29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Harpyje 7.12.2009 16:32

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

Zkazíte si reputaci.

Dr. Chocholoušek 7.12.2009 16:54

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

Tak Ruda Slánskej???8-o8-o8-o;-D;-D;-D Co se tady člověk nedoví...;-DR^

Pešek 7.12.2009 16:37

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

Nepřesností dost, máte pravdu. Je to asi i o výkladu, když článek 4 uvádí požadované zdroje informací a klasické sčítání je jen jeden z možných způsobů. Zřejmě by bylo možno použít i jiné, levnější, za použití databází průběžně vedených státními institucemi.

Dr. Chocholoušek 7.12.2009 16:52

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

Ano, možností je více. V článku 4 se také píše, že sčítání má splňovat požadavky v článku 2, písmeno i. Pokud to bude ale splňovat...

Že se přitom promrhá spousta peněz, o tom nepochybuji, jako všude ve státní správě. Moc jiných možností ale nevidím. Kdoví, jak to dělají jinde, ale na to nemám čas to zjištovat... :-)

tik 7.12.2009 16:37

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

No, je tam ale taky, že státy mohou vycházet při předávání dat z obdobného šetření založeného na rotujících výběrech nebo sčítaní založeného na registrech. Takže nemusí být klasické sčítání, pokud je dost údajů jinak.

libero 7.12.2009 16:44

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

No jo, ale znáte výraz předposranost?

autor 7.12.2009 16:46

Re: Někdo nás tady krmí bludy - Wiki nebo p. Vlk?

Bludy Vás krní Harpyje. V Německu nikodo nebude chodit od baráku k baráku ale zajistí si to úředníci z vlastních zdorjů, co už mají.

novaz 7.12.2009 15:21

bolševické manýry státních úředníků

Skvělý článek. Pan Vlk patří ke generaci, která si ještě zachovala zdravé instinkty. Při posledním sčítání ovcí jsme sčítacímu komisaři ani neotevřeli a následně se nestalo vůbec nic.

dědek 7.12.2009 14:48

vystižné FAJN díky

R^VVR^

Šťoura 7.12.2009 14:32

Ať žije senátor Kubera

Miliarda je 1000 milionů

janoryna 7.12.2009 14:27

kdo to vymyslel ?

vypadá to na paroubka, ale ten o tom teď nerozhouje, tak kdo ?

Jiřina 7.12.2009 14:19

Nekamenujte proroky......

Pane Vlku, lze jen souhlasit R^  Článek je kritický, občansky odvážný, autorsky nevděčný... Místo vážné diskuze k nadmíru vážnému tématu někteří malodušní , pomocí kalkulačky přepočítávají, kolik že milionů dělá jedna miliarda. S tím jste jistě počítal, proto ta záměrná chyba....Vidíte, nespletl jste se, najde se jich ještě dost, ignorantů....Snad jedině eventuelní účast v pracovních lágrech na farmách chovu velbloudů jihovýchodně od nás,. by podobným ignorantům otevřela oči, ovšem asi zase pozdě.... Ano, při existujících evidencích osobních dat o občanech, spolu se všemi dalšími  daty o majetkových poměrech, sociálních a daňových evidencích, je každá další informace příliš drahá. Šlo by o vyhození  peněz danových poplatníků v částce miliard, které , v době finanční krize, lze uplatnit na výdaje sociální, nikoliv asociální !Počtem ledniček a postelí  statistika nekončí,  lustrování nezná hranic... Dostala se mi do ruky  přihláška  do klubu zákazníků jistého obchodního řetězce, kde se důvěřivci upisují k podmínkám, cituji:......souhlasím s tím......aby společnost ukládala osobní údaje do své databáze a k nim přiřazovala údaje především o frekvenci nákupů, jejich množství a složení a údaje o čerpání výhod klubu........"   Takže vizitýrování v soukromém obydlí nestačí, čumět se bude i do nákupních vozíků a do peněženky, kolik toho blbý občan za měsíc  sežere, čím se krmí a kolik za to zaplatí.   Občanská otupělost je zneužívána ad absurdum....Nezájem lidí o zneužívání svých dat se stane jejich  záhubou a zdá se, že se tak již děje !!

Vlastimil 7.12.2009 14:49

Re:

Paní Jiřino, nemíchejte hrušky s jablky. Sčítání lidu je něco zcela jiného, než když vám nějaká firma po zakoupení jejich zboží zašle nějaký dotazník, kde zjišťuje jaké elektrospotřebiče nebo software doma máte a jak často je používáte. Oni sice tvrdí, že chtějí vyjít vstříc svým zákazníkům, ale jde jim jen o jejich kšeft. Podobné dotazníky já také nevyplňuji.

Pešek 7.12.2009 14:58

Re: Re:

Sčítání lidu, domů a bytů s nákladem v mld.Kč je taky nesmyslné, protože sečteno a aktualizováno je průběžně - ČSSZ, FÚ, ZP. Úředníci jenom nejsou schopni nebo ochotni tyto stávající databáze využít a organizují další databázi, pokud možno podle minulé zkušenosti rozšířenou o další výsostně soukromé údaje. O tom je článek.

Jiřina 7.12.2009 18:14

Re: Re:

Pane Vlastimile, firma, o které píši, prodává převážně potraviny, něco málo i hygienických potřeb, tudíž jde o jasnou kontrolu až pod pokličku zákazníkova hrnce.....Za laskavou spolupráci při vlastním lustrování, dostanete jako člen klubu jakési body, podle počtu nákupů,  které smíte v obchodě utratit za předem určené zboží. Být poslušný se vyplatí.....8-o

JardaP 7.12.2009 14:19

Kubera opravdu používá mozek. Zváště do se týká jeho hrdosti na to, že kouří

O tom, jak je dulezite, aby stat nesbiral data, svedci kauza pervitin. Jeste lepsi by se to osvedcilo, kdyby propukla náhlá pandemie.  To, ze se nesbirají data o tom, jak prospivaji absolventi skol v praxi, se náramne podporuje naprosto volny trh ve vzdelavaní a rychle a dokonale blbnuti naroda. Kourenim ke zdravi, fetovanim a negramonosti ke skvelym zitrkum.

Pešek 7.12.2009 14:52

Re: Kubera opravdu používá mozek. Zváště do se týká jeho hrdosti na to, že kouří

...Třeba na to, proč se tady takhle vyhazují peníze a shánějí údaje, které stát už má, a navíc další, do kterých je státu hoooo…uby.... 

Řeč je o voze - stát má data, proč vyhazuje miliardy na opětovné sbírání těchto dat a nepoužije stávající, vy do toho JardoP o koze - stát nemá sbírat data.

okolojdoucí 7.12.2009 14:17

ať žije vlastní mozek pana Vlka st.!!!

Pane Vlku, dnes jste mne už stoprocentně přesvědčil. Dočetl jsem ke 4. odstavci a je mi jasno. Z vašich příspěvků jsemn tušil, že svůj mozek pří psaní používáte takto. Ládovat s odpuštěním takovou "kravinu" do hlav čtenářů, s takovou jistototou a profesorským nadhledem, to  už o něčem vypovídá. Přeji stálé duševní zdraví.

ladkali 7.12.2009 16:14

Re: ať žije vlastní mozek pana Vlka st.!!!

Pan Vlk jistě vlastní mozek má, ale o Vás pochybuji.

okolojdoucí 7.12.2009 17:34

Re: ať žije vlastní mozek pana Vlka st.!!!

Nevím zda paní nbo pane, to je nepodstatné, tedy: z mého příspěvku je zcela jasné, že o přítomnosti mozku v hlavě pana Vlka nepochybuji. Ale, pokud se pan Vlk hned v úvodu opovržlivě vyjadřuje o používání mozku jinými lidmi, měl by si dát velký pozor na používání mozku vlastního. Což neudělal. Když ho tu někdo omlouvá za chybu, není to chyba. Je to naprosto fatální neznalost.V jeho věku neomluvitelná, zvláště, když se chce otírat o druhé.O Vás nepochybuji, Vy mozek jistě také máte, ale řečeno s panem Vlkem, používáte ho zřejmě selektivně. Přeji duševní svěžest. 

marat 7.12.2009 14:12

smysl není v počtu nul

Je neuvěřitelné,že si někdo přečte docela zajímavý článek a pak se "rejpe" v obyčejné lidské chybě.Asi je těch pitomců ve společnosti hodně

Tomáš 7.12.2009 13:47

Nevyplním, ale k článku mám výhrady

Tak se podepisuji pod příspěvky, které mají výhrady k "milionům milionů". Tato fatální blbost NAPROSTO ÚPLNĚ zlikvidovala důvěryhodnost článku. Z vlastní zkušenosti radím: při psaní takovýchto textů méně emocí a více sebekontroly !!!!!  Tím nesnižuji fakt, že se mi příčí stát jako velký bratr.

    

 

IH 7.12.2009 13:41

Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

To zametání resp. nezametání chodníků majiteli domu je příklad naivně jednoduchého a tím hloupého zkratu, že když chodník někomu nepatří,  tak se nemusí starat. Jsem majitel rodiného domu v Praze a vím, že až napadne sníh, tak budu dále zametat, protože jinak lidi se budou brodit břečkou, protože a to je jasné od počátku, že není v silách magistrátu tolik chodníků uklidit v krátkém čase. To je názor i mých sousedů. Jediné rozumné řešení je ponechat povinost majitelům domu zametat a zrušit jejich odpovědnost za zlámání noh. To byl jasný nesmysl. Stejně naivní je si myslet, že je šikanou sčítání lidí. Víte co by stálo peněz dát dohromady údaje z rúzných databází. Mnohem jednoduší je rozdat dotazníky a pak je centrálně zpracovat. Věřte, že sčítání lidí má význam nejen pro statistiku.

mik 7.12.2009 13:56

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

Dát dohromady údaje z různých databází je finančně o mnoho řádů méně náročné než kompletní sčítání lidu.

Taky soudruhům odmítám cokoliv vyplňovat, údajů o nás už itak  mají víc než je zdrávo.

pp 7.12.2009 13:57

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

Nesmysl, v silách magistrátů je mnohem více, než byste čekal. Jenže ty síly většinou promrhají na přihrávání kšeftů sobě a kamarádíčkům. Pan senátor Kubera je mi svými názory čím dál sympatičtější.

krmič 7.12.2009 13:59

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

No ale to je právě ta potíž, že má význam NEJENOM pro statistiku. Jak pan Vlk vysvětluje.

JardaP 7.12.2009 14:11

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

Roy Boehm 7.12.2009 14:24

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

Pokud jde o zametání chodníků, nelze to uložit jako nevolnickou povinnost (LZPS čl.9: "Nikdo nesmí být podroben nuceným pracím nebo službám.", bez nároku na odměnu (úlevu na daních apod.) A rozhodně není možné, aby majitel přilehlé nemovitosti zodpovídal za zranění, vzniklá na chodníku, který je majetkem města.

Věřte-nevěřte, na projekt sjednocení všech (důležitých) databází státní správy už snad byla na Vnitru vypsaná výběrovka. Rozpočet bude, patrně, vyšší, nežli odhadované náklady na Sčítání. Ale jakmile to bude jednou hotové, k ničemu budou sčítací lejstra!

Mirka 7.12.2009 14:29

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

Ale co na tom může stát 2apůl miliardy. Kolikm je obyvatel se dá velmi lehce zjistit z evidence obyvatel, úbytek a přírůstek z matrik a po ostatním je státu prd! Celé sčítání, tak jak se už i dělalo je naprosto neprůkazné, protože nikdy se nepodaří oslovit všechny a zase by bylo nutné provést srovnání s ev. obyvatel. A jak chtějí podchytit při sčítání stále se rozšiřující okruh bezdomovců.

zd 7.12.2009 14:30

Re: Mám pochyby zda senátor Kubera je takový genius a sním i autor článku

Jsem majitelem rodinného domku nikoli v Praze. Ten chodník jsem si sám udělal, materiál jsem dostal. Když napadl sníh, byl chodník můj a musel jem ho uklidit. Když jsem potřeboval písek, musel jsem to předem nahlásit (kolik zaberu plochy, jak dlouho tam bude) a zaplatit poplatek za zábor tentokrát veřejného prostranství (10 Kč za m2 a den). V tom vidím značný rozpor, který je nyní odstraněn. Chodník si budu samozřejmě uklízet dál, ale už ne z povinnosti.