp-nastali-masove-popravy-stoviek-ludi-.html

D. Nowodny 26.2.2013 18:52

Re: Která dáma trpící autocenzurou tu říká něco jiného ?

Přeci Martinovská a spol !

J. Farda 26.2.2013 18:13

Re: Hrůzy lidské hlouposti ....

Ale ano, pane Vlku, s Vaším předposledním článkem "World Press Photo 2013" jsem bezvýhradně souhlasil, dnes prostě nemohu. Ano, je mi známo, že vojáci vraždící jednotky naší východní armády byli Volyňští Češi s vědomím historie (kromě jiného) Českého Malína. Ostatně německá zvěrstva ani nepopírám, ani neobhajuji, četl jsem Svobodu, Sachera, Klapálka a další literaturu. Poukazuji ale na rozdíl mezi jednáním davu PO konci války (masakr na ústeckém Benešově mostě po výbuchu v Krásném Březně), lidsky jakžtakž pochopitelnému, a mezi jednáním pravidelné armády. Přeci mne nechcete přesvědčovat, že vraždy civilního obyvatelstva páchané Wehrmachtem ve válce vraždami byly a vraždy civilistů spáchané jednotkami naší armády PO válce vraždami nebyly? Ti Hjot němečtí kluci v Postoloprtech se provinili jen tím, že přelezli plot lágru a šli na třešně, nebyli nikde na diverzi! Mezi těmi karpatskými Němci u Prešova byli i jejich slovenští rodinní příslušníci údajně osvědčující svoji účast v SNP, jenže velitel jednotky Pazůr (nomen omen), o němž se zmiňuje paní Martinovská níže, byl vražedné mostrum. A když už zmiňujete německý válečný rozkaz o beztrestnosti zločinů na civilistech, co byl POválečný Amnestijní zákon č. 115 z 8. května 1946, vyhlašující ex post retroaktivní beztrestnost a výslovnou právnost trestných činů spáchaných I na civilistech v období od května 1945 do 28. října 1945?  Šetřeno bylo i přes snahy bolševického vraha Karla Vaše, řízeného pracovníkem NKVD Kambulovem (viz odkaz) řádné vyšetření znemožnit. Toto obhajujete, to myslíte vážně? Jestli ano, promiňte, vyznáváte alespoň v tomto případě mně nepřijatelný mravní relativismus. Jestli Vás mohu o něco požádat, přečtěte si pozorně ty předchozí odkazy i ten poslední o Vašovi. Tečka. http://www.vrahem-z-povolani.cz/dokumenty.html

P. Urban 26.2.2013 18:05

Která dáma trpící autocenzurou tu říká něco jiného ?

B. Pavel 26.2.2013 17:41

Re: A co Češi udělali, pane Vlku?

Před válkou žilo v českém pohraničí ca. 3,5 milionů Němců. podle Vás bylo po válce vyhnáno 2,5 milionů Němců. Kam se podle Vás poděl ten 1 milion?

J. Vyhnalík 26.2.2013 17:33

Re: ůzy lidské hlouposti ožívají

O tom, kdo je mimo nemá smysl debatovat.

Já jsem reagoval na příspěvek pana Plocka, který o žádném památníku odsunu nepsal. Psal o památníku holocaustu a o tom, že by se měla mluvit o tehdejších událostech pravda. Tedy přesně to, k čemu ve svém článku vybízí pan Vlk, který uvedl i řadu historických zdrojů, převážně od německých historiků a společného česko-německo-rakouského sborníku. Jde hlavně o to, aby ti, kdo o píší, si dali tu práci si o té době i něco nastudovat a nevycházeli pouze osobních pocitů a dojmů.

Expozice s Barbie a Kenem sice přitáhne zájem médií, ale jde o artefakt, který nemá s historií nic společného.

E. Heusinger 26.2.2013 17:30

Re: Propaganda je holt propaganda

Hostinský Nechvátal nechtěl na podzim 1938 opustit živnost. Jenže Češi zmizeli a Němci k němu nechodili. Tak se před Vánoci 1938 oběsil.

Můj prastrýc Otto Hofmann (Čech) v Sudetech zůstal protože byl ženatý se sudetskou Němkou.

Když šel do práce tak musel jít "uličkou hanby" a Němci jej tloukli. Nakonec musel zůstat doma a živit jej musela prateta Fany.

Tak mi paní Martinovská se svojí jednostrannou propagandou polibte prdel.

M. Martinovská 26.2.2013 17:23

Re: Pro některé lidi je asi těžké připustit

ano, pane Vintře, máte pravdu.

E. Heusinger 26.2.2013 17:21

Re: Už dvacet let

Vy jste zde dvacet let nežila?

J. Václavíková 26.2.2013 17:21

Re: Někdo si myslí, že historie začala r. 1945,

Vymyslel jste si tento argument a následně s ním polemizujete. Honíte se za vlastním ocáskem.

J. Vyhnalík 26.2.2013 17:18

Re: ůzy lidské hlouposti ožívají

Mír na papíře, ale ne v hlavách a srdcích lidí. Je pravda, že se násilností nejčastěji účastní zbabělci a sociopati. Ovšem jak jsem psal, podobné pardony byly všude, kde se bojovalo.

Jak jsem psal, válka poškozuje nejen poražené, ale i vítěze.

Poválečná situace u nás byla jiná než ve Francii a zkuste si představit, jak by dopadli Němci v 50. letech. Nakonec by ti, co by nestihli přejít hranice před tím, než je komunisté zadrátovali, utekli po ruské okupaci.

Součástí odsunu bylo i faktické upuštění od stíhání menších Německých zločinů. Pokud by zůstali, byli by souzeni a strávili život za mřížemi.

Vedle Alsaska, kde Němci zůstali, byly oblasti třeba v Nizozemí, odkud byli odsunuti. Ovšem jsou oblasti, kde nepřežili téměř žádní, třeba dnešní Kaliningradská oblast, kde ti, co neutekli, byli pobiti nebo odsunuti do Gulagů.

E. Heusinger 26.2.2013 17:16

Re: Pro dámy, které trpí autocenzurou

Tato situace vyvrcholila 12. září 1938, když Adolf Hitler na sjezdu NSDAP v Norimberku nevybíravě zaútočil proti Československu, což podnítilo sudetské Němce k vyvolání puče. Ještě téže noci došlo v pohraničí k útokům henleinovských bojůvek proti čs. policejním stanicím, celnicím a poštám, při nichž bylo zavražděno několik desítek úředníků a vojáků. Na tuto situaci odpověděla čs. vláda posláním vojska do pohraničí k potlačení puče. Dne 29. září však byla uzavřena Mnichovská dohoda mezi Německem, Itálií, Velkou Británií a Francií o odstoupení pohraničí nacistickému Německu. Když československý prezident Edvard Beneš zjistil, že ztrácí spojenecké vojenské záruky Francie a Velké Británie, 30. září Mnichovský diktát přijal.

E. Heusinger 26.2.2013 17:15

Pro dámy, které trpí autocenzurou

Nástupem Adolfa Hitlera k moci roku 1933 došlo ve vzájemných vztazích Čechů a Němců v českém pohraničí k postupným změnám. Nacistické Německo začalo podporovat prostřednictvím sudetoněmeckých stran a spolků národnostní a rasovou nesnášenlivost. V této činnosti se vůdčí role ujala Sudetoněmecká strana, kterou založil Konrád Henlein. V druhé polovině třicátých let se neustále stupňovaly nejen požadavky českých Němců vůči československé vládě, ale docházelo i k formám otevřeného nepřátelství vůči Čechům, kteří byli slovně i fyzicky napadáni, kterým bylo odmítáno poskytování služeb a prací ze strany Němců, či znemožňováno své služby a práce Němcům poskytovat. Stále častěji se konaly pochody německých hajlujících výrostků, Čechům a Židům bylo vyhrožováno, byla jim rozbíjena okna, ničen majetek. Mnoho smíšených česko-německých manželství bylo z důvodu německé nenávisti k Čechům rozvráceno.

M. Martinovská 26.2.2013 17:14

Re: Někdo si myslí, že historie začala r. 1945,

Probouzí "to" Klaus svým požadavkem výjimky z práv EU a dále kdekdo,kdo chce získat populistické body v jakýchkoli volbách - třeba Zeman. A jen tak "to" neusne, je to příapd duchů, kteří straší, a nejdou a nejdou odsunout.

M. Martinovská 26.2.2013 17:12

Re: ůzy lidské hlouposti ožívají

Pane Vyhnalíku, vy jste vlatně úplně mimo. Pan Vlk to vidí podobně! Asi jste nikdy nic od pana Vlka nečetl. On souhlasí s památníkem odsunu?

E. Heusinger 26.2.2013 17:12

Re: Někdo si myslí, že historie začala r. 1945,

Což je ovšem reakce na propagandu, že dějiny začaly v květnu 1945, jak to tvrdí pražští kavárenští povaleči.

 Vše to mohlo už dávno spát, kdyby Schwarzenberg  v roce 1989 neměl své zájmy.

J. Václavíková 26.2.2013 17:11

Re: Propaganda je holt propaganda

Ano.