26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SÍTĚ: Příliš drahé služby zdarma

Nový Twitter pod Muskovým vedením chce zavádět placené služby a začít u takzvaných verifikovaných účtů. Na poměry dnešního internetu je to revoluce. Uživatelé si totiž dávno zvykli, že mají všechno zdarma – e-mail, mapy, chatovací programy, sociální sítě, videa, muziku, zábavu atd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 6.11.2022 12:24

Problém je hlavně v tom, že ten trh není nafukovací....

To je sice pravda, ale lidská vynalézavost je nekonečná. Ten velký, k praskunutí nafouknutý, balon se prostě začne dělit na menší balónky, které dohromady zas dají to dál nenafukovatelné maximum.

Tohle platí pro všechno na světě a je otázka, zda už jsme s tím nafouknutím na konci.

Někteří se dovolávají "mezí růstu", ale ty neexistují. Růst je nekonečný, jenom mění svou tvář.

P. Skřivan 5.11.2022 19:55

Jsem pro razantní zpoplatnění všech soc.sítí. Od té doby nebudou působit sebemenší problémy. :-)

P. Hák 5.11.2022 7:52

Zajímavý článek. Líbí se mi, že si pan Kechlibar nehraje na vševědoucího a připouští, že to může probíhat i jinak, než si myslí on.

Celkově článek pro mne jako neuživatele Twitteru a dalších sociálních sítí a velmi obezřetného uživatele těch ostatních obsahuje pár podnětů k přemýšlení. Děkuji.

Ještě by mne zajímala jedna věc. Před časem pan autor s dost hlasitým bouchnutím dveřmi odešel z FB. Z dnešního článku se zdá, že na Twitteru naopak bývá. Četl jsem, že je na Twitteru odlišná skladba uživatelů - příjmově i názorově. Kdybyste tu, pane autore náhodou byl, zajímalo by mne, zda to pozorujete a pokud ano, zda to může hrát roli stran placení. Že to hraje roli v perspektivě myšlení, je celkem jasné.

M. Valenta 4.11.2022 16:01

Je to prosté. Musk koupil Twitter aby rep. volič konečně začal kupovat jeho el. autíčka.

V. Čermák 4.11.2022 18:48

Možná, ale ta zaměstnanecká čistka je pro svět důležitější...;-D

P. Diviš 4.11.2022 21:28

To zařizují dotacemi, i v USA.

G. Kříž 4.11.2022 14:16

Je to vskutku zásadní rozmyšlování. I já jsem však skeptikem, pokud jde o placení ze strany uživatelů. Řeknu proč: ano, platit něco málo za socsíť je jedna věc. Jenže... na model plateb by pak chtěly najet i další všemožné služby, zpravodajské weby atd. To už by ale nešlo o 1 platbu, ale o více, a ročně by šlo o nemálo tisícovek. No a to už lidi přiměje k úvaze, co skutečně potřebují. Ve výsledku by mohl nastat značný propad uživatelů a jiné důsledky. Uvedu zajímavý příklad: většina lidí netuší, že nemusí zprávy číst třeba na Novinkách, ale přímo na Českých novinách, tj. přímo zprávách ČTK. Jenže... ČTK není financována státem, jak bychom očekávali, ale "prodává licence ke svému zpravodajství, fotografiím a dalším informačním zdrojům (...) Největšími klienty jsou česká a slovenská média..." Pokud by tedy weby zchudly či zkrachovaly, nebude mít peníze ani ČTK.

Podotkl bych dále, že mnoho služeb stále vyvíjí různé další a další "nabídky", které já ovšem nevyužívám (něco jako desetiletí bobtnající Word), chci jen základní služby. Jenže programátorům se za jejich práci platit musí, často zbytečně.

A ještě závěrem upozorním na placené zprávy a weby, konkrétně ČT a ČRo. Jsou to zdroje rozsáhlé a placené z povinných poplatků.

P. Hák 5.11.2022 8:01

Microsoft v tomto směru využívá monopolní postavení. Vecpe Vám balíček služeb, z nichž 90 % nepotřebujete (copak Word a Excel, to se využít dá, ale použil jste někdy třeba Sway nebo Xbox?) , ovšem platíte za celek. Na Linux přejít je v některých oborech a s některými okruhy uživatelů dost obtížné.

J. Plzák 6.11.2022 12:30

sway, to je mi úplně nové. Až dík tomuto příspěvku jsem na to mrknul. Ale mohlo by to být prima. Třeba v tom předvádět Fialu.

R. Polášek 4.11.2022 12:57

Tak vypadá to, že placení nákladů na nějakou věc reklamou je v podstatě mrtvé. A to z toho důvodu, jak už tady napsal autor, že celkové množství reklamy je omezeno přímo člověkem, který reklamu přijímá. Například před takovými 20 lety běžný člověk přijímal reklamu jen ze dvou televizí, ČT a Novy a zanedbatelné množství reklamy z billboardů a časopisů a novin. A troufám si říct, že už tehdy byla kapacita reklamy přijímaná běžným člověkem vyčerpána. Jenže od té doby se kapacita reklamy jenom v televizi navýšila několikrát. ČT i NOVA má nyní víc kanálů plus přibylo velké množství kanálů Primy a přibyly i další stanice. Správně z hlediska zahlcení cílového člověka reklamou a tím snížení účinnosti reklamy by se měl příjem za reklamu v ČT, ale hlavně v Nově snížit nejméně na desetinu částky, při zchování stejného objemu relamy v těch televizích. A když by se započetla i reklama na internetu, tak by se příjem třeba Novy za reklamu měl snížit na dvacetinu nebo možná až padesátinu částky před 20 lety.

Jenže takhle ztratit příjmy z reklamy si třeba NOVA sotva může dovolit. Časově navýšit objem reklamy v televizi už moc nejde, takže NOVA stejně jako všichni ostatní financovaní z reklamy musí o účinnosti své reklamy lhát, aby se jejich příjmy z reklamy katatrofálně nepropadly.

P. Molík 4.11.2022 12:45

Sociální síť přestane být sociální sítí a postupně se přemění v hlásnou troubu úzkých parciálních zájmů. Podobně je to s pivem, kdy ještě nedávno pivo bylo levné a tedy dostupné všem lidem, tedy pivo bylo lidovým nápojem. A nyní gauneři zdražují pivo tak, že je stále méně dostupné obyčejnému člověku, až nakonec bude skrze svoji uměle vyšponovanou drahotu jen pro privilegované a další movité zákazníky. Takovéto už obehrané vydělávání na nejchudších je v poslední době příliš exponováno a tak jsou vytvářeny stále silnější paralelní struktury mimo oficiální zdroje umožňující sociální kontakt, též mnozí lidé z titulu faktické pivní prohibice na základě předraženého piva si nepochybně najdou jiné látky resp. potraviny k požívání tak, aby si mohli uchovat naději ve vyvolávání prchavých okamžiků euforie a k celkovému uvolnění a krátkému zapomnění na stávající marasmus vyvolaný především špičkami EU, v němž my obyčejní lidé se topíme jako štěňata. Musk by měl zkusit domyslet všechny možné důsledky svého ambiciózního záměru. Postupné zmrazování společenských kontaktů skrze nedostupné pseudosociální sítě a stále dražší zboží sloužící k naplnění základních lidských potřeb nás pod kuratelou Bruselu vede k totálnímu společenskému úpadku. A tam v Bruselu těm hloupým novátorům už nepomohu ani jejich slonovinové věže. A tak doufám, že Musk není tak hloupý jako šílená Uršila či Timmermans atd.

J. Jurax 4.11.2022 13:18

Ehm ... think positively.

Pivo je ještě furt levné.

V roce 1989 na průměrný plat cca 3200 vyšlo točené pivo v rozmezí 2,50 až 5 Kčs, lahváč na 2.

Dnes na průměrný plat cca 40 000 Kč a medián cca 34 000, tedy cca 12× větší, máte točené od cca 25 až po 60 za Plzeň, jak kde. Tedy cca 10× dražší. A lahváč podle značky cca 10 až 25 podle značky a typu. Tedy kromě speciálů.

Zkuste třeba https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/meli-jsme-se-za-komunistu-lepe-velke-porovnani-vydaju-cechu/r~6d90e3aef63d11e9b259ac1f6b220ee8/

F. De Winter 4.11.2022 14:08

To bych rád věděl, kde točí za 25,-.

Současná cena točeného začíná cca na 35,-.

Takže točené zdražilo cca 14x.

U lahváčů nevím.

J. Jurax 4.11.2022 17:41

No. ondyno za 25 u stánku ... ale uznávám, je to extrém ...

R. Langer 4.11.2022 15:20

Točené za 25 už není, to bylo naposledy v létě... ;-)

J. Jurax 4.11.2022 17:56

Ano, těch 25 je extrém. V létě u stánku.

A taky se změnil spotřební koš a ceny lecčehos nahoru i dolů a výrazně rozevřely příjmové nůžky. Takže to má každý jinak.

Ale není zle, i když hospody o všedním dnu navečer dost zejí prázdnotou. Přičítám to jednak zákazu kuřby a jednak relativní láci lahváčů. A možná i změně návyků mladé generace - ti si nemusí chodit pokecat do hospody, mají na to socsítě a mobily.

R. Polášek 5.11.2022 10:36

Tak hospody přes týden zejí prázdnotou protože za prvé se přestal tolerovat alkohol v práci, coby zbytkový alkohol z předešlého večera v hospodě . A za druhé se přežil samotný takový styl života, že chlapi pravidelně každý den šli "na pár" do hospody. Už proto, že takový styl života znatelně snižoval dobu dožití takového člověka tak výrazně, že spousta z těchto lidí se nedožívala důchodu už v 60 letech. Natož pak v dnešních 65 nebo ještě později.

Ono dříve totiž bylo v těch hospodách pravidelně každý den plno proto, že tam chodili každodenně štamgasti, normálně zaměstnaní a pracující lidi. Dneska tam přes týden chodí pravidelně pouze všelijaké pochybnější existence, nezaměstnaní, lidi na invalidním důchodu, starobní důchodci. atd. A těch je málo a potom taky mají mnohem méně peněz nez normálně pracující. Ti normálně pracující, pokud to jsou štamgasti, zůstalo chodit do hospod pouze v pátek a když je nějaká příležitost, tak snad i v sobotu.

Z. Lapil 6.11.2022 16:54

Věřil bych ve změnu návyků. Kavárny setkávárny básníků a intelektuálů jsou v propadlišti dějin, ale "studentské" čajovny docela jedou.

J. Anděl 4.11.2022 13:58

Ježiš. Pivo je pořád pro chudé. Samozřejmě jak který a taky jak kde.

Kdyby nebylo a bylo jen pro nejbohatší, musel by lahváč stát dva tisíce, aby to uživilo ty pivovary.

O. M. 4.11.2022 21:20

Tak tolik naleznete a nepřijde vám to pivo tak drahé.

R. Polášek 5.11.2022 10:24

To je přece logický vývoj každé sociální sítě. Prvním stupněm je malá sociální síť v nějaké malé sociální bublině. Ta se stále rozšiřuje, protože je atraktivní, a když je úspěšná, tak se rozšíří skoro do všech sociálních skupin. Ale potom se stane defakto neovladatelná nebo ovladatelná jen za cenu velkých cenzurních represí. Ale tím se stane ta síť výdělečně neatraktivní a tím se stane její ekonomické zázemí citlivé na převzetí někým, kdo preferuje nějaké jednostranné a výdělečné zaměření sociální sítě nad všestranným a málo výdělečným. V této situaci je Twitter a v této situaci byl před pár lety Linkedin, než ho koupil Microsoft. A v této situaci je nebo nedávno byl i Facebook, kde je ale rozdíl v tom, že o přerod sít z všestranné v nějakou jednostranně zaměřenou a podnikatelskou se pokouší sám jeho zakladatel.

Z. Velínský 4.11.2022 11:13

Ano. Je to jedna z mnoha letitých lidových moudrostí. Říká se: "Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit mít něco zadarmo."

R. Meišner 4.11.2022 10:14

konkrétně filmy na Netflixu jsou z 95 procent odpad, --stejně jako většina informací na sítích. ale protože lidé jsou, jací jsou--funguje to. co chcete od společnosti, kde fotbalista bere o několik řádů víc než špičkový chirurg, a kde lepá herečka rozdává moudra, která všichni hltají s otevřenou pusou. takže asi tak. 8-o

J. Anděl 4.11.2022 13:59

Taky mě zaujme max 5 procent produkce Netflixu, ale je to konzum, ne odpad. A třeba to, co zaujme mě, nebaví až na výjimky mojí manželku a naopak.

Je dokonce možné, že mých 5 procent se nekryje s těmi vašimi.

P. Pepax 4.11.2022 9:32

Služby typu Netflix asi nejsou drahé, ale otázkou je proč platit za možnost vidět za měsíc několik nových filmů či seriálů o které bych nezavadil ani kdyby byly zdarma. Služby za peníze budou fungovat pouze když většinová společnost má nějaké peníze navíc, jinak přežijou jen obyčejné hospody. Jediná nutná platba je ta poskytovateli připojení do Internetu.

J. Anděl 4.11.2022 9:48

Služby za peníze budou fungovat, když budou zákazníci. Tomu se říká kapitalismus.

:-)

J. Anděl 4.11.2022 9:57

A k nějakým penězům navíc: ty cca dvě stovky měsíčně (a pro celou rodinu) za seriály vyjdou určitě levněji, než časté chození do hospody. Notabene než třeba cigára, pokud někdo kouří.

J. Jurax 4.11.2022 13:21

Ano.

Ale abyste ty dvě stovky umořili, musíte na ty seriály čumět ... :-)

J. Anděl 4.11.2022 14:07

No jasně. Což já poslední dobou koukám míň - najdu tam tak řekněme tři (pro mě) dobré věci do roka z jejich produkce, plus semotamo nějaký zajímavý film (nehledě na to, že tam občas kouknu na nějaký klasický film), což by pro mě samotného bylo předražené, ale v rámci rodiny se nám to stále zatím vyplatí, jsme tam aktivní 4, přičemž já nejmíň.

J. John 4.11.2022 8:53

Twitter naopak přitáhne uživatele i zadavatele reklam, protože se bude lišit tím, že nebude cenzurovat. To mu dá výhodu a odliší od ostatních.