Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
maja 25.11.2006 19:55Děkuji za informaci, že i tady v Čechách někdo pochopil potřebu takových škol je to hodně potěšující |
Pamětník 22.11.2006 18:55Dotaz V poslední době se dost často hovoří o školách pro vyjímečně nadané žáky. Jak se absolventi těchto škol později uplatňují v životě? Jsou upotřebitelní, nebo jsou to pouze nadaní podivíni? |
mik 21.11.2006 20:50Dává tato škola žákům víc než jen víc informací? "Vědění, které není doprovázeno spravedlností, mělo by se nazývat spíše chytráctvím než modrostí." Marcus Tulius Cicero, O povinnostech. Proto bych se rád zeptal autora jestli tato škola dává žákům jen víc informací nebo z nich má dělat i moudré lidi. |
pavel 99 21.11.2006 22:43Re: Dává tato škola žákům víc než jen víc informací? a ostatní školy dávají? Nabo Vás to u nich nezajímá? |
doktor 21.11.2006 18:45Ještě jednou k nadaným dětem: Vysithl to velmi dobře autor: Mají potřebu znalosti a mají dovednost se projevit a uplatnit. Nejde tedy o školní šprty, kteří mají hlavně potřebu se projevit, nebo hochštaplery, "elitu", kteří mají potřebu se dobře uplatnit, ale o děti s mimořádně širokou zvědavostí - potřebou znalostí, které vůbec nemusí souviset s běžnou školní výukou. Pokud je jim jejich schopnosti umožněno v životě - nejen ve škole, ale i doma - realisovat, vyrůstají z nich nejen vynikající vědci, ale jejich "nadání" jim umožňuje lépe rozumět našemu složitému světu a chovat se nekonformně. Vůbec nejde o "vůdcovství v genech". Politickými a jinými vůdci se často stávají lidé psychicky narušení, zajímající se nikoliv o svět, ale o sebe. |
J.G. Pašek 21.11.2006 18:27Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . . Vůdce Hitler měl údajně IQ 150+ |
EmilXX 21.11.2006 22:13Re: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . . Jak to bylo s Hitlerem nevím, ale v knize Norimberský deník najdete IQ všech souzených. Nejnižší IQ měl Julius Streicher, IQ 108, nejvyšší tuším Schacht, IQ 143. Goring měl např IQ 138. |
J.G. Pašek 21.11.2006 22:59Re: Re: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . . Byl jsem nemile překvapen, když jsem o tom četl jednou článek v TIME časopise. Hitler, Stalin, Churchill měli +/- pár bodů skoro stejné IQ, kolem 150+ . . . . Isacc Newton a J.W. Goethe měli IQ gigantů nad nimi. Vše je ale bylo empirické, protože IQ test nedělali ale kdyby si ano tak by asi tak zřejmě dopadli. |
doktor 21.11.2006 23:43Re: Re: Re: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . . Pokud jste někdy měli možnost dělat klasické IQ testy, víte, že posuzují logiku, představivost a kombinatoriku. Nic neříkají o sociálních, emočních, etických nebo s nimi souvisejících hodnotových schopnostech. Nehodnotí proto OSOBNOST, ale jen jednu její část. Pokud má člověk s poruchou osobnosti vysokou inteligenci, může se stát nejen úspěšným lupičem, ale také bezohledným, amorálním úspěšným politikem nebo vojevůdcem. Nic z toho neplatí pro správně diagnostikované nadané děti, z nichž se mohou (ale nemusí) stát nadaní dospělí: mají totiž vysokou nejen rozumovou (IQ), ale také emoční, sociální a další formy inteligence. Jsou všestranní. |
jz 21.11.2006 16:14no když tomu věříte ... Ona věc nejni tak jednoduchá. Škola pro geniální Jihočechy se nachází v té oblasti budějovického sídliště Máj, kam se lidé postupně a oprávněně začínají bát chodit, takže se potýká s jistým odlivem dětí. Předpokládám tedy, že se třída pro malé geniály dříve či později zaplní dětmi rodičů, kteří to buď nevědí (třeba proto, že jsou z Tábora), anebo kterým to nevadí (tj. nejsou hnusně xenofobní), nicméně dětmi pravděpodobně intelektuálně víceméně průměrnými, které o sobě nicméně budou vědět, že jsou geniální, páč se jim to odmala říká. I touto metodou jistě vznikne elita, ale jiná, než si myslí nadšení zastánci těchto dobrých nápadů. |
123 21.11.2006 16:22Re: no když tomu věříte ... Plivnout jedovatou slinu a potrisnit cistotu umyslu, i toto je stanovisko! |
jz 21.11.2006 16:38Re: Re: no když tomu věříte ... To jste mi udělal radost, takhle naivní reakci jsem snad ani nečekal - pán je idealista, že? Celý život plivu jedovaté sliny na všeliké dobré oumysle, dokonce se tím obstojně živím. Není to tak těžké - všechny dobré oumysle predikovatelně končí nějakým průšvihem. V případě jihočeské geniality jsem ale vůbec nemluvil o možných malérech, které to může způsobit, ale pouze a výhradně o tom, že jde o typickou provinční potěmkiniádu. |
fafnir 21.11.2006 17:59Re: Re: Re: no když tomu věříte ... jak to tak tady ctu,tak asi 30% psich prispevatelu soudi,ze vzdelani je zbytecne,dalsi tretina soudi ze vzdelavat nadane deti a jeste navic matematikou a podporovat jejich sebevedomi je primo spolecensky nebezpecne.Ja snad asi nejsem Cech kdyz nemam tyhle mindraky . |
J.G. Pašek 21.11.2006 16:12Prdlajs, v 18 rozdíl kam který žáček chodil do které školy zmizí . . . Každý z nás je vězeň svých genů . . . . . |
123 21.11.2006 16:26Re: Prdlajs, v 18 rozdíl kam který žáček chodil do které školy zmizí . . . Zeptejte se v Bratislave proc se jim studenti vratili s prosbou, aby zridili gymnazium a jak byla uspesnost prijeti na VS u studentu ze Skoly pro mimoradne nadane deti. I geny je treba aktivivat! |
J.G. Pašek 21.11.2006 16:54Re: Re: Prdlajs, v 18 rozdíl kam který žáček chodil do které školy zmizí . . . Ti studenti o kterých píšeš, kteří byli přijmuti na VŠ, by byli přimuti kdyby čert na koze jezdil . . . . . ve čtvrti, kde bydlí úspěšní lidé a profesionálové, v takové čtvrti gymnázium kam chodí jejich potomci má mnohem větší procento studentů, kteří jsou přijmuti na akademicky nejnáročnější univerzity. Jsou to geny, gymnázium nebo životní úroveň rodiny? |
Bubo Bubo 21.11.2006 15:38Rozdíl mezi lamou a alpakou? lze odpovědět i tak, že zatímco lama je živočich, tak alpaka je slitina mědi, niklu a zinku? Rozdíl mezi zvířetem a kovem snad musejí rozeznat všichni. |
123 21.11.2006 16:21Re: Rozdíl mezi lamou a alpakou? Genialni objev, skutecne, vsichni jsou pitomci jenom vy jste zvedl lucernu co osvitila pravdu. Nebo jste chtel ukazat, ze neco vite vice nez jini. |
honzak 21.11.2006 18:08Re: Re: Rozdíl mezi lamou a alpakou? nám, co nechybí smysl pro humor se uvedená nadsázka velmi líbí. Zato se nám nelíbí krasoduchý suchar, nafukující se vlastní důležitostí. Praskni, puchejři! |
Bivoj 21.11.2006 23:02Re: Re: Rozdíl mezi lamou a alpakou? Jenom chtel ukazat, ze je Vejr, ale opravdu Velkej Vejr. |
LJG 21.11.2006 14:03Ad gymnázium pro nadané děti Pokud vím, tak se jmenuje Buďánka. Prvních pát let trávilo v jakési improvizované nevytopitelné budově, pak se přestěhovalo do normální školy, ale před nějakým časem z ní dostalo výpověď -myslím proto, že nějaká taneční škola nabídla větší nájemné a městská část se zachovala ekonomicky...jestli Buďánka sehnala další peníze či se zase přestěhovala jinam nevím...prostě fondy jsou spíš na ty slabší žáky..koneckonců studený odchov genie taky naučí - že si musí poradit sami bez dotací. |
LJG 21.11.2006 14:13no nakonec to dobře dopadlo,ale muselo být v gymnáziu a na radnici veselo: Výpověď Gymnasiu BuďánkaNa zasedání zastupitelstva v květnu jsme byli ujištěni, že vyhrocená situace s užíváním bývalé ZŠ Žvahov subjekty TCP a OGB bude v zájmu dětí a jistoty jejich rodičů vedením radnice v krátkosti vyřešena, neboť dosavadní vzájemný přístup ředitelů obou subjektů je vzájemně vstřícný.Situace nebyla vyřešena. Naopak se vyhrotila až k podání tříměsíční výpovědi gymnasiu. Pokud vím nedošlo k žádnému serioznímu jednání s vedením gymnasia. Jako důvod výpovědi použilo vedení naší radnice sporně formulovaný odstavec smlouvy, ve kterém není definovaný přesně pojem rok. Ani jako kalendářní, ani jako školní. Z toho důvodu není možné určit zda měl být nájem za období od 1.9. 2006 do 31.8.2007 zaplacen do 10.9. 2006 nebo do 10. 7. 2006. Z analogie jiných nájemních smluv však nebývá pravidlem platit nájem s dvouměsíčním předstihem. Toto, ač nevyplývá jednoznačně z nájemní smlouvy, vedení radnice od gymnasia vyžaduje a bere nezaplacení ½ nájmu za období od 1.9. 2006 do 31.8.2007 jako výpovědní důvod. Vyzývám všechny členy rady,a zejména pana starostu, aby bez ohledu na dohodu, či nedohodu OGB s TCP zrušili výpověd´ gymnasiu. Netrestali nejistotou děti, nerušili a nenarušovali výchovný a vzdělávací proces dětí, protože výchova dětí je společnou věcí všech, nejen rodičů a pedagogů. OGB postupovalo právně i morálně správně. Získalo pronájem řádně ve výběrovém řízení a TCP tak nebo onak s podporou vedení radnice přišlo jako podnájemník odpovědného, podle nájemní smlouvy, nájemce. V nájemní smlouvě má OGB souhlas radnice uzavřít podnájemní smlouvu s TCP, ale nemá povinnost tuto smlouvu uzavřít. Celé dosavadní vyhrocení poměrů s gymnasiem bylo do jisté míry způsobeno i chybami vedení radnice, zejména odsouváním jednání a neochoty k posouzení pravdivých skutečností. Myslím si, že především bychom měli mít na mysli zájem dětí a až na druhém místě hledět na subjektivní pocity z přístupu jednotlivých aktérů problému. |
Jura Jurax 21.11.2006 16:07Re: no nakonec to dobře dopadlo,ale muselo být v gymnáziu a na radnici veselo: No - měli jste na tom gymplu zřídit romskou třídu - ber kde ber, na úroveň nehleď. Pak by v případě výpovědi zdvihl se jekot veliký o diskriminaci, profesionální cikáni a politici by si podávali u Vás dveře, EU by poslalo komis jak do Matiční neblahé paměti a radnice by fofrem couvla. |
honzak 21.11.2006 18:15Re: Re: no nakonec to dobře dopadlo,ale muselo být v gymnáziu a na radnici veselo: fuj, něco tak ošklivého jako profesionální cikán snad ani nemůže existovat, že? Jinak děkuju za další potvrzení mé teorie, že ideálním člověkem v Evropě je homosexuální invalidní sirotek cikánské národnosti. To tvrdím jako selektivní rasista, který v pátek hájil cikánského pracovníka výkupu lahví v kladenském TESCO proti frontě notorických bílých nakupovačů. |
Historik 21.11.2006 14:39Re: Ad gymnázium pro nadané děti Ale oni si pak poradí třeba i tak, že se do dějin zapíší jako "geniální zločinci." Poznají, že se od společnosti ničeho dobrého nadít nemohou a tak jí to vrací. |
LJG 21.11.2006 14:47Re: Re: Ad gymnázium pro nadané děti Jste mě polekal....už jsem jim chtěla poslat stovku, aby nezatrpkli.. ..ale na stránkách nemají číslo konta http://www.budanka.cz/.... snad to vydejchají, když to dobře dopadlo |
LJG 21.11.2006 14:51Re: Re: Re: Ad gymnázium pro nadané děti Ale bez legrace - je dobře, že jsou školy (kroužky,skaut, sportovní oddíly) které dělají něco navíc. Státní správa by jim měla pomáhat ne je brzdit. |
oakman 21.11.2006 13:38Zajímavý rozpor Na jedné straně je tato země velmocí v produkci sportovců, kteří se zapisují do světových statistik, což je bezesporu otázka systematického přístupu. Ve srovnání z Rakušany - podobná populace, nátura, o dost větší zdroje - pokrýváme daleko širší spektrum sportů i s dosaženými výsledky. Proč to náhle nefunguje při výchově "intelektuálních reprezentantů"?? |
LJG 21.11.2006 13:55Re: Zajímavý rozpor Třeba proto, že u šestiletých dětí nikdo neříká, ,že si nesmí připnout brusle a že si mají hezky hrát na písečku...jako to říkal někdo na začátku této diskuze o dětech nadaných. Kdy se má tedy začít studovat (nebo bruslit) pořádně? V osmnácti? A stihne pak to dítě být Jagrem či Heyrovským? |
zdeněk 21.11.2006 14:10Re: Re: Zajímavý rozpor Většina lidí "nadaných" které jsem poznal v mladém věku byli holky které se všechno učili nazpaměť. Proto jsem velmi rezervovaný k různým televizním pořadům kde předvádějí mladou "elitu" národa. Ono je to o práci a ochotě vstát i když mě srazí k zemi. Sám jsem ve třídě vyčníval ale teď bych to neměnil. Je to tak trochu o ješitnosti, někdy je lepší být jednooký mezi slepými než mezi těmi co vídí. |