2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 11.11.2008 11:13

Prostě nám oznamte název té školy!

Proč to neuděláte hned?

PL 11.11.2008 11:33

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

Dcera musí dostudovat :-(

Jakub S. 11.11.2008 11:38

Aha. Jasné.

Lída 11.11.2008 13:17

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

A to si myslíte, že ta škola se bude zabývat tím, že z vašeho nicku a z vaší neúplné IP adresy bude zjišťovat, který student je u nich nespokojený?

Lída 11.11.2008 13:20

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

Pardon, tohle jsem odklepla omylem.

Lída 11.11.2008 13:19

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

A to si myslíte, že ta škola se bude zabývat tím, že z vašeho nicku a z vaší neúplné IP adresy bude zjišťovat, který student je u nich nespokojený? Mě by teda taky zajímalo, o kterou školu jde, tyhle kritiky typu "na jedné škole" jsou docela na houby. Nebo se bojíte, že se ukáže, že dcera kecá a že je to ve skutečnosti trochu jinak?

PL 11.11.2008 14:05

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

studuje tam zároveň dva obory a na prospěchové stipendium, takže nemá důvod, proč si vymýšlet... ale jinak souhlasím, že takováhle anonymní kritika je nanic, uváděl jsem to hlavně jako ilustraci ve smyslu pokud univerzita funguje podobným způsobem, těžko dokáže studenty pobídnout k vyššímu nasazení...

Lída 12.11.2008 10:54

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

Jestli je to opravdu jak říkáte, tak nechápu, co je tam za troubovaté studenty, že se nebrání. Dneska je situace, že školy se zatraceně bojí udělat něco, čím by mohly poškodit studenty. Jednak kvůli sobě, proč by vyhazovaly dobré studenty, když jsou placené podle počtu studentů a hodnocené podle počtu absolventů? A za druhé proto, že dneska už se může student i soudit a toho se školy dost bojí.

A proč teda nemůžete uvést školu, kde se to stalo? Třeba by se pak ozval někdo z té školy, že to bylo přece jen jinak.

Chris Kelvin 11.11.2008 13:40

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

"Dcera musí dostudovat", tak tohodle jsme se báli za minulého režimu a právem. Do dnešní doby to již nepatří. Jestli je to opravdu tak, jak píšete (a není v tom ještě nějaký jiný háček), určitě bych důrazně protestoval. A studenti dnes určitě mají nějakou samosprávu, která na podobné jednání má páky.

PL 11.11.2008 14:07

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

;-D;-D;-D

gerontusinza 11.11.2008 15:56

To si myslíte že tehdy ji neměli......Re: Prostě nám oznamte název té školy!

pane, vy jste skutečně osvobozen..... příklad jak se dá znechutit studium....

Dívka dělá zkoušku, vyučující ji sdělí že ji hodnotí za tři aže si musí přijít pro zapsání do indexu k němu domu,....

za14 dní dtto

za daslší měsíc dtto

za další měsíc on rezignuje a zkoušku ji napíše a ale ona pak vypadne z dalších předmětů protože ten čtvrtrok se snažila tu zkoušku udělat za každou cenu a neměla čas skoro na nic jiného...... a to je prosím zcela ze života....

vlasta 11.11.2008 14:22

Re: Prostě nám oznamte název té školy!

S tímhle přístupem si nic lepšího nezasloužíme. :-(

Jakub S. 11.11.2008 17:29

Tak asi, Vlasto!!

PL 11.11.2008 10:20

Úroveň studentů si škola nastavuje sama

Ač mne živí něco jiného, minulý rok jsem lektoroval jeden seminář ne nejmenované univerzitě pro studenty 3. a 4. ročníku. Kromě jiného jsem se ptal, proč studují obor, který studují, a co se chystají dělat po skončení studia. Z cca 30 studentů jeden odpověděl, že chce být na krajském úřadě (nebyl se ale schopen rozhodnout, jestli jako hejtman, nebo jako vrátný), jeden chtěl mít kavárnu a jistá půvabná a bezprostřední mladá dáma mne ujistila, že hned po škole se vdá a bude vychovávat děti a nechá se rozmazlovat manželem. Pouze jeden ze studentů měl jasno, že chce dělat obor, který studuje. Ostaní prohlásili, že ještě neví a že se něco najde, lhostejno co. Tolik k motivaci a trojce po první hodině.

Protože byl seminář rozdělen do dvou blokůs měsíčním odstupem, chtěl jsem, aby mi studenti poslali práci zadanou v prvném bloku včas, abych se na ni mohl podívat a dát jim zpětnou vazbu na bloku druhém. Byli z toho silně vyvedeni z míry, že tohle se u nich nedělá, že práci odevzdají a pak buď zápočet dostanou, nebo nedostanou, ale že u nich na škole žádná diskuse nad tím, co odevzdali není ve zvyku, takže vůbec neví, co ve svých pracích (pracech?) nají dobře či špatně. že vlastně vůbec neví, jestli práce někdo čte. Prý se to hodnotí od kusu. Tolik k podpoře motivace ze strany školy.

Dcera studuje jinou univerzitu, kam řada jejích spolužáků dojíždí, někteří zdaleka. Je v 5. ročníku, takže školu mají pouze 3 dny v týdnu. Minulý týden výuka ve 2 dnech odpadla, jednou se nedostavil vyučující (bez omluvy), podruhé nenašli místnost, ve které by se učili, protože v původně určené učebně probíhala jakási konference. Dojíždějící spolužáci přijeli na dva dny ze tří zbytečně, protože škola není schopna nejenom zabezpečit organizaci studia, ale není schopna dát to vědět včas svým "klientům". Tolik k motivaci studentů ze strany školy.

Tino 11.11.2008 10:12

Tradice zavazují - svazují.

Nejen studenti, ale i dospělí a zaměstnaní lidé provozují tuhle jednoduchou politiku práce. Tvářit se že makám a dožadovat se platu, to je všeobecný český jev daný minulostí. Kdo poctivě pracuje, ten je vystaven posměchu a běda tomu kdo pro poctivou práci má i odpovídající plat. Na všech zaměstnaneckých úrovních probíhá tenhle druh selekce pracovitých. Pracovití jsou vystaveni tlaku od svých kolegů k menší pracovitosti a podvádění, intriky jsou tlačeni do pozice darebáků, mamonářů, hamižníků, ba i zlodějů.

Na pedagogických školách nebyly oproti společnosti odlišné podmínky. Nebylo tedy s prací učitelů(zaměstnanců školy) a se studiem žáků jinak. Proto je i dnes pan Pouzar svědkem stále stejného jevu ve společnosti(u něj u studentů), že lépe je práci ošidit a výsledek že bude stejný jako při poctivé práci.

Učitelé jsou si defakto sami vinni, že mají tak těžkou práci. Sami totiž lehce v minulosti vystudovali a naučili se od předešlých lajdáckosti a to předávají dál. Je to nekonečný proces, stále se opakující.

Jediná naděje nám skýtaná je od cizích zahraničních firem, kde neošvindluješ nic! Můžeš mít papír a je ti na h.... pokud neprokážeš prací své schopnosti. Takže naše školství úplně zrušit a začít znovu - to je ovšem jen fikce. Doslova nelze skončit naši českou tradiční neochotu poctivě pracovat a brát jen to, co si skutečně vysloužím.

Na místě autorově, by bylo možné doporučit, aby nekompromisně vyžadoval naprosto poctivé studium studentů a nedal se ovlivnit ani úplatkem či nátlakem rodičů nebo vlivných. To by se mu ovšem mohlo nevyplatit, což je ovšem logické v naší tradiční české společnosti!

Kolombo 11.11.2008 10:30

Re: Tradice zavazují - svazují.

Jistě máte pravdu, ale ta je jen vizitkou české společnosti. Titíž češi  pracují v cizině naplno, dobře se dá pracovat i v malých soukromých firmách, kde není tolik ulejváckých "kolegů". V prostředí závisti  a přerozdělování opravdu vypadá každý, kdo se snaží jako wůl, obzvlášť pokud je posléze honorován stejně jako flákači. Na tohle ale brzy dojede celá "Unie", většina mladých například ve Francii sní o kariéře státního úředníka pod penzí. Už ve dvaceti!!!

Jenda 11.11.2008 13:47

Re: Tradice zavazují - svazují.

Vase adorace zahranicnich firem je usmevna. A mimo. Hlavne v pripade vetsich firem je papir a schopnost vyt s vlky mnohem dulezitejsi nez nejake vysledky.

a 11.11.2008 16:53

Re: Tradice zavazují - svazují.

A co naděje od necizích zahraničních firem, ta by tam nebyla? Aspoň kousíček. ;-D

PPP 11.11.2008 9:38

pokrok

Úroveň studentů každým rokem prudce klesá a to už od středověku. Věda ale kupodivu nezanikla, jde stále kupředu a má stále dokonalejší výsledky ve všech oborech. Je tedy otázka, kdo ten úžasný pokrok vědy a poznání vlastně dosahuje, když ze škol vychází neteční ignoranti, navíc každým rokem horší těch předešlých. Že by v té původní úvaze byla někde chyba? Není to tak, že znalosti doktorů a inženýrů jsou každým rokem vyšší, jenže učitelé to nedokáží rozeznat a znalosti nezvyšuje škola, ale samostudiom?

FKus 11.11.2008 9:51

Re: pokrok

Z toho ze všeho plyne, že by se počet vysokých škol, resp. studentů neměl neomezeně zvyšovat.Spíše bych viděl kdyby se posilovalo pomaturitní studium. Ušetřené peníze bych raději věnoval na rozvoj učňovského školství. Tam je situace katastrofální. Také mě tvrzení některých lidí, že mu nešla matematika a proto studuje humanitní obor působí jaksi nelogicky, protože základy vyšší matematiky na střední škole musí zvládnout každý, neboť to patří ke všeobecnému vzdělání a pokud ne, pak je to prostě nedostatek inteligence.

i.h. 11.11.2008 10:21

To delaj Cinani,

ti stredovek prekonali uz nekdy pred dvema tisici lety.

Jenda 11.11.2008 13:50

Re: pokrok

Prumerna uroven skutecne klesa. Vedu tahnou dopredu ty vyjimky. Rozdil je v tom, ze kdysi bylo vyjimkou uz to, ze clovek studoval, pak to, ze studoval universitu a ted uz jde na vysokou kazdy druhy. Ten prumer vypada podle toho.

Vašek 11.11.2008 9:18

Naprostý souhlas

Sice jsem učill na jiné fakultě Univerzity Pardubice, ale přesně tohle je důvod, proč jsem odešel. Skutečně se rok od roku zhoršuje nejen kvalita studentů, ale hlavně jejich ochota studovat. Když to navíc dáme dohromady s jejich chatrnými znalostmi se SŠ (na přednášce se mě jeden student zeptal, co je to za obrázek v tom vzorci - použil jsem sumu), tak je to tragédie.

Jediné, v čem se současní studenti orientují perfektně, je studijní řád. Tedy pouze ta část, ve které se píše, co všechno vyučující musí nebo nesmí. A pak ještě mistrně ovládají psaní stížností. No a s touto výbavou skvěle proplouvají  studiem. Co na tom, že absolventa UPa bych nezaměstnal ani omylem? On totiž nic neumí, teda kromě stěžování si na tom, jak je s ním špatně zacházeno. Sorry, ale na to nemám žaludek. Radši dělám něco, kde je za mnou vidět nějaká práce - a uživím se od svého odchodu velmi dobře (děkuji za optání - poznámka pro případné šťouraly). Na většině jiných škol je to dle mých zkušeností lepší, ale UPa je opravdu problém.

R 11.11.2008 13:00

Re: Naprostý souhlas

To mně mrzí, že zrovna na UPce, mé Alma Mater  to takhle vypadá. Možná to jsou potíže růstu,  více než 20 let to byla malá škola tak s 200 studenty v ročníku, pak v 93 nabrali Dopravní z Žiliny a zavedli taky další fakulty, dneska tam je, díval jsem se před půl rokem,  v letošním ročníku 2000 nebo možná až 4000 studentů.... Taky za našich dob hlavní a jediný obor, chemie, je pravděpodobně upozaděn, v tom smyslu vyhrává konkurent, vysoká škola chemickotechnologická v Praze

Apea 11.11.2008 9:18

A bude hůř

Základní příjem vysokých škol je za studenta. To bylo dobré, dokud chyběly studijní kapacity. Dnes nastupuje na české vysoké školy ročně o něco víc studentů, než kolik skončilo maturantů

(včetně těch na učilištích s maturitou). A nastoupí, protože, co žák, to příjem. A ze stejného důvodu, čím je na tom škola hůř, tím víc se tlačí na to, aby se nevyhazovalo (hůř, co do průměrné kvality studentů).

Školné v tomhle problému nic nevyřeší, pokud by nemělo být drasticky vysoké. Školu z ekonomického hlediska nezajímá, kdo za studenta zaplatí, ale kolik.  Kromě humanitních oborů klesají platba za studenta málokde pod 70 000 - když necháte stanovovat školné jednotlivé vysoké školy, nebude kvůli nižšímu školnému nebude škola přicházet o studenty.

Venca 11.11.2008 15:56

Re: A bude hůř

S tim "malokde pod 70 000,-"  to je nesmysl.    Studijni programy na technickych fakultach maji vetsinou  56 tisic na studenta. Vic ma chemie, fyzika, prirodni vedy,   medicina, umelecke obory, ale urcite ne treba pedagogicke fakulty.

Lobo 11.11.2008 9:11

???

Co autor učí? Že je to takovej vopruz.

Peta 11.11.2008 8:50

Nezaměstnanost...

Absolventi vysokých škol se daleko snadněji uplatňují na trhu práce než lidé s nižším vzděláním. Z toho lze vyvodit, že nezaměstnanost výrazně snížíme (až k 0%), bude-li každý mít VŠ. ;-P

Jenda 11.11.2008 13:53

Re: Nezaměstnanost...

No zni to dobre ale je v tom chyba. Bude-li kazdy mit VS tak nezamestnanost neklesne. Jenom vyplacame penize na zbytecna studia a firmy nebudou mit jak poznat kdo je schopny se neco naucit a neco dokoncit a kdo ne.

R 11.11.2008 18:40

Re: Nezaměstnanost...

Už to nemají jak poznat teď. Lidi, co za našich dob měli problém udržet se na učňáku dneska zdárně dostávají maturitu a lidi, co za našich dob taktak udělali maturitu šprtají na vysoké a bez větších problémů dostávají diplom. Jinak řečeno dnešní diplom a dnešní maturita jsou víceméně bezcenné kusy papíru, které o schopnostech a znalostech držitele neříkají skoro nic.