29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
nik 1.3.2007 11:36

Re: Re: Re: Re: Re: Ne i ano

Samozřejmě, ale v procesu výuky je lepší který případ? Snad přece jenom b), není-liž pravda?

Prokop Holý 1.3.2007 11:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ne i ano

ta laborka byla povinná, takže si dovolím tvrdit, že tedy byla v procesu výuky. Právě po tomhle extempore byl zaveden povinný předmět chemické výpočty (zvláště mnoho gymnazistů vůbec neumělo počítat), kterýžto byl ukončen závěrečnou písemkou a klasifikovaným zápočtem. Kdo ho neměl, nesměl do laborky.

Pamětník I. 1.3.2007 14:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ne i ano

Teda mezi náma chemikama, vy musíte bejt pamětník ještě mnohem starší než já. Preparačková cvíčka v I.semestru sestávala před laborkami především z výpočtů už začátkem šedesátých let. Jó, to by nás bez dobrých testů nebožtík kruťas Pešek do laborky nepustil.

Prokop Holý 1.3.2007 19:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ne i ano

ne, ne pamětník nejsem, absolvoval jsem VŠCHT v letech 1992 - 1997. Co si pamatuji, tak asák tenkrát říkal, že ten předmět byl zrušen, ale po tragických výsledcích v laborce ho znovu zavedli. A já ho mám v indezu jenom jako obyčejný zápočet, s tím klasifikovaným asi zapracovala má fantazie. Bohužel z podpisu nepřečtu, kdo to tenkrát vyučoval.

Prokop Holý 1.3.2007 11:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ne i ano

abych nebyl tak negativně naladěn, tak v mnoha případech je samozřejmě lepší "správný postup se špatným výsledkem".

nik 1.3.2007 9:59

Re: Re: Re: Ne i ano

Chtěl jsem vědět, co je lepší. Podle zaškrtnutí správné odpovědi v testu je lepší ten, kdo nemá o správném postupu ani ponětí, ačkoliv nebude schopen jiný příklad vyřešit, na rozdíl od toho, kdo se dopustil pouze numerické chyby a také je samozřejmě schopen na ni i sám přijít.

Vojtěch Kment 1.3.2007 12:23

Tipování nepomůže - Re: Re: Re: Re: Ne i ano

Jenom pro upřesnění, protože jsem o testech SCIO psal loni pro Click článek, tak o nich přeci jen něco vím (je ovšem možné, že Ivan píše o testech CERMAT). Testy SCIO jsou koncipovány tak, že za špatnou odpověď je záporný zlomek bodu stanovený tak, že při náhodném tipování výsledku více otázak máte celkový zisk pravědpodobně 0 bodů. Např. při 5 odpovědích otázky je za správnou variantu 1 bod a za každou špatnou -1/4 bodu. Tím se jenom "tipaři", nebo chroničtí chybovači, do značné míry eliminují.

V těchto testech nemá "písemka" didaktický účel, ale pouze hodnotící, nebo selektující.

výslede 1.3.2007 14:34

Re: Re: Ne i ano

O něco lepší by měl být špatný výsledek získaný dobrým postupem. I když v praxi je to jinak. Znáte to jistě z Cimrmana: "Spočítaný je to dobře, falíruje tam to násobení." :-)