Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Bůh opatruj naše školství
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Kanuk 31.10.2008 2:49Re: Ad autoruv kockopes Já si sice myslím, že zájem o studium je hlavně věc rodičů, ale něco na tom může být. Jinak můj názor je, že průměrní žáci na (bývalé) střední škole vůbec žádný zájem o studium mít nemuseli, a přesto jim z té školní docházky něco v hlavě uvázlo, někdy kupodivu dost. To aspoň byl můj případ. Jediná podmínka byla, nechodit "za školu" - ovšem, kdo den chyběl, musel přinést omluvenku, podepsanou rodičem. |
Eva D. 31.10.2008 18:01Re: Ad autoruv kockopes To byste se divil, kolik dětí právě z všelijakých menších obcí ten zájem má samo od sebe. Někteří naši studenti dojíždějí od 11 let z horské obce vzdálené cca 25 km a vstávají kvůli tomu i v půl páté, případně v pět. Mohli pohodlně počkat do 15 na ZŠ, rodiče je nenutili. |
Hadí oči 31.10.2008 0:46Už dlouho se tady neučily množiny. |
Ivanhoe 31.10.2008 0:39Proboha, kde jste na TOHLE přišel? Cituji: "Nejvíc mě vždy fascinovalo, jak na každou změnu byli učitelé pyšní a jaký zažívali pocit důležitosti: podívejte, už jsme na to přišl" Mluvil jste někdy s živým učitelem? Myslím tedy po skončení Vaší školní docházky. Patrně ne, protože jinak byste věděl, že autentickou reakcí učitelů na každou takovou změnu je: Už nás zase buzerujou! To nás nemůžou nechat normálně učit? Slušně, avšak důrazně Vás žádám, abyste si nepletl učitele s úředníky na ministerstvu školství! P.S. A slyšel jste už o ŠVP? Holenku, TO je teprv buzerace! A taky si nechte vyprávět o podobě státních maturit... |
Pepikk 31.10.2008 8:05Re: Proboha, kde jste na TOHLE přišel? Svatou pravdu díš,mám doma učitelku tak do toho trochu vidím.Je to čím dál větší děs,běs.S každým novým ministrem školství nová koncepce.A že už jich bylo. |
Eva D. 31.10.2008 17:55Re: Proboha, kde jste na TOHLE přišel? Přesně tak!!! S názorem na ŠVP souhlasím, něco, co se vydává za svobodu a je spíš svěrací kazajkou a papírovou parádou pro naivní pozorovatele. Autor se spravedlivě rozhořčuje, leccos se dá i podepsat ( neustálé změny názvů a jiné voloviny...).Bohužel, o školství toho ví asi dost málo a tak klouže po povrchu. Například i v hodnocení VŠ jako snad jediné výjimky ( jak která, jak která ), ve výhradách k víceletým gymnáziím... Proč nemohou děti a jejich rodiče šanci rozhodnout se v 11, případně v 15 letech? A nejasně stanovená úroveň G4 a G8? Milý autore, ta je i u zcela stejných typů škol rozdílná tak jako tak, tak jak se liší zázemí dětí tam přijímaných, učitelé tam učící , vybavení, dostupnost knihoven a dalších vzdělávacích institucí v okolí. Na závěr budou děcka poměřována stejným metrem( snad), ale stejné, stejné ve skutečnosti nikdy nebudou, i kdyby se popsaly tuny papíru. Dokud se budu dívat na to, jak ti hodně dobří a nejlepší z mých bývalých studentů a studentek nikdy nepůjdou učit, protože čím jsou lepší, tím větší propast mezi jejich ohodnocením ve školství a v jiných oborech, dotud si mohou tam nahoře vymýšlet reformu za reformou. A nemám na mysli jen finance. Velké množství kvalitních lidí ve školách by školství měnilo postupně, odspodu, důsledně a bez humbuku. O tom jsem přesvědčena. |