29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

PRÁVO: Privatizujme dopravní policii

Před pár dny mne zaujala televizní reportáž o tom, jak řidiči nerespektují dopravní signály při výjezdech z hasičských stanic. Hlavní zpravodajská relace dokonce pokládala za nutné vyslat reportéra na ministerstvo s dotazem, zda by se neměly změnit dopravní předpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F2 24.4.2007 12:54

Re: Jak zajistit nestrannost?

Aha, takže u státní policie to nefunguje. Brácha nebrácha, známej neznámej, ....

jezevec 25.4.2007 0:25

Re: Jak zajistit nestrannost?

elementary, dear watson.

licencí může být více na stejná místa.

ten stopí fotku toho, ten stopí fotku onoho - a tech pár velezvířat komu jsou zavázáni všichni, už systém nevytrhne.

naopak parta novinářů by tak hlídala dnešní mocné, které si dnes nikdo nedovolí ani zuastavit - že by se báli zaparkovat i doma v garáži.

janoryna 24.4.2007 12:49

jako liberál vím,

že soukromník hospodaří lépe. a že stát hospodaří špatně. proto také místo znárodňování se privatizuje. už je na čase privatizovat stát. soukromá policie může být začátek. rozhodně ji bude těžší uplatit.

geek 24.4.2007 14:59

Re: jako liberál vím,

hloupeho vohnouta ktereho tam soukromnik dosadi aby usetril mzdove zaklady ze bude tezke uplatit? a na to jste velevazeny prisel prosim jak???

geek 24.4.2007 15:00

Re: Re: jako liberál vím,

chel jsem napsat minimalizovat mzdove naklady pochopitelne

Rudolf 24.4.2007 11:32

Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Stane se v obvodu dopravního inspektorátu nehoda se smrtelným následkem? Pak nastoupí ruka práva a náčelník inspektorátu bude "odměněn" 25 ranami pendrekem na holý zadek, trest se provede v pravé poledne na příslušném okresním náměstí. Po provedení prvých dvou exekucí se ostatní náčelníci hbitě postarají o to, aby policejní dopravní služba byla tam, kde hrozí nehody a opravdu něco dělala. Půjde totiž o jejich vlastní zadky.

Nesporně se takový náčelník nebude starat o bezpečnost dopravy tím, že nechá měřit                 90 km rychlost na čtyřproudé komunikaci se směrově i výškově oddělenými jízdními pruhy, projektovanou jako rychlostní komunikace, ale jen z neznámých důvodů mezi ně nezařazenou (mám na mysli např. I/13 mezi Teplicemi a Mostem dokonce pevně vybudované kontrolní a zastavovací místo, vzdálené pár set metru od nejbližší obce- cca 2km od výjezdu z Tepluic). Tam sice vybere dost pokut, avšak nehodové místo to není, nebylo a nebude.

Bohužel, je to jen sen. Zadky náčeníků dopravních inspektorátů mají svá lidská a Evropská práva.

Chris Kelvin 24.4.2007 12:00

Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

To si nejsem jist, že zrovna I/13 byla projektována jako rychlostní. Jsou tam (kromě zatáček a horizontů) velmi krátké nájezdy a hlavně zastávky autobusů.....

Větší průšvih je rychlostka mezi Teplicemi a Ústím nL. Tam je tuším 130, uprostřed omezení na nějakých sedmdesát (kdo to dnes dodržuje) a pak..... dost prudká zatáčka (místo budoucího napojení D8). Šak se tam nedávno převrátil kamión.

Rudolf 24.4.2007 12:29

Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Ty nájezdy a horizonty jsou lepší než na D1, doba pokročila. Zastávky autobusů jsou vždy v oddélených zálivech, podobně R 10.

S tou zatáčkou na R63 souhlasím, jenomže tam jde o to, že je to součást (budoucí) mimoúrovňové křižovatky     R63 a D8. A křižovatkové spojky obvykle nedovolují jízdu plnou rychlostí. Ten kamioňák si prostě neuvědomil, že projíždí odbočkou v (dosud neexistující ) křižovatce - ačkoli to byla jeho chyba - omezení rycvhlosti značkami tam je - on prostě nepochopil, že některá omezení rychlosti svůj smysl mají - a jel podle zkušeností s takovými omezeními v ČR.

Chris Kelvin 24.4.2007 13:39

Re: Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Mezi TP a Bílinou to určitě lepší než D1 není. Mezi Bílinou a Mostem (postaveno později) už se to zlepšuje.

Na R63 je pikantní, že začíná čtyřpruhým viaduktem 8-o

Rudolf 24.4.2007 14:58

Re: Re: Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Co je na tom pikantního? Někde něco začít musí...

Chris Kelvin 24.4.2007 15:11

Re: Re: Re: Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Zkusím ještě jednou a pomalu: Jedeš po dvoupruhé silnici, Rudolfe, pak přijedeš na čtyřpruhový viadukt a pokračuješ po čtyřpruhé silnici. Kde se vloudila soudruhům z ČSSR chybička.....? ;-)

Jaromír Opa 24.4.2007 12:43

Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Ještě jedno velmi jednoduché řešení je a efektivní až až. Nepřidělávejme policii práci, jezděme slušně, podle předpisů a čummež na cestu, bude málo nehod a policistů bude najednou moc a nebudou mít do čeho klofnout, stoupne kupní síla obyvytelstva (neutratí za pokuty), sníží se výdaje na zdravotnictví. Nehodám úplně zabránit nelze, ale lze je minimalizovat .

Žádný radar nedonutí blbce řidiče jezdit normálně, blbec za volantem zůstane vždy blbcem. Před časem byly v našem městě dvě radarové kontroly jedním směrem cca 1 km od sebe. To bylo řidičů, kteří platili u obou radarů (jenže tenkrát to byly pokuty ve stovkách)!!!

Rudolf 24.4.2007 13:18

Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Jaromíre Opo, máte stoprocentní pravdu, do kamene tesat. Jenomže v diskuzi nejde o kamenosochařství, ale o efektivní zabezpečení bezpečnosti provozu. Radar je skutečně pro blbce,  kteří chtějí vybírat pokuty, na jejich výši nezáleží. Zabránil však nějaký radar prokazatelně nějaké nehodě? A byl Vámi uváděný radar na nějakém dopravně nebezpečném místě?

A mimochodem, kolik pokut bylo uloženo chodcům, kteří skáčí do jízdní dráhy vozidel, předpokládajíce, že "řidič to musí zabrzdit". Na to radary nemáme. Za to chodců, vstupujících do vozovky na červenou , miliony. Jistě, předpisy stanoví, že za vše odpovídá řidič, který  "má předvídat". Zřejmě  nějaká  "politická korektnost" zabraňuje říci naplno, že v jízdních drahch vozidel se pohybují miliony blbců, na které je nutno jako "na slabší" (zřejmě duchem) brát ohled a předvídat jejiich nepředvídatelné jednání.

Má strojvedoucí vlaku  "předvídat" že nějaký blb bude přecházet koleje mimo přejezd (přechod)?

Jaromír Opa 24.4.2007 13:56

Re: Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

Rudolfe, máte recht, ale copak mluvím o něčem jiném. Jen my blbci skáčeme z chodníků do vozovky, jen my blbci lezeme před rychlíkem přes trať, jen my blbci jezdíme na supermotorkách po městech i jinde jako blázni, jen my blbci nedodržujeme povolenou rychlost a přiznejme si, že ve většině případů odpovídá optimální rychlosti, jen my blbci chlastáme  a pak sedáme za volant. A proč si stěžujeme na vysokou pokutu, když sami spadneme z kola a zraníme se, že u toho musí být policie, když je tam policie je tam zřejmě i doktor se sanitkou - kdo ví kolik takový výjezd policie a sanitky stojí???? Je to v nás!

Rudolf 24.4.2007 14:56

Re: Re: Re: Re: Je mnohem jednodušší a efektivnější řešení

 Jenomže tu sanitku mají ti, kteří se práce neostýchají, už dávno zaplacenou v zdravotním pojištění. Máme se pojišťovat ještě na policajty, kteří tam přijedou zjistit, že kromě nás se nikomu nic nestalo?

oakman 24.4.2007 11:20

No, ona to není utopie

V Praze (abych mluvil z konkrétní zkušenosti) máme i policii městskou, která sice také trpí neduhy doby, ale naruživost, se kterou loví dopravní přestupce ve městě, je impresivní. No, pokud si spočtete cca dvě stovky odtažených vozidel denně, uvážíte příjem 1400 Kč TSK za odtah a parkovné, další Kč 500 - 1000 do kasy MPolicie, je to jasné. Jezdím každý den a musím říci, že státní dopravní policie je jen karikatura - před volbami na to kašlali, po volbách je to ještě horší.... mimochodem, pro venkovany - ty kamery na městském okruhu operuje Městská, vyfotí to cca 16 tisíc aut denně tak pozor, složenky chodí až po pár týdnech!!! Pozdě, ale jistě!!

Hnyk 24.4.2007 11:18

Pane Vy jste srandista

>7 blokových pokut v celkové výši 7 000 Kč. http://www.katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=1252

V Německu řidič dostane za neuvonění cesty vozu se sirénou 20€,  za úmyslné přejetí červené (červená svítí už víc jak 1s) 200€, 4 body a jeden měsíc odebraný řídičák. Pokud se stane nehoda, tak až 5 let vězení.  

AAA 24.4.2007 12:22

Re: Pane Vy jste srandista

20 euro = cca 600 Kc, neni-li pravda? A 7 pokud v celkove vysi 7000 je 1000 Kc jedna pokuta, neni-li pravda?

Co tim chtel tedy basnik rici? Ze jsou pokuty v Nemecku i v nominalni vysi nizsi nez v Cesku po zavedeni bodoveho zakona je obecne znamo, ac se nekteri blbeci stale snazi operovat s tim jak drakonicke tresty hrozi provinilcum za hranicemi.

Rudolf 24.4.2007 13:30

Re: Re: Pane Vy jste srandista

Básník chtel jenom kecat. Žije  v představě, že pokutami změní život. Diskuze netřeba, dokud básník nedostane pokutu.

Hnyk 24.4.2007 14:25

Co tím chtěl básník ríci

Že jste línej přečíst si odkaz.   >Na obou stranách vozovky jsou umístěny semafory, které přibližně 1 minutu před výjezdem červeně svítí a informují řidiče o výjezdu požární techniky.

Za úmyslné přejetí červeného semaforu srandovních 1000 Kč pokuty.

VLK 24.4.2007 21:49

Re: Co tím chtěl básník ríci

Priblizne 8 vyjezdu, pri kazdem nejmene jeden ridic na cervenou a jen 7 pokut. Presne to stoji v clanku. Nekdo neumi pocitat. Nebo naopak pocita az moc dobre.

Luboš2 24.4.2007 9:45

Až bude erár...

"Až bude erár těžce platit za svou neschopnost"... tak zvýší daně.

divitel 24.4.2007 9:12

Stejně dobře

si umím představit privatizovaný stavební úřad, živnostenský úřad a asi i jiné. Stále mne překvapuje, že miliardový soudní spor se rozhoduje na základě kulatého razítka soudního znalce a na živnostenské oprávnění "prodej květin" potřebuji úřad o 60ti lidech.

Bedra 24.4.2007 8:52

Podobnost ne čistě náhodná,,?

Dnes ráno slyším a vidím v TV zprávách jak nějací neznámí neofašisté počmárali a posprejovali půlku Brna nacistickými symboly. No hrůza. Chci jen konstatovat jediné. Totální neschopnost Policie, která se vždy a jenom nachází tam, kde se nic neděje. V celé CZ. Takže o to více beru tu myšlenku s předáním výkonu funkce dopravní Policie soukromému subjektu..!

zdeněk 24.4.2007 9:02

Re: Podobnost ne čistě náhodná,,?

Omyl! Chyba není v policii ,chyba je v tom že NENÍ politická ani jiná vůle tyto lidi trestat! Řešením je postavit takové jednání (a sprejery obecně) tvrdě mimo zákon a vymáhat jeho plnění. Takové spreje jsou dost drahá záležitost a synáčkové co to dělají mají dost bohaté rodiče....

Viděl jste někdy někoho takového v "akci" a zavolal policii nebo jste to je přešel mávnutím ruky?

F2 24.4.2007 9:26

Re: Re: Podobnost ne čistě náhodná,,?

Člověče, co to melete, článek je o efektivitě práce policie! Policie netrestá. trestá soud. Policie má grázlíky chytat a postavit před soud. Efektivita soudnictví je na jinou debatu.

mil 24.4.2007 11:21

Re: Re: Podobnost ne čistě náhodná,,?

Milý Zdeňku, chyba je právě v policii, a možná nikde jinde. Nevím, jaké náklady vynakládala první republika na policii, ale píšťalka byla tehdy jistě levnější, než dnes vysílačka. Pan Čapek v povídce Šlépěje popisuje mimo jiné práci strážníka: zazvoní u domu, aby pustli dovnitř kočku, všimne si vývěsní tabule, která visí na jednom hřebíku (ať tam ráno někdo zajde, aby to dali do pořádku). To by měla být práce policie, pak bychom nemuseli bílit pomalované zdi. Až pojedete tankovat někdy v noci, všiměte si policejních aut u pumpy. Jejich posádky tam v družném rozhovoru popíjejí kávu. Zkusil jste někdy zavolat policii, aby dohnala zloděje, kterého jste vyrušil při práci? Přijede za půl hodiny, pokrčí rameny a odjede. Výmluvy na zákony jsou právě jen výmluvy. Pan Kučera ve Vokovicích byl na ulici pořád a když uviděl cizí dítě, vždycky se zeptal, odkud je. Každého znal a každý znal jeho a věděl, že se na něj může spolehnout. A on věděl, kdy pohlavek v pravou chvíli obrátí potenciálního budoucího pachatele ze špatné cesty a neváhal ho uštědřit, věděl, kdy zpráva rodičům pomůže výchově a kdy by naopak byla trestem neúměrným. Tohle u policistů postrádám a jistě nejen já.

Pamětník I. 24.4.2007 12:33

Re: Re: Re: Podobnost ne čistě náhodná,,?

Máte pravdu, ale tomu se říká práce neboli chození ( nebo ježdění) ve službě a nikoliv chození do služby. Pohlavek na sprejery by dnes nefungoval, protože páchají vandalství v organizovaných skupinách a musely by na ně být stejně dobře organizovány zátahy a to je zase práce. Na vandalství u mládeže funguje jenom tělesné násilí podle singapurského vzoru. Kdysi byla světová kampaň za omilostnění amerického mladíka odsouzeného za vandalství k 25 ranám holí. President jej pak omilostnil a dostal jen 20 ran a doživotní zákaz vstupu do Singapuru. Naše zákony to neumožňují, takže strkají mladistvé vandaly do jednoho pytle s kriminálníky. Funkčnější bylo, když neznámí směnoví pracovníci metra, které se policii nikdy "nepodařilo" vypátrat, spáchali kolektivní násilí na dvojici přistižených sprejerů a vystříkali jim jejich spreje na spodní část holého těla.

autor článku 24.4.2007 13:02

Re: Re: Re: Re: Podobnost ne čistě náhodná,,?

Měli jim to nastříkat i na přední spodní část těla. To by si to, holomci, dlouho pamatovali ...

Pamětník I. 24.4.2007 13:45

Re: Re: Re: Re: Re: Podobnost ne čistě náhodná,,?

To jistě nezanedbali. Víte jak pálí aceton, když se vám dostane jen na hřbet ruky....a ničím jiným tu nitrobarvu sundat nejde.