18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Velmi drahé „zadarmo“

Milí čtenáři, nedávná zmínka o „špatném ekvilibriu“ našich zmršených a zkostnatělých stavebních předpisů vedla jednoho z vás k dotazu, jestli vidím takových špatných ekvilibrií kolem nás víc. No jajaj! Tucty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 26.9.2023 23:32

Poprvé jsem na Internet vstoupil v roce 2000, a tak jsem měl možnost pozorovat, jak zhoubný vliv má na svobodná diskusní fóra rozšiřování možnosti snadného přtupu k Internetu i pro ty nestupidnější představitele Vox populi. Proto jsem (po zkušenostech) nikdy na sociální sítě nevlezl, protože bylo jasné, že je to jenom prostředek, jak do uživatelů napráskat co nejvíc reklamy a vydělat na jejich prodeji.

Aston tohle nikdy nebral v úvahu, proto to každý den pod úvodníkem vypadá jako v bolševickém domově důchodců v pokročilém stáriu demence a vzpomínání na "boje na frontě"... :-P

R. Johnová 26.9.2023 23:12

Cenová elasticita poptávky může ukázat, že na zpoplatnění pro obyčejné, občasné, spíše čtenáře než přispěvatele, Musk nakonec prodělá. Právě tento "produkt" půjde jinam, takže se VIP účtům nevyplatí platit si tam přístup k PR, a tím se pak nevyplatí ani reklama inzerentům.

R. Polášek 26.9.2023 13:05

Pro mě byla dobrá sociální síť Spolužáci. Vždycky jednou za čas jsem se podíval, jestli je v " mé gymplácké třídě" něco nového či jestli není potřeba se s nějakým bývalým spolužákem kvůli nečemu spojit.

Jenže Seznam Spolužáky koupil a potom zrušil, asi to málo vynášelo. Dneska jsou mí spolužáci asi někde na facebooku a tam mě to nijak neláká.

A. Stárek 2.10.2023 7:45

Seznam to tehdy odůvodnil tím, že upravit "Spolužáky", založené na zadávání a sbírání osobních údajů (jméno atd), tak aby to vyhovovalo tehdy přijatému GDPR (což je zákon na ochranu osobních údajů), nebylo možné. Nechci Seznam obhajovat, ale docela tomu věřím. Museli by ten web od základu přestavět a výsledek by byl stejně něco úplně jiného.

V. Kolman 26.9.2023 7:32

Porůznu tu na mě "vyskakují" různé nevyžádané a nechtěné protivné reklamy a skřehotá na mě hnusný "zelený prezervativ", jehož jméno začíná bukvičkou "A".

Pak se mi objeví "nabídka", že mě kdosi "hodný" těch vlezlých reklam zbaví. Ovšem - "pochopitelně" za peníze!!!

Použiji nejjednodušší a samo se nabízející řešení: Vypínám notebook a jdu konat něco užitečného;-D;-D;-D

M. Kocián 26.9.2023 7:25

I ryba má červa na konci udice zadarmo.

L. Novák 26.9.2023 23:14

;-D R^ Přesně!

M. Pivoda 25.9.2023 21:38

ZADARMO svědčí o tendencích k socialismu. To vám vysvětlí místní lejnovák.

Nevím, nevím, zda autor Kechlibar už není někde u lejnováka bokem na pozorování, k budoucímu zařazení na lejnovákův seznam pro-ruských trolů.

K. Wágner 25.9.2023 18:43

Tak dnes hudební bomba, pane Kechlibare R^Jó, MCHammer, kde jsou časy...;-)

Š. Hašek 25.9.2023 13:07

Dnes mi zas volala "moje virtuální guru z O2". Docela prča, to označení společensko ekonomické funkce ve Vesmíru telefonním. Nebudu to (asi to stejně nejde) blokovat.

Už si to číslo pamatuju. Vobčas potěší, že někomu stojím za zavolání ........

P. Pospisil 25.9.2023 13:03

No dobrá, nebude to ZADARMO. Ale

- nevidím důvod, proč by provozovatel nelezl uživatelům do soukromí i nadále

- nevidím důvod, proč by provozovatel nepokračoval s prodejem uživatelů coby produktu

- nevidím důvod, proč by odtamtud měly zmizet ty bludy, zvláště když jsou nějakým způsobem spojeny s reklamou

- nevidím důvod, proč by to prostředí mělo přestat být návykové

- a doufat, že platby uživatelů by se mohly promítnout do lepší podpory mi přijde optimistické až naivní.

Suma sumárum, bude to placené. Ale to samo o sobě ty problémy s twitterem/X spojené nijak nevyřeší.

L. Kuča 25.9.2023 16:04

Návykové to asi bude tak jako tak, tam závisí jak prostředí udělá provozovatel a do dramatických změn moc ničím motivován nebude. Zmizí snad ty zprávy generované roboty a především, pokud uživatel platí, vzniká vůči němu alespoň jakýsi morální závazek jako k uživateli služby, který event. i může službu přestat odebírat. Když je to tzv. ZADARMO, tak je jen logické, že se hraje výhradně dle pravidel poskytovatele (a možná nějakého regulátora).

Ovšem to je vpodstatě jen teoretizování, pokud začne být X placené, tak si nezbude než počkat na výsledky. Možná budou překvapivé, a to v jakémkoliv smyslu.

Z. Lapil 25.9.2023 16:44

Podstatné je, jestli se bude platit paušál nebo nějaké minuty. Pokud paušál, tak je každé další připojení zadarmo a zase budeme tam, kde jsme.

P. Diviš 25.9.2023 17:04

Taky mne to napadlo ...

M. Valenta 25.9.2023 12:48

Já jsem pro. Snad si síť uleví od hloupostí a hlavně cílených lží.

M. Valenta 25.9.2023 12:41

Já jsem pro. Snad si síť uleví od hloupostí a hlavně cílených lží.

P. Adámek 25.9.2023 10:58

Není mi jasné, co to zpoplatnění má přinést? Placené lidské cenzory?

J. Anděl 25.9.2023 11:42

Peníze.

P. Diviš 25.9.2023 12:20

Eliminovat (částečně) chatboty a pochopitelně ty peníze.

J. Anděl 25.9.2023 12:24

Ano, slyšel jsem, že chatboti jsou na X opravdu velký problém, a je pravda, že to nemůžu soudit, to nevím.

Ale spousta věcí, o kterých píše pan Kechlibar, je podle mě daná lidmi a jejich chováním, ne boty.

J. Hajský 25.9.2023 10:22

I když mám intrnet cca 25 let, na žádnou sociálni síť jsem se dosud nepřipojil. A nepřipojím, i když někde něco čtu a nebo objednávám a vysločí na mne: "Najdete nás na Facebooku". Jediné co používám je WhatsApp (je to vůbec sociální siť?) a to jen pro spojení s rodinou a nejbližšími přáteli. A tam nikdo s reklamou nebo jinými nepřístojnostmi, které nechci nevstupuje.

A mám email. Ale to je pro mne v elektronické podobě, co dříve byly dopisy. Jako ve schránce na dopisy občas nacházím reklamní letáky. které většinou ihnad vyhodím, tak i v emailu aniž bych je otevřel nevyžádané (nebo na první pohled nezajímavé) zprávy mažu.

R. Langer 25.9.2023 10:36

Mám to úplně stejně...

J. Anděl 25.9.2023 11:43

Diskutujete se založeným účtem na NP. Diskuze na NP je do nějaké míry podobná Twitteru.

J. Hajský 25.9.2023 12:03

Může se to tak jevit, nevím Twitter nemám.. Ale reklamy na PSunejsou (ty okolo jsou i třeba na webu iDnes nebo LN) a lajky tam ode mne taky nikdo nechce ani mi nedává.

J. Anděl 25.9.2023 12:22

Ano, Píšu, že to je podobné, nikoliv totéž.

Hlavně v emocionální zpětné vazbě reakcí na vaše příspěvky. Ona je každá reakce svým způsobem "lajk" nebo "dislajk".

Dokonce i ten obrázek k tomu můžete použít: R^

R. Langer 25.9.2023 12:43

Není to podobné ani vzdáleně...

J. Anděl 25.9.2023 12:45

Aha ;-D.

Tak jo. Budu věřit vašim očím a ne svým, to víte že jo.

R. Langer 25.9.2023 12:42

NP NENÍ žádná sociální síť, a nikdy nebyla. :-P

P. Diviš 25.9.2023 9:19

Ano, popis je přesný.

Ale, změní se to zpoplatněním?

Nějak podstatně změní?

R. Tesařík 25.9.2023 9:57

Zmírní se tok naprostých pitomostí. Myslím, že o hodně.