4.6.2024 | Svátek má Dalibor


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dnes vadí buzny, příště eurohujeři

"Dobrý politický systém se pozná podle toho, že beze škod ustojí imbecila u moci," tweetnul Nicolas Nassim Taleb náhodou jen pár hodin poté, co začal Miloš Zeman dělat problémy s uznáním profesury Martina Putny. Ten se prý provinil na dobrém vkusu cedulí "Katolické buzny zdraví Bátoru", se kterou vyrazil na pochod Gay Pride. Raději měl vtipkovat o znásilnění jako pořádnej chlap.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 25.5.2013 14:39

Re: Výborný článek, díky

Ano, ta nemožnost dojít k názorovému průniku vyvstává při diskuzi velmi často, sama už často rezignuji a dělím lidi na ty, se kterými je diskuze možná, a naopak na ty, kteří mají hotové rigidní názory bez možnosti jakékoliv korekce. Mně bohužel to srovnání vychází, jak jinak, opačně než Vám. A to mi nevadí lidé s jiným názorem prezentovaným slušně, ale naopak ti bojovní sektáři, představující si politiku jako zápas fotbalových manšaftů.

M. Martinovská 25.5.2013 14:49

Re: Výborný článek, díky

Ano, máte pravdu, mluvíme sice česky, ale jakoby různými jazyky a za použití různých mozků, ovládaných zcela odlišnými logickými systémy. Už od dob Babylonské věže. Porozumění je vzácné, ale o to cennější.

J. Václavíková 25.5.2013 17:31

Re: Výborný článek, díky

Rigidní mentální mapy :-))

M. Martinovská 25.5.2013 18:44

Právě že:

K nemocem jsou všechny důvody, zvláště tady v Praze. Přesto, překvapivě, jakousi podivnou silou, jsou někteří někdy zdraví. K neporozumění jsou všechny důvody: hlavně odlišné před-porozumění různým pojmům, odlišné chápání událostí, různá znalost okolností... ale i přttomnost nechuti chápat, lenosti rozumět, obvykle kvůli antipatii, a přítomnost čirého zla, které lže.

Přesto někdy, jakousi podivnou silou, dochází k porozumění. Díky za ně.

M. Martinovská 25.5.2013 14:41

Re: Výborný článek, díky

Já jsem komentovala článek pana Kašpárka, který jmenuje přímo konkrétní lidi, kteří pslai konkrétní články, a ve svém příspěvku jsem na ně taky myslela a o nich psala, je to tam sousloví "lidí, zmíněných v článku, tedy zcela konkrétních lidí, jen jsem nechtěla vyjmenovávat Matějka..... když už je to v článku.

Nicméně prostě ty články fakt vykazují  podobné rysy. Stejně jako zdejší přispěvatelé, které jsem taky nechtěla jmenovat - ale je to jasné, namátkou třeba p. Kanioková.

„Zásadní odmítači Václava Klause“ je co,  taky skupina, škatulka, ne?

J. Vyhnalík 25.5.2013 15:10

Re: Výborný článek, díky

Máte pravdu. Neberte moje poznámky zle. Snažím se diskutovat a ne se hádat. Článek pana Kašpárka mi přijde zaujatý a na několika místech otáčí skutečnost tak, aby mu lépe seděla do toho, co říká.

Celá kauza okolo profesury Martina Putny se dotýká tolika věcí, že je běžné, že diskutující se úporně hádají a přitom se každý vyjadřuje k něčemu jinému.

Namátkou uvádím:

1. Akademická svoboda a právo udělovat pedagogické tituly. 2. Právo na svobodu slova a přesvědčení. 3. Vhodnost oficiální podpory akcí typu Prague Pride ze strany státních nebo městských politiků. 4. Povinnost presidenta podepisovat jmenovací dekrety o nichž fakticky nerozhoduje. 5. Úroveň vysokých škol. A dalo by se pokračovat dál.

Každý ze zmíněných bodů by si zasloužil samostatnou debatu a je logické, že lidé, kteří se shodnou na jednom z bodů se nemusejí shodnou na jiném. Já osobně si myslím, 1. Ano, 2. Ano i pro profesory, 3. Ne, zvlášť pokud se akce vyznačuje vystoupeními, za které by jednotlivec byl stíhán pro veřejné pohoršování a exhibicionismus, šíření pornografie atd. 4. Každý by měl podepisovat jen to, o čem (spolu)rozhoduje, nebo za co odpovídá. Tady je třeba změnit zákon. President nemá co do rozhodování VŠ mluvit, ale ani ty ho nemohou nutit, aby jednal proti svému přesvědčení. 5. Opravdu jsou všechny VŠ a fakulty hodné toho jména? V době, kdy jsem maturoval, bylo v populačním ročníku méně maturantů, než je dnes absolventů VŠ. Úmyslně jsem se vyhnul hodnocení vědeckých kvalit Martina Putny. Jeho oboru nerozumím a tak to nechám povolanějším. Já s jeho profesurou problém nemám. Je jistě inteligentní a to, že se rád předvádí není u pedagoga na škodu. Zažil jsem profesory seriózní i profesory bohémy, vzpomínám rád na všechny.

M. Martinovská 25.5.2013 15:36

Re: Výborný článek, díky

No dobře, tak  dobrá tedy: ale: podle mě: 1. ano, 2. ano, 3. nevím, 4. souhlasím s vámi, třeba změnit, podpis musí něco zmanenat. 5. nevím, nejsem k tomu kompetentní,  X. Putna: zažila jsem ho v jednom zaměstnání  osobně a je mi dost nesympatický, (narcis, atd., ale má znalosti a schopnost zaujmout a upoutat, přitáhnout zájem k tématu, což je vlastnost, která je při jakémkoli učení dobrá, včetně toho předvádění, jak píšete.) Jeho knihy jsem nečetla a číst nebudu, ale vím, že některé jsou (pro mě) důvěryhodnými odborníky hodnoceny slušně. Některé hůře, záleží na tématu. Je mi jasné, že každý, kdo ho podporoval, zřejmě i z vedení jeho školy, měl ambivalentní pocity. Ale nikdo není dokonalý, přesto i nedokonalí mohou být úspěšní. 

J. Vyhnalík 25.5.2013 15:42

Re: Výborný článek, díky

Takže jsme se shodli skoro ve všem. I v názoru na Putnu. Nesporně inteligentní, ale zároveň sebestředný, nejspíše doživotně nedospělý. To se chytrým lidem stává poměrně často.

M. Martinovská 25.5.2013 14:46

Re: Výborný článek, díky

Pane Vyhnalíku, nesouhlasím s větou "Nejúpornější spory propukají tam, kde mají obě strany pravdu" -  to je líbivé zjednodušení. Pokud vůbec připustíme pojem pravda, tak ve sporu můžou k ní lidé z různých směrů pohledů různě blížit (to, že ji nikdo nemá celou v kapse, řekl třeba papež Benedikt), ale v různých otázkách, pokud se názory liší, se kždý ten názor buď skutečnossti blíží více, nebo méně.

J. Vyhnalík 25.5.2013 15:20

Re: Výborný článek, díky

Nechci pravdu zcela relativizovat, ale v reakci výše jsem snad naznačil, co mám na mysli. V hádkách jde někomu o právo VŠ na jmenování profesorů a někomu o právo Miloše Zemana podepisovat jenom to, co ovlivňuje a za co zodpovídá. Obě strany mají pravdu.

Na druhou stranu Ladislav Bátora má právo nesouhlasit s tím, aby Prague Pride probíhala pod záštitou primátora a říkat to nahlas. Stejně jako má Martin Putna právo na to se veřejně označovat za katolickou buznu.

M. Martinovská 25.5.2013 15:27

Re: Výborný článek, díky

Ano, tady mají asi obě strany pravdu.

Špatná a asi zbytečná je praxe prezidentových podpisů, jiná věc je mimořádná slizkost, s jakou podle mě Zeman nechuť k podpisu odůvodňoval "neřeknu důvod veřejně, abych Putnu neponížil..." atd.

J. Vyhnalík 25.5.2013 15:31

Re: Výborný článek, díky

Máte pravdu. Zeman mne tím tak zmátl, že jsem si chvíli myslel, že proti Putnovi má něco opravdu závažného.

M. Martinovská 25.5.2013 15:40

Re: Výborný článek, díky

Zmátl kdekoho, a protože osobní témata jsou vždycky zajímavější, než témata obecná, i tady na "hlavní" diskuzi na Psu se nejmíň dva dny propíraly možnosti - od antisemitismu po osobní vztahy, AIDS, všechno už jsem četla. Zeman uráží rád, s chutí, a co nejhůř.

J. Vyhnalík 25.5.2013 15:44

Re: Výborný článek, díky

Teď mne to napadlo. Oni jsou si Zeman s Putnou v lecčems podobní. Oba jsou chytří a oba tak trochu těmi druhými (ne tak chytrými) pohrdají.

J. Václavíková 25.5.2013 17:17

Re: Výborný článek, díky

A myslíte si, že měl Bátora právo označovat MCP za katolickou buznu a ten na to naopak neměl reagovat?

J. Vyhnalík 25.5.2013 17:56

Re: Výborný článek, díky

Teologické disputace o homosexualitě mne nezajímají, ale dokáži pochopit, že konzervativního katolíka nadzvednou úvahy o tom, že Ježíš vlastně homosexuály podporoval. Oboje je IMHO nesmysl. Snažit se rozhodovat o tom, co je správné a co ne, na základě jedné staré knihy je nesmysl a nic na tom nemění, zda ten kdo to dělá, se snaží dokázat "správnost" nebo "nesprávnost" homosexuality.

J. Václavíková 25.5.2013 18:03

Re: Výborný článek, díky

Nečetla jsem jeho úvahy na toto téma, tak je nebudu posuzovat. Brala jsem jeho účast na pochodu jen jako pokus, jak si vydobýt možnost neskrývat se se svou orientací. A ten nápis beru jako vtipnou repliku na snahu Bátory urazit jej.

R. Brzák 25.5.2013 19:03

Re: Výborný článek, díky

Paní Václavíková, nějak nemohu dohledat, kde se Bátora dopustil vulgarity vůči Putnovi, nebo přesněji kdy použil slovo "buzna". Nad touto situací se zamýšlím, abych pochopil M.C.Putnu a jeho kroky - prosím mohla by jste mi dát odkaz?

S. Vaněček Šauerová 26.5.2013 2:36

Putnův nápis byl reakcí nejen na "Intelektuálové, jděte do hazlu !" a také

a na to, že Bátora se bezpočtukrát navezl do homosexuálů (a nejen do nich), když se  m.j. osobně angažoval proti Prague Pride a za podporu pochodu kritizoval nejen pražského primátora, ale také Ambassy of the U.S.

Je toho hodně, koho (co) pan Bátora nemá rád, však víte : "A už vůbec ne evropeismus, humanrightismus, genderismus, multikulturalismus, feminismus, antidiskriminacionismus, politickou korektnost, oikofiobii, ekumenismus, positivní diskriminaci, HOMOSEXUALISMUS, Pravdu a Lásku ordinovanou z Halova nevětraného mravního a duševního pelechu, environmentalismus, Mezinárodní trestní soud, Kaplického a Jeřkův blobismus ... A vůbec celou tuhle oblbující novosocialistickou dogmatiku vrchnostensky distribuovaného Blaha namísto Svobody; dogmatiku, kterou nás cílevědomě a zlovolně ubíjejí a jednou zaručeně ubijí !".

:-)

A až budete u toho zamýšlení, zkuste taky o tom, jestli je škodlivější slovo "katolická buzna" jako sebeironie nebo čeští novodobí fašounkové z D.O.S.T., tady je máte

http://www.videomix.cz/video/cDrjKS5tO8k/

R. Brzák 26.5.2013 9:28

Re: Putnův nápis byl reakcí nejen na "Intelektuálové, jděte do hazlu !" a také

Paní S. Vaněček Šauerová,

pan Bátora mne nijak zvlášť nezajímá. Můj dotaz je podmíněn snahou pochopit, zda je pro pana M.C.Putnu tak důležité být provokativní za každou cenu. Měl bych za to, že jestliže by Bátora otevřeně hovořil o katolických "buznách", přihlížel bych k Putnově transparentu jako sice k přehnané, ale přeci jen reakci na veřejného činitele, jenž tuto vulgární rétoriku zatáhl do veřejného prostoru.

J. Václavíková 26.5.2013 14:27

Re: Putnův nápis byl reakcí nejen na "Intelektuálové, jděte do hazlu !" a také

Já jsem to při té smršti někde zaregistrovala, ale teď to také nemůžu dohledat. Pokud to najdu, dám odkaz.

J. Jurax 25.5.2013 22:28

Re: Výborný článek, díky

Jen bych se zeptal - provokativně - zda ti, kdož souhlasí s Klausem (přinejmenším občas), nečiní tak právě proto, že vlastní rozum používají?

Neboť manter k papouškování je - každý si vybere, není-liž pravda?

J. Schwarz 25.5.2013 16:56

Re: Výborný článek, díky

Milá paní, považovat všechny za "orgány či buňky Společnosti"  a chtít tuto "optimalizovat" nuceným přidělováním úkolů jednotlivcům je jeden recept / komunistický / a považovat někoho soukromně za zbytečného či nemakačenka a odmítat PLATIT MU JEHO HOBBY je věc druhá, naprosto odlišná. Ať si pan Putna s Pánem Bohem profesoruje a vyučuje co mu libo, třeba Zákon Karmy, pokud ho budou živit jeho posluchači.A to je vše. kde vidíte podobnost? Komunisti vyháněli sedláky z usedlostí a "rozkulačovali je". Je to snad totéž, jak když u nějakého sedláka nenakoupím, protože mi nesedí co pěstuje nebo jak jeho pole vypadají?

K. Seidl 25.5.2013 19:13

Re: Výborný článek, díky

A jakou fobii má ten Putna? Podle klipu nemá rád Rusko. Tak by měl chápat, že někdo jiný nemá rád zase jiné zájmové skupiny. Ale stejně si myslím že se jedná o kampaň přívrženců poraženého prezidentského kandidáta "Kárla" z řad medií. Celkem chápu studenty. Profesor co běhá s transparenty po demonstracích bude populární.

P. Pavlovský 26.5.2013 14:32

Zbytečné intelektuály do výroby!

Tak šel do ČKD Stalingrad v akci 20 000 do výroby k revolveru můj táta, komerční inženýr a západní voják - přišel tam o oko!

Tak jsem šel do výroby 1960 já, pro změnu do ČKD Sokolovo - na 4 roky (pak záklaďák ZVS a ještě rok topenář v OPBH). Jeden přínos to ale mělo: Znám dělníky! Znám "lidové prostředí!

A proto po vysoké 1972 bez problémů opět pěkně k lopatě, tentokrát topičské, kde jsem se jako celoživotní antikomunista sešel pouze s vyloučenými straníky, kteří se z členství v partaji předtím 20 měli!

Vím, co je to ten "třídní instinkt" a co je "proletářský internacionalismus"! Nahradil jsem je antikomunistickým instinktem a antikomunistickým internaionalismem.

Antikomunistický Rus nebo Vietnamec je mi tisíkrát bližší, než komunista z jižních Čech!

R. Hroza 25.5.2013 11:41

pan Kašpárek

"uplácal si svého blbce" - a slavně nad ním zvítězil

V. Vovák 25.5.2013 18:00

Re: pan Kašpárek

blbce si nikdo plácat nemusí, stačí natáhnout ruku... blbců všude je... jako kdyby je shora shazovali po mandelech. :-(

R. Brzák 25.5.2013 10:35

tohle bude dlouhé

Opovažuji se zde odcitovat část článku z 21.5.2013 "Ateistický heterák zdraví prezidenta i Putnu" od Štěpána Kotrby, kterou zveřejnily mnou neoblíbené Britské Listy :

"Já bych proti Putnovi závažnou výhradu z akademického hlediska měl. Jeho aktivismus odporuje slibu, který učinil spolu se svým absolutoriem. Od vědce očekávám argumentaci nikoliv politicko-demagogickou, plnou citečků a pohrdání vůči názorům druhých, ale emočně neutrální, faktickou. V případě polemiky s FFUK Putna dokonce přestoupil hranici nekritizování alma mater. Způsob, jakým se Putna zapojil do prezidentské volby, byl primitivní, tupý a akademika naprosto nevhodný. Akademickou obec diskreditující. Je ovšem plným právem a vizitkou úrovně univerzity, uplatnit či neuplatnit toto kritérium. Prezident má v tom případě VEŘEJNĚ kritizovat nepřijatelný postup univerzity, nikoliv Putnu. Právem Putny je chovat se jako idiot, právem univerzity je rozhodnout o nepřijatelnosti tohoto postupu. Právem prezidenta je toto kritérium zohlednit. Ovšem v tomto případě je to sporné - kvůli zjevné předpojatosti a konfliktu zájmů, neb Putnův útok směřoval proti Zemanovi.

Putna se v případě prezidentské volby zachoval stejně idiotsky xenofobně, jako Bátora, kterého předtím kritizoval. Ani katolická buzna nemusí být takto hysterická. Stačí se podívat na video, abychom nalezli znaky pohrdání, zesměšňování kultury a jazyka národa. Patří tato tupost k chování budoucího profesora Karlovy univerzity? Patří tato tupost vůbec na akademickou půdu? Pokud by Putnova protiruská xenofobie byla důvodem neudělení profesury, to bych dokázal pochopit.

Nikdy, opakuji nikdy však nemůže být, zvláště u prezidenta, kritériem akademické kompetence přisprostlý (a přitom svou přímočarostí sympatický) POLITICKÝ plakát, se kterým se literární vědec Putna zúčastnil JAKO OBČAN demonstračně boje proti homofobii ve veřejném prostoru."

Musím pokračovat -

R. Brzák 25.5.2013 10:36

Re: tohle bude dlouhé

pokračování -

S panem Kotrbou souhlasím. Jen se rozcházíme v posuzování Zemanova činu (či "nečinu"). Domnívám se, že prezident má být morální veličina (což se Zemanem nejde dohromady), která může hodnotit osobu navrženou na profesora z více hledisek a jedním z nich je i jeho chování na veřejnosti. Profesor má být morálním vzorem pro své studenty, osobou dospělou a vyrovnanou , která by i do politické diskuze měla přispívat s důstojností a slušností.

Slovo "buzna" mne osobně zlobí. Jednou z mých nejlepších přítelkyň je homosexuální dračice, která ve svém nelehkém životě kolem sebe šíří to nejlepší, co dokáže - a nikdy nenudí. Se svou orientací se netají - ale také ji nedává ostentativně najevo. Nikdy od ní neuslyšíte, jak sama sebe nazve buznou či lesbou - je prostě člověkem. Jestliže někdo ve veřejném prostoru, navíc pedagog, nemůže s odhodláním nést nad sebou nápis - "katoličtí homosexuálové zdraví Bátoru" - prokazuje svou nezralost a potřebu provokovat, která se nehodí nejen k profesuře, nýbrž k jakémukoliv pedagogickému postu. Pan Putna uráží homosexuály - a ani o tom neví. Všichni homosexuálové nepotřebují šokovat a provokovat - stačí jim, když mohou políbit svého milovaného na veřejnosti, jako kdokoliv jiný.

Jakožto volič K.Schwarzenberga jsem se Zemanem na hradě nespokojen a tak tomu i zůstane. Je však škoda, že náš prezident nevyužil možnosti s vážností a laskavostí oznámit veřejnosti, že je mu to líto, ale že profesorem on jmenovat nedokáže někoho, kdo se ještě neprokousal přes obtížné období dospívání.

J. Kanioková 25.5.2013 11:38

S tím se dá jedině souhlasit,

taky mám mezi známými i pár homosexuálů. Žijí solidně, nemají potřebu provokovat či vůbec se odlišovat, z Gay parade byli docela nešťastní, říkají, že jim (všem homo) takové exhibice zbytečně přidávají mínusy. KS jsem ale nevolila, a i když mě Zeman svými úlety hodně štve, nelituji.

A k "souboji" Zeman-Putna byl taky výborný článek - President, který kopl do vosího hnízda? - odkaz na něj jsem tu už dávala, ale možná ho někdo nečetl, tak - http://jdem.cz/24ka3