23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva D. 31.10.2008 18:18

Re: V současné době již nastupují do praxeročníky, které se narodili po plyšáku.

O absolventy gymplů zájem je, i pokud nejdou dál studovat. Nejspíš se najde nějaká ta výjimka, ale že bychom produkovali "materiál pro pracák", to se rozhodně říci nedá. O absolventy některých škol ( jednu dobu např. rádoby obchodních akademií - nemyslím ty opravdové OA) bývá někdy zájem malý, pokud mají jedničky a dvojky za nic a místo rukou ploutve dozadu. :-)

S Vašimi názory souhlasím, čím víc úředních zásahů do výběru školy, tím hůř. 

Nestranný pozorovatel 31.10.2008 7:53

Ekonomové, tak tohle mne tedy velmi rozesmálo

"Snad jedině naše vysoké školství snese přísnější kritéria, a to jen díky tomu, že za vysokou školu je zodpovědný rektor a ministerský úředník na ni nedosáhne".

Lidé ze zrusených ústavů Marxismu-Lenisismu ve funkcích dekanů a rektorů jsou toho opravdu zárukou. Ha, ha.

Eva D. 31.10.2008 18:10

Re: Ekonomové, tak tohle mne tedy velmi rozesmálo

Ano, přesně tahle věta mne také zaujala.

MUDr Jiří Kilian 31.10.2008 7:18

Fillipos II. Makedonský

posílá Aristotelovi pozdrav : Oznamuji Ti, že se mi narodil syn. Má vděčnost bohům se ani tak netýká toho, že se narodil, jako toho, že měl to štěstí narodit se v době, kdy žiješ Ty. Doufám totiž, že výchova a vzdělání, poskytnuté mu tebou, jej učiní hodným nás a že bude stačit na tak velkou říši.

sestřenice Běta 31.10.2008 11:39

Re: Fillipos II. Makedonský

Připomněl jste mi citátem něco, co jsem zrovna včera četla: dopis otce Gargantuy synovi Pantagruelovi z knihy Francoise Rabelaise Pantagruel (tuším tedy 16. století): popisuje tam, čemu všemu se má synek naučit, aby  dosáhl moudrosti a mohl se stát vládcem říše. Je to inspirativní. A rada, která se mi líbí nejvíc: "Vyhni se společnosti těch, kterým se nechceš podobat."

Franta 31.10.2008 7:15

Kde je Petra?

Jistý čas také byla ministrem školství jakási Buzková, z jejíž tzv.práce a koncepce se školství nevzpamatovalo dodnes. Ostatně její kvalifikace spočívala ve velikosti podprsenky a perfektní výslovnosti a prázdných frází, jejichž obsah odpovídal obsahu jejího mozku. Proslavila se tím,. že jí vyfotil Blesk.

Teď to začíná být podobné. Ministrem školství je jakýsi Liška, který se radí s maminkou, a pan zelený ministr se zúčastňuje zasedání Vlády ČR s ruksakem na zádech. Prostě opět jako jediný na světě. Také muvadí americký radar, ale americká vlajka na perdeli na džínách mu už nevadí.

Kanuk 31.10.2008 3:00

Katastrofa českého školství

České školství začalo mírně upadat už koncem 30. let - m.j. vypuštění sferické trigonometrie ze středoškolských osnov. Pokles urychlila okupace, ale to nebylo tak zlé. Zásadní ránu mu dali komunisté, zavedením základních škol a prakticky zrušením škol středních. A doraženo bylo hanumanisty po 89 roce, kteří dělají vše možné, aby je degradovali na americkou úroveň.

Paul Sulc 31.10.2008 3:19

Re: Katastrofa českého školství

Ale co ted mate krasnych universit, kazdy okres ma nejkou, to bude doktoru a ruznych akademiku. Mozna jeste i pretrumfnete USA v poctu vdelancu. Tady je tech bakalaru svobodnych umeni habadeji, mistru taky. V NYCity  vetsinou popostrkuji vozejky ze satama v garmet districtu na 6 Ave. Jsou to ovsem vzdelanci , ale podle novin 50%  21 letejch ma problem najit Pacific ocean. Asi se zrovna byli vycurat

A. Kofroň, veterinární pedagog 31.10.2008 4:40

Re: Katastrofa českého školství

Paul, you ass, Pacific Ocean is spelled with both capital P and capital C. Vzdělanec jako Vy by to měl znát, o českém pravopise nemluvě.

petr v. 31.10.2008 7:58

Re: Katastrofa českého školství

capital C ???8-o

Kanuk 31.10.2008 10:54

Re: Katastrofa českého školství

Jak je vidět, lidé mající osobní zkušenost s produkty amerického školského systemu mají názor rozdílný od českých hanumanistů, kteří se snaží bezduchým opičením přenést do českého školství z amerického to nejhorší (které v mnoha případech je dáno americky specifickými poměry, jako nízká hustota osídlení, i v oblastech velkých měst).

M.S. 31.10.2008 4:09

Re: Katastrofa českého školství

Souhlasím, že za první republiky bylo paradoxně školství nejlepší. Dnes je však suverérně nejhorší. Prakticky jsem to poznal porovnáním vysokoškolských skript z dob mého studia (1963-1968) sen současnými. V mnoha případech nedosahovaly prvorepublikové úrovně.

Honza42 31.10.2008 4:33

Re: Katastrofa českého školství

Myslím si totéž. Přestože jsem v 80letech absolvoval ČVUT bez problémů, vůbec si nejsem jist jestli bych "prolezl" někdy v roce 1935. Evroamerická civilizace holt degeneruje.

Xury 31.10.2008 7:45

Re: Katastrofa českého školství

Vzhledem k proklamované (a realizované) snaze mít větší podíl vysokoškoláků a maturantů v populaci je logicky nezbytné snižovat nároky škol. Inteligence populace se tak rychle rozhodně nemění.

Jiří Heincl 31.10.2008 9:14

Re: Katastrofa českého školství

Plný souhlas. Jen si myslím, že průměrná inteligence a její rozložení podle Gaussovy křivky se nemění vůbec.

Eva D. 31.10.2008 18:08

Re: Katastrofa českého školství

Někde jsem četla, že  inteligence z dlouhodobého pohledu pomalu roste ( mluvím o tzv. vyspělých zemí). Doloženo nějakým velkým statistickým šetřením, vysvětlováno větší dostupností vzdělání, lepší výživou a také tím, že s klesajícím počtem dětí v rodinách a rostoucím věkem rodiček jsou děcka více opečovávána, mají více podnětů pomalu už v děloze. 

Taky se mi to tak často nejeví, ale zní to logicky

Kanuk 31.10.2008 10:46

Re: Katastrofa českého školství

Vlastnil jsem "Sbírku maturitních příkladů z matematiky" (nebo tak nějak, autor snad Dvořáček) z konce 20. let. Na mnoha úlohách by si dnes vylámal zuby inženýr. (Astronomická navigace s použitím sférické trigonometrie).

Karel 1.11.2008 22:31

Re: Katastrofa českého školství

Pokud by to dnešní inženýr potřeboval, určitě by to zvládl. Řešení těchto zadání chce rutinu = čas. A toho je v té škole málo - od dvacátých let toho tolik přibylo :-).

OL 31.10.2008 11:03

Re: Katastrofa českého školství

Pane Kanuku, i když používám sférické trigonometrie velmi často, vůbec si nemyslím, že by tato část matematiky zachránila naše školství. Důsledkem naplňování dvou ideologických popřevratových frází to jde se školstvím dolů. Popřevratoví modernizátoři vyhlásili, že budeme vychovávat sebevědomého jedince. Proto tolik nevychovaných spratků. A že bylo dost upřednostňování matematiky. Proto ten dějepis s trapným  zdůvodněním,  že kdo nepoznal dějiny, nemůže skoro ani žít, proto, že se z nich nepoučil. Takže lidstvo se po kruté první válce poučilo a uspořádalo ještě krutější válku druhou a poučuje se stále a válčí dále. Otěže ve školách převzali dějepisci, kteří tak úspěšně lhali minule, lžou a lháti asi budou. Nedovedou se ani dohodnout na datu konce války. Výuka k racionálnímu uvažování ze škol mizí. Bez ohledu na to, ve kterém školním předmětu by se mělo toto myšlení cvičit.

Kanuk 31.10.2008 2:37

Zkoušky na střední školy (gymnasia)

Podle mne by to mohlo fungovat takto: Všechny přijímací zkoušky by se konaly ve stejný den, se stejnými kriterii. Žák by se přihlásil na jednu školu. Složil by zkoušku, která by mohla mít tři výsledky 1) Prospěl a je přijat ke studiu 2) Prospěl, ale nemůže být přijat ke studiu pro nedostatek míst 3) Neprospěl, tedy nemůže být přijat na žádnou střední školu.  V 2. případě by žák mohl být přijat ke studiu na kterékoliv jiné škole, která by měla volné místo. Ale to je moc jednoduché na to, aby tento návrh se mohl uskutečnit.

mol 31.10.2008 4:00

Re: Zkoušky na střední školy (gymnasia)

To je přece blbost, proč by různé školy měli mít stejná kritéria?

jízlivec 31.10.2008 6:27

Re: Zkoušky na střední školy (gymnasia)

Jaké různé školy? Vy nečtete obsah závorek?

F..A.Kekule 31.10.2008 9:03

Re: Zkoušky na střední školy (gymnasia)

 školy měli - ! ach jo.

J. Ryba 31.10.2008 10:43

Re: Zkoušky na střední školy (gymnasia)

Třeba proto, aby se i moli naučili česky :-D

Anubis 31.10.2008 5:21

Re: Zkoušky na střední školy (gymnasia)

Princip je prima, souhlasím, ale je rozdíl jaké lidi hledáme (typ) na tu kterou školu. Jiné vlastnosti by jsme měli chtít od technika, jiné od člověka umělecky vzdělaného a jiné např zaměřené na medicínu. A těch oborů je víc a náročnost roste (měla by) z pohledu střední či vysoké školy. A střihnout to vše přes fyziku, chemii a češtinu či jiný předmět by nebylo dobré. Co např. na umprum s jazykovo-matematickým geniem?

Kanuk 31.10.2008 10:09

Re: Zkoušky na střední školy (gymnasia)

Předpokládám, že zkoušky na střední školy by se dělaly pro nástup do primy (1. roč SŠ), kdy jediným kriteriem je zvládnutí českého pravopisu a základních početních úkonů. které má žák ovládat po 5. třídě ZŠ (dřív se říkalo "obecné").

Jenda 31.10.2008 2:08

Ad autoruv kockopes

Autor je z vetsiho mesta, ze? Nejakeho takoveho kde se naleza gymnazium, ze ano? Vite autore, on je dost rozdil zacit dojizdet do okresniho mesta v jedenacti nebo v patnacti. Ve trictvrte na sedm autobusem kazdy den a cert vi kdy zpatky pri tom kolik tech autobusu ted jezdi. Ovsem tento duvod zachovani ctyrleteho gymplu autora nezajima.

OTOH, pokud tomu vnejsi vlivy nebrani pak separace inteligentnejsi casti zactva je dobra jak pro tu inteligentnejsi cast tak pro ten "zbytek". Oboji ma pak lepsi prostredi a vetsi sanci se neco naucit. Ti pomalejsi nezdrzuji (tolik) ty rychlejsi a ti pomalejsi nemaji (tolik) pocit, ze nema smysl se snazit.

Kanuk 31.10.2008 2:24

Re: Ad autoruv kockopes

Čtyřleté gymnasium - ptákovina. Za první republiky to bylo tak, že existovaly "střední školy", osmiletá gymnasia (kde se učila latina) a sedmileté reálky (kde se latina neučila). Žák z "měšťanky" mohl přestoupit na střední se ztrátou jednoho roku. Snad ale musel také udělat nějakou přijímací zkoušku. Nevím už, jak to fungovalo v případě, že by po 4. měšťance chtěl pokračovat na střední, protože tam od 3. ročníku byl další cizí jazyk (vedle němčiny, která byla od 1. ročníku, jak měšťanky, tak středních škol). Jinak na reálku v Praze 7 na Strossmayerově náměstí několik studentů od primy dojíždělo vlakem, jeden jmenovitě z Hostivic.

Jenda 31.10.2008 11:34

Re: Ad autoruv kockopes

Fajn, tak jste nam v prvni vete oznamil nazor a ve zbytku prispevku povypravel o historii. Jenom nevim jak ty dve casti spolu souvisi. Nejak jste zapomel podlozit ten nazor z prvni vety.

Honza42 31.10.2008 2:27

Re: Ad autoruv kockopes

Skoro bych řekl, že schopnost samostatně se dostavit do školy je jedním ze znaků gymnazisty. Komu to dělá potíže má zůstat na základce. Moje děti to mají do gymnázia 15 km přes pole louky černý les a zvládly to z 5 třídy všechny. Strpením menšího nepohodlí stvrzují svůj zájem o studium.