11.5.2024 | Svátek má Svatava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
a 11.11.2008 17:18

Re: Slova útěchy

předpokládá se zájem - o obor, o místo s podmínkou diplomu zmíněného oboru - např. to vám musí někdo napovídat, protože jste tak nedovtipný? taky musíte zdůvodnit poradavači vánočních kaprů, proč si kupuujete kapra a proč zrovna uněj, svatá ty prostoto :-/

woka 11.11.2008 19:07

Re: Slova útěchy

souhlasím s Tomášem. Mně kdyby nabídli kdysi na VŠ zkoušku zadarmo, neváhám ani minutu a vůbec by mě nezajímalo, že tím ochudím především sama sebe. Po pravdě řečeno, probíraje se tak svými byvšími spolužáky, nedovedu si představit skoro nikoho, kdo by to odmítl. I tehdy jsme měli spoustu jiných zábav než učení...to je snad už od středověku studentský pohled na svět, ne? A dnes jsem myslím profesně vcelku  zodpovědný a docela úspěšný jedinec v oboru, kterým si vydělávám na živobytí - sice v oboru jen příbuzném tomu, který jsem vystudovala, ale to je dneska normální.

Pasáček koz ve Vermontu 11.11.2008 17:04

Kvalita škol

Snad se zde příliš zdůrazňuje význam kvality univerzit. I ta nejlepší škola může dát pouze základy.  Jsou obory, například elektronické a softwarové inženýrství, které se rozvíjejí tak rychle, že faktografické znalosti získané na škole jsou po 5 až 10 letech zastaralé a tedy nepoužitelné. Úsilí, které student vynaloží při studiu, je téměř zanedbatelné ve srovnání s úsilím, které absolvent školy musí vynaložit po získání diplomu, aby byl ve svém oboru dobrý a schopen konkurence.

Proto by školy měly vyučovat zejména základy: logiku, matematiku a hlavně naučit studenty dalšímu samostatnému studiu.

Dobré školní vzdělání je zajisté užitečné, ale je známo, že mnoho úspěšných nestudovalo na znamenitých univerzitách, například Michael Faraday, Thomas Edison, Bill Gates a mnoho jiných.

Něco o tom vím, jsem absolventem známé americké akademie GAV.  Požadavky v mém oboru jsou ovšem méně náročné.

Karel 11.11.2008 15:55

viděno z druhé strany

Asi záleží na typu školy. Na té, kterou jsem vystudoval já, jsem se dozvěděl zhruba 5% toho, co v tomto oboru teď v praxi používám. Tyto informace zabíraly zhruba 25% toho, co jsem se ve škole musel naučit a není to k ničemu. Jestli je to dnes podobné, tak se nezájmu studentů nedivím. Možná by i raději šli rovnou do praxe, ale bohužel jakýkoli diplom je v současné společnosti důležitý, tak si to tam holt odsedí.

gerontusinza 11.11.2008 15:37

Pane Pouzare kde jste se to narodil?

vy nechápete že to je tzv reálný přístup všech studentů k racionalizaci studia..... kdy není důležité se naučit a udělat zkoušku ... to neznáte? Z klávesnice zjišťuji, že asi nepocházíte ze zdejších krajin...... Studenti nic neplatí (což je dobře) proto je nic nenutí sbírat vědomosti ( což je špatně). A ke zkoušce přistupují pod dojmem že zkouška je  tu od toho aby se to u ní zkusilo.....;-) Jen tak mezi námi, víte červený diplom byl sice dřív něco hezkého ale z hlediska vědomostí nikoli něco důležitého......  a tak to platí  asi i nadále.......   a filatelisté byli vždy převážně sběratelé snažící se dostat prospěchové stipendium. proto bych tvrdě byl pro to aby se neplatil jen řádný zkušební termín s výjimkou kdy student nebere nabízenou známku ale to je i na dohodě učitel. student..... i vy máte v ruce dost možností pane Pouzare.... hezký den

Emilka 11.11.2008 15:24

Dálkaři

Jistě víte, co to jsou - nebo už jen byli? - dálkaři. Studenti dálkově studující při zaměstnání. Normálně chodili do práce, starali se o domácnost, o děti nebo rodiče, a jednou za tři týdny jezdili do školy na přednášky - pátek+sobota+neděle, a jednou za semestr na týdenní přednáškový blok - od pondělí do soboty. Zákonem stanoveného placeného volna bylo málo, dovolené - tehdy - 14 dní. Pokud nepadla zkouška v prvním termínu, na druhý (Bože chraň na třetí) bylo nutné brát si dovolenou nebo náhradní volno. Přespávat na kolejích jsme nesměli, sháněli jsme si ten nejlacinější hotel nebo milosrdného místního spolužáka. Já jsem tak vystudovala. Začínalo nás přes sedmdesát, skončilo asi pětadvacet. Do školy jsme dojížděli 50, 80, 120 km - jak kdo; cestu jsme si platili. Učila jsem se po večerech, když jsem uložila malou dceru. Skripta kupovala ze svého mizerného platu účetní. Přednášky jsme vesměs hltali - protože skripta předpokládala, že jsme všichni včera maturovali na gymplu, zatímco my maturovali často kdysi a ledaskde. Přednášky nám dávaly možnost alespoň se zorientovat v tom, co se po nás chce. Mnoho z nás mělo časem problémy v práci nebo doma. Kdyby mně s dcerkou nepomáhali rodiče a nedokopali mě na konci čtvrťáku k tomu, abych to nevzdávala, a dotáhla i ten páťák, nikdy bych to nedokázala. Studovat jsem začala sama o své vůli, protože po pár letech v práci jsem si uvědomila, že mám pocit, jako bych vnitřně uhnívala.

Strašně si svého vzdělání cením, draze jsem ho zaplatila.

Jakub S. 11.11.2008 17:31

Hluboce se před váma skláním.

Lidé s vůlí jako vy jsou sůl zeně.

kevorkian 11.11.2008 14:58

Halt vysokoškolské kvóty musí být splněny.

Hezky popsáno. Mě se tento stav jeví jako důsledek vygradovaného důrazu na práva bez jakékoli povinnosti. Všichni mají právo na vzdělání. Cílem ministrů je docílit co nejvyššícho procenta vysokoškoláků. Ale rodí se dnes lidé inteligentnější než před 20ti lety? Já myslím že ne. Pokud tedy chceme mít 80% populace vysokoškolsky vzdělaných, lze toho docílit pouze tím, že vysoké školy budou studovat i lidé s průměrnou, či podprůměrnou inteligencí.  Úroveň škol pak musí klesnout tak, aby je tito lidé byli schopni udělat....

Řešení vidím v návratu k praxi, kdy průměrní chodí na učiliště (máme řemeslníky a dělníky, netřeba je dovážet z Asie a Afriky). Lehce nadprůměrní mají střední školy, průmyslovky a gymnasia (pracují v kancelářích, úřadech, státní správě). Opravdu inteligentní, studijní typy studují univerzity. Žádné právo, ale privilegium....

kevorkian 11.11.2008 15:05

Re: Halt vysokoškolské kvóty musí být splněny.

Nevím proč se správně nezobrazuje diakritika... :-/  No nic.

J.G. Pašek 11.11.2008 15:38

Re: Halt vysokoškolské kvóty musí být splněny.

Něco jako supr-inteligentní giganti absoloventi VŠ a lá Jirka Paroubků, Standa Gross, Venca Železný, Filip, Grebenáček a JUDr Marvanová, která má 3 děti a neví s kým?

Caca 11.11.2008 16:41

Re: Halt vysokoškolské kvóty musí být splněny.

Smysl vašeho braní si do huby paní Marvanovou ve společnosti té vekslácko-bolševické verbeže, jak jste ji vyjmenoval, mi bohužel uniká.

glos 11.11.2008 20:09

Re: Halt vysokoškolské kvóty musí být splněny.

možná, že patří mezi stejnou skupinu, tedy verbež

Fafa 11.11.2008 16:59

Pane Pasku,

muzeme si Vami jmenovanych lidech myslet, co chceme. Ale tezko jim upirat inteligenci.

J.G. Pašek 11.11.2008 17:05

Re: Pane Pasku,

Lenin, Stalin, Hitler, Mengele měli vyšší IQ než ti, které jsem vyjmenoval . . . 

a 11.11.2008 17:20

Re: Pane Pasku,

a tuhle poznámečku jste napsal předtím, než jste slupnul tu modrou pilulku, nebo až potom ? ;-P

J.G. Pašek 11.11.2008 17:42

Re: Pane Pasku,

Otázka není otázkou, když víš odpověď . . .

woka 11.11.2008 19:09

Re: Pane Pasku,

a co takhle řečnické otázky?

wifi 11.11.2008 14:50

z druhé ruky

Zaslechnuto: Já jsem důchodce, já se s nimi už nemusím rozčilovat ale: nedavno jsem byl na přednášce o CERNU, tak jsem studentům přinesl nejnovejší informace. ptali se: bude se to zkoušet? Odpověděl jsem, ne je to novinka a je to zajímavé. Začali se bavit mezi sebou, neposlouchal absolutně nikdo.

Jindy jsem jim při geometrii přinesl mapu, co jí dostal synovec, aby se vyjádřil k tomu, co mu budou stavět v sousedství.Řekli mi, že tomu nerozumí. Povídal jsem jim, že to není žádný chyták, že všechno už brali a takhle to z úřadu opravdu přide k vyjádření. Řekli, že by to hodlili do koše.

Jasno mají jen v tom, že chtějí plat 50 tis, služební auto a telefon. Když jsem se jich zeptal, kdo jim to dá, když neumí matematiku ani jazyky? Odpovědeli mi, že pokud nepůjdou na učitele, tak každý.

gerontusinza 11.11.2008 15:42

Pane dost jste mě pobavil.... přejte jim to.Re: z druhé ruky

Myslím že to probuzení bude dost plné rozčarování........   ale nebojte, život je naučí;-)

woka 11.11.2008 19:11

Re: Pane dost jste mě pobavil.... přejte jim to.Re: z druhé ruky

přesně - naučil už jiné, naučí i tuto generaci. kdyby to tak nebylo, lidstvo nepřežije pravěk.  

Karel K 11.11.2008 14:32

Sepuka? Alene,

jako obvykle se nůž nažere ale břicho zůstaně celé.

moll 11.11.2008 13:25

K motivaci radil Jan Ámos Komenský

školu hrou. Pro malé děti pěkně funguje. Pro ty starší, na vysoké škole, může být motivací úspěch! Vždy jsme uvítal, když místo pouhého suchého vzorce nám vyučující přidal informaci jaký blázen ho kdysi vymyslel a že dnes díky tomu umíme počítat třeba - transformátory. Tedy pochopit poučku = úspěch při počítání transformátorů. To je to lízátko na které jsem zabral

JanaB 11.11.2008 11:52

Malá poznámka ohledně kvality výuky

Syn chodí do sekundy jednoho pražského osmiletého gymnázia - státního. Byli jsme šťastní, že se tam dostal - u přijímacích zkoušek měl maximum bodů ze všech dětí. Jaké je však naše rozčarování - skoro každý den mají minimálně jednu hodinu suplovanou. Nechápeme to, někdy se vyučující nedostaví až na tři hodiny denně. Jak pak mají být děti motivovány k nějakým výkonům, když sami učitelé na výuku kašlou? V době studií mých a manželových byla opravdu výjimka, když  hodina s učitelem odpadla a na hodinu přišel náhradní učitel. Dnes je skoro výjimka, když se celý den učí.

Jakub S. 11.11.2008 12:00

No ale: to rodiče trpí?!

MLOK1 11.11.2008 13:53

Re: Malá poznámka ohledně kvality výuky

T

MLOK1 11.11.2008 13:59

Re: Malá poznámka ohledně kvality výuky

To je zjevný důsledek neustálých školských reforem podle hesla: "Když něco funguje, tak do toho šťourejme a měňme to tak dlouho, dokud to fungovat nepřestane". To by v tom byl čert, abychom to nepos*ali;-(;-(;-(.

       Zajímavé je, že se jen málokomu chce něco nefungujícího OPRAVDU zlepšit! A když už se takový idealista najde, jsou mu házeny klacky pod nohy - viz ministr zdravotnictví JULÍNEK, který jediný se zdravotnictvím něco kalého učinil. Bohužel, prosťáčci nebyli ochotni platit blbých 30,-Kč lékaři.

gerontusinza 11.11.2008 15:47

Jste k smíchu i stou vaší parodií na doktora.....Re: Malá poznámka ohledně kvality výuky

;-D s první částí souhlasím ale ta první se týka vy troubo jůlínka taky a o reformách se chcete bavit? jakých reformách? vy nějaké vidíte....? já vidím jen tok peněz na do "správných" pevně určených  rukou vy nenažraný molochu ehm mloku:-/

Eva D. 11.11.2008 18:30

Re: Malá poznámka ohledně kvality výuky

R^R^R^ Přesně tak! 

Eva D. 11.11.2008 18:27

Re: Malá poznámka ohledně kvality výuky

Možná se jen někde vzdělávají kvůli reformě školství ( ŠVP) a kdovíčemu. A také další vzdělávání je organizováno ve všedních dnech. Mnozí učitelé navrhovali a doufali v "atestace" - t.j. vzdělávám se třeba o prázdninách za své, ale jednou za čas ( pár let) jsem otestován, zda nezaspávám. Jenže, teď jsou centrálně stanovené kursy a vybrané organizace a učitel, který se nepřihlásí, jakoby na sobě nepracoval. To víte, kšeft je kšeft a ty firmy si přijdou na slušné peníze, ze státního. Možná i ti, kdo jim to přiklepli.

Tak jezdíme do pár krajských center v republice, což znamená celý den absence kvůli 2h semináře a ty proklínané suply k tomu. Tak buďte ráda, že jste v Praze, být to někde na okrese, supluje se ještě víc.;-)

No, a někdy  i marodíme, škola je totiž infekční a stresující prostředí.

PL 11.11.2008 10:33

Úroveň studentů si škola nastavuje sama - pokračování

Vrcholem dosavadního studia mé dcery bal okamžik, kdy jí a jejím spolužáků z oboru studijní oddělení oznámilo cca měsíc před státnicemi, že ke státnicím nebudou připuštěni, protože mají málo kreditů. A kreditů mají málo, protože za některé kurzy dával ústav historických studií v 1. ročníku 3 kredity, ale filozofická fakulta, ve kterou se ústav o rok později (to je mezi 2. a 3. ročníkem studia uvedené skupiny) proměnil už za tytéž kurzy dává jenom 1 kredit, takže mají smůlu. Řešení se ale našlo. Nikoli, jak by soudný člověk očekával, že se prostře budou studentům postiženým změnami počítat kredity uváděné v době jejich účasti v příslušné kurzu. Dostali radu, aby obešli vyučující, se kterými mají dobré vztahy a požádali je, aby je zapsali zptně do nějakých dalších kurzů, na které sice vůbec nechodili, ale přinesou jim potřebný počet kreditních bodů. Tolik k podvádění a motivaci dodržovat pravidla studenty.