19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
filip 19.6.2009 17:38

Re: Papírová reforma

Já si myslím, že se základní chyba stala podstatně dřív. Byl to tehdy ministr školství  Ivan Pilip který  v mezičase  mezi nákupem terénních aut a vleků pro koně / za peníze MŠMT/ našel tolik času, že umožnil naprosto nekontrolovaný vznik pochybných maturitních oborů na školách skoro 1000  učilištích . Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale ty co znám / cca 10/ nemají ani potřebné vybavení, ani pedagogickou základnu. Podle toho musí na těchto školách vypadat závěr studia - maturita. A tak místo toho, aby v 90- letech zanikly různé" školy pro udržení koryt " a SŠP atd. či jak se jmenovaly,  vznikl ještě větší paskvil. Jestli se někdo kocháte nadějí, že se najde "politická vůle" špatné školy zavřít tak jste úplně vedle. Z tohohle marastu není schůdná cesta.

Petr 19.6.2009 20:05

Re: Papírová reforma

Bojí se jenom ti, kteří už ví, že na to nemají.

jirka.s. 19.6.2009 15:49

Vážený pane Canove !

"Maturita se začala devalvovat někdy v době, kdy jsem sám maturoval (rok 1979) a kdy komunistický režim zavedl (ve snaze vzbudit zdání vyšší vzdělanosti) maturitu na učňovských školách. Vznikl tak paradox – absolvent „učňáku“ měl hodnotnější výstup než absolvent „gymplu“. Oba měli maturitu a učeň navíc výuční list."

Nemohu s Vámi souhlasit. Termín maturita se začal devalvovat mnohem dříve, už v době mé maturity v roce 1964! Přibližně v té době totiž vznikl jiný paradox, totiž "přiblížení" studentů tzv. SVVŠ (tehdejšího gymplu) pracující třídě! V té době jsme právě naopak my, studenti, získávali výuční listy různých řemesel! (zedník, soustružník, dojička apod.) Tímto zásahem se úroveň gymnaziálního vzdělání již velmi přiblížilo k Vámi zmiňované maturitě na učňovských školách! Jeden celý den v týdnu byl totiž věnový tzv. výrobní praxi (v podniku, na stavbě, v JZD) a dalších 4-6 vyučovacích hodin tzv. teorii ve školních lavicích! O tento čas se samozřejmě "okradla" výuka ostatních předmětů!

Krátce řečeno, komunističtí zločinci zcela záměrně likvidovali případnou vzdělanou inteligenci, pro ně tak nebezpečnou, již preventivně v naprosto degradovaném školství!

portwyn 19.6.2009 16:35

Re: Vážený pane Canove !

Máte pravdu. Nicméně po roce 1990 dostalo školství další kopance, ze kterých se vzpamatuje až za hodně dlouho, jestli vůbec někdy.

Komunistické školství mrvili bolševici. Polistopadové školství zlikvidovali rodiče žáků ruku v ruce s novináři a politiky.

jirka.s. 19.6.2009 16:59

Re: Vážený pane Canove !

"Polistopadové školství zlikvidovali rodiče žáků ruku v ruce s novináři a politiky."

Bylo-li kde ještě co likvidovat!!!  ;-(

btw: Učíte na Tyláku nebo na Němcové ?

portwyn 22.6.2009 11:20

Re: Vážený pane Canove !

Na soukromým.

A jinak - likvidovat bylo co, speciálně v oblasti Ma-Fy to nebylo zlé. Teď je určitě hůř.

Helena 19.6.2009 15:24

rozmazlená generace

Naprosto souhlasím s autorem článku. Jako středoškolská profesorka bych chtěla těm rozmazleným frackům vzkázat, ať si místo demonstrace prostudují stránku www.novamaturita.cz. Tam se přesně dozví, z čeho budou maturovat. Pro ty negramotné vzkazuji - budete maturovat z toho, co se učíte ve škole. Jen tam musíte taky chodit .Ono je holt mnohem lehčí a zábavnější někde pořvávat, než si sednout k učení.

jirka.s. 19.6.2009 15:53

Re: rozmazlená generace

Nemám nic, co bych k tomu dodal!!! R^

zora 19.6.2009 18:41

Re: rozmazlená generace

R^R^R^R^R^

Kanuk 19.6.2009 19:52

Re: rozmazlená generace

než si sednout k učení.....za svých 8 let středoškolského studia jsem se soro nikdy neučil doma (kromě domácích úloh z matematiky) a přesto mi zůstalo v hlavě dost z toho, co mi tam ve škole nalili.

Podle mého názoru, jediná smysluplná reforma českého školsví by byla uvést je na organizační úroveň školství předválečného, s menší úpravou vyučovacích osnov. A kdyby se úroveň středních škol vrátila do 20. let minulého století, bylo by to ještě lepší. Tehdy se studenti něco naučili, i když z toho naučeného mohli v životě uplatnit tak 10 procent. Ovšem, úkolem školy není nacpat do hlavy nějaké vědomosti, které student bude v životě snad potřebovat, ale rozvinout intelektuální schopnosti, k čemuž jsou školní předměty jen prostředkem. To spousta lidí nechápe. 

Tomáš z Vokovic 19.6.2009 15:15

To je slovo chlapa

Ano, souhlasím. Toto jsou slova člověka náročného k sobě stejně jako ke studentům - je to ředitel střední školy.

Také jsem se setkal s někým takovým, matikářem Františkem Kopeckým. Díky, Františku.

Xaver 19.6.2009 14:27

státní maturity

 Vážení,tak nevím, zda mají státní maturity obnovit úroveň  maturit (a maturantů) z doby Rak.-Uh.,I.republiky až do začátku 50.let min.století, kdy ještě původní  střední školy a staří kantoři dožívali a kdy maturant , to nejen na gymnáziích byl považován za vzdělaného člověka,  anebo mají prohloubit devalvaci současného vzdělání na středních školách  tak, aby "maturitu" i nadále bez problémů měli "studenti" (dříve a česky :učni) oborů zedník, kuchař,číšník  aj.řemesel ?  Faktem je, že ve vzpomínané době šli studovat jen nadaní žáci a ti ostatní, kteří na studium neměli hlavu,se vyučili nějakému řemeslu a mohli dojít jako zruční řemeslníci vážnosti a uznání.No a ti, kteří  nebyli k tomu ani k onomu, zůstali celý život bez kvalifikace jako pomocní dělníci.Jistě,řada nadaných dětí z nemajetných rodin na studia neměla. Pokud se neprotloukla svou pílí (dávání kondic), uplatnila se v životě jako vážení řemeslníci Nelze ale nic změnit na tom, že schopnosti a nadání má každý z nás různé, je konečně nutné , aby společnost  (rodina,škola, veřejnost) přestala dětem  v tomto lhát, aby střední školy byly zase školami výběrovými ,jejichž absolventi  budou po stránce všeobecného a  odborného vzdělání a rozhledu  na patřičné úrovni  a na téže úrovni bude i jejich morální profil !i   .Dnes má ale většina střed.škol třídy v ročnících A,B,C, a to pro nemravný systém dotací školy dle počtu žáků, z čehož plyne, že 2/3 "studentů" na dotyčné škole nemá co dělat a s nimi ,bohužel, i adekvátní počet kantorů.Pak by diskuze o maturitách odpadla,maturity by měly svoji úroveň a ti, co mezi studenty nemají co dělat, by se vyučili,získali výuční list  a mohli by být dobrými a váženými řemeslníky.Jinak hrozí,že u nás za 20 let budou řemeslo dělat -bez českého fortelu-jen ti ze zemí na východ od ČR a ti Češi, kteří dobrými řemeslníky být mohli,tak nebudou, protože přece mají "maturitu", ale bohužel,,nerozumí ničemu, nic neumí a zůstali polovzdělanci, tak co s nimi ?

jirka.s. 19.6.2009 16:03

Re: státní maturity

"Dnes má ale většina střed.škol třídy v ročnících A,B,C...

Nu, u nás nejen A,B,C,... ale dokonce i D, E, F, G, H, I a J.  ;-(

portwyn 19.6.2009 16:43

Přebytek míst na G

je realita.

Ad "přebytek učitelů na SŠ": Děti musí někdo učit, ať jsou kdekoli. Přechodem žáků z gymnázií, kde nemají co dělat, na odborné SŠ by se tamtéž přesunuli i jeich učitelé. Pro učitele by se nezměnilo de facto nic - učili by stejné děti, jen pod jinou hlavičkou.

Bolek 19.6.2009 16:59

Re: státní maturity

Pane Xavere, vystihl jste to naprosto přesně.

Agent 19.6.2009 14:08

Prakticky nikdo neví,

k čemu maturita nebo VŠ a k tomu odpovídající certifikát, tedy maturitní vysvědčení a diplom je. Jsou to dokumenty, podobně jako např. certifikát ISO, který dokladuje, že dotyčný absolvoval konkrétní školu a konkrétní obor či zaměření, kdy během studia byla stanovena pravidla ohledně docházky a ověření zvládnutí určených vědomostí a dovedností. Rozumbradové krafající o schopnosech nevědí o čem mluví, protože schopnosti se projeví až po zvládnutí úkolu a neznám firmu, která by dokumenty o vzdělání přehížela a riskovala, že dotyčný nejen že úkol nesplní, ale nadělá ještě škody. A chtěl bych vidět tyto chytráky, jak jsou na operačním sále coby pacienti a na nich si šéfchirurg ověřoval schopnosti uchazeče.

Že je školství takové jaké je je zaviněno výhradně vámi, co máte plnou hubu toho, že učitelé nic nedělají, jsou to jen požírači rozpočtu, místo prázdnin by měli makat atd. Ministerští úředníci se pak jen vezou, zjednodušují si práci, protože vy jim to dovolíte. A teď brečíte, že na školách jsou nekvalifikovaní učitelé a důchodci, kteří se nechtějí učit novinky. DOBŘE VÁM TAK!!!!!!!

Didi 19.6.2009 15:33

Re: Prakticky nikdo neví,

Tak nevím. Jediný případ, kdy jsem předkládal maturitní vysvědčení byla přihláška na vysokou a pak jediný případ, kdy po mě někdo chtěl ukázat diplom byla mzdová účetní při prvním nástupu do zaměstnání a to jen proto, aby si ověřila datum ukončení studia.

rentiér 19.6.2009 15:49

Re: Prakticky nikdo neví,

Maturitní vysvědčení vyžaduje také Správa důchodového zabezpečení, když vyměřuje starobní důchod. A to i tehdy, když máte vysokoškolský diplom , i diplom CSc nebo PhD.

egoist 19.6.2009 13:59

Více méně souhlas.

Jen mě zaujalo , že když dva dělají totéž , není to totéž. ods odmítá maturity a ćssd také ,ale u jedněch to je divné u druhých to ani nestojí za komentář.  Kolik je  v nás stereotypů a předsudků... 

Minutus 19.6.2009 13:50

K čemu má být maturita?

Ani nevím, jestli jsem kromě přijímaček na VŠ někdy to maturitní vysvědčení potřeboval. Ba ani diplom po mě všude nechtěli. Pokud někdo schopný je, škola je jen jakýsi prostředek k získání schopností a vědomostí. Myslím, že maturita by neměla být "dávačka" střední škola by měla být pro tu učenlivější část populace, ve třídě jakási konkurence. Žádná "pohodička" pro všechny, prodloužení dětství. Maturitu by mělo mít tak max 30% populace, VŠ tak pro 10%. Pokud si tu zasviníme terén neschopnými středoškoláky a vysokoškoláky, kteří prodrbali čas, kdy se měli tvrdě učit, budou z nich nezaměstnaní a o jejich místa se přijedou přihlásit Číňané nebo Vietnamci. Období do 25 let je pro učení nezastupitelné.

wandy 19.6.2009 13:08

víte, jak je frustrující číst např. v diplomových pracích věty typu

" Elektro kapacitní tomografie popsána např. Dyakowski(2000) kde je jako základní princip využit elektrické kapacitance mezi všema možnýma párami elektrod. Kde počet elektrod může být například 8 jak uvádí autor."

??

Minutus 19.6.2009 13:53

Re: VŠ

Vzhledem k tomu, že diplomka by měla být aspoň 3x přečtena a odkorigována, je to děs. A tento student dostal diplom? Nejde tu jen o gramatiku, ale ani sématicky to není přesné. Takhle celá diplomka?

hafusak2 19.6.2009 16:37

Re: VŠ

Také se pamatuji, že do oddělení ve firmě, kde jsem dříve vedl jedno oddělení nastoupili i dva absolventi soukromé střední školy a ti potřebovali kalkulačku i na malou násobilku. Byl to pro mne otřes.

jirka.s. 19.6.2009 17:04

Re: VŠ

No né, flusáku, ty že ses nechal vykořisťovat v nějaké "firmě" ??? 8-o A nebyl to náhodou ještě národní podnik, držitel Rudého praporu ministerstva průmyslu??? ;-P

Kanuk 19.6.2009 20:04

Re: VŠ

Jirko, tehdy nebyly soukromé střední školy.

Kanuk 19.6.2009 20:00

Re: VŠ

Nepsal to Vietnamec? Ale nedivil bych se, kdyby to napsal Čech. Pravopis v "českých" novinách, téměř bez výjimky, je ke zblití.

JaS 19.6.2009 12:11

Na jedné straně jsou znalosti a schopnosti,

na druhé straně je úřední dokument. Úřední dokument se sice tváří, ale není dokladem o znalostech a schopnostech dotyčného člověka. Pokud chce firma někoho zaměstnat a záleží jí na tom, co ten člověk dokáže dělat (nejde o státní úřady, tam je to jedno), tak si ho musí prověřit, vyzkoušet. Jakékoliv vysvědčení (maturitní, diplom apod) neznamená, že ten člověk nemůže být blbec (kdo příliš vyzvedává svůj titul, tak je většinou blbec).

Kiki 19.6.2009 12:22

Re: Na jedné straně jsou znalosti a schopnosti,

Nikdy nikomu nezáleželo na maturitním vysvědčení- to požadují jen když hodláte studovat na vysoké škole. Jinak za své praxe jsem zažila plno vysokoškoláků kteří toho znali poskrovnu. A to jak všeobecně tak ze svého oboru. O některých slečnách s diplomem v kapse šly hlášky že uspěly jen díky svému rozkroku.

JaS 19.6.2009 13:14

Re: Na jedné straně jsou znalosti a schopnosti,

Jo, jedna z nich zrovna končí v parlamentu (po volbách už tam asi nebude);-P

Minutus 19.6.2009 13:59

Re: Na jedné straně jsou znalosti a schopnosti,

A bude hůř. A o to jde. Koho motivuje devalvovaný papír? Přitom motivace je na tom to nejcennější. Ten papír nepopisuje člověka jako celek, ale jistou hodnotu a vypovídací schopnost má. Myslíte, že když se člověk není s to dobře naučit pár knížek v češtině?, bude pak použitelný třeba ke studiu manuálů v češtině? Myslím, že pokud to svede, tak má dost šancí zvládnout i víc. Výběr lidí přece taky není o jistotě. Bohužel, právě díky dnešním praktikám je korelace mezi tím, co říká papír a skutečností, stále nižší.