6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 23.6.2009 12:34

Re: A co takhle

A co dělají zatím žáci? Válejí se po zemi a řvou?

Víte Kanuku, děti se od té doby trochu změnily.

Ústní zkoušení u tabule je nesmírně neefektivní - jeden myslí, 5 pracuje samostatně na úkolu v lavici a 20 se zatím fláká nebo dělá bordel. Jinak i písemný test se dá postavit tak, aby nutil myslet. V Americe tak oblíbené (a u nás stále oblíbenější) "křížkovací" testy na to ale dobré nejsou.

Jarda 23.6.2009 12:31

Re: Nepoužitelné učivo

Každý kdo chodil do školy a poté prožil léta v různých zaměstnáních ví, že dopředu rozeznat které učivo pro váš život představuje těch 10% a které těch 90% je hodně obtížné. Jestli si ale myslíte, že vědomosti které žáci získají na střední škole v podstatě pro život nepotřebují, tak proč je nutit vůbec dělat nějakou maturitu - k čemu to je? Nestačilo by potvrzrní o absolvování školy?

portwyn 23.6.2009 12:31

Re: A co takhle

Jinými slovy, kritizujete něco, o čem nic nevíte. Já myslel, že jste v Kanadě a Vy zatím snad pracujete v českých novinách ;-D

J. Ryba 23.6.2009 12:29

Re: V roce 1971 byl pís.otázky maturit celostátně jednotné

Ohmův zákon: U=R.I . Které jsou ty další "Ohmovy zákony"?

portwyn 23.6.2009 12:29

Re: Mimochodem

Lidé z praxe často učí velmi dobře - pokud tedy chtějí učit a ne jen si to odsedět ve třídě. Ale musí na to být talent, někteří technici jsou příliš suší a nemluvní. Pokud ten talent mají, je to super - také jsem potkal.

jůhele 23.6.2009 12:28

Re: Nepoužitelné učivo

Ludvo, jak víte, co je obsahem stát. maturit?  Nepoužitelné učivo z češtiny je obsahem dosavadních maturit. U státních je to podstatně jiné. Sežeňte si pár informací.

Minutus 23.6.2009 12:27

Teď ovšem

jste idealista vy. Pokud si opravdu myslíte, že každý socialistický maturant je blbec. Protože jen málo z nich ovládá pravopis perfektně a obávám se, že ani vy ne.

jirka.s. 23.6.2009 12:27

Re: Podle mého v tom není zásadní rozdíl.

Vsadím se, Kanuku, že máte septika přečteného!!!;-D

portwyn 23.6.2009 12:26

Prosím o konkrétní informaci, Kanuku

Co víte o studijních programech pedagogických fakult, specializace matematika 6.-9., resp. 9. - 12. v 90. letech a později?

jůhele 23.6.2009 12:25

Re: hm

Nevím, jestli byl podle dnešních vládců špatný, dnešní vládcové ten systém pouze přejali od starých vládců. Tenhle stav totiž trvá už od minulého režimu. Dnešní vládci se snaží aspoň udělat trochu pořádek pomocí státních maturit. Hlásím se jako učitel taky k podpoře státních maturit, aby si mohl autor opravit svůj dojem, že učitelé jsou proti.

Minutus 23.6.2009 12:22

Re: Je to úřednícký zpolitizovaný problém

No co mám na to říct. Pokud 10 lidí kope díru 2x2x1 m a má na to týden, podle vás by 5 děr muselo po tuto dobu kopat 50 lidí. Podle mě by to zvládlo stejných 10 a ještě by se u toho nudili. Halt, nevím kdo z nás dvou má marťanské uvažování. 

Name 23.6.2009 12:21

Re: Mimo mísu,

souhlas, ale co s tím?

jirka.s. 23.6.2009 12:21

Nádherný populismus, pane Khorele !!!

" Nechme žáky, aby si mohli vybrat, jak obtížnou střední školu chtějí studovat – je to jejich právo volby a existující diferenciace úrovně a zaměření středních škol jim toto dnes umožňuje. "  ;-(

Vzpomínáte si, jakou představu o budoucí Vámi navštěvované střední škole jste měl v 15 letech Vy osobně??? Vy jste prostě rezolutně rodičům oznámil "chci jít na tuto školu" a prostě jste na ni šel? Proboha, vždyť ještě někteří 21- tiletí nemají dnes představu, co by chtěli vlastně v životě dělat! Pokud to vědí v 15 letech, je to sice chvályhodné, ale statisticky naprosto zanedbatelné! Nebylo by tudíž jednodušší, místo toho aby rodiče pátrali po úspěšnosti absolventů té které střední školy při přijímačkých na VŠ, kdyby jejich děckám bylo poskytnuto střední vzdělání o relativně stejné úrovni, ať by navštěvovali jakoukoliv střední školu? Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika, byl každopádně systém vzdělávání daleko jednodušší a přehlednější! Prostě pokud se rodiče domnívali, že jejich ratolest bude mít na studium VŠ, přihlásili ji na gymnázium, tedy spíše na SVVŠ. Pokud v něm rozpoznali  technický typ, poslali ji na průmyslovou školu! Technické školy se totiž tak tehdy jmenovaly a nebylo pochyb, co se tam asi děcka budou učit! Nyní se přihlásí na jakési lyceum či integrovanou střední školu, při čemž někdy ani po roce není až tak docela jasné, co by tak asi mohl žák v životěpo jejím absolvování dělat! (Mimochodem, někdy mi to připadá, jakoby se vedení škol stydělo za zcela prostý ale jednoznačný název Střední průmyslová škola dejme tomu chemická!) A pokud po maturitě absolvent průmyslové školy seznal, že by měl i na studium VŠ, nic mu nebránilo v tom se na ni přihlásit a po patřičné přípravě přijímací zkoušky složit!  (pokr.)

jirka.s. 23.6.2009 12:20

Nádherný populismus, pane Khorele !!! (pokr.)

(pokr.) Naopak, absolventi gymnázií, pokud se na VŠ nedostali či sami seznali, že na ni nemají, měli možnost se přihlásit na tzv. abiturientské studium na některé ze středních průmyslových škol.

Ta dnešní, Vámi zmiňovaná "diferenciace úrovně a zaměření středních škol "  je pouhý eufemismus pro neskutečný bor/del, který, podle mého názoru, v dnešním školství panuje!!!

neuropan 23.6.2009 12:15

Maturanti 2K9

Maturant, jehož znalosti začínají a končí dvojhmaty Ctrl+C a Ctrl+V, je dobrým základem pro společnost s vedoucí úlohou ČSSD s komunisty za zády. Jen tak dál.

Machi 23.6.2009 11:58

Re: Jak si má žák vybrat střední školu, chce-li získat kvalitní vzdělání

Nevím jak je to s produkty ped. fakult jinde, ale na Slezské U. v Opavě máte jako učitel běžné kurzy matematiky a fyziky, které mají i odborní fyzici a matematici. Pouze speciální pedagogické obory učí pedagogové (didaktika, pedagogika, psychologie).

mlok 23.6.2009 11:57

Re: Maturity

Ono nejde ani tak o samotné vyřešení, jako o sestavení té rovnice a vědění proč to dělám a to za Vás milý Ludvo žádná kalkulačka nudělá.

hafusak2 23.6.2009 11:54

Re: Maturity

Už jsem zde psal, jaký to byl pro mne otřes, když absolventi soukromé střední školy s maturitou potřebovali kalkulačku i na malou násobilku. To jsou opravdu "inteligenti" na baterky - dojde baterka, vypnou proud - a on je naprosto bezradný, neschopný jakékoliv činnosti, odnaučený myslet vlastní hlavou. Co s ním?

mlok 23.6.2009 11:51

Re: Naprosto nerozumím

No ale programátor, který nedovede srozumitelně napsat manuál je taky k ničemu.;-P

hafusak2 23.6.2009 11:48

Re: Naprosto nerozumím

Ono to přece jenom nějakou tu všeobecnost chce. Jako člověk s desítkami let v průmyslu pamatuji, kolik profesí zaniklo po masovém rozšíření PC. Ti lidé byli skuteční odborníci, ale byli v průběhu velmi krátké doby nahrazeni SW a najednou byli v dost vysokém věku propuštěni pro nadbytečnost a jejich odbornost se stala nepotřebnou. IT jdou dopředu velmi rychle a je jasné, že tento trend bude pokračovat.

Ludva 23.6.2009 11:46

Re: Maturity

Pane, proč by měli v dnešní době řešit ručně kvadratické rovnice, když se dají počítat na kalkulačce ? Pokud je vůbec někdo někdy v životě potřeboval. Viděl jsem v televizi pořad o škole námořníků na Kiribati - učili se třeba, jak se pohybovat na světových letištích, aby byli schopni dopravit se na loď. To je moderní škola.

M.S. 23.6.2009 11:44

Re: Naprosto nerozumím

Nemám nic proti specializaci, právě naopak. Specializace musí být budována na solidních (co nejlepších) základech. Brzká a úzká specialisace bez základů je škodlivá a to nejen ve vzdělání(např i sportu) Dnes se požaduje nejen specialisace, ale i nutnost přecházet na jiné pracovní obory případně mezioborové vzdělání. Ani dnes začínající programátor, přestože je to perspektivní obor, nemá zaručeno, že bude programátorem navždy. Nikdo z mladých lidí nemůže vědětjaké znalosti bude potřebovat v životě a které ne. Žádné znalosti však nejsou zbytečné.

Jiří Seidl 23.6.2009 11:30

Maturity

nemohou být samozřejmě stejné na gymnáziu a např. na stř. zemědělské škole. Ale jádro maturity by mělo být shodné - čeština (kromě znalosti pravopisu i nějaký ten kulturní přehled - spisovatelé, divadlo, film), cizí jazyk, matematika. Pokud někdo chce tvrdit, že je maturant a nesvede spočítat jednoduchou kvadratickou rovnici, ať se jde vycpat. Samozřejmě další předměty odpovídající povaze dané školy. Studenti se ale brání státním maturitám právě kvůli počtům - a kantoři je v tom podporují, aby nebylo poznat, jaké to debílky a ignoranty vypouštějí do světa s titulem MATURANT.

Ludva 23.6.2009 11:30

Nepoužitelné učivo

Jen tak na okraj. Každý, kdo chodil do školy ví, že většina učiva (možná 90%) je pro další život dost nepoužitelná. Třeba z češtiny a matematiky. Je zřejmé, že i obsahem státních maturit bude hlavně nepoužitelné učivo - tak k čemu to je ?

Ika 23.6.2009 11:21

Re: Proč státní maturity?

Před tím několik desetiletí platilo,že všeobecná maturita byla v osmnácti letech, tedy po třech letech

Kde jste tohle vzal ? Všeobecná maturita po třech letech ? Maturoval jsem na gymnáziu cca v polovině 80.let . Gymnázia i průmyslovky tenkrát byly samozřejmě 4-leté, pane řediteli !

Štastný Jim 23.6.2009 11:19

Mimo mísu,

tak asi bude hodnocen můj blábol.Všechno souvisí se vším.Co se stalo s národem který byl v meziválečném období na sedmém místě ve světě.Kam se poděli dobří kantoři,neúplatní spravedliví soudci,neúplatní soudní znalci a poctiví bankéři?Odnesla je voda?Vychcánek se stal mediální hvězdou,výrobci potravin neustále snižující hmotnost svých výrobků za stejnou cenu,výrobci šmejdů které sotva stačí přežít záruku,šoumen který kváká jednu,dvě písničky ročně,se stali běžným zjevem.Devalvace skutečných hodnot,devalvace lidství,to je cena za nesmyslný konzumní styl života.Ministerstva plná pijavic,kam se poděl efektivní,spravedlivý stát?Je obrazem nás samých.Omlouvám se těm čestným,neúplatným a vzdělaným.Co vy na to přátelé??;-(

Ludva 23.6.2009 11:16

Re: Naprosto nerozumím

Myslíte, že programátor je méněcenný, když má neznalosti v gramatice a v literatuře ? Nebo elektrikář, že nezná biologii ? Dnes se požaduje specializace, tak proč je zase všechny hodnotit podle jedné škatulky ? Problém vidím v tom, že státní maturita bude hodnotit znalosti, které jsou důležité leda pro studium, nikoliv pro práci. A mnozí tzv. výborní studenti jsou pro reálný život nepoužitelní.

mlok 23.6.2009 11:16

Re: Maturita jako parodie

Naprosto souhlasím. Jako VŠ asistent na strojní fakultě s dlouholetou praxí vidím dopad úrovně maturit na úroveň našich studentů. Z průmyslovek jsou přesvědčeni o povinnosti kantora je pustit dál za sebemenší účast na vyučování (znalost probírané látky, nebo dodržování termínů odevzdání referátů se parně vůbec nevyžaduje). Důsledky jsou fatální. Do 2. ročníku postupuje 20% přijatých a znalosti bakalářů jsou sotva srovnatelné se znalostmi maturantů na strojních průmyslovkách před x lety. Ministrině Kopicová je prvním ministrem školství po revoluci s rozumnými nápady.

Tomáš 23.6.2009 11:13

jednotná úroveň vzdělání nebo maturit?

Možná už to někdo podotkl přede mnou, nečetl jsem všechny příspěvky v diskusi. Ale autor kritizuje něco, co si sám vykonstruoval. Viz "Chtít po všech středních školách, kde je studium zakončeno maturitní

zkouškou, aby poskytovaly totožnou úroveň vzdělání, by popíralo jejich

vzájemnou soutěživost a atraktivitu." A pak znovu v přeposledním odstavci. To někdo chce? Totožná má být úroveň maturit, právě proto, aby šla jasně rozlišit úroveň jednotlivých škol. A toho se možná mnozí bojí.

Kanuk 23.6.2009 11:13

Re: Je to úřednícký zpolitizovaný problém

Minute, jste takový idealista, že vypadáte na Marťana. Kolik lidí se na přípravě maturit živí, a t o je jenom jednoduchá maturita.