15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Prokop Holý 1.3.2007 8:33

Re: Re: Ne i ano

dle mého ani jedno, obě varianty by mohly vést např, ke zhroucení mostu, nebo v mém případě k výbuchu při laboratorních cvičeních. Jediná správná varianta je správný postup a správný výsledek.

nik 1.3.2007 8:22

Re: Ne i ano

A co je při písemce z matematiky lepší: a) číselně správný výsledek obdržený (náhodou) chybným postupem nebo b) číselně chybný  výsledek obdržený (třeba kvůli chybě při sčítání) správným postupem?

-pp-) 1.3.2007 8:17

Už to tu bylo

Článek "zjistil jsem, že bych se nedostal na školu, dělejte s tím něco" už tu byl, byť jinými slovy.

Rudolf 1.3.2007 8:13

Autor přehlédl, že pivo se dělá z vody.

Nikoli voda z piva (i když i to někteří hospodští dokážou)!!

Petr B. 1.3.2007 8:07

Některé testy inteligence

jsou prostě omezeny inteligencí svých tvůrců. Autor tohoto článku je až příliš přemýšlivý a proto se jeho IQ bude pohybovat pod hranicí 100.

Debül 1.3.2007 3:46

Optimismus

Je potesujici, ze stale jeste nekdo veri, ze syr se lze vyrabet jen z mleka. Potravinovi magove by mohli vypravet...

J.G. Pašek 1.3.2007 0:43

kreativita a memorování . . . .

Autor napsal . . . . Tvrdím, že testy zabíjejí kreativitu a podporují biflování a memorování.

Dál jsem nepokračoval . . . 

Vojtěch Kment 1.3.2007 0:42

Ne i ano

Tak například významově nejlíp sousloví "otřást stávající názorovou jistotou" odpovídá zpochybnit, ale znejistět už ne. - Tady je to vážně hodně těsné. ; Sýr : mlíko, taky nic moc úloha. ; Neřeší se úloha, ale to, jak ji vyřešit v duchu uvažování tvůrců testů. - Ano, tak to trochu je. Pokud se jeden naučí desatero způsobů, jak se k sobě věci mohou typicky mít, tak to pak má snazší.

Jako opačné pro rostoucí se nabízí stojící/zvadlý/malý/krnící/zakrnělý - jedině krnící! Zpětný opak zvadlý by bylo čerstvý, svěží apod. Je potřeba pochopit tu logiku těch těstů. Chce to jistou praxi, to ano.

Nepřipadá vám divné, že v úloze na úpravu zlomku či hledání řešení rovnice se nežádá výsledek, ale jeho výběr ze zadaných? - Ne, jde o to, že se výsledky nedají většinou úplně snadno tipovat, o zručnosti počtáře pak svědčí to, kolik úloh stihne vypočítat. Předpokládá se, že pomalost se v praxi rovná chybovosti, neboť kdo je v matematice pomalý, není schopen se ani při běžné písemce kontrolovat a naseká v ní chyby.

Moc práce, test se vyhodnotí rychle, na počítači ještě rychleji. - Ano, jinak ještě také jsou testy přezkoumatelné v případě stížnosti, což v dnešní úplatkářské době je rovněž důležité. Při zkoumání velkých kvant písemek rovněž poskytují jakés takés objektivní srovnání, což by individuální opravovatelé nebyli schopni dodržet.

Jeden fakt ovšem je. Totiž všechny úlohy na IQ i tyhle písemky ala SCIO apod. zkoumají spíše tzv. "konvergentní" inteligenci. Úlohy vyžadující zcela otevřené řešení, kdy se hledá nejen výsledek, ale i to, co se vlastně má hledat a jaké metody použít, tyhle testy moc nezměří.