Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Stávka pro co, proboha!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Portwyn 5.11.2019 18:40No, člově by se mohl taky zamyslet, PROČ do těch škol nejdou. Jste starší člověk, tak Vás s dovolením více komentovat nebudu |
J. Ráž 5.11.2019 15:05Vyjadřujeme stejný názor, že fakulty chrlí tisíce absolventů, ale učit jde sotva promile. Budeme si rozumět,jen to chce číst pořádně text a snažit se porozumět o co autorovi textu jde! PS. Já jsem právník a vy zřejmě pedagog. No a příslušnící těchto povolání si rozumí obvykle dost těžko , což beru jako fakt Howgh! |
P. Portwyn 5.11.2019 13:20Snažil jsem se Vám vysvětlit, že ti absolventi učit nejdou, ale evidentně neproniklo... Vy máte svoji pravdu a nedáte se mást fakty. No nic, přeji Vám příjemné zuření |
J. Ráž 5.11.2019 8:45Nechápu, proč by vám měl někdo shánět učitele. Pedagogické fakulty chrlí tisíce vystudovaných pedagogů, učitelské odbory se kasají vysokou odborností pedagogického sboru a nějaký důchodce má do školy shánět učitele? Někde je chyba a já tvrdím, že už začíná v systému universitního vzdělávání, kde fakulty berou každého, tedy i takové, kdo touží jen po magisterském titulu, ale že by šli učit je ani ve snu nenapadne. Že to tak je, není chybou ani učitelů, ani žáků, ani rodičů, ale především ministerstva školství všech vlád, co tu byly, universitních rektorů a děkanů, kteří nejsou schopni prosadit změnu systému, aby uchazeč studia pedagogiky měl prověřeno přijímačkami, že má vyšší IQ než je celostátní průměr, zajímá se obor a fakulty se tak nestaly odkladištěm těch, kdo s bídou udělali maturitu.. Ps. Čiší z Vás frustrace , ale léčíte si ji na špatném hrobě! |
I. Veselá 4.11.2019 22:22"Školské odbory vyhrožují na 6. prosince stávkou." Opravdu až v prosinci? |
T. Kučera 4.11.2019 22:12Zdaleka ne, já znám spoustu špatných řemeslníků, kteří se přes svoji neschopnost řemeslem živí mnoho let, protože holt těch dobrých je málo. |
P. Portwyn 4.11.2019 21:57Ještě k těm odborům. Existují "školské odbory" ČMOS, které tuhle stávku vymyslely. Pak existuje Pedagogická komora a alternativně-sluníčkářská Učitelská platforma. PK je tuším pro stávku a UP proti. Většina učitelů není vůbec v žádných odborech. O tom, že podle odborů má být stávka, nás oficiálně informovali jakýmsi dopisem ČMOSáci dneska. Organizace celé akce je naprosto tristní. Být u nich, vystoupím, tyhle amatéry bych platit nechtěl. |
P. Portwyn 4.11.2019 21:52Jinak mám prosbu. Když jsou těch učitelů taková kvanta, sežeňte nám někoho kvalifikovaného na fyziku, nutně potřebujeme záskok za dlouhodobou nemoc. Děti slušné (gymnázium), kolektiv v pohodě, jídelna vaří dobře. Samozřejmě všemožná volna, nástup do práce v 10 a odchod v 11, znáte to Díky předem, bude to pro Vás brnkačka. |
P. Portwyn 4.11.2019 21:49Omluva pro koho? |
P. Portwyn 4.11.2019 21:49Například u nás odborová organizace vůbec není. Stávkovat by se mohlo, ale ne přes odbory, individuálně. |
P. Portwyn 4.11.2019 21:48A Vy si fakt myslíte, že ty "tisíce absoventů" jdou učit? Jen pro zajímavost - když jsem studoval před 25 lety na učitele fyziky, bylo nás v ročníku na téhle specializaci 24, kteří přešli přes prvák a dostudovali. Teď jich na stejném oboru mají cca 5. |
P. Portwyn 4.11.2019 21:44Kdyby suplovala krátkodobě, tak by nejspíš nezkoušela. To fakt není standardní postup. Kromě toho by si tím přidělávala práci při opravách. Náhradního učitele nedrží "málokterý" ředitel, ale žádný, to prostě nejde, nejsou na to prachy. Ale kdyby byl na pracovním trhu přebytek učitelů, jak tu jeden komentátor opakovaně tvrdí, tak toho matikáře na záskok sežene levou zadní. Jistě, suplovat M je určitě něco jiného, než D. I když ze největší hrůzu mají humanisti z fyziky. |
Š. Hašek 4.11.2019 20:46Každá profese vyžaduje "určité vlastnosti" a znalosti. Proč potkávám skoro jen učitel -ky, které jsou posedlé "láskospásou dítek", ale neví, kde jim hlava stojí? A jen málo těch, které v klidu vypráví o "dobrodružstvích při formování těch hříbat mladých (občas drzých)"??? |
I. Babková 4.11.2019 20:29A jaké nabízíte řešení? |
Š. Hašek 4.11.2019 20:17
|
Š. Hašek 4.11.2019 20:17
|
R. Langer 4.11.2019 19:39Ano, když je totiž vzdělání vzácné a drahé, tak si ho každý cení a váží si ho. Zase ovšem potom není zdaleka pro každého... |
R. Langer 4.11.2019 19:35Ano, bylo to z důvodu nemoci matikářky. Ale já jsem se rozhodl nesmířit se s trojkou z testu, když jsem měl oba příklady spočítané správně. Jak mě ta baba po zbytek svého tamního působení nenáviděla si ani nedokážete představit. Naštěstí tam nezůstala dlouho. |
R. Langer 4.11.2019 19:26No, já vám nevím, jestli je to zrovna vhodná omluva... |
Z. Lapil 4.11.2019 19:07Stávkujícího učitele neplatí nikdo, ať učí nebo neučí. Mmch - stávkuje každý jednotlivě. Zaměstnavatel musí dostat seznam, kdo stávkuje (omluvená nepřítomnost v práci) a kdo ne (překážka v práci na straně zaměstnavatele; je-li škola i skrze stávku zavřená, bude se místo učení cojávím mýt chemické nádobí). Reálně asi budou nestávkující dozírat na děti, ale to víte i beze mě :-). Což nic nemění na skutečnosti, že páně Boudův příspěvek mám za naprostý blábol. |
Z. Lapil 4.11.2019 18:52Když už jsme v tom šťourání - k čemu je pokladní v Lidlu dobré čtení a následné pochopení psaného textu? I když pravda - já text obvykle pochopuji během čtení. Přečíst a pak pochopit - to bych možná opravdu nezvládl. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:48Prosím pana Boudu o vysvětlení kdo by nepustil žáky do tříd a taky kdo a proč by ty učitele v prázdných třídách platil. Děkuji. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:45Nebylo to spíš tak, že "kvalifikovaný matikář" ulehl s chřipkou a tak tam suplovala nějaká chudera? Problém byl, že o matematice nemaje ani Ahnung rozhodla se zkoušet! Málokterý ředitel by si držel ve stavu "náhradní učitele" pro případ pracovní neschopnosti toho "kmenového". Ale matikář, který by netušil kdo to byl Karel IV nejspíš neexistuje, zatímco učitel výtvarky dokáže být na svou neznalost trojčlenky ještě hrdý. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:21Berou. Platí je totiž jejich zákazníci. Až budou učitele přímo platit rodiče žáků, budou tito taky brát zasloužené odměny. Ovšem úroveň získaných znalostí by měl ověřit stát, stejně jako ověřuje parametry jiných výrobků připuštěných na trh. |
D. Polanský 4.11.2019 18:21Jenomže zlého řemeslníka si nikdo neobjedná, kdežto neschopný učitel tam bude až do důchodu, jelikož dobře ví, že by nikde tolik nevydělal. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:17Stát by měl jen testovat výsledky a žákům dát certifikát jak si na tom se vzdělaností stojí... Stát, ne škola by měl organizovat závěrečné zkoušky. A pokud by stát platil i školy a učitele, pak neúspěšné školy by měl zrušit. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:10Škola nikoho nic nenaučí, ale žák se může ve škole něco naučit, chce-li. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:08Těmi "ostatními lidmi" míníte státní úředníky a další zaměstnance státu, soudce, státní zástupce a "ústavní činitele"? |
I. Babková 4.11.2019 18:07Víte, ty generalizace od lidí, kteří znají situaci maximálně na 2-3 školách, nelze brát moc vážně. Pobobně jako v každé profesi jsou dobří a špatní učitelé. Něco je však "shnilého v království dánském", když mladí lidé do škol nenastupují nebo brzy ze škol mizí. |
J. Schwarz 4.11.2019 18:05Široce rozšířeným omylem je tvrzení, že všestranně vzdělaná společnost bohatne. Platí že bohatá společnost si může dovolit "vzdělávat" kdekoho... |