1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek F. 3.3.2008 15:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Madam vy zaměňujete oběti za zločince...... Re: Re: Víte pane Reiniši proč se nepřidali....?

Jasně, zvláště ne ve 14:44.

AndyO 3.3.2008 16:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Madam vy zaměňujete oběti za zločince...... Re: Re: Víte pane Reiniši proč se nepřidali....?

píšu vám, co říkal, nikoliv co si myslím, že říkával. Tak se uklidněte, člověče.

Mirek F. 3.3.2008 16:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Madam vy zaměňujete oběti za zločince...... Re: Re: Víte pane Reiniši proč se nepřidali....?

Ptal jsem se, jestli se někdy vyjádřil, že naprosto chápe jejich jednání.

gerontusinza 3.3.2008 15:35

Níkoli netrápil, ale vyjádřil se pregnantně....... Re: Re: Re: Re: Madam vy zaměňujete oběti za zločince...... Re: Re: Víte pane Reiniši proč se nepřidali....?

když se vyjadřoval k jejich tátovi, neměl problém, měl problém jak se postavit k Mašínům, přestože byl v té domě sám v  krimu.....:-/ Ale nikdy by tito lidé (sám jsem měl jednoho v rodině, mimochodem bojoval pod Fajtlem) ani dříve ani dnes něco tak bestiálního nepodpořili, oni totiž věděli že smrt je věc nevratná........A jen zločinec se v ní vyžívá...... Nesnáším kecy o pravdě a lásce a nesnáším stejné kecy o likvidaci zločinců, když skuteční viníci jsou pod drnem a byl na to čas 20 let........ Co dneska tak najednou, Tupolánek je blbec tak evidentní , že ho má zachránit řvaní komouši na hranici.......? Madam pokud jste natolik jednoduchá tak to už ani neodpovídejte.....  ;-P:-/:-(

AndyO 3.3.2008 15:55

Re: Níkoli netrápil, ale vyjádřil se pregnantně....... Re: Re: Re: Re: Madam vy zaměňujete oběti za zločince...... Re: Re: Víte pane Reiniši proč se nepřidali....?

a co jste to vlastně řekl, že na to má či nemá být odpověď? Své vlastní pocity přisuzujete jiným lidem a vydáváte za dokázané - dost si fandíte.

Když už jsme u těch keců o likvidaci, tak právě vy jste tu dnes dopoledne vyhrožovat, jak budete ( mimochodem kdo mělo být to "my"?) likvidovat

R 3.3.2008 15:15

Re: Víte pane Reiniši proč se nepřidali....?

"Protože větěína lidí v té i předchozí  době zažila smrt a strach na vlastní oči a ne pohledem na pitomé USA filmy v TV...  Jenže to Reinišové nepochopí...... "

Tak tady s tím naprosto souhlasím.R^R^R^

Jiří 3.3.2008 14:07

Už jste tam byl?

A vy pane Reiniši už jste v Topolánkově řiti byl, nebo se tam teprve chystáte?

JDA 3.3.2008 14:06

Proč se mluví jenom o jejich útěku a ne o jejich odbojové činnosti

Při diskuzích o vyznamenání bratrů Mašínů se vůbec nemluví o tom, co vlastně Mašínové v odboji proti komunizmu skutečně udělali. V komentářích se uvádí , že podpalovali stohy slámy zemědělcům a rozbíjeli agitační skříňky. To mi na vyznamenání připadá málo. Jako jejich hlavní skutek se tak vyzdvihuje jejich útěk, při kterém zabili 3 lidi u nás a 3 německé vojáky. V té době existovala řada lidí, jejichž protikomunistická činnost byla daleko účinnější a mnoho z nich také uteklo za hranice, aniž by přitom loupili a vraždili. Podle filozofie Mašínů byli oprávněni zabít každého, kdo jim v jejich úmyslech překážel. To je ovšem v rozporu se všemi kodexy. Loupež peněz není odboj v žádném režimu. Zabít svázaného "zajatce", který se bez odporu vzdal, jenom proto, že by je mohl identifikovat, je odporné a navíc to bylo úplně zbytečné (už dávno byli identikováni). Ani jejich otec by jejich počínání neschvaloval.

Vocílka 3.3.2008 14:42

Re: Proč se mluví jenom o jejich útěku a ne o jejich odbojové činnosti

Ale ten pokladník se prý zastřelil sám. A byl prý to milicionář.

Jana 3.3.2008 14:00

Reiniš...bláboly....

Tolik blábolů, co vyplodil Reiniš jsem ještě nikdy neviděla pohromadě. Kdo Vás pane Reiniši za to platí?? Takový článek snad může zláskat jen chudý duchem. Blahoslavení chudí duchem, neboť i jim patří království nebeské, že pane Reiniši!!! 

Petr Benes 3.3.2008 13:59

Tak mi je nejak divne,

ze to komunisty tak rozciluje. Ze by je tak brala smrt nekolika jejich pohunku? To tezko. Spis se mi zda, ze je stve, ze na Masinech je jasne videt, ze ozbrojeny odpor proti nim muze byt i uspesny, coz se jim nehodi do kramu. Oni potrebuji vsechny zastrasit. Pokud se najde nekdo, kdo se neda, je nebezpeci, ze muze nekoho strhnout a komunisticky plan ovladnuti lidi pak jde k sipku. Proto jim jsou jeste dnes trnem v oku, nikdy clovek nevi, jestli se nedostane do podobne situace. ;-)

IS 3.3.2008 14:02

Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ?

Současník 3.3.2008 14:07

Re: Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ?

Padl stalinismus. Velmi zjednodušeně, mimo jiné pro potíže se zemědělstvím v SSSR a z toho vyplývajících hladových bouří, samozřejmě přísně utajovaných. "Sovětské vedení sedělo roku 1956 a dvou sudech s prachem, jedním byl Gulag, druhým zemědělství." Nevím která ruská historička toto napsala.

Mašínové byli ovšem v tomto boji pěšáci, ale bojovali.

Mirek F. 3.3.2008 14:24

Re: Re: Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ?

Potíže s ekonomikou byly v každém odvětví, stejně tak potíže v zemědělství byly v socialismu nevyhnutelné. Jenže činnost Mašínů patřičně zveličená komunisty by skvěle přesměrovala hněv lidí z vlády na "záškodníky", pro komunisty byly sabotáže spíše požehnáním.

Petr Benes 3.3.2008 14:31

Re: Re: Re: Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ?

to mate jedno, kdyby nebyli Masinove, tak by si nekoho vymysleli, coz i delali. treba v Babicich, ze. Masinum se vycita, ze toho udelali malo. ale vetsina neudelala nic, to je spis ten problem.

Mirek F. 3.3.2008 14:43

Re: Re: Re: Re: Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ?

Každé propagandě se hodí, může-li vycházet ze skutečnosti, už jen proto, že šeptanda pracuje vždycky a v tomto případě "jó, tohle si nevymysleli, fakt toho mladýho policajta podřízli, když ho předtím omámili".

Mašínové dle mě měli na začátku dobrý úmysl, leč provedení spíš nahrávalo komančům. To "vyčítání" je spíš poukaz na to, co by byl účinný a oprávněný odboj (třeba likvidace nějakého toho vyšetřovatele StB), úplnou nečinnost to samozřejmě neospravedlňuje.  

R 3.3.2008 15:07

Re: Re: Re: Re: Re: Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ?

Souhlas R^R^

cestovatel 3.3.2008 16:59

Re: Re: Jakého úspěchu Mašínové dosáhli, byl chleba lacinější ? 17 spálených stohů

V Americe probíhla kapitalizace majetku, s nelehkými dopady pro venkovany, u nás socializace, také s nelehkými dopady na předcházející generaci..Produktivita práce v zemědělství u nás je velmi vysoká. Zemědělství se po revoluci nerozpadlo a zůstaly velkovýrobní technologie. Chemizuje se výrazně méně než v západní Evropě(ale vyčerpávají se půdy).. 

Jak se podařilo představitelům obcí změnit "Rozpočtová určení daní" a tím získat pro venkov další peníze, tak bude postupně potřebné a vhodné, aby stejná skupina lidí (představitelé obcí) usilovali o změnu vyhlášky o  "výši nájemného za zemědělskou půdu - pachtovné", které je ve srovnání se starými zeměmi EU u nás někde až nicotné. Výše dotací do zemědělství to postupně umožňuje.

Tímto se mohou dostat k vlastníkům půdy (v ČR pronajato cca 90 % z. p.) žijícím převážně na venkově, další finanční prostředky. Zatím vlastníci půdy sponzorují nepřímo kdekoho - proč ?.

Vládnoucí garnitury mohly po roce 1990 podíly v zemědělských družstvech převést na stát (cca 150 miliard Kč ? nebo kolik ?) - když banky byly sanovány cca 600 miliardam (Le Monde) a družstveníky a další vyplatit, následně privatizovat. Pomoc venkovu nebyla priorita - venkov prý kolaboroval

PS   - prostřednictvím dotací do zemědělství se plošně dotují konzumenti potravin v celé EU          -  vládnoucí garnitury by neměly prodávat zem.půdu cizincům ,ale dbát na potravinovou   bezpečnost ( v roce 1990 se vyvezlo zem. produktů za 2,3 miliardy Kč, v roce 2006  za 32 dovezlo)

Mirek F. 3.3.2008 14:05

Re: Tak mi je nejak divne,

Pochybuju, že by to komanče opravdu tolik rozčilovalo. Na veřejnosti musí hrát divadlo, ale pro tehdejší propagandu museli být Mašínové pravé požehnáníRv

Současník 3.3.2008 14:10

Re: Re: Tak mi je nejak divne,

Byli by požehnáním, POKUD by je dopadli. To, že se byť se ztrátami prostříleli jim muselo šíleně vadit.

gerontusinza 3.3.2008 14:19

To víte že jim to vadilo, ale zároveň Re: Re: Re: Tak mi je nejak divne,

jim ty zbytečné oběti nahráli do rukou........ oni chtěli samopaly  (vzor 26 ;-D) pro přenos na západ...... za to zaplatili životem úplně zbytečně nevinní lidé...... tyto samopaly byly zastaralé ( a na západě je znali) už v době kdy jimi byla armáda vyzbrojována a vyplývá z toho až nebetyčná blbost této party v té době, a o hnusné a zbytečné krutosti ani nemluvím........ :-/

tic-tac 3.3.2008 14:25

Re: To víte že jim to vadilo, ale zároveň Re: Re: Re: Tak mi je nejak divne,

Nevinný milicionář nebo nevinný příslušník SNB? To je něco jako bílá tma?;-D

Mirek F. 3.3.2008 14:22

Re: Re: Re: Tak mi je nejak divne,

To už bylo druhotné zklamání. Ale v celkovém součtu mašínovské akce dávaly propagandě dobrou záminku, jak vysvětlit nevyhnutelné problémy soc. ekonomiky:-(.

Tomáš z Vokovic 3.3.2008 13:58

Tak se zeptáme Vendy

Tak Vendo,

proč jsi vlastně nevyznamenal Mašíny za boj proti komunistickému režimu?

křovas 3.3.2008 14:12

Re: Tak se zeptáme Vendy

Bohužel proto, že v demokracii potřebuje i hlasy od blbců, kteří by v ideálním případě ani volební právo mít neměli, zatímco pro komanče je jejich existence nezbytně nutnou podmínkou.

tic-tac 3.3.2008 13:51

ještě pro R

Když tak prahneš po těch zdrojích o povstání v Plzni. Našel jsem dva docela zajímavé. Odkazuje na ně ve své práci Mark Kramer, z něhož čerpá i Wikipedia. Takže Mark Kramer má mimo jiné uvádí i tyto zdroje: On the KSC's repeated denials, see, for example, "Porada o

úkolech zasedaní ÚV KSC," Rudé

právo (Prague), 4 February 1953, p. 2. !Zpráva pro Politické Byro ÚV KSC," L. 11. !Záznam z jednání Sekretariátu ÚV

KSC" (Top Secret), 11 June 1953, in SÚA, Arch. ÚV

KSC, F. 018, Sv. 513, A.j. 93.! Jsou to pro tebe slušné zdroje. Lepší jak tvoje MF Dnes?;-D;-D;-D;-D Jinak MFD čtu taky, ale jako jediný důvěryhodný zdroj? ;-D;-D;-D;-D

tic-tac 3.3.2008 13:54

Re: ještě pro R

Takže R , hajdy do Státního ústředního archivu v Praze a něco si nastuduj. Pak se vrať a dělej chytrého.

IS 3.3.2008 14:04

Re: Re: Česká televize vysílala vzpomínky přímých pamětníků.

Účastnil se toho i známý herec Větrove. Proč se údaje o tancích po listopadu tají?

tic-tac 3.3.2008 14:09

Re: Re: Re: Česká televize vysílala vzpomínky přímých pamětníků.

Ale tu se nic dle mého netají. Informace jsou dostupné. Otázkou je, jestli to někteří chtějí slyšet. Jen se podívejte, jak socani a komouši bojují v parlamentu proti vzniku instituce, která by měla mít informovanost veřejnosti o této komunistické éře na starosti.

R 3.3.2008 15:12

Re: Re: ještě pro R

Nejsem ani rentiér ani v důchodu, takže jezdit  až do Prahy studovat něci v archívu nebudu. Ale až o tom vyjde nějaká solidní kniha, tak si ji s chutí přečtu. Solidní myslím tím knihu, která bude napsána nestranně  a  bude se držet faktů