4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 31.10.2008 2:49

Re: Ad autoruv kockopes

Já si sice myslím, že zájem o studium je hlavně věc rodičů, ale něco na tom může být. Jinak můj názor je, že průměrní žáci na (bývalé) střední škole vůbec žádný zájem o studium mít nemuseli, a přesto jim z té školní docházky něco v hlavě uvázlo, někdy kupodivu dost. To aspoň byl můj případ. Jediná podmínka byla,  nechodit "za školu" - ovšem, kdo den chyběl, musel přinést omluvenku, podepsanou rodičem.

Eva D. 31.10.2008 18:01

Re: Ad autoruv kockopes

To byste se divil, kolik dětí právě z všelijakých menších obcí ten zájem má samo od sebe. Někteří naši studenti dojíždějí od 11 let z horské obce vzdálené cca 25 km a vstávají kvůli tomu i v půl páté, případně v pět. Mohli pohodlně počkat do 15 na ZŠ, rodiče je nenutili.

Hadí oči 31.10.2008 0:46

Už dlouho

se tady neučily množiny.

Ivanhoe 31.10.2008 0:39

Proboha, kde jste na TOHLE přišel?

Cituji: "Nejvíc mě vždy fascinovalo, jak na každou změnu byli učitelé pyšní a jaký zažívali pocit důležitosti: podívejte, už jsme na to přišl"

Mluvil jste někdy s živým učitelem? Myslím tedy po skončení Vaší školní docházky. Patrně ne, protože jinak byste věděl, že autentickou reakcí učitelů na každou takovou změnu je: Už nás zase buzerujou! To nás nemůžou nechat normálně učit?

Slušně, avšak důrazně Vás žádám, abyste si nepletl učitele s úředníky na ministerstvu školství!

P.S. A slyšel jste už o ŠVP? Holenku, TO je teprv buzerace! A taky si nechte vyprávět o podobě státních maturit...

Pepikk 31.10.2008 8:05

Re: Proboha, kde jste na TOHLE přišel?

Svatou pravdu díš,mám doma učitelku tak do toho trochu vidím.Je to čím dál větší děs,běs.S každým novým ministrem školství nová koncepce.A že už jich bylo.

Eva D. 31.10.2008 17:55

Re: Proboha, kde jste na TOHLE přišel?

Přesně tak!!!  S názorem na ŠVP souhlasím, něco, co se vydává za svobodu a je spíš svěrací kazajkou a papírovou parádou pro naivní pozorovatele.

Autor se spravedlivě rozhořčuje, leccos se dá i podepsat ( neustálé změny názvů a jiné voloviny...).Bohužel, o školství toho ví asi dost  málo a tak klouže po povrchu. Například i v hodnocení VŠ jako snad jediné výjimky ( jak která, jak která ;-P), ve výhradách k  víceletým gymnáziím... Proč nemohou děti a jejich rodiče šanci rozhodnout se v 11, případně v 15 letech? A nejasně stanovená úroveň G4 a G8? Milý autore, ta je i u zcela stejných typů škol rozdílná tak jako tak, tak jak se liší zázemí dětí tam přijímaných, učitelé tam učící , vybavení, dostupnost knihoven a dalších vzdělávacích institucí v okolí. Na závěr budou děcka poměřována  stejným metrem( snad), ale stejné, stejné ve skutečnosti nikdy nebudou, i kdyby se popsaly tuny papíru.

Dokud se budu dívat na to, jak ti hodně dobří a nejlepší z mých bývalých studentů a studentek nikdy nepůjdou učit, protože čím jsou lepší, tím větší propast mezi jejich ohodnocením ve školství a v jiných oborech, dotud si mohou tam nahoře vymýšlet reformu za reformou. A nemám na mysli jen finance.

Velké množství kvalitních lidí ve školách by školství měnilo postupně, odspodu, důsledně a bez humbuku. O tom jsem přesvědčena.