8.6.2024 | Svátek má Medard


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hodne neRath 5.4.2006 10:41

Re: Re: kecy, kecy, kecy

podle Vas spatne, podle nej dobre. Ale on to plati... tak proc se porad snazite predstirat, ze jste "sezral salamounovo h...o" a nejradeji rozhodoval o tom, co si kdo smi za sve penize koupit?
Pavla B. 5.4.2006 10:56

Re: Re: Re: kecy, kecy, kecy

Nejde o nějaké zakazování nebo přikazování něčeho někomu, jste vážně tak tupý? Jde o to, že byla (naštěstí se to už trochu zlepšuje) velmi omezená nabídka solidních nemovitostí v kategorii rodinných domků. Firmám se vyplatilo stavět buďto cenově dostupné hnusné šunty anebo cenově nedostupné supervily.
Zlepšuje se vše proto, že má zaplaťpámbu dost lidí ještě rozum a než by koupili dřevěné podnikatelské baroko z amerického ranče, pořídili si za stejnou cenu kvalitní byty v novostavbách. Firmy postupně začínají stavět trochu slušnější výtvory ne o mnoho dražší než ony příšernosti let devadesátých.
hodne neRath 5.4.2006 11:07

ja jsem zcela tupy...

reaguji jen na ok - ze jsou ty domy spatne a ze jsou to promarnene miliardy.... Pro ty co to zaplatili ze sveho to treba promarnene penize nejsou a domy nejsou spatne.... to je snad jejich vec - ne vec nekoho kdo okolo jezdi na kole.....
Pavla B. 5.4.2006 11:20

Re: ja jsem zcela tupy...

Říká se sice, že proti gustu žádný dišputát, ale:
Problematika se týká vzhledu měst a krajiny, tedy všech, co v daných lokalitách  žijí. Tak jako panelová sídliště z dob komunismu zničila vzhled našich měst, totéž nyní dělají pseudovilová předměstí. Až pozdě se přišlo na to, že i hromadnou zástavbu lze stavět esteticky a že i předměstí rodinných domků mohou pěkně vypadat. Samozřejmě (vím to z vlastní zkušenosti) bydlení v paneláku nemusí být špatné - většina bytů se dá zrekonstruovat, ale s urbanisticky zmršeným sídlištěm už se mnoho nadělat nedá.
No, člověk může zalézt do toho svého (eventuelně panelového) hradu, sedět doma na zadku a libovat si. To všechno svobodně.
hodne neRath 5.4.2006 11:29

Re: Re: ja jsem zcela tupy...

pekne vypadat? jak pro koho... pro hromadny vkus? pro pany architekty? pro Vas? pro mne? pro koho? kdo o tom rozhoduje? to socialni inzenyrstvi mate pod kuzi sakra hluboko....
Pavla B. 5.4.2006 11:52

Re: Re: Re: ja jsem zcela tupy...

Pro všechny. Existují věci zcela objektivně krásné a zcela objektivně ošklivé, což vám asi uniká (ale zkuste si představit třeba nějakou ženskou a třeba pochopíte), skutečně existuje něco jako kánon krásy a obecně platná estetická měřítka (přičemž o nich nikdo nerozhoduje, tak jako nikdo nerozhoduje o přírodních zákonech). Mnozí lidé však mají kýčovitý vkus anebo je estetická stránka věcí vůbec nezajímá, ani to ani v případě, kdy se krása a užitečnost navzájem nevylučují.
 
hodne neRath 5.4.2006 12:31

Re: Re: Re: Re: ja jsem zcela tupy...

ale kdez. To si myslite VY.. JA ne. ostatne i pokud jde o zenske je vkus velice, velice ruznorody.. ale tomu treba nemusite rozumet - pokud nejste na zenske - a presto to tvrdite. pozoruhodne
Pavla B. 5.4.2006 13:11

Re: Re: Re: Re: Re: ja jsem zcela tupy...

Vkus je různorodý, ale drtivá většina lidí (nejen mužů), se shodne na tom, že určitá zcela konkrétní žena je šeredná jak noc (nechci nikoho jmenovat, protože člověk může být hodnotný mnoha jinými způsoby).
Totéž platí o studánce narvané do betonové skruže, skladovacích halách a zdevastovaných fabrikách na zaplevelené periferii, omšelých panelácích v sousedství historické zástavby a zástupech zpizděných domečků, kterým po deseti letech používání upadávají vyřezávané sloupky a zábradlíčka.
To všechno se může líbit jedině dekadentním zvrhlíkům. Neviditelná ruka trhu naštěstí způsobila, že se zpizděné domky již téměř nestaví.
hodne neRath 5.4.2006 13:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja jsem zcela tupy...

Vy mate neco proti ochrane a pravum minorit?
jirka 5.4.2006 10:54

Re: Re: Re: clanek plny nenavisti - proc?

Možná jste mě neporozuměl. Já neříkám, že jsou dobré a krásné. Já jen říkám, že každý má právo volby. Mě se také nelibí. Ale neberu nikomu jeho názor. Taky se mi nelíbí trpaslíci a někdo si je rád dává do zahrady. Zcela s Vámi souhlasím co se týká architektury. Já mám to štěstí , že mám jsem byl vychován "kulturně" kde i architektura měla své místo. A taky jsem měl štěstí při výběru povolání takže jsem si mohl koupit několik nemovitostí různě po světě a bydlet bez kompromisů kde se mi líbí. Bohužel jde vždy o peníze a samozřejmě také o to aby si uvědomili, že když potřebuji dobře bydlet potřebuji odborníka a ne v neděli odpoledne si sednout ke kavě a vymyslet dům.
Lukáš 5.4.2006 8:41

Havel byl pro mě Bůh

a jeho hry mám rád stále.  Jinak ovšem tento článek podepisuji. Je to tak. Ten pád modly je úděsný.  Je pořád normální, že mu není hanba?
Marta Konířová 5.4.2006 9:53

Re: Pro mne sice nebyl buh ale dnes uz ho take nemusim.

Postreh o Havlove ELITARSTVI je presny. Bohuzel... 
Zak 5.4.2006 8:39

pravda a láska

Konečně někdo zařadil expresidenta Havla tam kde skutečně patří. Ty bláboli o jeho zbožnění se nedali číst.Jeho pravda  a láska funglovala dokud se neobjevil třeba Klaus pak hned to byla intrikánská nenávist.Také jeho zvolili bolševici z kterými vycházel(Čalfa a pod.)Par
Banjo 5.4.2006 8:55

Re: pravda a láska

>Zak: ...zato číst vaše nestrukturované bláboly a hrubé pravopisné chyby, to je požitek!
Kantor 5.4.2006 8:38

Škoda pane Kříži, že jste ho v těch LN

nekritizoval dříve.Ještě, že jste nám to ráčil připomenout.Čímpak to bylo, cenzurou, befélem nebo nedostatkem peněz od zadavatele?
MLOK1 5.4.2006 8:20

STALO SE MÓDOU SEZONY DO NEPRAVOSTÍ ŘÁDNĚ TEPAT

Kde se to v lidech bere, ta stádnost. "Hrrrrr na Havla!!! Vše co udělal je špatné!!! Jen ještě více bláta na něj nakydat!!!" Ale teď vážně. Pan Havel se dopustil chyb. Ale - hoď kamenem, kdož jsi bez viny. Dokázal také a to především mnoho udělat pro obraz naší republiky v zahraničí a dokázal si stát za svým názorem. Dokázal ho hájit i za cenu vězaní. Což takhle zkusit kritizovat dnešní ulhané a ukecané politiky?
huhu 5.4.2006 8:43

Re: STALO SE MÓDOU SEZONY DO NEPRAVOSTÍ ŘÁDNĚ TEPAT

"pan Havel se dopustil chyb"...člověče mě ten váš slovník připomíná jiné, kteří také eufemisticky mluvili o chybách nebo přehmatech, zajímavé...
dodo 5.4.2006 13:27

Re: STALO SE MÓDOU SEZONY DO NEPRAVOSTÍ ŘÁDNĚ TEPAT

Víte, Mloku, s tímto zřetelem bychom nemohli na nikoho nahlížet se záporným stanoviskem - vzdyť koukejte, jak se ten Al Capone hezky stará o svou rodinu - a oni mu chtějí přišít, že je nějaký mafián. Takže z Vašeho pohledu b\y byl i Al Capone čistý jako holubice?
Už jsem to zde vzpomenul - snad nejlépe vystihl osobu p.Havla Knížák, kterého tedy také nemusím, ale charakteristika p. Havla naprosto přesná.
Ve věci Charty - šel jsem zrovna na gympl - takže ještě si pamatuji hromadné podpisy Anticharty pak, když jsem se po převratu dostal k tomu, co to ta oslavovaná Charta je, byl jsem poněkud fascinován, co za "hnůj" se pod ní podepsalo. Řekl bych to asi tak - lidé, kteří blbě kecali za bolševika a měli se celkem fajn (p. Havel se na Borech jako málokterý vězněný mohl čučet na bednu, tak byl perzekuovaný), se mají dnes celkem fajn a můžou kecat ještě blbějc - hlavně jim to není blbý.
MLOK1 5.4.2006 15:32

Re: Re: STALO SE MÓDOU SEZONY DO NEPRAVOSTÍ ŘÁDNĚ TEPAT

Vážený Dodo, srovnávat Václava Havla s All Caponem, no to je dosti silné kafe. K tomu nemám co dodat. Zmiňujete se o "blbém kecání chartistů". Víte, tu dobu jsem prožil a dokumenty charty (dosti jich bylo) jsem četl, ale blbého jsem na nich nic neshledával. To spíše v projevech tehdejších rudých mocipánů. A co jste v té době dělal konkrétně Vy, mohu-li se zeptat? Hovořil jste smysluplněji nežli chartisté, nebo jste pro jistotu mlčel?
M. 5.4.2006 8:11

Pan Havel jinak myslí a mluví a jinak jedná.

Na to jsem také přišla poněkud později. Bohužel není v naší politice sám, kdo jedná v rozporech. Někteří naši politici jdou mnohem dál než pan Havel. Něěco jiného mluví a chtějí pro druhé a něco jiného chtějí a mají pro sebe a svou rodinu. Bohužel je to napravo i nalevo. Pan Havel alespoň podle svého i žije. 
Štváč 5.4.2006 8:10

pan licoměrný

Od té doby co p. Kříž vystoupil z KSČ, Havla nenávidí. Co po takovém komunistovi zbude ? Řekl bych, že méně než po exprezidentovi. A to o hodně.
BuBu 5.4.2006 8:04

Pane Kříž, lépe to už napsat nešlo.

To, co předváděl Václav Havel v době svého presidentování nebylo nic moc.
Ale to, co předvádí jako ex-president to je scifi - zcela odtržené od normálního světa.
Kdo poslouchal Havlovu novoroční debatu v televizi, mi musí dát za pravdu. Takových blábolů a nesmyslů slyšet v tak krátké chvíli - to bylo něco . . .
Ano pan Kříž má naprostou pravdu ve svém úsudku o Václavu Havlovi. 
Václav Havel se nepohybuje po matičce zemi, ale vznáší se kdesi v oblacích . . .nevidí, neslyší, nevnímá - zahleděn sám do sebe.
To, že plácá nesmysly i o věcech, kterým zcela nerozumí a jejichž principy a zákonitosti vůbec nechápe - to už celý ten jeho obraz pouze dokresluje.
Je to smutný pohled.
Člověk, který má lví podíl na tom, že se společnost dosud nevypořádala se svou komunistickou minulostí - si chodí po přednáškách a diskusních klubech a hlásá národu o morálce ve společnosti.
Honza z L. 5.4.2006 8:00

Velcí lidé dělají velké chyby

Ten projev VH (podobně jako řada jiných jeho projevů z posledních let) je opravdu bezduchý a hloupý, ale tím přece VH nepřestává být autorem Vyrozumění nebo Audience! Jeho některé politické akce považuju za nesprávné až hloupé (podpora reg. partnerství), ale nezapomínám, že taky založil Chartu a seděl ve vězení, když jsem já i pan Kříž studovali na vysoké škole! Copak je tak těžké to připustit? Ludvík Vaculík je jeden z největších mistrů českého jazyka a současně levičák od narození: no a co? Mám kvůli tomu přestat číst jeho Sekyru a psát do novin články o tom, jaký je to levičácký pitomec? Ty byl nakonec Vančura a Seifert taky. Machar posledních třicet let svého života nic pořádného nenapsal a Masaryk ve třicátých letech v úřadu už jen dožíval. Mám proto škrtnout celé jejich životní dílo?
 
Mimochodem, před časem byl článek o VH na Novinkách, a přišlo k němu přes 500 komentářů typu "ten milioářský synek nám tady zavedl kapitalismus, pověsit ho, lotra". Je zvláštní, že ten člověk vyvolává stejnou nenávist u bolševiků jako u klausistů - řekl bych, že z podobného důvodu. 
tatina 5.4.2006 8:11

Re: Velcí lidé dělají velké chyby

Založit Chartu pan Havel sice zvládl,ale o tom kriminále bych pomlčel.Můj děda byl 3 roky v Ruském Gulagu a navíc ještě 7 let v uranových dolech a věřte,že to se nedá vůbec porovnat.Myslíte si,že by mého dědu propustili z vězení,kdyby fostal zápal plic?Ten se musel v těch uranových dolech dostat i z tuberkulózy a nějakým zázrakem se mu podařilo přežít.Co se týče Charty 77,tak na ni měl můj děda jasný názor.Vzpomínám si velmi dobře,jak mi řekl,že ji nepodepíše,neboť jsou v ní hlavně lidé,kteří jeho a další lidi v 50tých letech nechali zavřít a žádali i smrt paní Horákové.Pan Havel měl určitě nějaké zásluhy na současné svobodě,ale nebyl na to sám.Byli to právě takový lidé,jako byl můj děda a jemu podobní a pak hlavně studenti.
Joska 5.4.2006 8:23

Re: Re: Velcí lidé dělají velké chyby

Tak, o tom jsem přesvědčen, že Váš děda si protrpěl mnohem více než Václav Havel a souhlasím, že projevil jistě obrovskou statečnost. To však ale není důvod abychom zatracovali jakouko-li statečnost (byťmenší) a zásluhy o svobodu, kterých jsme my nebyli schopni ani náhodou. To mi snad dáte za pravdu..
Honza z L. 5.4.2006 8:27

Re: Re: Velcí lidé dělají velké chyby

Všechna čest Vašemu dědovi. Věřím i tomu, že vězení na Borech bylo proti Gulagu kafíčko. Já jsem ale v 50. letech nežil, já žil v těch 80., a toho vězení jsem se strašně bál. A se mnou 99.9 procent populace, co ze strachu (spolu se mnou) chodilo k těm volbám. Nikdy se nepřestanu vážit lidí, kteří se tenkrát nebáli.
 
Co se těch studentů týče, byl jsem jedním z nich (taky jsem 17.11. probíhal uličkou na Národní, he). Řeknu Vám, ten Havel byl tenkrát klíčová postava, o tom nikdo z nás nepochyboval.
Marat 5.4.2006 10:39

Re: Re: Re: Velcí lidé dělají velké chyby

Honzo,mám chuť střílet,když čtu takové řeči o strachu a že ze strachu jste chodili volit.Nikdo volit nemusel,když nechtěl a nátlaku místních soudruhum mohl odolat.Nikomu se nic nestalo,kdo volit nešel.Já okna nezdobil,na brigády nechodil,voleb se nezůčastňoval a nic se mě nikdy nestalo. ÚV-KSČ ani STB se o mě nestaralo.V zaměstnání se mě nikdy nikdo neptal a pokud vím tak nikoho,zda byl v prvomájovém průvopdu či nebyl.Nebo zda se zůčastnil voleb.Takže ty řeči o strachu jsou jen pokrytectvím.
Ludkové,víte někdo z vás,co to byla "Akce kámen"? Nu a tá tolik slavná,přeslavná Charta se té Akci kámen náramně podobala.Vždyť polovinu z těch statečných a hrdiných chartistu tvořili spoluoracovníci STB.Pro bývalé politické vězně tá tolik oslavovaná Charta byla nepřijatelná.Ostatně bylo to jen takové jalové blábolení,které mělo vypadat jako protistranické,ale straně nesmělo škodit.Jestli Havel patřil mezi její zakladatelé,tak to samo o sobě stačí.Kdo to vůbec dělal z Havla tatíčka vlasti,náčelníka štábu blanických rytířu a poradce samotného Stvořitele pro otázky morální a mravní? Havel byl vždy tím,čím se ukazuje dnes.Jen se nakrucoval před západoeuropskými intelektuály,jak odaliska před sultánem.A zaručeně ho veiice mučí,více jak ty jeho nemoce s kouření,že tu Nobelovu cenu ještě nedostal.
aha 5.4.2006 12:12

Re: Re: Re: Re: Velcí lidé dělají velké chyby

A měřicí jednotkou pravdy a objektivity je jeden Marat? Co nedělal on, resp. co se nestalo jemu se nestalo nikdy nikde nikomu jinému .
Marate, chce se mi někoho propíchnout ve vaně, když čtu "argumentaci" ve stylu "Já, já, já, jenom já". Ze stejného úhlu to prezentuje i Havel a od reality můžete být oba stejně daleko.
Tož hezký den, Marate!
Jenda 5.4.2006 16:12

Re: Re: Re: Re: Velcí lidé dělají velké chyby

Slusny clovek by cenu kterou dostal i Arafat nikdy neprevzal.
ok 5.4.2006 8:57

Re: Re: Velcí lidé dělají velké chyby

Tatino, studenti byli jen stafaz, kdyby nebyli oni, nasla by se jina prilezitost. Byl to dejinny zvrat, ktery funguje tak trochu samospadem, proste se ceka na vhodnou prilezitost. Treba v Belorusku ta prilezitost neprichazi, a studenti se tam matozi na namestich naprosto bez uspechu - ale jednou to vyjde, pri vhodne konstelaci.
Havlovy zasluhy jsou vyznamne a neoddiskutovatelne, Charta byla sice trochu uzavrena particka, ale udelala spoustu uzitecne prace. A vycitat Havlovi, ze sedel za Husaka (kdy se o zivot bat nemusel) a ne za Gottwalda? To je hodne nevkusne.