2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 21.11.2006 14:54

Ale - !

Ty jsi vyčníval?! Byli holky... a učili... No jestli tohle byl ten jednooký, pak -

pavel 99 21.11.2006 19:44

Re: Ale - !

i na pomocné škole se dá "vyčnívat". (Nebo "vičnívat"?)

zdeněk 21.11.2006 14:11

Re: Re: Zajímavý rozpor

Jinak u těch sportovců je to o něčem jiném to nemůžete srovnávat. Ale také je mnoho těch z kterých chtěli mít rodiče Jágra a nakonec byli rádi že vyšel učňák nebo se dal na VŠ.

LJG 21.11.2006 14:20

Re: Re: Re: Zajímavý rozpor

Opravdu si myslíte, že Heyrovský začal s fyzikou až v osmnácti a že mu stačilo do té doby to co předepisovaly osnovy? Nemluvím o snažlivých šprtkách a dětech co je někam cpou rodiče, ale o talentech kteří se prostě někdy objeví a pak by jim ty ztacené roky mohli chybět ve srovnání třeba s těmi, co začínali na nějaké Newyorské škole pro nadané.

Historik 21.11.2006 14:43

Gladiátory má plebs či lůza raději než ty, kteří ji

převyšují inteligencí. Viz starý Řím. Podle toho to také nakonec dopadlo, když Římská republika válčila o přežití, neměl nikdo na takové "zábavy" ani pomyšlení.

Jura Jurax 21.11.2006 16:09

Re: Zajímavý rozpor

Protože intelektuální reprezentant nevydělává milióny v US dolarech ... protože sportu rozumí každý blbec nebo si to aspoň myslí, kdežto fyzice pevných částí málokdo ...

Jirka původní 21.11.2006 12:04

synek chodí od 5ti let do takového zařízení

v NY a jen proto, že chtěl. Třida je součástí dobré základní školy a má návaznost na školku kam taky chodil. Jediný rozdíl je v tom, že je ve třídě 10 děcek a všechno co se učí se odlišuje od " normální" třídy pouze hloubkou v jaké se to probírá. Také už od začátku se střídají pedagogové  a třeba jeden celý týden se baví přírodopisem, další matematikou. Všechno probírají v souvislostech a provázaně. To není o nadání, ale o motivaci samotných děcek. každé dítě má nadání na něco, ale jen je potřeba zjistit na co. Když to neumí rodiče, tak jim asi nikdo nepomůže.

V žádném případě se nejedná o výchovu elit, ale spíše o to aby se děckám ve škole líbilo a dokázali se orietovat ve světě. Daleko nejlepší je možnost si děcko vzdělávat v této třídě i doma, pokud je povinnost rodičů na čas odjet, jako to máme my. Takže vidím jenom plusy. Dcerka teď  začně chodit od února tamtéž a hrozně se těší. Chytré děcko se začne ve škole nudit. To chce pořádného pedagoga a ne někoho kdo chce jenom hodné děti co nezlobí.

Evropan (original) 21.11.2006 12:48

Re: synek chodí od 5ti let do takového zařízení

No jo Jirko, ale tady nejsme v pohadce, ale v Ceske republice, jen hlavne aby nekdo nebyl neco vic, nevycnival, nebyl elita. Ja naopak elitar jsem a nemyslim, ze je to neco spatneho. Je treba doprat svym detem takove vzdelani jake potrebuji bez ohledu na to jestli se to ostatnim zda spravne nebo nezda.Hotovo.

Jirka původní 21.11.2006 12:59

Re: Re: synek chodí od 5ti let do takového zařízení

No, ono nejde o elitu, to vůbec, ale o to aby děcka dostali maximum co jsou schopny vstřebat.....Elitou se člověk nerodí a žádná škola "nedělá" elity.  Elitou se lidé stávají mimoděk, potom co je za elitu uznají ostatní. Mimo to si myslím, že zrovna ta správná elita o takové pojmenování nestojí. I já mám rád elity, ale ne Ty co se sami na ní pasují....A vzdělání je základ, čím lepší tím je to v životě lehčí.

Evropan (original) 21.11.2006 13:04

Re: Re: Re: synek chodí od 5ti let do takového zařízení

No rozhodne jsi to rekl lip :-)  Pochopitelne, ze sam sebe za elitu prohlasit nemohu. me spis vadi, ze se tady udupavani nadanych schovava mezi kolektivismus, na  ktery jsem uz mimoradne alergicky. Pokud je dite chytre, mezi hnupy proste "uhyne".

Jarak 21.11.2006 13:10

Re: Re: Re: Re: synek chodí od 5ti let do takového zařízení

SOUHLAS, a to rovnání podle společné latě probíhá za nadšené spolupráce vysokoškolských pseudopedagogů a neschopných učitelů , kteří by se jinak neuživili. Tím se nikterak nechci dotknout všech Panů Učitelů a Učitelek , psáno záměrně velkými písmeny, kteří byli a jsou pro žáky osobnostmi majícími co říci, a na které je i po letech s láskou vzpomínáno.l

brok 21.11.2006 14:55

Re: Re: Re: Re: Re: synek chodí od 5ti let do takového zařízení

Jsem si jistý, že je velkou ztrátou (nejen morální, ale i ekonomickou), když mimořádně nadané děti jsou ve vývoji brzděny "standardem". Ti nadaní se pak většinou ve škole nudí a pseudopedagogové je za to trestají. Máme mnoho škol pro děti nenadané, což je dobře, protože čím více se naučí, tím menší budou ekonomickou zátěží (nezaměstnanost až pracovní nepoužitelnost), ale je neodpustitelné, že nemáme školy pro mimořádně nadané, kteří představují naději, že tu někdy v budoucnu bude lépe.

Historik 21.11.2006 13:05

Evropane správně

Veškeré odmítání např. víceletých gymnázií nemá důvody praktické, ale ideologické. A z nadaného, ale v dětství šikanovaného dítěte (častý osud nadaných dětí v normální škole) může pak vyrůst leckdo.

Evropan (original) 21.11.2006 13:10

Re: Evropane správně

Presne tak, ale myslim si, ze cilevedomi a chytri rodice dokazi toto nebezpeci rovnostarstvi obejit. Hure na tom jsou chytre deti blbcu :-((((

Saša 21.11.2006 11:24

Extrémně nadané děti,

ať již všeobecně nadané (nadprůměrně inteligentní), nebo oborově nadané (talentované), jsou vždy obtížně vzdělavatelné. Potřebný je zvláštní přístup, zvlášť inteligentní učitelé, velmi vzdělaní učitelé, prostředí neubíjející tupostí davu.

Zvláštní škola pro takové děti je plně na místě. V obyčejné škole mezi průměrnými dětmi a s průměrnými učiteli hrozí, že se takové děti z nudy, z nepochopení, z ostrakisace apod. "zvrhnou" a jejich duševní vývoj půjde velmi nežádoucím směrem.

doktor 21.11.2006 10:18

Gifted,

jak se ve světě říká nadaným dětem, by měli mít ve třídě svůj zvláštní program a zacházení, ale neměli by tvořit zvláštní skupiny. Američani a Australani, kde se pedagogika "nadaných" přednáší už 30 let, zjistili, že jejich skupinová isolace jim kupodivu nesvědčí. "Nadaní" se totiž vyznačují nejen racionální, ale také sociální a emoční inteligencí. Jsou - na rozdíl od jednostranně nadaných geniů - velmi společenští, a zajímají se i o "nenadané" lidi a vůbec svět kolem. Jinak věnovat se nadaným je samozřejmě záslužné nejen pro ně, ale i pro společnost. Pokud nemají možnost své "nadání" projevit, umrtví ho v sobě. Jak je diagnostikovat a jak se k nim chovat, je popsáno v odborné literatuře. Měli by to vědět naši pedagogové.

P.P. 21.11.2006 9:53

problem

Az muj syn bude chodit do skoly tak se obavam, ze ztravim spoustu casu napravou tech chyb, co se do nej skola pokusi nacpat. dyz si dnes vybavuji ty neuveritelne kravy co nas na zakladni skole ucili za nesmysly ...

Evropan (original) 21.11.2006 10:12

Re: problem

Dostal jsem soukromou radu od zname pedagozky, pokud neni clovek uplny pitomec a zalezi mu na detech, vyucuje je sam doma. Ja bych sve dobre ucitele spocital na prstech.

Skepticus Maximus 21.11.2006 10:26

Re: problem

R^

Saša 21.11.2006 11:19

I kdybyste se přetrhl, nestihnete to.

Jediná šance se skrývá ve výběru školy, protože sám ty obludnosti nedokážete trvale hlídat a napravovat. Těch učitelů je na to mnoho a mají k tomu mnoho vyhrazeného času. Vy jste sám a času máte podstatně méně.

Jura Jurax 21.11.2006 12:38

Re: I kdybyste se přetrhl, nestihnete to.

A navíc mnohému nerozumíte ... :-D

Wabi 21.11.2006 11:34

Re: problem

Když si představím tu holotu, co mám učit...;-D, říká si učitelka;-D

Jura Jurax 21.11.2006 12:14

Re: problem

Vskutku - strávím, když, ty krávy učily ... ono je taky otázka, jestli ty neuvěřitelné krávy nevyučovaly uvěřitelného vola :-(

oakman 21.11.2006 9:51

Vážený pane,

pokud je tento příběh pravdivý, smekám. Nelitujte, že "nedali medail", protože zatímco po nich zůstane ta medaile, po Vás škola. Tohle je příběh na takový ten oslavný americký film, teda v Americe. U nás Vám kdekdo upře nos mezi očima, ale čas je mocný léčitel a to, že jste dokázal prolomit tu zeď komunistického nahlížení na vzdělání jako na nástroj výkonu státní propagandy a unifikace názoru dětí, je historické, zásadní. U nás je precedent to nejduležitější. Řád je sice kodifikován, ale úředník rád vyčká, až nebude první, kdo novinku do života uvádí. Existence takové školy je dnes zásadním argumentem pro všechny podobné rodiče, kteří vědí, že stát bude takový, jaký si ho uděláme a nečekají až to stát neudělá za ně. Také je potřeba zdůraznit, že zaplať bůh to bylo v pravomoci hejtmana. Nedokážu si představit, že byste pořídil na totálně zbolševizovaném Ministerstvu školství. 

123 21.11.2006 14:42

Re: Vážený pane,

Vazena damo,

Verte, ze ten pribeh se stal a je pravdivy!

Evropan (original) 21.11.2006 9:50

No konecne,

pro blbce se tady toho dela az prilis ...

Historik 21.11.2006 8:52

termín "rozený vůdce" existuje a za určirých okolností se uplatní,

jinak bych připomněl, že Adolf Hitler měl ve svých posudcích z armády za WW1 psáno, že se na žádnou vedoucí funkci nehodí...

cb 21.11.2006 9:25

Re: termín "rozený vůdce" existuje a za určirých okolností se uplatní,

A meli pravdu.

zdeněk 21.11.2006 10:22

Re: termín "rozený vůdce" existuje a za určirých okolností se uplatní,

Jde jen o příležitost, o to že se stát dostane do situace kdy lidé žádají vůdce. Pak se vždy nějaký najde a kdyby taková situace nenastala ani byste si ho nevšim a byl by to třeba příjemný soused odvedle.

Historik 21.11.2006 13:00

Re: Re: termín "rozený vůdce" existuje a za určirých okolností se uplatní,

Máte samozřejmě pravdu. Někdy si říkám, jak by se dějiny vyvíjely, kdyby se Hitler dostal na malířskou akademii. Jenže je pravda, že kandidátů na Fuhrera bylo více a také straniček, podobajících se původní DAP resp. NSDAP bylo několik. Hitler byl až třetím šéfem této strany a nebyl také sedmým členem, jak sám tvrdil ale cca. 55. Jeho legitimace měla ovšem číslo 555, protože číslování začínalo od 500, aby se zdálo, že je jich více.