4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Chris Kelvin 31.10.2008 14:50

Re: Dakota

Spíše to mohl být Lisunov, to byla licence nějaké starší Dakoty. A podobné obrázky si na přesnost moc nehrály. Ale jinak moc dobré :-)

Jura Jurax 31.10.2008 23:43

Re: Dakota

No,sověti jednak dostali originál Dakoty DC-3 - tedy spíš jejich vojenské verze C-47 Skytrain - z ledn-leasu, druhak koupili už před válkou licenci Douglasu DC-3 a vyráběli je přizpůsobené místním poměrům (mj. je převedli na metrický systém) a v různých verzích, mj. i vyzbrojených. Užívali jich i jako nočních bombardérů. Vyrobili jich podle Wikipedie 5207a byly osazovány jednak původními motory zakoupenými v USA (nemnoho kusů) a pak licenční verzí původních amerických motorů. Tu úpravu dělal konstruktér Boris Lisunov a letoun podle sovětského systému označování byl znám jako Li-2.

Celkem nedávno byla v L+K vyčerpávající monografie.

pamětník 31.10.2008 15:09

Re: Dakota

a nějaký Dakoty asi Rusové nafasovali za druhé světové,stejně jako jeepy,náklaďáky atd.

janina 31.10.2008 13:29

vysoké školství

Karkul 31.10.2008 13:08

Hezká diskuse, ale chybí povědomí o dvou odlišných školských systémech.

U nás v Evropě, zvláště  v bývalé říši římské většina školských soustav vychází z představy, že člověk se rodí se souborem různých vrozených talentů a sklonů, které je třeba objevit, kultivovat a rozvíjet.( "Máš talent, schopnosti, ty to dokážeš") Pro anglosaské školství je naopak typické přistupovat ke každému jedinci, jako k "nepopsané tabuli" , kdy je třeba především motivovat a rozvíjet vůli žáka("Musíš chtít a pak to dokážeš") Tento rozdílný přístup má své rozdílné výsledky zvl. v jednotlivých předmětech, u nás jsou lepší výsledky hlavně v uměleckých disciplínách( Na ZUŠ učíme dokonce jen talentované) a máme větší pestrost individualit... Anglosaský systém je lepší třeba ve výuce jazyků a tam kde se vyžaduje více píle,  což bývá ale i základem větší produktivity práce.

Lobo 31.10.2008 11:15

No co,

aspoň děcka budou připravený na chaos, který je čeká až ze školy vyjdou:-P

Forstmeister 31.10.2008 9:37

Malá úvaha

Několik let jsem na střední škole učil jako externista (před rokem 1989 ekonomiku - jsem "(v)zdělanec" v oboru ekonomiky a lesnictví). Mne nezajímalo, zdali mají školou předepsaný formát sešitů (řekl jsem jim, ať si to píší třeba na hajzlpapír, pokud jim to bude vyhovovat), zavedl jsem 1x "možnost odmítnutí examinace" bez udání důvodů za pololetí, jinak klasifikace dle "víš či nevíš". Kdo měl látku "nadrčenu" bez schopnosti interpretace příčinných souvislostí, měl automaticky za 3, byť by znal učebnici nazpaměť (to byl hukot u tzv. premiantů, oplégrů různých "tasemníků" NF). Celá řada kmenových pedagogů mi v mých metodách tajně fandila. Školometi a okresní školdozorci byli ze mne na mrtvici, ekonomii však rozuměli "jak koza petrželi", takže mne jako pedagoga potřebovali. Nicméně mí frekventanti u maturit měli takové výsledky (3x dvouročníkové ovečky), že když dívenka hovořila o jakési Keynesově poučce vůči Marxově teorii, předseda komise měl na čele krůpěje potu (byl matematikem), ožil teprve, když se s maturantem řešila diskontace z hodnoty budoucí. Prošli jsme vždy na "eminentes". Na maturitním večírku se mne ta má klaka vždy (3x) snažila ožrat. Zapomněli, že jsem mimo jiné mužík z "lesů vod a strání", který má na kořalu uspůsobená játra. Ještě sem jim musel dělat samaritána. Takový byl život externího "kantora".

PS. Dodnes se ke mne vždy studenti vehementně hlásí, většina se stala úspěšnými "ekonomickými" subjekty

PPS. Proč bych si nemohl podat přihlášku na 3 školy? Jaký problém je v tom, udělat do tří dnů assignaci (byl přijat a potvrzuji) a máme výsledek do assignace druhé. Ti co jsou TRUE vyloučit a do tří dnů assignaci (byl přijat a potvrzuji) a máme výsledek do assignace třetí (etc.) . Výsledek je pak jasný v dané n*periodě. Jenomže školometi na MŠMT, místo aby zřídili relevantní "školskou" databázi se smysluplými aplikacemi SQL, mastí si kapsy hovadinami typu INDOŠ apod. Cílený bordel implikuje plnění kapsářů "povolaných".

PPPS. Mohu se ale mýlit. 

   

Kanuk 31.10.2008 9:57

Re: Malá úvaha

V mnohém se asi nemýlíte. Jen s těmi přihláškami na 3 školy bych nesouhlasil, viz můj dřívější příspěvek.

Chris Kelvin 31.10.2008 14:51

Re: Malá úvaha

Škoda, že jste mě neučil...... ;-(

Eva D. 31.10.2008 19:06

Re: Malá úvaha

R^:-D Každý, kdo učí, by měl mít buď před kariérou pedagoga, souběžně, nebo v určitých intervalech, praxi v tzv. reálném světě mimo školství. Tohle mé dlouholeté přesvědčení se potvrzuje i ve Vašem příspěvku. Blbiny by se hůř ujímaly, mimo jiné.

Karel 1.11.2008 22:46

Re: Malá úvaha

No to je pane blábol. Co češtináři, dějepisáři, učitelé hudební výchovy, chemikáři, fyzici atd., atd. Do výroby s nimi, jako v padesátých letech?

Hrad 31.10.2008 22:20

Re: Malá úvaha

To, čím se zde chlubíte(zkoušení), je jenom dodržování klasifikačního řádu. Měl jste čas si jej přečíst, aby jste věděl, že neděláte nic vyjímečného?  Z toho, co zde popisujete, to byla asi SEŠ(střední ekonomická škola). To jsem tedy zvědav jak ty vaše "ovečky" zvládaly přesnost, kterou se učí v účetnictví a pro účetnictví. Bez které v té době to nešlo dělat. Co dnes udělají účetní programy se dělalo ručně. Pro mě to byla obrovská dávka drilu, která byla za tím co reprezentoval tento předmět. Číslice se musí psát pod sebe, ne hala-bala. Formální dril na toaletním papíru při účtování časového zvýhodnění si nedovedu představit. Pane, jste chvastoun.  

Pavla B. 31.10.2008 9:31

Článek plný otázek

přičemž odpovědi by nebylo těžké zjistit. Otázek je však tolik, že jsem si kvůli nim musela otevřít nové okno a odpovím jen na ty, které se týkají současnosti nebo blízké budoucnosti:

Státní maturita bude, poprvé v roce 2010 ze dvou předmětů - buďto čeština + matika nebo čeština + cizí jazyk. Obě verze ve dvou úrovních.  Na internetu jsou k vidění ukázky. Z dalších dvou (volitelných) poředmětů budou mít v roce 2010 studenti prozatím školní maturitu. Postupně se mají státní maturity rozšířit na všechny předměty. Protože můj syn by měl v roce 2010 maturovat, mám o tom celkem dost informací - ty ale rozhodně nejsou tajné.

Po skončení povinné školní docházky se žáci mohou hlásit na druhý stupeň osmiletých gymnázií, tj. kvinta až oktáva. Že jde o čtyřletou docházku jako na kteroukoliv jinou SŚ si snad už spočítáte.... žádná dualita momentálně neexistuje a abych pravdu řekla, ani nevím o tom, že by někdy existovala. Pokud si ovšem gymnázia nepletete s tzv. dvanáctiletkami - v době existence dvanáctilete však IMHO neexistovala gymnázia. Takže ani tehdy žádná dualita nebyla, jedině snad přechodně při přeměně dvanáctiletek na gymnázia. 

Náčelník Skvrnitý ocas 31.10.2008 11:51

Re: Článek plný otázek

Ano, žádná dualita neexistuje, to se jen někteří žáci mohou dostat do kvinty z kvarty, jiní zase po skončení základní školy. A Země neobíhá kolem Slunce, pouze se pohybuje po oběžné dráze. Paní, nejste vy pedagog?

Pavla B. 31.10.2008 12:32

Re: Článek plný otázek

Jsem, a proto jsem pozorně přečetla, na co se ptá autor článku. Zkuste to taky a třeba si všimnete, že dualitou mínil něco jiného.;-)

vita 31.10.2008 14:48

Re: Článek plný otázek

Mimochodem, ohone, Země neobíhá kolem Slunce, ale kolem těžiště soustavy. Spolu se Sluncem...

fyzik 31.10.2008 15:11

Re: Článek plný otázek

není to těžiště náhodou uvnitř slunce ?

Karel 1.11.2008 22:51

Re: Článek plný otázek

Státní maturita nemá šanci na úspěch. Znamenala by totiž okamžitý konec soukromých škol, hrajících si na střední. Jejich studenti si totiž za školu platili, tak ten papír musí dostat. Nejspíše se vše změní v nějakou komedii, jak je v kraji zvykem.

vladimír ondys 31.10.2008 8:51

Hele

a kdo by jinde zaměstnal drtivou většinu menzesfuriózních exsoudružek a exsoudruhů, kteří tak radostně válcovali kolektivismem nejnadanější žáky? Rv;-DR^

http://ondys.wordpress.com/2008/08/30/cerna-a-nekonecna/

Anton 31.10.2008 8:45

Makarenko

Tuto situaci mohou vyřešit jen Makarenko a jeho výchovné metody. Na tohoto pedagoga soudruzi už jaksi zapoměli.

EW 31.10.2008 10:19

Re: Makarenko

Jo, Anton Semjonovic byl drsnej! A taky mu tehdejsi pedagogicti krasoduchove vycitali, ze nepecuje o detskou dusi a preferuje pravidla a dril. Ten by se s nynejsimi konstruktivisty taky dostal do krizku.

sestřenice Běta 31.10.2008 11:14

Re: Makarenko

Což mi připomnělo úryvek z pradávné scénky Hlustvisiháka:

ředitel školy praví k otci žáka slavnostně: "My děti nebijeme! My vychováváme mládež podle Makarenka!"

otec na to: "Dobře jim tak, pacholkům! Voni si nic lepčího nezasloužej!!

m.l. 31.10.2008 8:38

Zda jsou si absolventi rovni?

Nejsou. Ti kdo se dostali na osmileté gymnásium jsou zpravidla chytřejší a víc se toho naučí než ti kteří se dostali na čtyřleté :-) Že mají stejnou maturitu nic neznamená, důležité je, že toho víc vědí :-)))

Kanuk 31.10.2008 9:24

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

Předkomunistická praxe, středních škol výhradně sedmi-(reálky) nebo osmi- (gymnasia) letých neumožňovala žádné rozdíly mezi těmi, kteří studovali na SŠ od primy (1. ročník) a těmi, kteří později přestoupili z "měšťanky". I když není vyloučeno, že byly rozdíly v prospěchu. Ale těch přestupů bylo mizivě málo.

EW 31.10.2008 10:20

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

Jasne, a ty blbecky z prumyslovek nahnat rovnou k lopate, co?

Kanuk 31.10.2008 10:30

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

Člověče, kdo vám to nakukal? Já sám jsem průmyslovák, ovšem ne z "učiliště s maturitou".

m.l. 31.10.2008 13:35

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

Blbečky z průmyslovek k lopatě a chytré z průmyslovek na vysokou školu. Vidíte na tom něco špatného?

blbeček vysokoškolák 31.10.2008 15:12

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

já se živím rukama...

Yowda 31.10.2008 20:21

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

já když se živím, tak obyčejně příborem, nebo lžicí, je to tak nějak hygieničtější....

Hrad 31.10.2008 22:25

Re: Zda jsou si absolventi rovni?

Aby ses neposral..... hygieno. Snad jíš? Jazyk je "sviňa".