16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MLOK 3.8.2009 12:52

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

Dík tojusko -  chybička se vloudila:-(

Honza 3.8.2009 10:30

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

řekněme, že tu v roce 1848 začal kapitalismus. A ten spolehlivě převálcoval mocnáře,diktátory,asociální vizionáře a jinou verbež a dovolil mladejm si konečně myslet,co chtěj. A to zapomínání a nevědomost k tomu patří....

z historie 3.8.2009 12:37

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

Feudalimus : vlastnictví = krádež, krádež = vlastnictví.

Nevolnictví bylo zrušeno v roce 1781, v Rusku 1864.Robota a desátky církvi zrušeny v roce 1848. Otroctví v Americe zrušil A. Lincoln 1.1.1863 a následně byl spiklenci v divadle zabit.

Volební právo mají u nás ženy od roku 1920, kdy byla zahájena ipozemková reforma.

Tunelování podniků a institucí bylo zavedeno po roce 1989.

PS     zahraniční vlastníci podniků získavají ročně 120 - 130 miliard korun.

Veselý 3.8.2009 7:27

Kdo nechce, nevidí

V zápalu boje za svoji vlastní pravdu se nikdo nechce zabývat příčinami. Třeba Hitler se dostal k moci, protože nabídl východisko z hospodářské krize. Podobně bychom měli dnes analyzovat příčiny jednání určitých skupin a ty řešit. Používat mocenské nástroje bez řešení příčin je nesmysl, který nemůže vyjít (v delším časovém období).

Julius Pučík 3.8.2009 6:34

Zbytečně mnoho slov.

Plevelu se daří všude, i na ruinách. Fašizujícím režimům se daří vinou naivků a omezenců, kteří k nim tíhnou!:-(

Pišta 3.8.2009 6:03

Antikomunismus?

Proč  žádná politická strana po plyšáku , nezačala praktikovat a vlasně ani požadovat důslednou očistu od komunistů? Je to prosté milý Watsone. Každý mohl být komunistou až po získání plnoletosti a tudíž i volebního práva. Při počtu komunistů u nás, je logické že co bývalý komunista , to dnešní volič.. A proč šťourat do vosího hnízda a "zbytečně" se tak připravovat o potenciální voliče? Takže jak pravil kdysi Děd Vševěd, komunismus byl špatný , ale komunisti za nic nemohli!  Taková byla přece doba. Když si spočítáte, že komunistů u nás byly dva miliony, tak s takovým počtem hlasů se dají i vyhrát volby. A ne každý komunista chce volit zase komunisty. Pravda, v těch milionech byli i Slováci, ale mezitím nám dorostla další generace a potomci bývalých komunistů velice neradi poslouchají řeči o zločinech na kterých mohli mít podíl i jejich rodiče či prarodiče.  A tak je to pořád dokola, Lkaní jak je to možné a kdože za to může a dokonce ani ti co komunisty nemilují, když jdou k volbách, tak je nějaký antikomunismus nezajímá. Ten přijde na řadu vždy v době, kdy ti padouši z druhé strany barikády si začnou příliš vyskakovat. Pak se začnou prohrabavat informace o tom , co kdo kdy řekl o únoru a pokroku čí mírovém táboru a protože ti kdo studovali něco kladného o tomtéž říci museli, jinak by určitě nedostudovali, není problém vždy to něco "objevit "a zveřejnit. Ti naši "to" jistě museli říkat také, ale taková byla přece doba!

PROKOP BUBEN 3.8.2009 6:16

Re: Antikomunismus?

DeU v jejich prvopočátci¨ích v éře Hroimádkové se takovou to stranou jevila býti.....Proto asi musela být - rozložena......

Julius Pučík 3.8.2009 6:40

Re: Antikomunismus?

Kultivované polodiny plevel zahubí. Hospodář, který nepoužívá insekticidy, sklidí plevel, zvláště, když on sám je plevelem!:-(

Julius Pučík 3.8.2009 6:41

Re: Antikomunismus?

opr.:plodiny

Honza z podhůří 3.8.2009 9:05

Re: Antikomunismus?

Tak nevím - nebral bych ty "děti komunistů" až zas tak šmahem (sám jsem jedním z nich) - to spíš nerad poslouchám řeči rodičů, jak se za komunistů vůbec neměli špatně - snad se to ale časem vyřeší, neboť další generace (naše děti) jsou na komunisty dost citliví (nemůžou také cítit ty kecy o "spravedlnosti").

Neznámý 3.8.2009 10:09

Re: Antikomunismus?

Jasne Honzo.

Kam se na Tebe hrabou Tví rodiče, kteří narozdíl od Tebe hloupě posuzují tu dobu jenom podle svého názoru a zkušeností a vůbec nečtou Frýborta a jiné dvacetileté zkušené odborníky, kteří by jim to správně vysvětlili.

Honza z podhůří 3.8.2009 13:57

Re: Antikomunismus?

že by pán ráčil být také komunista?

Radek 3.8.2009 5:02

Konecne nekdo, kdo vidi ceske bolseviky spravne

Je prijemne v te ceske mizerii obcas videt, ze aspon nekdo bolsevikovi neleze do prdele a vidi, jaky ve skutecnosti je.

PROKOP BUBEN 3.8.2009 5:54

Re: Konecne nekdo, kdo vidi ceske bolseviky spravne

Smutné a nanejvýš podivné je, že to podobně vidí spousta jedinců celá desetiletí, ovšem ani s našimi bolševickými zločinci a vlastizrádci

PROKOP BUBEN 3.8.2009 5:55

Re: Konecne nekdo, kdo vidi ceske bolseviky spravne

jsme nebyli schopni udělat pořádek.......

Svatopluk 3.8.2009 3:41

Trochu Vám tam chybí, že stále platí drakonické tresty

za vyjadřování politických názorů - ba dokonce některé přibyly. Že každá swině má u soudu bývalého spolustraníka, který Vás zničí tak, že budou platit ještě další generace. Že to vše se děje a západ k tomu mlčí a mlčel i v době, kdy se dalo něco dělat.

ost 3.8.2009 2:37

Fryborte

jste dobrej .... zatracene dobrej. Bohuzel mezi 10 miliony lidi kde, jasne prevlada archaicky mentalni proces formovany stadni mentalitou "pozor ONI nam chteji ublizit" Vas nazor nalezne malo sympatizantu.

Bohuzel to vyresi jenom biologie, teda svet bez nasich generacich a nasich problemu.

P.M. 3.8.2009 2:24

Dusevni proletari

byli na tapete v minulem pojednani pana Fryborta. Jejich role v nastupu nacismu a komunismu je tem, kteri na primitivni navnady obou zminenych rezimu nenaskocili,jasna. At se nikdo nedivi, ze ti z nas, kteri pred dusevnimi proletari kdysi odesli z vlastni zeme krici na poplach, kdyz se v Americe, zemi, ktera nam dala novou strechu nad hlavou, zacina mluvit ve stejnych frazich, ktere byly pouzivany dusevnim proletariatem v zemi pod Ripem pred desitkami let. Ti pak, kteri se po padu Rise zla  do Ameriky napakovali a souhlasi s dnesni socialistickou retorikou, se hrde hlasi ke svemu dusevnimu proletarstvi.

Větší vlastenec 3.8.2009 1:12

Primitivní antikomunismus a antinacismus !

Přátelé, soudruzi a soukmenovci ! Už zase na nás útočí, zase nás napadají !  ;-€

Ale my se nedáme ! Máme demokracii, máme svobodu projevu (ba dokonce i po projevu), ale co je moc, to je moc ! Nějaký zarytý zastánce kapitalismu a demokracie nás nebude beztrestně urážet !  ;-O

Vždyť socialismus - co může krásnějšího, humánnějšího než socialismus ?!? Odstranění vykořisťování člověka člověkem, našince Židem - to byl odvěký sen pracujících, který se splnil až v socialismu.  V

Přátelé, soudruzi a soukmenovci, pokud současný mizerný režim, zahnívající kapitalismus a do morku kostí prohnilá demokrace, nemá zákony na obranu spravedlivého společenského řádu před nenávistnými pomlouvači, tak nová vláda je rychle navrhne, a nový parlament je rychle přijme. R^   Po našem volebním vítězství se spojíme třeba s Marťany, abychom prosadili zákony ve prospěch této země a jejího lidu, zákony na obranu míru a socialismu.

>-  Volte návrat socialismu se všemi jeho výdobytky !  Volte ČSSD a KSČM !  >-

Obi Van 3.8.2009 1:28

Re: Primitivní antikomunismus a antinacismus !

Proletáři všech zemí, vyližte si (Y)!!!

Jirka 3.8.2009 8:45

Re: Primitivní antikomunismus a antinacismus !

ANO!!! volme ČSSD a KSČM!!! JUPÍÍÍÍÍ!!!! HURÁÁÁÁ! ZA RÓDINU!

Jakub S. 3.8.2009 10:59

Re: Primitivní antikomunismus a antinacismus !

Jé - sláva, s. Vlastenec je opět tu se svým zcela zásadním a ideově pevným a ohnivým připodotknutím. Čest! Radost!

Kačka 3.8.2009 1:11

No to je teda zase blábol, Frýborte

Jarda 3.8.2009 2:05

Re: No to je teda zase blábol, Frýborte

Soudruzko Kacko, podle rozsahu Tve slovni zasoby mam za to, ze Tvuj tatinek byl princ Bajaja. Blabol. blabol, baja, ja....

dzanny 3.8.2009 2:07

Re: No to je teda zase blábol, Frýborte

Frýborta zase za blábolila nepovažuji - přečetl jsem jeho "Mlýny boží i ďáblovy", je to čtivé, naplněné ovšem jakousi emigrantskou zahořklostí, možná kdybych zažil to, co on, choval bych se ještě zahořkleji, nevím, je to v člověku.

Mým "nej" exilovým autorem ovšem zůstává Jan Křesadlo - pro jeho znalost lidských duší a všeobjímající nadhled. (Fuga trium, Mrchopěvci, Girgal, Zámecký pán a tak)

J.M. 3.8.2009 8:37

Re: No to je teda zase blábol, Frýborte

Kačko, to, že zrovna vaše mentální útoveň není na takové úrovni, abyste pochopila smysl článku, nebo že se vám nelíbí názor autora, neznamená, že je to blábol. To spíše jako blábol vyznívají vaše výkřiky v jednotlivých komentářích.

dzanny 3.8.2009 0:53

Ono se s tou morálkou a odpoutáním se od minulosti

nedají popřevratové Čechy a poválečné Německo moc srovnávat. Nutno připomenout, že Německo bylo a vlastně ještě je zemí okupovanou, kde hned od počátku s jakýmkoli projevem nacismu zatočily okupační mocnosti. Také se konal Norimberk a řada drobnějších, kde se mnozí k zlu přiznávali a dokonce se od něj odvraceli ve smyslu: "ano, choval jsem se jako lump a darebák".

Tajné či polotajné spolky vzájemně se podporujících ex-nácků ovšem existovaly také, přinejmenším OdeSSA (Organization des ehemalige Schutzstaffel Angehorige, tuším), ochota německých orgánů patlat se v nacistických zločinech taky nebyla na jedničku.

Navíc - náckové Německu vládli pouhých 12 let.

Jura Jurax 3.8.2009 1:28

Re: Ono se s tou morálkou a odpoutáním se od minulosti

Přesně. A ještě bych dodal, že nacismus byl poražen za vydatného přispění SSSR, jenž proklamoval komunismus. V mnohých myslích je z toho doteďka zmatek.

dzanny 3.8.2009 1:50

Re: Ono se s tou morálkou a odpoutáním se od minulosti

Ono v době války šel komunismus nějak do pozadí i v tom SSSR - Stalin zahálil po napadení projev slovy "Bratři a sestry", kdepak "soudruzi", byl navrácen pojem "vlast" a podporováno vlastenectví (Velká Vlastenecká Válka, přece), řvalo se "urá, za ródinu", Žukov byl důstojníkem původně carským, což nevadilo nakonec vůbec a rychle byly vzpomínány bitvy ruských vojenských velikánů - Suvorov, Petr I. Veliký, Kutuzov a další.

Ve svém příspěvku jsem myslel Německo západní, v NDR byli ještě pragmatičtější a jinak schopný bývalý gestapák či esesman měli cestu do STASI či Volkspolizei otevřenu. A generál Paulus, u Stalingradu zajatý, byl Rusy nevím jak převychován (třeba také vůbec, generálové vždy poslouchají politiky) a hrál v budoucí armádě NDR důležitou roli.

A též třeba óbrschopný Adolf Galland, dříve velitel německých stíhačů, nakonec formoval letectvo vzniknuvšího Izraele, ideologie šly opravdu stranou.

dzanny 3.8.2009 2:27

Re: Ono se s tou morálkou a odpoutáním se od minulosti

Jo a v NDR také veršovali:

Keine Butter, keine Sahne,

aber hoch die rote Fahne!

V NSR se na vlajky vlastně vykvajzli, hleděli si toho másla a šlehačky, až osmašedesátníci byli ideologičtí - taková ta vzpoura proti establishmentu,

třeba R.A.F. zašla docela daleko, ale vyvolala hnus a ne proletářskou revoluci.