29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Státní maturity

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tich@dohoda 6.7.2009 7:17

Re: autorku překvapuje

ted je otazka, zda to je tak jak pisete, nebo se EU/Brusel stal "ekvivalentem" Viden/Berlin/Moskva nebo "to oni tam nahore" , my za nic nemuzeme. Zakladnim problemem Cechu, zejmena tech na Psu, je jejich predstava /zivena medii/ ze CR je stredem sveta. Na dobu komunisticke totality urcite nelze vzpominat s nadsenim, ovsem maturity byly i pred komunisty a bohuzel dnes clovek s hruzou musi konstatovat, ze i za tech komunistu melo to skolstvi vyrazne vyssi uroven. Zejmena soukrome skolstvi v CR je v drtive vetsine tragedie srovnatelna s USA korespondencnimi universitami. Cest :-)

ranbow 6.7.2009 7:44

Re: autorku překvapuje

Tak nevím co chtěl básník říci tím "to oni tam nahoře" my za nic nemůžeme".Za situace, kdy jediná pofiderní možnost, jak může občan projevit svů souhlas či nesouhlas se současnou formou řízení státu (natož aby mohl jakkoliv konkrétně navrhovat či hájit své zájmy), je že se jednou za 5 let rozhoduje zda půjde volit Topolánkovce a nebo Paroubkovce,to asi moc smysl nemá. Ono jde o to,m zda mluvíme o státních maturitách, a nebo o diskuzi o nich. Jistěže by bylo vhodné, kdyby všichni občané ČR po střední škole měli všichni vysoké odborné a hluboké znalosti. Jenže, o tom jaké znalosti by to měly být a jak toho dosáhnout,o tom se nikdy diskuze nevedla, je to nařízení seshora - a občan (natož student) se bránit nemůže, ani tou diskuzí..Jenže se blíží volby a politici jsou najednou ochotni vyslyšet hlas lidu...

tich@dohoda 6.7.2009 8:17

Re: autorku překvapuje

no, mne se to spise jevi, ze po sametu nastalo klasicke ceske ; "od pakgejtu k pangejtu" a heslo ; porucime vetru ,desti , nahradilo; trh vyresi vsechno. Co se tyka zapojeni studentu do diskuse o maturitach, nezlobte se ale to je smesne, ne, zeby se diskuse nemeli zucastnit, ovsem drtiva vetsina studentu bude proti maturitam, ja v jejich veku bych nebyl jiny. V CR se vede rozhorcena polemika o statnich maturitach , jakoby se zavadel nejaky bic na chudaky studenty. Statni maturity prece byly nedilnou soucasti ceskeho skolskeho systemu uz od dob R-U , prvni republiky, protektoratu, komunisticke totality a snad i jeste nejaky cas po sametu. Nechapu histerii, ktera se kolem toho dela a uz vubec nechapu, proc to trva tolik let a jak strasne penize to stoji a udajne jeste ma stat. Predevsim, statni maturita a jednotne ucebni osnovy/standardy , ty by mely nastavit jasna pravidla . Paradoxne, soukrome skolstvi, ktere melo nastavit zrcadlo byvalemu komunistickemu skolstvi, tak to zoufale propadlo a uvrtalo ceske skolstvi do jeste horsiho marasmu, nez komuniste. Pokud vim, tak dnes je maturita/diplom ze soukrome skoly v CR uz temer bezcennym papirem /cest par vyjimkam/ . Pokud vim, tak v CR se diskutuje s prestavkami o budoucnosti/reformach skolstvi celych 20 let a jedinym "hmatatelnym vysledkem" jsou absolventi ruznych skol managerskeho typu, kteri povetsinou nic neumi. Cest :-)

ilja Muromec 6.7.2009 9:32

Re: autorku překvapuje

Autorku překvapují rozčílené maminky. Mě víc překvapují studenti, kteří tvrdí, že jejich učitelé nemají o maturitách vůbec žádné informace a oni sami pochopitelně už vůbec ne.

Jak je to možné? Co je to za učitele a studenty, když já, neučitel, nestudent , si ty informace dokážu bez problémů najít?

clay 6.7.2009 9:45

Re: autorku překvapuje

odpor je, když neschopní bez diskuse vyrážejí do ulic provolávat hesla o něčem, co ani neznají. Jako v tomto případě. Už z televizní debaty bylo patrné, že ani iniciátor a organizátor protestů netuší, která bije...

rodič 6.7.2009 11:08

Re: autorku překvapuje

Studenti, podobně jako v Listopadu 89, vyjadřují i tentokrát své výhrady přesně a na své otázky nedostávají od projektantů nových maturit srozumitelné odpovědi. A bude jen dobře, když pod jejich tlakem vzniknou nakonec skutečně moderní a náročné maturity.

ilja Muromec 6.7.2009 13:07

Re: autorku překvapuje

http://www.novamaturita.cz/ Čemu tam tinároční studenti nerozumějí? Jak přesně znějí jejich výhrady? Skutečně by chtěli náročné zkoušky?

hugo 6.7.2009 6:20

autorka zřejmě trošičku pozapomněla...

že v česku to chodí trošičku jinak nežli v německu;-P

ilja Muromec 6.7.2009 9:07

Re: autorka zřejmě trošičku pozapomněla...

Bohužel v oblasti vzdělávání určitě ne líp. A to máme být rádi?

Náhodný kolemjdoucí 6.7.2009 9:13

Re: autorka zřejmě trošičku pozapomněla...

v česku byl vždycky jen bordel.:-D

Hrad 6.7.2009 6:19

Maturita? ..... k čemu?

Je krásné ráno. Zatím co naši revolucionáři podníceni propagandou se již dvacet let posmívají bývalému rudému budování komunizmu, nechápou, že jejich budování demokracie je tím samým údernictvím v bleděmodrém. Co to žvaním. V modrém. Znám pár mladých lidí. Obdivuji se jim. Jejich vyjimečnost z nich dělá solitéry. Diskuse o maturitě nechápou. Tak jak nechápou, že současné maturity jsou jakási "čalamáda", a ptají se proč? Tak jak se ptají, co to,bylo za lidi, kteří její dnešní podobu vytvořili. Jsou mezi nimi učitelé. Mnoho učitelů. Připadají mi jak  metastázující tkáň, která nechápe, jak funguje organismus, a pak se diví, co způsobila. Když jim řeknu, že žijí v něčem, co mělo napravit historickou úchylku z roku 1948, nedůvěřivě kroutí hlavou. Společnost, která by měla mít ochranné mechanismy je nemá, a je ve skutečnosti zcela nastavena proti skutečnému vzdělání. Místo aby  substituovala ony řádně zdaněné a toxické prostředky uvolnění a omámeného štěstí, které jsou jeho náhradou, neumí změnit perspektivu a pohlédnout na stav z dostatečné výšky. Státní maturity? Jasně že ano. A nejlíp zítra.  To krásné ráno je vlastně většině občanů úplně k ničemu. Stejně jej prospí zmoženi televizí nebo noční zábavou. Nic neudělají. Tak, jak se nikdo nepůjde bouřit proti likvidaci Akademie věd. "Obchoduji se zemědělskými stroji. Dej mi stím pokoj", řekl mi včera jeden spolustolovník. Ihned se přidalo šest dalších "chlapců" s inženýrským diplomem. Nějak to spolu souvisí....VV

Novák 6.7.2009 7:26

Akademie Věd

Založena Josefem Hlávkou za první Republiky, zlikvidována Modroptačí bandou v roce 2010

hh 6.7.2009 7:35

Re: Maturita? ..... k čemu?

Hrad na hrad!

Tomáš Holek 6.7.2009 3:18

odpor vůči státní maturitě svědčí o tragické urovni mladé generace

Dnes absolutní souhlas s autorkou článku.

Statní jednotná maturita tu měla být dávno.

Argument, že vyučenci takovou maturitu nezvladnou je argument z psychiatrické lečebny. Pokud ji nezvládnou, tak ji mít nebudou. To je uplně logické.

Karolina 6.7.2009 8:53

Re: odpor vůči státní maturitě svědčí o tragické urovni mladé generace

Naprosto souhlasím. Státní maturita ukončí středoškolské vzdělání. Žádné přizpůsobování se nižším schopnostem žactva, co s tím pak mají dělat na vysokých školách, ale i v zaměstnání ? To se má z nás stát  národ neumětelů ? Nemluvě o tom, že vyučenec maturitu mít nemusí, stačí odborná výuka na výši.

Papouch 6.7.2009 0:25

ono se prebira

kamaradka pripravovala anglictinu a je to pry vicemene opajcovana zkouska FCE

ilja Muromec 6.7.2009 9:33

Re: ono se prebira

To je dobře nebo špatně?

Eva D. 6.7.2009 17:56

Re: ono se prebira

Doufám, že nemyslíte základní úroveń maturity. Ony jsou totiž dvě.Ta základní má rozhodně do FCE daleko.