6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Přidat učitelům? Nejdříve ať splní podmínky

Ředitelé gymnázií podporují požadavek učitelů na plat ve výši 130 procent průměrné mzdy. Člověk tak nějak automaticky souhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 5.10.2019 15:10

Proč tedy nejsou kantoři ochotni stávkovat kvůli inkluzi, přemíře nesmyslné administrativy a nemožnosti dělat svou práci "učit", ale kvůli penězům a údajnému "nedocenění" kdykoli? Pokud by se ozvali proti dnešním "progresivním trendům", proti nemožnosti účinně omezit drzosti a vyrušování ze strany nevychovaných žáků byl bych na jejich straně všema deseti. Ale učitelstvo se nebouří proti uhozeným "reformám" ani nekritizuje nesmysly vedoucí k zhoršujícím se výsledkům žáků nebo zanášení ideologie do škol prostřednictvím "neziskovek". Ne, pro učitelstvo jsou hlavním problémem prachy. Když nám dáte sto tisíc, klidně budeme společně s žáky namísto výuky "demonstrovat za klima" třeba každý den s výjimkou prázdnin a víkendů.

P. Portwyn 5.10.2019 14:32

Akorát že o tom energetikovi nebo řidiči autobusu se furt nepíše, jak se flákají, a že řidič by neměl brát plat za dobu, kdy čeká na zastávce nebo stojí na světlech.

S nedotknutenými spratky se bohužel (stejně jako ten autobusák) musíme nějak srovnat. I v tomhle je práce dnes obtížnější, než byla třeba před 15 lety... a efektivita se špatně porovnává, když dostáváte odlišný "materiál".

Já osobně mám kliku, učím na gymnáziu a tady to ještě jde.

P. Portwyn 5.10.2019 14:26

Máte pravdu, že tohle je fakt strašný.

Nicméně je ve školství v menšině... Ale spíš se do nás řeže, že učíme moc, a že dokonce i chceme, aby děti pracovaly.

P. Portwyn 5.10.2019 14:23

Jo, svoboda, o tý mluvili taky. Že prý děti mají být svobodné.

Š. Hašek 5.10.2019 14:22

Složitý problém.

Mám přidat učitelce, která se mi v diskusi směje (protože jsem si dovolil říci, že i za Novotného/Svobody/Husáka se učilo)? A která říká, že škola má "produkovat" šťastné lidi? A lavice s písemkami "mrší generace"? A která tvrdě řekne, že školy nemají učit, ale mají zejména/jenom radostně vychovávat! A matematiku považuje za výuku "jak řídit autobus", naprosto primitivní a "neduševní"?

A učení nazývá souborně biflováním?

Složitý problém. Složitý problém.

Zkráceno.

P. Hlobil 5.10.2019 14:05

myslite, ze podnikatele jsou pravicaci? Ani omylem... pravice je o svobode jednotlivce

P. Pavel 5.10.2019 13:35

Další dva co se probudili s rukou v nočníku.

J. Černý 5.10.2019 13:20

Opravdu učitelstvo ? A co povinně placená Česká televize ?

J. Vintr 5.10.2019 13:20

Přesně tak, většina takzvaně humanitních škol neposkytuje žádné vzdělání, ale jen vymývá mozky a dělá z mladých lidí větší blbce než byli předtím. Taková "investice do vzdělání" je horší, než spláchnout ty peníze do záchodu.

J. Černý 5.10.2019 13:19

Není autor repent ?;-D

P. Portwyn 5.10.2019 13:00

Nerozumím. 50 tisíc za polovinu doby, to je stotisícový plat, to moc zaměstanců nemá. A ve volném čase byste mohl podnikat a vydělat dalších 100 litrů.

P. Portwyn 5.10.2019 12:59

Většinou ti rodiče byli podnikatelé, echt pravičáci. Ti by přece nikdy...

J. Schwarz 5.10.2019 12:14

Rodiče nechtějí výkon ale aby jejich dítě obdrželo ferman o absolvování. Ferman totiž stačí jako poukázka na pohodlnou existenci ve státní správě, administrativě, státem placených neziskovkách... Profesionalitu žádají firmy jen po řemeslnících.

J. Lukavsky 5.10.2019 11:57

"kdyby existoval nějaký systém hodnocení výkonů v té které škole" No těch kritérií může být řada: % absolventů kteří udělají přijímačky na VŠ. Úspěchy v biologické, chemické, matematické... olympiádě, bodování znalostí žáků podle mezinárodních kritérií, počet žáků kteří odejdou ze školy předčasně ...... fluktuace kantorů, jejich kvalifikace ..... J.L. end

P. Zinga 5.10.2019 11:47

Třeba já.

P. Zinga 5.10.2019 11:45

Když sleduji, jak učitelstvo vymílá dětem mozky zločinnými ideologiemi klimaalrmismu, genderismu a lepšoidismu, vyhnal bych je ze školy. O moc hloupější by děti nezůstaly. Čest výjimkám, těm bych pak dal trojnásobek.

J. Kulheim 5.10.2019 11:26

Zaměstnanci všech oborů, kteří dostávají výplatu ze státní kasy, jsou nepokojeni stále. Když jim přidají, tak si 14 dů odpočinou a začnou znovu. Mají špatné finanční ohodnocení jejich náročné práce, je jich málo, když odejdou všichni exitují ap. To, že mají všichni špatné finanční ohodnocení nemůže být pravda. Ti, kteří pracují lépe by měli mít víc a ti co pracují hůře a odvedou méně práce by měli mít menší výplatu. Tarifní mzdy jsou vždycky nespravedlivé. Je to pouze pokračování socialistického způsobu uvažování.

Je zajímavé, že hasiči nejsou slyšet. Přitom jde o tvrdou, nebezpečnou, psychicky a fyzicky náročnou práci.

J. Schwarz 5.10.2019 11:21

Častým argumentem pro investice do školství bývá že jde o investice do budoucnosti, že vzdělané společnosti jsou bohaté a prosperující... Z toho se pak vyvozuje že vzdělání vede k bohatství. Zatímco spíš platí opačná implikace - bohaté společnosti si mohou dovolit poskytovat vzdělání širokým vrstvám a takové "vzdělání" je čím dál bezobsažnější...

J. Macků 5.10.2019 11:17

Ze zvyšování platů učitelům se stalo politikum a všichni se snaží předbíhat v tom kolik jim slíbí přidat. Učitelé v současné době mají dost velké platy, za dvacetihodinový úvazek týdně po 9 měsíců v roce až moc. Právě proto, že pracují málo, mají spoustu času si vymýšlet důvody, proč by se jim mělo přidat. Problémy školství nejsou v platech, ale v buzeraci, která prolíná do všech oborů. Hlavně mají zodpovědnost za nevycválané nevychované dětí svých obdobně nevycválaných nevychovaných, často hulvátských rodičů.

P. Pavel 5.10.2019 10:47

"Kdo by ten dohled vykonával?" Dohled v tomto případě samozřejmě již vykonává Česká školní inspekce. Dále, většina soukromých placených škol má katastrofální úroveň. Školy spadající pod ministerstva, kraje nebo obce jsou ve srovnání se soukromými vzory kvality.

P. Pavel 5.10.2019 10:40

To je holý fakt. Nemluvě o studijním volnu. Nemluvě o tom, že učitelé přímou vyučovací povinností (tedy výukou ve třídě) stráví přibližně jen polovinu pracovní doby. Zbytek, tzv. nepřímá vyučovací povinnost, kterou by měli strávit přípravou na výuku, nebo jinými činnostmi, můžou klidně strávit doma na zadku, tedy pokud ředitel školy není pes a tvrdě (a smluvně) nevyžaduje přítomnost ve škole po celou dobu pracovní doby. Nikdo, kdo v ČR pracuje, nemá tolik volna jako učitelé.

M. Kanda 5.10.2019 10:32

Pro výpočet poměru platů v jedné profesi vzhledem k celkovému průměru rozhodně není délka pracovní doby irelevantní. Naopak je nutné tuto rozdílnost do výpočtu zapracovat. Ve svém příspěvku pouze upozorňuji, že se tak většinou neděje a tudíž se porovnávají hrušky s jablky.

M. Kanda 5.10.2019 10:28

Protože bych si o polovinu pohoršil.

M. Kanda 5.10.2019 10:27

Snažím se uvést na pravou míru informaci o poměru učitelských platů k platovému průměru a to bez emocí. Kde v tom vidíte tu závist?

P. Lenc 5.10.2019 10:18

Paní Babková,víte něco třeba o práci v energetice nebo, což vám bude zajisté připadat naprosto přízemní řidiče linkového autobusu, mohl bych jmenovat další profese, víte?Pokud ne, můžete si tu úžasnou práci vyzkoušet.A ano, nevychovaných spratků přibývá geometrickou řadou, ale to je věcí rodičů a naprosté nedotkutelnosti jejich spratků.A když k tomu připočteme to co se "učí",tak školství jako takové opravdu nemá kredit jaký mělo v minulosti.Čest učitelům kteří opravdu učí, ale jste přesvědčena o tom, že všichni jsou tou špičkou?Já ne a opravdu nechápu proč by měli být odměňování nejen stejně, ale dokonce 130% průměru.

J. Fridrich 5.10.2019 10:05

V každém povolání a profesi by mělo být hlavním hlediskem při stanovování platů jednotlivým pracovníkům jejich odbornost, spolehlivost, kvalita jejich práce-výstupů jejich činnosti... Toto by mělo samozřejmě platit i u učitelů. Výsledek jejich práce je přece poměrně snadno měřitelný - jsou to znalosti jejich žáků-studentů. A tady je nyní značný problém - ten dnes vidíme a slyšíme u mladých lidí v mnoha případech - jejich znalosti, lépe řečeno neznalosti i v základních věcech jsou až zarážející... Toto se v posledních létech ukazuje i při srovnání znalostí našich žáků se znalostmi žáků z jiných zemí Evropy a Světa...

Tak je spravedlivé přidávat plošně-jednotně všem kantorům ? A to i nyní, již po několikáté v poslední krátké době ? Neměli by být nyní na řadě i jiné profese, kde víme, že se jedná o velice náročnou a mnohdy i nebezpečnou práci, jako mají například hasiči ?

J. Hejna 5.10.2019 9:39

To je, pane Kando, opravdu hloupý argument plný závisti.

I. Babková 5.10.2019 8:58

Dobré kantory trápí též přebujelá administrativa, nutnost vynakládat spoustu času na řešení téměř neřešitelných problémů (zpackaná inkluze, nevychovaní výrostci) místo, aby se náležitě věnovali těm dětem, ze kterých jednou budou lékaři, konstruktéři, vědci. Také je v zemi velký tlak na to, aby se učilo podle nápadů všelijakých odborníků, kteří nikdy neodučili jedinou hodinu.

A všem, kteří učitelům závidí dlouhé prázdniny a plat v přepočtu na odučené hodiny (v tom samozřejmě není započítán čas strávený administrativou, konzultacemi s rodiči, poradami, povinnými školeními zpravidla zbytečnými, atd.), pojďte si tu úžasnou práci vyzkoušet. Nejlépe na druhý stupeň velké sídlištní ZŠ nebo na technickou průmyslovku.

M. Marek 5.10.2019 8:54

Proč tedy nepracujete jako učitel?

P. Portwyn 5.10.2019 8:51

Učil jsem na soukromé střední škole. Výkon fakt nebylo to hlavní, co rodiče chtěli, když se ta škola zakládala.