2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
i.h. 11.11.2008 8:28

Von ten Pouzar toho Soguna

snad vubec necet, to je hruza, takovehle blaboly ...

i.h. 11.11.2008 8:25

Ale Blackthorne neboli Anjin-san

byl, jak vime od Clavella, zak mimoradne nadany, motivovany a snazivy.

Fafa 11.11.2008 10:11

Re: Ale Blackthorne neboli Anjin-san

Pardon, nevsiml jsem si Vasi poznamky. Proto moje odpoved Pitipacce.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 8:22

neobviňujme studenty

Tak by mě zajímalo, na jaké fakultě autor působí a co vyučuje. Dopouští se velké učitelské nectnosti - obviňuje studenty z nezájmu (či neschopnosti....dosaďte si, co libo). Jsem učitel a jako takový mám povinnost se snažit analyzovat svoje chyby, a pokud vidím, že studenty něco nezajímá, tak to řeším volbou jiných metod, jiným přístupem atd. - od toho jsem přece učitel! Na co jinak učitelství studovat, že? Mj.: Učitelé na VŠ trpí dalším nešvarem: Ač odborníci ve svém oboru, pedagogové bývají často mizerní; také jsem nechodil na přednášky proto, že to prostě nemělo cenu a lepší bylo nastudovat literaturu. :-/

R 11.11.2008 8:43

Re: neobviňujme studenty

Jestli si to dobře pamatuji z jiných autorových článků, učí nebo tehdy učil na Univerzitě Pardubice jakousi chemii, nejspíš jakousi anorganickou analytiku.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 9:14

Re: neobviňujme studenty

Zapeklitá tematika (aspoň pro laika). Klobouk dolů před učitelem, který tohle umí podat. Ale už jsem viděl i atraktivně vyložený předmět Statistické a multivariátní metody zpracování dat;-)

ale ale 11.11.2008 9:35

Re: neobviňujme studenty

Statistické a multivariátní metody zpracování dat jsou přeci zajímavým předmětem samy o sobě, ne? Mě to bavilo :)

Goro Bílý Pes 11.11.2008 9:58

Re: neobviňujme studenty

;-D;-D;-D

Michaela 11.11.2008 11:12

Re: neobviňujme studenty

Vy tady nad tim vtipkujete, ale zpusob podani je fakt dulezitej. Jak jinak by i mym velmi oblibenym predmetem na VS byla prave statistika ;-)

Asi jsme meli velky stesti na bezvadnyho vyucujiciho, ktery vychazel z toho, ze kdyz to nepochopi jeden clovek, je to problem toho studenta, ale pokud to nepochopi vic lidi, je to problem prave vyucujiciho, ktery by se nad svou metodou vyuky mel zamyslet - nase ukoly pro nej byly zpetnou vazbou, ktery se co tyden venoval, a podle nich upravoval obsah dalsiho cviceni.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 11:47

Re: neobviňujme studenty

No! To jsem tvrdil ve svém prvním příspěvku. Nemá cenu řešit studenty, to nikam nevede, učitel musí začít u sebe. Teď to zní jako děsná fráze ;-)

Jenda 11.11.2008 13:56

Re: neobviňujme studenty

Resit jenom ucitele je stejna ftakovina jako resit jenom studenty. A pokud nekdo jde na vysokou jenom kvuli papiru tak se muze ucitel rozkrajet a bude mu to houby platny.

Eva D. 11.11.2008 18:06

Re: neobviňujme studenty

R^

Jakub S. 11.11.2008 11:59

Re: neobviňujme studenty

... tak to byl ale Bílý vrána! Takového pozlatit a ukazovat. A vyhodit, aby nekazil druhé prepodavátěle.

Goro Bílý Pes 11.11.2008 13:03

Re: neobviňujme studenty

Ale to se ve školství přesně děje! Mladí učitelé po půl roku praxe učí stylem učitelky v přechodu, která je závislá na lécích na uklidnění. Promiňte to přehánění, ale je to tak. Je strašně těžké jít proti proudu. Ne kvůli penězům, ale kvůli této "stínové" šikaně učitele učiteli a kvůli zakonzervovanému prostředí odcházejí schopní lidi ze školství. No a ti otrlí a spokojení zůstávají, nedotčeni žáky a žáci nedotčeni jimi, a pak takoví studenti přijdou na VŠ. Začarovaný kruh???RvRv

LadaHaksna 11.11.2008 20:30

To by ale nemělo platit na soukromých školách, kde učitel by měl cíti zájem (rodičů, nadřízených,..), ale je to ještě horší. Čím to?

Dindik 11.11.2008 16:49

Re: neobviňujme studenty

Mám také nějaké zkušenosti s výukou na vš  a není to tak jednoduché rozhodnout, kde je chyba. Myslím si, že se vytratila snaha studovat určitý obor, protože student jej sřtudovat chce ( vlohy, zájem, rodinná tradice..). Důležité je studovat- i cokoliv.Jestliže si někdo podá přihlášku na 5 různých škola a VŠ do  zápisu neví, kdo z přijatých nastoupí, o něčem to svědčí. A u těchto studentů pak toho moc s motivací  nedokážete.Na  Vš učí velmi častojejí  bývalí absolventi, kteří  ji nikdy vlastně neopustili a o dění mimo školu mají ponětí velmi malé až žádné.Oni tam pomalu dělají kariéru a to jím stačí. O jejich pedagogickém vzdělání  nelze hovořit- čili jsou to v tomto pohledu samouci se všemi příslušnými nectnostmi.navíc si myslím, že není síla ( a to platí hlavně pro společ. vědní disciplíny) , která by vyladila obsah vzdělání poskytovaného školou tak, aby nebyly duplicity - ovšem velmi často prezentované pod jinými jmény, ale významově stejné.Stačí, aby  např. ze školy odešel někdo, kdo zajišťoval hodinově ( kreditně) významnou položku výuky a ejhle: ostatní si to s chutí rozeberou, učí se něco jiného a také to jde! A výsledný diplom má stejnou platnost jako ten získaný před lety a za jiné struktury  vzdělání.Nakonec: nevěřím, že je málo  peněz ve VŠ. Jen ta distribuce je neprůhledná.  Vezměte průměrné fakultní platy a pak se zeptejte těch, kteří nejvíc učí, kolik berou.Nedivte se, že utíkají, nebo jdou cestou minimální námahy.Zkoušeli jste někdy sehnat pana docenta či profesora na škole tak, že potřebujete jako  zástupce praxe konzultaci nebo dokonce radu? Ani sekretářka katedry  vám často není schopná řííci,kdy jej zastihnete. To také o něčem svědčí.

Eva D. 11.11.2008 18:11

Re: neobviňujme studenty

R^ Máte pravdu. Když vidím,. kam všude si student dokáže podat přihlášky, přičemž peďák to obvykle jistí, žasnu. Žasnu často i nad tím, kdo chce na vysokou a kam. A často slýchám: Nevím co, ale nějakou vejšku...

LJ 12.11.2008 23:33

Re: neobviňujme studenty

V něčem máte pane Goro pravdu (ostatně Kishu ken je velice inteligentní :), ale z čeho jiného než z nezájmu chcete obviňovat studenty, z nichž jen 10% se na danou VŠ hlásí ze zájmu a zbytek jsou neúspěšní lékaři, ekonomové, atd. Z jednoho kruhu jsou to tak 2-3, kteří zvednou ruku na otázku, kdo chtěl původně studovat chemii. O několik příspěvků dále správně píšete, že je to začarovaný kruh. Pokud styl vyučování na ZŠ učiní například z něčeho tak zajímavého jako je chemie biflování názvosloví neexistujících sloučenin, protože ono se to tak pěkně známkuje, tak ani nemůžeme čekat, že někdo to půjde studovat na VŠ. Jeden zanícený didaktik chemie mi na mojí otázku, proč je přes všechny moderní didaktické snahy chemie nejneoblíbenější předmět na ZŠ bez uzardění argumentoval tím, že fyzika je ještě neoblíbenější. Nic proti didaktikům chemie. Umět učit je opravdu to co VŠ pedagogům občas chybí. Nezbývá nám, než doufat že na ZŠ a SŠ začnou učit lidé, kteří budou chtít toto jejich, jak říkáte “zakonzervované prostředí“, změnit. Držím Vám palce.

LJ 12.11.2008 23:47

Re: neobviňujme studenty

Jen chci dodat, že nechci mluvit zaautora. Jen předpokládám že situace se zájmem studentů je stejná v Pradubicích i v Praze.

pitipačka 11.11.2008 8:01

no nazdar!

Jestli je tento pán učitel, nedejbože vysokoškolský profesor, tak mě úroveň výuky vůbec nepřekvapuje. Buď Šóguna (rozhodně ne ŠógŮna!!!) vůbec nečetl nebo má problémy s pochopením textu nebo s příběhem manipuluje. V každém z těchto tří případů jde v případě pedagoga minimálně o ostudu Rv

Fafa 11.11.2008 10:09

Re: no nazdar!

R^ Kdyby se vsichni studenti snazili tak jako John Blackthorne, tak by na skolach bylo hej.

tich@dohoda 11.11.2008 7:58

Spoluobcane s nadvyvinutym socialnim citenim prominou, ale staci proste do rovnice prihodit skolne, pokud mozno skutecne a ne symbolicke a myslim ze velka cast studentu najednou vse zacne chapat jinak. Kdyz za neco platim, ziskam k tomu snad preci je

viz titulek nick Luc / placene skoly= skolne rozhodne neplati jako obecny prostredek napravy/kvality, plati to jen o prestiznich skolach  o ktere je obrovsky zajem a proto si mohou dovolit luxux vysokych naroku na studenty. Na spouste soukromych skol dostane student v podstate stejnou kvalitu jako na skolach statnich , jen za to plati. Pokud vim, v CR predstavuji soukrome skoly v drtive vetsine spatnou uroven kde se kupuje diplom/papir /cest vyjimkam/ . V USA se mi libi tzv. Community college na techto skolach lze za rozumne penize ziskat vcelku slusne vzdelani ,/ pochopitelne to plati pro studenty kteri maji zajem/ . Problem je, ze s diplomem z community college se dela kariera daleko hure, diplom z prestizni university totiz ma velkou vahu. Cest :-)

liberal shark 11.11.2008 7:51

školné

Podporuji zavedení školného a zároveň odpovídající snížení daní. Placení školného dodá žákům motivaci a školám peníze, přímo úměrné jejich užitečnosti. Umožní přizpůsobit kapacitu škol zájmu studentů a rozlišit dobré školy od špatných.

ptakopysk 11.11.2008 8:24

Re: školné

leda kulový, pane kolego, leda kulový. Možná to tak funguje na magisterském studiu, ale na bakalářském platíte školné proto, aby z vás byl bakalář, i když vás třeba osobně ve škole nikdo nezná. Je to smutné, ale je to tak.

ZW 11.11.2008 10:16

Re: školné

Stačí se podívat na rozdíl mezi státními a soukromými středními školami. Kdo čekal, že se ze soukromých SŠ stanou elitní "college" s nadstandardní úrovní výuky, musí být těžce zklamán. Drtivá většina z nich funguje stylem "zaplatil jsem si, tak mě doveďte k maturitě a jinak mi dejte pokoj". Čest výjimkám.

Fafa 11.11.2008 17:06

Ptakopysku,

pak ovsem je na miste otazka, jestli by nebylo lepsi bakalarske studium zrusit a praci dnesnich bakalaru nechat delat maturantum?

R 11.11.2008 7:38

Praxe před vysokou

No, já jsem kdysi mířil na vysokou poměrně přímočaře a potom v práci jsem se spoustu věcem musel doučovat sám, zatímco většina učiva na škole mně nebyla k ničemu.  A nebylo to jen tím, že jsem vystudoval chemii a ve fabrice potom dělal projektanta technika atd dost daleko od chemie. Dneska zastávám názor, že aby někdo vystudoval vysokou školu kvalitně,  měl by před vysokou školou  fungovat tak rok, dva roky ve výrobě. Prostě po střední škole začít pracovat, zakotvit v nějakém oboru, rozhlédnout se, co všechno v tom oboru potřebuji a teprve potom studovat tu vysokou.  Vysoká přímo z chodu ze střední je podle mně z velké části jen ztráta času, ovšem kromě získání jakéhosi všeobecného přehledu. Je mi jasné, že to je neuskutečnitelné,hodně lidí po roce, dvou letech v praxi by se už na vysokou vykašlalo, místo toho by dělali nějaké dvouměsíční specializované kursy, pokud by museli, a my bychom byli vláčeni úředníky a novináři EU, protože naše země by byla "nevzdělaná"  měli bychom v průměru ještě menší počet vysokoškolských diplomů na obyvatele než máme nyní.

NevericiTomas 11.11.2008 9:41

Re: Praxe před vysokou

BINGO! Naprosto presne. problemem je naprosto rigidni vzdelavaci system nastaveny na sprty a "zapamatovavace". Vetsina uspesnych vysla az z praxe. Kvaltnich fakult je opravdu pomalu.

matfyzák 11.11.2008 11:16

Re: Praxe před vysokou

snad na tom něco je,já jsem po 16 letech výběrových škol(jazykovka,matematické gymnázium a matfyz) mnohé věci ,myslím,pochopil,až když jsem se začal živit rukama.

R 11.11.2008 12:55

Re: Praxe před vysokou

Mně hlavně chybělo, co se týká znalostí, nějaká zkušenost v čtení výkresů. To by se podle mně mělo vyučovat, minimálně jako nepovinný předmět, na všech technických vysokých školách  a i na některých netechnických. V praxi se v obrovském množství oborů jednou za čas dostane na potřebu porozumět nějakému takovému výkresu či jiné haldě technické dokumentace a je třeba, aby se v tom člověl vyznal po pár minutách a ne po třeba celonočním usilovném studiu nebo vůbec. Dneska by se k tomu mohlo přidat vedle 2D papírových výkresů  i nějaké 3D modelování, to je dnes obvyklý způsob vytváření výkresů a aspoň by to bylo zajímavější. A k tomu nějaké zásady obecně práce s technickou dokumentací a obecně archivací dokumentů, v tom bývá dnes u „mlaďochů“ vesměs nepořádek.  No a potom, to už je ale specifičtější, nějaké základy materiálového inženýrství, třídy oceli, dneska i plasty atd.Taky veškeré soft skils, jak vyjít s různými spolupracovníky, všelijakými kolegy s jiných oddělení, jak se domluvit s nějakým posledním dělníkem na dílně a se všemi jak rozumně spolupracovat, když je třeba stejně jak se domluvit s nějakým vysokým šéfem, když chce něco vědět přímo od nějakého řadového úředníka, to všechno jsem se učil až v první práci během prvních dvou - tří let.