29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PetrK 7.12.2009 11:35

Dozor velkého bratra?

Souhlasím, stát o nás (některých) ví všechno, tak ať si to zjistí na příslušných institucích. Ještě je jedna možnost: stát chce dát do pořádku ten bordel, který na úřadech je, ale to se mu nejspíš nikdy nepodaří.

libero 7.12.2009 12:00

"stát chce dát do pořádku ten bordel"

Kdo konkrétně? Stát?

PetrK 7.12.2009 15:54

Re: "stát chce dát do pořádku ten bordel"

Ano, v jím spravovaných institucích, ale asi je to nad jeho síly.

Cricket 7.12.2009 11:15

Ať už jde o miliardy, nebo biliony - omyl p. Čecha

hlavně jde o pěknou zakázečku staťáku, z kteréhož hnízda pan Fišer pochází a kam se zajisté také vrátí. Takže víme oč jde??

Kon 7.12.2009 11:13

Bude hůř:

Statistický úřad chce vědět, s kým bydlíte, kolik máte ledniček a spoustu jiných věcí z našeho soukromí, po kterých nikomu nic není. Začalo to občanskými průkazy (Kennkarte za německé okupace), pak přšlo trvalé bydliště (za komunistů), aby nás měly úřady stále pod palcem, rodná čísla, čísla občanského průkazu, průkaz pojištěnce atd. Nedávno, pri diskusi o lécích obsahujících pseudoefedrin se objevil nápad, aby kupující pacienti nebo narkomaci byli evidováni v databází SÚKLU. Z toho mi plyne, že brzy budou všichni pacienti a jejich choroby, a jaké léky užívají -  v databázi celého českého - a později evropského zdravotnictví a bude konec lékařského tajemství. Neustálé vnikání úřadů do rodinných záležitostí (třeba jestli používám tělesné tresty vůči svým dětem) může vyústit v nápad umístit kamery do každé domácnosti a konrtolovat také třeba jestli občan se správně stravuje nebo jestli nepoužívá nacistické výrazy. Směřujeme k totální kontrole občana státními úřady jako v Orwellově 1984. Čím více "sociálního státu". tím méně svobody a soukromí.

libero 7.12.2009 11:16

Re: Bude hůř:

Souhlas.

A ještě si tu buzeraci platíme.

Vlastimil 7.12.2009 11:39

Re: Bude hůř:

S tím zdravotnictvím jste šlápl vedle. Ta databáze nákupů a nakupujících léků zneužívných pro výrobu drog splnila svůj účel. Bohužel to jiní magoři zrušili pod záminkou ochrany osobních údajů. Centrální zdravotní databáze by měla značný přínos. Lékař by mohl rychle zjistit, jakými jinými nemocemi pacient trpí či trpěl a jaké jiné léky na ně bere. Pokud by vás např. přivezli do nemocnice v bezvědomí, rychlé získání těchto údajů by mohlo být mnohdy otázkou života a smrti. A jen tak mimochodem - centrální evidenci o vašich návštěvách lékařů a lécích jimi předepsaných vede o vás už řadu let vaše zdravotní pojišťovna.   

honzak 7.12.2009 12:05

Re: Bude hůř:

ale záchranka do té databáze přístup nemá, že? Aby byly ochráněny osobní údaje, že?

Kon 7.12.2009 12:30

Re: Bude hůř:

Když mám třeba diabetes, tak nosím příslušnou informaci u sebe. A nemusí to vědět celá ČR a zvláště ne můj zaměstnavatel. Jestli už dnes zdravotní pojišťovna má kompletní informaci o mém zdravotním stavu - tím hůř pro mne a naši svobodu vůbec. Jak to kdysi přirovnal Miloš Forman: Ve svobodném systému člověk žije jako zvíře v přírodě, svobodně a se všemi riziky které to obnáší. V sociálním státu má zajištěnu potravu, bydlení a zdravotní péči - jako zvíře v kleci v zoo. Většina našich občanů proferuje tu komforntí klec.

Vlastimil 7.12.2009 12:52

Re: Bude hůř:

Já se zas nemohu smířit s tím, že dnes ještě mnohdy lékař výsledky vašeho vyšetření naklepe na psacím stroji na papír, zalepí to do obálky a pošle vás s tím k jinému specialistovi. Vést zdravotní dokumentaci na papíru v obálce uložené ve skříni vašeho obvodního lékaře, jak to bylo zvykem v minulosti, to je dnes opravdu anachronismus. Elektronické vedení zdravotnické dokumentace samozřejmě přináší jistá rizika, výhody ale podle mne mnohonásobně převyšují. Vy, když jste teď na internetu, také zdaleka nejste anonymní a přináší to pro vás jistá rizika - přesto ale internet nezavrhnete.   

krmič 7.12.2009 13:52

Re: Bude hůř:

Nikoli. Napíše to na počítači, vytiskne na tiskárně a pošle vás s tím k jinému specialistovi. Že jsem za poslední rok těch specialistů obešel! Nikdy to nebylo jinak. Ale nevadilo mi to. Proč by mi to mělo vadit? Co by se zlepšilo, kdyby to posílal elektronicky? Ostatně, možná to posílal duplicitně i elektronicky, já nevím. U toho specialisty se stejně musíte telefonicky objednat (termín kolikrát až za několik týdnů) a pak stejně sedíte minimálně hodinu v čekárně.

Jo, vezla mě už i rychlá. Ale žádné údaje o mě nechtěli vědět, asi by jim to nepomohlo. (Tím nechci říci, že v jiném případě třeba ano.)

Vlastimil 7.12.2009 14:02

Re: Bude hůř:

Já znám pár lékařů, kde se v ordinaci stále ještě používá psací stroj. A napsat to na počítači a pak vytisknout na tiskárně, to je v podstatě stejný anachronismus. Pořád je to papírová dokumentace jako za časů Rakousko-Uherska.

krmič 7.12.2009 14:18

Re: Bude hůř:

Není. U lékaře je to v počítači, takže to okamžitě najde. To je nesporná výhoda. Mám dojem, že do toho vidí na svém počítači i sestra.

Ale proč by to měl posílat jinému lékaři elektronicky? Stejně by tam poslal jenom to, co mu napíše na ten papír, respektive co je nezbytné.

Vlastimil 7.12.2009 14:44

Re: Bude hůř:

Když se lékař rozhoduje pro výběr vhodného léku pro pacienta, často je pro něj důležité znát, jaké jiné léky mu předepisují jiní lékaři i na jiné nemoci. To mu může pacient často zatajit, nebo to ani přesně neví. (Zvláště mnozí důchodci se občas domnívají, že čím více léků od různých lékařů budou brát, tím více to bude prospívat jejich zdraví.) Kdyby lékař mohl z centrální evidence zjistit, jaké jiné léky jeho pacient bere, mohl by vhodněji vybírat a omezilo by se i plýtvání léky. 

krmič 7.12.2009 20:51

Re: Bude hůř:

Pokud by to příslušný lékař do té centrální evidence zapsal. A co když ne? Ať už z jakéhokoli důvodu (zapomněl, má v tom bordel). Nemáte něco společného s IZIP?

harry 7.12.2009 13:05

Re: Bude hůř:

"a zvláště ne můj zaměstnavatel" no vas zamestnavatel by to ale vedet mel, jinak vas nemuze nasadit na praci, kde kdyz zkolabujete na sok tak zpusobite obrovske nestesti, napr. asi nemuzete ridit letadlo, autobus, vlak.....Pan Forman je vedle, nas obcan preferuje naprostou osobni svobodu kombinovanou s uplnym socialnim zabezpecenim. Cili zadne povinnosti, sama prava (nemam na mysli ta z Plzne).

Kon 7.12.2009 13:58

Re: Bude hůř:

Jenomže  osobní svoboda  se s plným sociálním zabezpečením neslučuje. Občan by sice chtěl oboje, ale dostat může pouze jedno. Pokud jde o zaměstnavatele, ten mě, mám-li nějaké zdravotní riziko - nezaměstná vůbec.

Malý Aston 7.12.2009 11:11

Nejde o úklid chodníků. to jen třicetikorunáči mají problém!

Kdo vlasní svůj domeček nebo malinkatou pastoušku včetně těch co si koupili družstevní bydlení byl pořád ohrožen nějakým příchozím vejda, který si v zimně neobul zimní botičky. Když upadl, platil ten co neuklízel majetek který patří někomu jinému. Takže proti přenesení odpovědnosti za nemehla protestují jen třicetikorunáči, kteří nic nevlastní. Já jsem si vždy před svým domem uklízel a uklízet budu a budu klidně spát i v noci neboť v případě úrazu půjde upadnuvší nemehlo na Místní úřad pro odškodné a nebude honiti mne že jsem neuklízel majetek patřící všem, tedy nikomu. A na úřadech práce máme tolik zájemců o práci, že mohou klidně stát 10m od sebe a svůj díleček uklízet i na tři směny. Stejně je platíme z našich daní tak ať něco dělají, zadara to nikdo nechce.;-)

libero 7.12.2009 11:15

Re: Nejde o úklid chodníků. to jen třicetikorunáči mají problém!

Chodníky jsou úplně bez debaty. Chtějí-li za ně obce vybírat (což chtějí, zkuste si udělat před hospodou zahrádku nebo jen postavit kontejner), tak ať se také starají.

Liberečák 7.12.2009 11:09

Propojení databází

Jasně. Proč za pár korun propojit existující databáze, když můžeme za pár miliard zjistit totéž?

Finanční úřad má evidenci domů a bytů - platí se totiž daně z nemovitostí. A stát disponuje evidencí obyvatelstva - v elektronické podobě jméno, datum a místo narození, bydliště, národnost.... . Ministerstvo školství disponuje databází škol, žáků a studentů, sociálka by asi mohla mít přehled o důchodcích, když jim posílá důchody, nezaměstnaných...

Nezkušený jedinec by si mohl myslet, že v dnešní elektronické době se z těchto denně aktualizovaných databází dá jejich prostým propojením získat ledasjaká informace i bez ručního sčítání ...  ale asi tomu nerozumíme - jen si to platíme!

Pešek 7.12.2009 11:11

Re: Propojení databází

Nejen prostou evidenci domů a bytů, ale i jejich plochy jsou v přiznání uváděny.

3směsi 7.12.2009 12:24

Re: Propojení databází

Metry ploch stát potřebuje, aby si mohl lehce vypočítat, kolik na nás vydělá, když zdraží 1m2 plochy. Kupříkladu máte 1milion plochy, když metr zdražíte o 10Kč, máte 10mil.korun, o tisíc korun, máte..atd., atd. Tyto metry jste nahlásil v době, kdy jste netušil, k čemu to bude a už nemůžete zpětně šidit.

Malý Aston 7.12.2009 11:17

Re: Propojení databází

Vy jste nějaký asociál. A co budou dělat ti úředníci? Přeci je nehodláte vypustit z jejich teplých židliček? Musí připravit,vytisknout, rozdat,zaplatit reklamu,pak vyzvednout,udělat kontrolu zda všichni vyplnili a následně dalších 10 let dělat rozbory pro toho a zase ondeho.A co plánovité hospodářství? To Vám nic neříká? Jak mají plánovat co potřebujete i nepotřebujete? Deset let uběhne jako voda a bude se připravovat nový sčot obyvatel. Přeci zaškolené kádry nelze povyhazovat.;-)

Liberečák 7.12.2009 11:27

Re: Propojení databází

Pravda, na to jsem napomyslel. A taky pro p. Fischera je třeba připravit pár čísílek .... již jen to přesné určení statistické chyby vnesené do jednotlivých položek lidským činitelem! Učiněný orgasmus pro zkušeného statistika!

Malý Aston 7.12.2009 11:39

Re: Propojení databází

Já mám celonárodní sčoty rád. Například  porovnání kolik televizorů bylo v roce 1945 a kolik je nyní a jak to že každý televizor neplatí poplatky. Nebo kolik mobilních telefonu bylo v roce 1950 a kolk je % navýšení. Kolik občanů chodí sráti ještě na hnůj a kolik si tam namontovalo normální WC. V porovnávání čísel nepřesných se dobrý statistik dopracuje k číslu naprosto přesnému a musíme mít přeci přehled jak doháníme a předháníme imperialisty nebo občany KLDR a to podle politického zaměření posuzovatelů nepřesných čísel.;-)

Freeman 7.12.2009 10:57

Je to tak

prostě další státní nesmysl - možná za komančů to bylo dobré, aby se mohli "chlubit" výdobytky socialismu ale dnes?

Harpyje 7.12.2009 10:19

Autor,

jako vždy perfektně informovaný, se dělí o své poznatky: "... významné státy EU už dávno na nějaké hromadné sčítání lidu kašlou. Jako třeba Německo, pokud vím i Rakousko, Island atd. Stojí to strašné peníze a je to lehce zneužitelné. Tvrdí tyto státy..."

Tyto státy to, autore, netvrdí. Příští sčítáí v Německu bude v roce 2011 (http://www.statistik-berlin.de/aktuell/ms/ms2006/aufsatz0607.pdf) a Island není členem EU, natož významným.

5P 7.12.2009 10:52

Re: Autor,

Třeba se někdo zamyslel v Německu nad tím , že je zbytečné se tak lehce zbavovat tolika miliard, které se dají vydělat přes spřátelené firmy, kterým se úkol částečně zadá.

Dr. Chocholoušek 7.12.2009 10:57

Re: Autor,

Zdravím, Harpyje! Tak jsem po delší době zavítal na Lidovky a hned takový nářez...:-), p. Vlk prostě nezklame. Je to zřejmě bohém, nějaké početní jednotky (viz reakce jiných diskutérů) ho nezatěžují a ten Island se tam prostě chudák nějak připlet...;-D. Pan Vlk způsobil mezinárodní polízanici - Island teď bude muset vstoupit do EU a Německo bude muset sčítání zrušit...;-);-D

libero 7.12.2009 11:13

Re: Autor,

Problém je, že v tom zásadním pan Vlk pravdu má. Stát vás má obšancované tolikou buzerací, že přidávat ještě jednu velkou navíc je už sakra zbytečné.