16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 3.8.2009 10:51

Re: Pane autore,

Ano, s původem tohohle označení, resp. termínu je to pravda. Jenže se to pak ujalo obecně, víte, a po generace se to už používá prakticky napříč spektrem názorů a doktrín. Jen k upřesnění, prosím.

Muff 3.8.2009 11:57

Re: Pane autore,

To právě ono; lidé jsou neuvěřitelně snadno ovlivnitelní právě takovými "drobnostmi" v posunu významu a komunistická propaganda to dokázala vždy skvěle využívat (zde opět jasná podoba s hitlerovský Německem, že:-/). Pokud jste měl možnost vidět ony úžasné a úděsné dokumenty o procesu s Dr. Horákovou musí Vám být jasné, jaká to byla síla. Slova jako kapitalismus nebo kapitalista je dodnes pro mnoho lidí jaksy podvědomě urážka. Ta komunisty pokřivená optika náhledu na myšlenky, slova a vůbec svět je snad to nejsmutnější komunistické dědictví, přesně jak píšete...

jirka.s. 3.8.2009 10:29

Re: Pane autore,

Správně, smradlavá dyšno! Kapitalismus má skutečně jednu zásadní chybu, zbytečně se "vos/írá" s nácky i skomouši tvého typu!!! (Y)

Jan Daniel 3.8.2009 10:52

Re: Pane autore,

A ty jsi přiletěl z které planety? Komunismus vznikl ve feudální zemi, nacismus v zemi rozvrácené válkou a následnými reparacemi. S bezvadně fungujícím kapitalismem to mělo prd společného. Oba systémy se vůči kapitalismu jednoznačně vymezovaly jako protiklady. Neomarxistickým pohádkám o kořenech centrálně-plánovaných totalitních socialistických systémů v kapitalismu dnes už nevěří ani malé děti.

Tx 3.8.2009 8:13

No, naprostý začátek průseru

je v Havlově "humanitě", nejsme jako oni. Nedovedu si představit, že by v Německu zůstala NSDAP jako politická síla. Kdyby KSČ rozpustil a zakázal název "komunistický" ( a nebudeme si nic nalhávat, v r. 89 byl "demokratický diktátor", co řekl, ihned se odhlasovalo), jistě by si nějaké levicové strany zase udělali, ale bylo by jich víc a bez názvu "komunistický" a asi by se do sněmovny vůbec nedostali.

Pišta 3.8.2009 9:35

Re: No, naprostý začátek průseru

Havel měl rozpustit KSČ ? Jste při smyslech? A jak to měl podle vás udělat. Stoupnout si na balkon Melatrichu nebo na Staromák a prohlásit "komunisti rozpusťte se" ?   Vydat nějaký dekret?  Zákony vydává vláda a schvaluje parlament. Prezident nikoliv. Havel nikdy nebyl ani ve vládě a dokonce ani poslancem. Nějak vám vypadlo z hlavy, že v té době u nás pobývalo velice mnho jakýchsi soldátů, říkali si tuším Kráááasnnáája ááá rmííja, ne bo tak nějak.: Naše lidová armáda se skládala z vyjevených vojclů a bolševických lampasáků, Sklady ozbrojené pěsti dělmické třídy -LM byly plné zbraní a hlídali je debilní komunističtí esámani. Policie ozbrojená a komunistická.. Mimochodem , copak jste dělal vy osobně v té době? Nejspíš seděl v hospodě a čekal jak to dopadne.

Jakub S. 3.8.2009 10:45

Re: No, naprostý začátek průseru

Tx! Naprosto vás chápu. Jenže... Pišta má pravdu, ano. Havel měl, Havel měl povinnost, Havel sem, Havel tam - pěkně se to říká, ano. Jenže... bez ohledu na to že si myslím: zatracený samet. Nicméně.

Uvažování poddaných: ten nahoře, má, ten nahoře by měl, ten nahoře musí...

dzanny 3.8.2009 12:27

Re: No, naprostý začátek průseru

No alternativa těch dole je buď počkat do voleb (jestli tedy nějaké jsou) nebo vzít bouchačky a udělat "tu povinnost" sami.

Jakub S. 3.8.2009 12:33

Re: No, naprostý začátek průseru

No je to v podstatě tak...!

dzanny 3.8.2009 13:49

Re: No, naprostý začátek průseru

Abych byl objektivní, ještě zbývají různé "občanské" iniciativy, ty mají šanci v případě, že požadují přesně to, co chce někdo z těch nahoře, pak jim sám podá ruku, ovšem zdola to už pak vlastně není. Pokud chcete mít vyjednávací potenciál, potřebujete za sebou minimálně 50 000 lidí (1% voličů), zkuste to!

ceskej Honza 3.8.2009 10:51

Re: No, naprostý začátek průseru

je typicky "ceské"  dávat nyní  vinu  Havlovi a nejlépe za vsechno.

Ceský národ si Velké osobnosti nezaslouzí. Být tzv. " pravdoláskovec " je dnes pro mnoho lidí nadávkou!

Ono po bitve je kazdej generálem. Ted jeste chybí, aby nekdo z Havla udelal Stbáckého konfidenta.

Jakub S. 3.8.2009 10:56

Re: No, naprostý začátek průseru

Ve všem souhlas!

dzanny 3.8.2009 13:15

Re: No, naprostý začátek průseru

Jak "někdo udělal" - jestli jím byl, udělal se jím sám.

Jakub S. 3.8.2009 13:20

Re: No, naprostý začátek průseru

"Jestli jím  byl" - už jenom tímhle ukazujete svou (ne)úroveň. Tímto pro mě "diskuze" s váma končí.

dzanny 3.8.2009 13:57

Re: No, naprostý začátek průseru

Ale ale, pochybnost se zapovídá, že?

Karolus 3.8.2009 7:35

COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

 ....S. K. Neumannů, Ivanů Olbrachtů. V ostatní Evropě na jednoho Knuta Hamsuna, příznivce hitlerovského árijství, stovka G. B. Shawů a jiných Stalinových šašků. ...UŽ VÍM - KOJZAROVO RUDÉ PRÁVO. Není nakonec ten antikomunismus jen pokračováním bolševismu jinými prostředky?

ps 3.8.2009 9:13

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

Samozřejmě, že není. Chcete snad popřít, že g.b.shaw byl komunistický poskok, nebo u nás kostaka neumann?

Karolus 3.8.2009 9:53

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

Samozřejmě, že je. Stejná mluva, stejné myšlení, stejná nabubřelá útočnost a stejná rádobyjízlivost. Pokud nevíte, tak, na rozdíl od vás a panfletisty  Fryborta, Ivan Olbracht patří k velikánům české literatury a G.B.S. ke klasikům literatury světové a dodnes hraným autorům, tož tak tovaryšč.

Pišta 3.8.2009 9:59

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

Což nic nemění na faktu, že Ivan Olbracht byl komunista, A GBS. přes svojí inteligenci nemohl prokouknout, že plné stoly jídla při jeho návštěvě v CCCP, jsou jenom Potěmkinova vesnice a že o pár kilomertrů dál chcípají, lidé hlady, Tož ták továryšč

Karolus 3.8.2009 10:10

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

No vida i vy umíte argumentovat - pěkně tvrdě  a pevně - po bolševicku.

Jakub S. 3.8.2009 10:55

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

Souhu, jenže v tomhle má Pišta hrůznou naprostou pravdu. S tím totálně selhavším báječným ironickým chytrým GBS. A dodám: stejně totálně selhal, v téže době, při své návštěvě CCCP i... Jan Werich. Voskovec tam předem už odmítl jet.

Ty to nevíš, že v té době byly na obrovských územích té země hladomory? Dokonce úmyslně vyvolané? A že se zakládaly další a další lágry? No, ví to už dnes každý blbec. Ty ne - ?

Karolus 3.8.2009 11:04

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

Inu i vy, Jakube, mě pouze přesvědčujete o tom, že antikomunista není opakem komunisty, ale jeho dvojčetem. O gulazích a hladomorech samozřejmě vím.

Jakub S. 3.8.2009 11:13

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

...vím...a přesto. Tak nic...

jirkammm 3.8.2009 11:45

Re: COŽE MI TO PŘIPOMÍNÁ?

Karolusi, vy mě zase přesvědčujete, že jste něco jako ohraná deska, stále skáčete v jedné drážce

uncle K 3.8.2009 7:31

No, mám dost!

Tak jsem si poctivě přečetl obě stránky diskuze, abych se utvrdil, že zpívat pro hluché a malovat pro slepé, je zbytečná námaha, tudíž blbost. Zatím jsem neobjevil názor: Ne, tenhle sajrajt opravdu volit nebudu. No jo, ale koho teda? Asi mám fakt dost!  

AGO 3.8.2009 7:28

Ano podobně jako v poválečném německu

nastala doba,kdy hloubavá mládež se začne ptát svých rodičů: co jste dělali za komančů, proč se komanči drželi tak dlouho u moci a nemohli jste těm komančům trochu dříve pomoci do kytek?

Dom 3.8.2009 8:43

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

Pokud to hloubavou mládež se zajímá, tak jedině jak se politici dostali k velkému majetku, když na to nemají plat. Chtěli by také velké výhody a bez práce. Jaká byla politika před dvaceti lety je nezajímá, ideologie vůbec. Co vy máte za geniální potomky?

Ludva 3.8.2009 9:09

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

Řeknu vám jednu perličku z maturit z češtiny. Na otázku, co se stalo v roce 1848 odpověděl (poměrně inteligentní) student - obsadili nás Rusové !  Prostě nerozlišil rok 1848 a 1968. Mládež to jednoduše vůbec nezajímá.

MLOK 3.8.2009 10:02

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

Ludvo, je to sice smutné, ale on měl ten student v podstatě pravdu! Rusové nás skutečně prostřednictvím své páté kolony - komunistů skutečně obsadili už v r.1948.

       Tanky na upevnění své moci potřebovali arciť až v roce 1968.

tojuska 3.8.2009 10:07

Re: Ano podobně jako v poválečném německu

Mloku, Ludva mluví o roce 1848, ne 1948 !!