8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hawk 14.8.2007 16:58

Re: Re: Re: Re: Řešení rozhodně nevidím...tak

Máte to o 3 příspěvky výš. Zdejší "systém"  nezaměstnatelností lidí se záznamem v TR přímo produkuje recidivisty. Tedy buď nějak omezit informace o obsahu TR podle pracovní pozice o níž se žadatel o práci uchází nebo motivovat zaměstnavatele, aby se mu zamětsnání člověka se záznamem v TR i přes určité riziko vyplatilo.

Hawk 14.8.2007 16:52

Re: Nemám na mysli tyhle případy.

Dobře a kolik těch "kriminálníků celou duší" asi je?  Netvoří část těch, kteří končí v lapáku i SRN nebo Skandiávii? Jenže my máme za katrem víc než dvojnásobek lidí a někde jsem našel i údaj, že počet recidivistů je u nás o dost vyšší než právě v těchto zemích. Takže bych to viděl na to že "systém" má chybu. A ten emerickej asi ještě větší. Opravovat jim ho samozřejmě nehodlám, když jim to tak vyhovuje....A  cena kterou zaplatili za Giuliianiho "boj se zločinem v NY" byla na můj vkus dost vysoká. Řada zcela zbytečných mrtvolek.. Vzpomínám si na případ mladíka, který nezareagoval na řev policisty , aby zastavil. Odpráskli ho jak psa. Neudělal nic, jen nerozuměl anglicky ...

janoryna 14.8.2007 16:49

Re: Re: Re: Řešení rozhodně nevidím...tak

teda v čem to řešení vidíte ? to co uvádíte je statistika, ne řešení.

jm0 14.8.2007 16:41

Re: Re: Re: V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

ano. už za neodevzdání formuláře z posledního sčítání, kterej vám vlez' až do postele, byla pokuta 10000. nevidím pak důvod, proč by, kupříkladu, neočipování dětí nemělo být hodnoceno jako velezrada.

No jo 14.8.2007 16:41

Re: Re: Re: Re: V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

a udelate koncentracni tabory pro ty kdo cip nechteji a pro ty kterych se potrebujete zbavit kvuli jejich nazorum  za naroky na svobodu. Ti pak budou za vas pracovat dokud budou schopni a pak je poslete do plynu, ze panove. Dovedete si predstavit kolik penez se tak usetri ? Uz si otevrete konta aby se vam to tam vsechny vesly.... A tu moc kterou budete nad temi lidmi mit, to je opium. ......Holt lidska blbost je vecna !......

jm0 14.8.2007 16:33

Re: Re: omyl, ze se nestaraji

a mají taky oba čipy?

Předseda 14.8.2007 16:30

Re: Re: Ono je to těžký.

To je pravda.

Sch.glosátor 14.8.2007 16:29

Nemám na mysli tyhle případy.

Vídám spoustu těch, kteří pokračují v dráze recidivisty už od socialismu a těch mladších, kteří mají stejnou náturu. Kriminálníků celou duší.

Míla 14.8.2007 16:24

Re: Ono je to těžký.

Co když spáchá teroristický čin sebevrah? K čemu je dobré jeho "očipování"?

Hawk 14.8.2007 15:59

Re: Re: Řešení rozhodně nevidím...

Snad to píšu nahoře  jasně. Omezit současnou "výrobu" recidivistů systémem. Proč mají některé západoevropské země asi 60 vězňů/ 100000 obyvatel (průměr EU asi 90), my necelých 200 a USA něco nad 700 ? Musíme si vybírat ten nejblbější (a nejdražší model) model?

Optimista 14.8.2007 15:58

Re: Re: Re: V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

Kdyby se někdo nechtěl dát čipovat, donutila by je policie. Myslím ty lidi, co se dobrovolně nechtějí vzdát části své svobody. Dobrovolné vzdání se části své svobody je nejhrůznější obrat, který v poslední době kdo vymyslel. A plno lidí, včetně Pavla Pafka nám to vnucují. Pan Pafko o sobě říká, že je lékař, tedy měl by být asi humanista. Myslím, že by asi byl ochoten zdůvodnit cokoli, přičemž jeho motivaci neznáme, tu opravdovou o níž nepíše, jen se chce Pafko lacino zalíbit davu.

Satyr68 14.8.2007 15:35

napadají mne jen neslušné výrazy

Pane doktore,mám jen jeden dotaz.To vše co jste napsal šlo z Vaší hlavy ,nebo Vám to někdo diktoval?

 Co říká nějaká zmatená soudružka Rujbrová je mi celkem ukradeno,komunisti měli být zakázáni hned po 17 listopadu.Ale protože to byla pouze textilní evoluce ,(do revoluce to mělo stejně daleko jako demokracie do demokratury)a celou republiku nelze osadit nově pravdoláskovníky Havlova typu.Musíme žít s tím co tu vyrostlo a bohužel i tím co nám tu časem EU direktivně strčí .A pak pane profesore , nás pomocí čipů,kontroly a důsledné mediální masáže bude bruselský velký bratr přesvědčovat ,hlídat ,kontrolovat jestli kupujeme ,či žijeme a hlavně myslíme jak si Brusel přeje ,nebo ne?Ono to tak trošku vypadá jako sci-fi a byl bych rád ,aby tomu tak bylo i nadále....Ale cenzura,nové korektní slova a pojmenování,umlčování a zesměšňování těch co nedejbože řeknou pravdu,mi moc naděje nedává.Pane profesore,upřímně řečeno, docela jste mi skazil náladu.Budu rád za každou Vaší reakci ,vážně.Jinak všem hezký den

advo 14.8.2007 15:33

Re: Re: Re: nešťastník pan doktor...

Jakou jateční váhu má Vaše matka? A ostatní ženy ve Vaší rodině? Anebo jste všichni krásní jako řečtí bohové? A jak má vypadat ošetřovatelka, která Vám jednou bude otírat ústa a řiť? Doufejte, že každý otvor jiným hadrem!

Vocílka 14.8.2007 15:31

Re: Re: V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

Samozřejmě by to muselo být povinné. jinak by to nemělo smysl. Dětem inplantovat čip rovnou po porodu. Ostatním postupně při nějakém lákařském ošetření. A ještě bychom měli monopol na výrobu a prodej čteček.

Optimista 14.8.2007 15:23

Re: V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

Já bych se toho klidně ujal s Vocílkou. Společně bychom pak rozhodovali, o kterých lidech data smažeme a která ne, protože se nám budou hodit, která prodáme, která vyměníme a za co a podobně. Prostě dělali bychom to tak, jak se to už dělá teď, ale dělá se to malém, protože ještě není to všeobecné čipování a značkování lidí. Nejlepší by bylo, kdyby to bylo povinné. To by ulehčilo byznys.

bp 14.8.2007 15:03

V podstatě všichni už "očipovaní" jsme...

...biblické "znamení na čele" má dnes už prakticky každý - mobil v kapse, platební kartu v peněžence, ... Všudypřítomné kamery: Software pro rozlišování značek aut je jednodušší než software pro identifikaci osob podle vzhledu, ale i to už dnes není nepřekonatelný problém. Už tomu všemu asi neunikneme.

Ale na rozdíl od názoru pana profesora vyjádřeného na stránkách Rudého Práva, mi tato praxe vadí. Výhody, které pro mne z očipování vyplynou, zdaleka nemohou vyvážit nevýhody.

Ladislav N. :-))) 14.8.2007 14:49

Re: Řešení rozhodně nevidím...

A v čem tedy vidíte řešení? ;-)

Mistr Jan Hus 14.8.2007 14:44

Nevím jestli jste ten známý chirurg jehož si velmi vážím ! Ale neměl by jste někomu

zakazovat vyjadřovat se k něčemu. Sám jste jistě komunisty volil, o tom nepochybuji. Paní Rujbrová zasluhuje úctu, neboť má konzistentní názory, což je s Česku velká vzácnost. Očipování znamená konec jakékoliv svobody. ;-D

Hawk 14.8.2007 14:32

Re: Ohromně by to usnadnilo trestní stíhání ....To ano.

Hmmm, ne že bych chtěl obhajovat recidivisty. Nevyrábí si je ale současný systém pilně sám? Především v momentě, kdy je prvotrestaný   vypuštěn z lapáku nebo "jen" odchází od soudu s podmíněným trestem? Případně se jedná o podmínku za dopravní nehodu nebo pár kytek travky pěstovaných středoškolákem za plotem zahrady- tyhle případy jsem zažil ve svém okolí a byly dost drsné. Vzhledem k tomu, že zaměstnavatelé vyžadují čistý trestní rejstřík s odpuštěním i u zájemce o post hajzlbáby, jsou bez šance získat normální práci. Většinou jsou i bez bydlení. Pokud jim nějak nepomůže rodina, jsou na nejlepší cestě k recidivě. I když si třeba při opouštění vězení (odchodu od soudu) říkali, už nikdy. Nelze nějak změnit právní normu tak, že pro určitá povolání by mohla být požadována beztrestnost jen v určité oblasti ? Případně nějak zvýhodnit (daňově) zaměstnavatele, kteří lidi se záznamem v TR zaměstnají?

Řešení rozhodně nevidím americkém sčítání trestů ani lidoveckém 3x a dost

darny 14.8.2007 14:11

Pane doktore,....

poku Vám nevadí očipování, nechejte se očipovat. Již dnes někteří PC experti mají implantovaný čip pod kůží, aby mohli lépe komunikovat s PC. Nicméně, nejsem z těch lidí, kteří si nechají strkat cizí nos do soukromí a tudíž nevidím jediný důvod (krom medicínského a jen a jen v nemocnici), proč bych měl být očipován, proč bych měl někomu dávat své DNA, proč mám někomu a někde nechávat své otisky prstů, aniž bych byl podezřelý ze spáchání nějakého tr.činu. Nevidím jediný důvod, proč mám při vstupu do cizí země vypisovat i to, jaké jsem sexuální orientace, jestli jsem odborář, které pol.str. jsem volič a poskytovat číslo svého účtu a své kreditní karty. To vše je zásah do mých občanských práv. Ona totiž všechna ta data, která poskytnete, mohou být použita proti Vám. Tak, jako se dá překopírovat latentní otisk prstů z obyčejné sklenice v baru na vražednou zbraň, tak se dá přenést i Váš vzorek DNA na místo činu. Zrovna tak i pachová stopa. Co se týká špízování telefonů, přečtěte si laskavě:http://darny.blog.cz/0707/tak-nam-chteji-sebrat-karty. O tom, že mocenské struktury pomalu, ale jistě tlačí na pilu, aby normální smrtelníci přestali být anonymní se tam dozvíte více. Je jedno, jestli se z počátku bude jednat o "prevenci proti terorismu". Časem tyto technologie využijí nadnárodní společnosti pro marketing a ve finále parta dobrodruhů, která bude chtít ovládnout svět.

Hawk 14.8.2007 14:02

Re: Re: Re: Re: Re: Ono je to těžký.

 Pouliční kriminalitu, která lidem vadí nejvíc, bych neviděl zas až tak tragicky. Policajtů máme dnes víc než za totáče. Pokud ovšem sami přiznávají, že značnou část pracovní doby tráví papírováním na služebnách, je něco špatně. To je v rukou policejních šéfů, případně ministerstva vnitra a legeslativců.

Sch.glosátor 14.8.2007 13:55

Ohromně by to usnadnilo trestní stíhání ....To ano.

Ale co dál ? Stejně by skončilo symbolickými tresty jako nyní. Když tak dumám nad trestním rejstříkem patnáctkrát trestaného recidivisty, který jak je na svobodě, pořád loupí a krade,říkám si, že je někde chyba. Ale rozhodně ne v tom, že jsme nedostatečně sledování. I v tomhle případě by to mělo fungovat na základě zásady Occamovy břitvy. Nejprve využít stávajících možností a teprve po jejich vyčerpání hledat nové.

Sch.glosátor 14.8.2007 13:51

Nesouhlasím.

Proč máme doplácet na neochotu a neschopnost pseudohumanisty ovládaného státu zajistit bezpečí bez omezování svobody bezúhonných občanů ? Vzdáme-li se svobody, nezískáme bezpečnost, ale ztratíme vše. Svoboda je důležitější než bezpečnost. Ta bez svobody je k ničemu.

Předseda 14.8.2007 13:32

Re: V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

Viděl jste film Minority Report? ;-)

Vocílka 14.8.2007 12:58

V několika příspěvcích jsem vystupoval jako odpůrce čipování občanů

Ale když jsem se nad tím hlouběji zamyslel,došlo mi jaké obrovské výhody by to mělo. Ušetřilo by se na občanských průkazech, pasech, řidičských průkazech,rejstřících trestů,obchodních rejstřících a vůbec na různých dokladech. Takový čip by obsahoval všechny údaje o příslušné osobě a musel by mít možnost údaje do něj doplňovat či je z něj mazat. Při vybudování vhodné satelitní sítě by každý člověk byl neustále kontrolován. Data by se někde centrálně nahrávala a po určitou dobu archivovala. Kdykoliv by se pak dalo zjistit kdo, s kým, kde a jak. Ohromně by to usnadnilo trestní stíhání a vůbec organizaci života lidí. Jediným problémem by asi bylo to, kdo poznatky bude ovládat. Ale já bych se toho docela ochotně ujal.

Jara London 14.8.2007 12:43

Re: Re: No..

KIKO, víte že podle hodnocení specialistů z CIA kamerové systémy nejsou schopny zabránit ani primitivním teroristickým útokům? Reakční doba mezi snímkem, jeho vyhodnocením a akcí výkonné složky ve sledovaném prostoru je stále příliš dlouhá. Daleko větší důraz musí být kladen na výchovu lidí a jejich schopnost samostatné reakce na nebezpečí. Tedy postup, od kterého jsme se sami odřízli zrušením vojenské služby a likvidací výchovy dětí k obraně a zajišťování vlastní bezpečnosti na školách (dříve CO).

Jara London 14.8.2007 12:36

Re: Re: Re: Já s autorem docela souhlasím

To je fakt Hawku. Za většinu z nich vděčí zejména sociálně-demokratické vládě Mr. Blaira. Je pravda, že i útokům z roku 2005. A je také pravda, ře proti nim stále více protestují. Britové nikdy nebyli zvyklí měnit svobodu za bezpečí. A podle mých přátel to nehodlají nijak měnit.

Vocílka 14.8.2007 12:27

Re: Já s autorem docela souhlasím

Upřímně řečeno ani já nemám nic proti očipování pana profesora nebo Vás Saule. Ale já, ačkoliv si o sobě myslím,že jsem nezajímavý, spořádaný občan nechci být dálkově sledován a řízen. Docela mi za minulého režimu stačilo být sledován domovním důvěrníkem a uličním výborem KSČ. Proto bych se čipování bránil co by mi síly stačily.

Ritchie 14.8.2007 12:24

Jak se zvýší bezpečnost?

Autor se zaklíná, že čipování zvýší bezpečnost a umožní dokonce předcházet teroristickým útokům. Bohužel neuvádí ani jeden konkrétní příklad, jak by čipování mělo k prevenci přispět. Pokud už někdo bude chtít spáchat např. teroristický útok, tak si nechá implantovat padělaný čip případně čip z mrtvoly. V čem je tedy přínos čipů ke "zvýšení bezpečnosti společnosti"? Zatím vidím jen neuvěřitelné omezení svobody obyčejných lidí a nástroj, který lze velice jednoduše zneužít kriminálními živly.

KIKA 14.8.2007 12:22

Re: ...NEDĚLALO!...

Přátelé, a čím to je, že vás nechávají v klidu české pasy s biometrickými údaji ( a čipem) a nevíte snad, že se tento typ dokladů chystá i pro občanské průkazy ( a do budoucna kromě skenování obličeje bude připojen i otisk prstu)? A občanku je povinen mít každý občan starší 15 roků. To jen poznámka pro ty, kteří odvětí, že oni pas nepotřebují.