23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

PRÁVO: Znovu o zákazu kouření

Podniky, kde není zakázáno kouřit, prý ohrožují zdraví zákazníků a personálu. To je hlavní argument těch, kdo takové podniky chtějí pod sankcí zakázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kain 20.10.2015 14:23

Re: Svobodná volba

Můžete se Nováku připojit k západnímu modelu a vítat migranty.

J. Novotny 20.10.2015 15:18

Re: Svobodná volba

Evidentně jste si spletl diskuzi, tato je o kouření v hospodách.

A. Alda 20.10.2015 11:46

Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

Ten zákaz parlamentem tentokrát už projde. Už to neovlivníme.

Takže spíše je třeba připravit se na pozorování, jaké následky to bude mít.

J. Jílek 20.10.2015 11:49

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

stát vybere daně jinde a inkasovat budou více obchodníci a služby :-)

R. Langer 20.10.2015 11:53

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

No, z těch zkrachovalých hospod už daně nevybere.

E. Erat 20.10.2015 11:54

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

Ano, matky samoživitelky se přesunou z KFC a McD do hospod.

O. Uživatel 20.10.2015 11:56

Uživatel požádal o vymazání
E. Erat 20.10.2015 13:37

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

Ne, k Rysovi. Já budu mít kuřácký klub. To dnes již řada majitelů hospod chystá. Za pětku dostanete papírovou kartičku na které bude napsáno co vše můžete v tomto klubu provádět.Včetně kouření.

O. Uživatel 20.10.2015 14:15

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 20.10.2015 11:54

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 20.10.2015 11:58

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

Ano, tohle bude další hřebík do rakve.

A. Alda 20.10.2015 12:07

Každý si může udělat vlastní seznam očekávaných důsledků

a pak za pět let porovnost skutečnost se svým očekáváním a napsat o tom článek na NP nebo kamkoli jinak.

Já od toho očekávám negativa i positiva. Například nižší incidenci nikotinové závislosti i mládeže. Zmenšení počtu hospod, zejména omezení dostupnosti restauračního stravování ve večerních hodinách. Zmenšení počtu kaváren. Nerespektování zákona na vsích s jedinou hospodou (a tedy pokles vážnosti práva). Nabobtnání počtu kontrolorů a vznik nových úřednických míst pro ukládání pokut a jejich vymáhání. Snížení daňových příjmů z hospod (což ovšem bude zastřeno zavedením elektronického státního dozoru nad tržbou). Snížení příjmu ze spotřební daně i z DPH za cigarety. Možná i snížení spotřeby alkoholu. Ekonomické problémy trafik a mírné snížení jejich počtu. Vznik soukromých kuřáckých klubů, kam se patrně poté přesunou i nelegální hrací automaty. Větší počet osamělých opilců (doma) a tím vznik vícera těžkých alkoholiků. Více kouření na veřejnosti a tím více smradu na ulicích, v parcích, v domech.

A hlavně očekávám přesun zájmu zakazovačů na jiné téma. Ihned začnou hledat, co jiného by ještě mohli lidem zakázat. Třeba cukr a cukrovinky (tam už mají našlápnuto ve školách), tučná jídla (nová daň by se státu určitě hodila) a kdoví, co ještě. V tom vidím největší nebezpečí.

R. Langer 20.10.2015 12:33

Re: Každý si může udělat vlastní seznam očekávaných důsledků

Aby nebyly za 5 let zakázány i ty hospody...

M. Prokop 20.10.2015 12:32

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

Co děsivé, hlavně zbytečné, jak celkem dobře popsal pan Jakl.

P. Boublíková 20.10.2015 11:59

Re: Nemá smysl se tady na NP teď hádat.

Část hospod to zabalí nebo se na zákaz vykasle, těžko lze očekávat jinou reakcí od putyk závislých na svých kazdovecernich stamgastech, až už někde na periferii nebo na venkově mimo turisticky ruch. Část podniků se možná pokusí změnit na soukromé kluby.

Mimochodem jaká má být reakce personálu na kouření hostů přes všeobecně platný zákaz? Volat policií? To aby policie posílila své řady.

A. Alda 20.10.2015 12:10

Největší problém s tím bude mít ten personál.

Ono v hospodách pracují většinou lidé, kteří sami také kouří. A teď najednou nebudou smět. A ještě by měli udávat lidi, kteří si u nich zapálí.

M. Starý 20.10.2015 11:11

Dvojí metr

Takže zákaz kouření v hospodách je "omezení práv" nekuřáků (70% obyvatelstva vč. dětí) a personálu pobývat (ev. pracovat) v zakouřeném prostředí.

Podobně se jiný "demokrat" pan exministr Dlouhý (šéf Hospodářské komory) dnes pro ČT vyjádřil na téma zavíracích dní v super- a hypermarketech o několika státních svátcích. Argumentem proti omezení je "možný" pokles HDP o půl procentního bodu z důvodu "možného" poklesu tržeb...

Je opravdu dojemné, jak oba pánové hájí práva hostinských před právy zákazníků na zdravé prostředí, práva nadnárodních majitelů super- a hypermarketových řetězců před právem našich prodavaček na volno o vybraných státních svátcích, když třeba v Německu mají zavřeno každou neděli...

Oba zákony, pokud budou přijaty, nás přiblíží k té civilizovanější části Evropy.

R. Langer 20.10.2015 11:25

Re: Dvojí metr

Co myslíte tím "právem zákazníka na zdravé prostředí"? Vás snad někdo nutí chodit do nějakých zařízení s prostředím nezdravým? Napište mi prosím detaily, to by mě hrozně zajímalo, jak to v praxi provádí.

Oba zákony, pokud budou přijaty, nás přiblíží k té komunistické části Evropy. Ale tak nad tím každý komouš jako ty, soudruhu, samozřejmě jásá.

O. Uživatel 20.10.2015 11:29

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 20.10.2015 11:36

Re: Dvojí metr

Už aby to bylo, oboje. Mám ale obavu, že to nepůjde tak snadno. Půjde-li to vůbec.

O. Uživatel 20.10.2015 11:42

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 20.10.2015 12:11

Re: Dvojí metr

Ano, vidím to podobně.

R. Langer 20.10.2015 11:38

Re: Dvojí metr

Já jsem rozhodně pro!

E. Erat 20.10.2015 11:41

Re: Dvojí metr

Ano, konec kriminilizace a hlavně legalizace drog by byl dobrý.Stát by alespoň získal prostředky pro léčbu zavisláků. Z černého trhu, který tady bují nemá ani kačku.A co to má společného s tím tržním mechanismem ve zdrav.pojištění o kterém tady plácáte nesmysly.

O. Uživatel 20.10.2015 11:43

Uživatel požádal o vymazání
E. Erat 20.10.2015 11:49

Re: Dvojí metr

Zodpovědnost ? Vůči komu ?

R. Langer 20.10.2015 11:54

Re: Dvojí metr

Vůči SOBĚ, pochopitelně. Ale musela by také být vůle nechat ty nezodpovědné doslova zdechnout (s čímž bych já neměl problém). :-(

O. Uživatel 20.10.2015 11:57

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 20.10.2015 12:37

Re: Dvojí metr

Já ano. S vědomím, jak složité by bylo ono zavedení tržních mechanismů, ale proti těm já nikdy nejsem.

P. Boublíková 20.10.2015 11:29

Re: Dvojí metr

Zákaz nedělního a svátečního prodeje je obzvlášť pitomy, už jen z toho důvodu, že sebere studentům možnost snadného přivýdělku. Spousta super a hyper totiž funguje tak, že stálí zaměstnanci mají o svátcích skutečně volno pro svoji rodinu a zastupují je brigádníci.