20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

PRÁVO: Pelikán na pomoc dlužníkům

Pokud německého občana, otce rodiny se dvěma dětmi, dostihne exekuce, jeho možnosti jsou výrazně omezeny. Od čistého výdělku dvou tisíc eur nahoru musí soudním vymahačům odvádět část svých příjmů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 24.3.2018 12:43

Smlouvy se plní, dluhy se platí, Holube!

Obhajování zločinců okrádajících svoje věřitele je stejně odporné, jako obhajování muslimských vrahů a znásilňovatelů a může vést jen k úpadku právního státu.

M. Bílý 24.3.2018 10:40

Zásadu: na co nemáme to nepotřebujeme, tak jak níže ....

.... uvádí pan Pazdera (9:22 - moc hezký příspěvek) jsme s manželkou též celý život (65 let spolu) dodrržvali. Mám dojem, že si lidé nejsou schopni uvědomit, že zboží či služby na úvěr vyjdou dráž.

V. Kolman 24.3.2018 15:33

Re: Zásadu: na co nemáme to nepotřebujeme, tak jak níže ....

Kdyby jenom to, pane Pazdero. Někteří občané neumějí rozeznat ani "PŮJČKU" od "DARU"!

V. Kolman 24.3.2018 15:35

Re: Zásadu: na co nemáme to nepotřebujeme, tak jak níže ....

Chybička se vloudila. Reagoval jsem na pana Bílého!

K. Pazdera 24.3.2018 9:22

Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Stát nyní opět řeší jen problémy, které sám svou nečinností způsobil. Je mi 77 let a celý život jsme si manželkou kupovali jen to na co jsme měli. Podle zásady: na co nemáme to nepotřebujeme. Při tom všem jsme umožnili vystudovat 3 dcerám VŠ. Takže třeba i půjčky mezi občany, které dlužník ani po 7 letech věřiteli nesplatí jdou na úkor věřitele. Podobným způsobem řeší stát i návrh důchodové reformy pro příští rok. Do pevné složky důchodu převede větší část prostředků, takže tu procentní „zásluhovou část" umenší, tím má vyřešen problém s nízkými důchody zejména u žen, takže ta část důchodců co je ohrožena chudobou bude menší a ti co poctivě pracovali a odváděli daně do státního rozpočtu zase ostrouhají. Dříve jsem si myslel, že ty rozkrádačky ve velkém, umožnili lidé ve vládách co nikdy neřídili ani dvorek se slepicemi a nepostavili ani psí boudu, tudíž se nedostává na důchody, zdravotnictví, školství. Nyní svůj původní názor koriguji, stát řídí vychytralí sofistikovaní podnikatelé, které zajímá jen jejich prospěch, takže tím šíbrováním s důchody a dlužníky jako sory naoko vyřeší problém.

PS: to, že mají ženy nízké důchody, protože mají nízké platy je zase způsobeno nečinností státu v oblasti sociální a gendrové politiky. Vždyť ženy mají největší zásluhu na tom, že vychovávají příští plátce daní. Takže dobrý skutek je po zásluze tvrdě potrestán. Myslím si, že řešení by se našlo, tedy peníze pro ty ženy, které vychovaly děti zvýhodnit třeba i zrušením různých neziskových organizací, které státu opravdu, ale opravdu nic nepřinášejí. Domnívám se, že by nebyl problém stanovit, kdo má nízké důchody z důvodů svého lajdáctví a nezájmu pracovat, od těch, kteří poctivě pracovali, z nichž podstatnou část tvoří ženy vychovávající děti. Ale to by se muselo chtít, pro stát je jednodušší plošné navýšení důchodů pro všechny a má problém vyřešen. Podobně jako při oddlužení nevidím žádnou snahu vyřešit ty dlužníky spravedlivě. Prostě chybí tu to biblické oddělení zrna od plev.

S. Rehulka 24.3.2018 9:41

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Zdravím pane Pazdero, shodou okolností, jsem také ročník 1941. Žiji od roku 1970 v Austrálii, kde jsme vychovali dvě dcery a vždy jsem posílal potřebné peníze na syna z 1.manželství. Začínali jsme tu s absolutně holýma rukama a přeci to šlo, bez dluhů ! Žijeme každý na druhé straně světa, ale asi jsme lidé stejného druhu, proto Vám na dálku třesu pravicí a přeji vše nejlepší ! SFR

P. Lenc 24.3.2018 9:58

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Zdravím pane Rehulko.I když nežije za tak dalekým obzorem jako vy, byl jsem na tom velice podobně.Nakonec, k tomuto tématu jsem se vyjadřoval včera. I my jsme po nevydařených manželstvích měly holé ruce a nového syna a přesto jsme se nezadlužily. A nebylo to opravdu lehké. Včera jsem mimo jiné napsal, že za blbost se platí.A jako občan nechápu, proč bych já a mé děti měly platit za blbost jiných.

S. Rehulka 24.3.2018 10:16

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Přesně tak pane Lenci ! Vidím, že jsme "jedné krve, Ty i já", jak by řekl Rudyar Kipling ! Zdravím !

K. Pavlik 24.3.2018 17:33

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

To jste si fakt nekoupil na dluh ani dum?

K. Janyška 24.3.2018 9:48

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Stát mluvit neumí a nezpůsobuje nic dobrého ani zlého. To lidi, jen lidi... Dzp.

P. Dvořák 24.3.2018 10:18

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Konečně někdo kápl hlavičkou o hřebíček. To je přesně to, co všichni potřebujeme vědět.

Stát nic, to lidi!

:-))

K. Pazdera 24.3.2018 10:33

Re: Od neumětelů k sofistikovaným podnikatelům

Stát promlouvá prostřednictvím svých představitelů ať již pocházejí z jakékoliv fprmace. Ludvík XIV: "Stát jsem já", Masaryk: "I já jsem stát". Nezaznamenal jsem, že by tito představitelé státu neuměli mluvit. Svádět vše na lidi je velice jednoduché viz Dušan Hamšík: "Genius průměrnosti"

P. Klíma 24.3.2018 12:49

Ženy si nižší důchody zasloužily tím, pane Pazdero,

že pracovaly do 55 let, kdežto muži do 60 let.

A to je sakra rozdíl, přispívat do systému o pět let déle.

Plky o mateřství jsou tedy lživou manipulací, protože muži si svůj vyšší průměrný důchod řádně zasloužili.

K. Pazdera 24.3.2018 15:49

Re: Ženy si nižší důchody zasloužily tím, pane Pazdero,

Pane Klímo, asi nemáte rád ženy. Píšete, že ženy odcházely do důchodu o 5 let dříve, než muži. Neuvádíte však, že skutečnost je jiná: takže muž narozený v roce 1950 odchází do důchodu v 62 letech a 6 měsících, žena bezdětná v 61 letech a žena s 2 dětmi v 58 letech a 4 měsících. Muž narozený v r. 1958 odchází v 63 letech a 8 měsících a žena se 2 dětmi v 60 a 8 měsících. Nutno při tomto výpočtu brát v úvahu, že 10% žen je bezdětných, některé ženy mají jen jedno dítě, takže průměrný počet dětí na jednu ženu je cca 1,5 dítěte. Určitě bych našel korelaci mezi výší důchodu u žen a počtu dětí, takže ten počet odpracovaných roků což odpovídá procentní sazbě důchodu byl u mne jak jste si mohl dohledat, tedy pro ročník 41tedy 43% (tehdy se do odpracovaných let uvažovalo od 18 let), žena stejně stará jako já by pak měla respektováním toho co jsem uvedl nahoře 41%.takže výše důchodu ženy za předpokladu stejného výdělku by měla být o 2% nižší, než u muže. Podle posledních údajů https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stat-plati-v-prumeru-lepe-nez-soukrome-firmy-presto-jsou-platy-sefu-v-eraru-o-sto-tisic-korun-mesicne-nizsi-44123?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp však průměrný plat žen činí o 21% méně než u mužů, Důchod v r. 2017 činil u mužů 13076 Kč a u žen 10758 Kč. což je o 21% menší u žen. Z toho vyplývá, že důchod ovlivňuje nejvíce plat a že ženy jsou nejvíce diskriminovány platově, to vám řekne každý sociolog. Jak to vypadá v praxi uvedu na svém případě z r. 1995. Tehdy se ještě přidávalo, vlastně rozdělovalo množství peněz, které "přidělil" ekonomický ředitel do každého útvaru. Já jsem pracoval jako ředitel závodu technického zabezpečení, manželka v projekci velkého hutního závodu. Její vedoucí jí tehdy řekl: Paní, vám nepřidám ani korunu, váš manžel vydělává dost, já přidám tomu, kdo je živitelem rodiny. Takže nevím, kdo tady plká, spíše p. Klíma. No a výše celkových důchodů jak u mužů i žen neodpovídá tomu, co jsme společnosti odvedli, ale to je již jiná kapitola

L. Novák 24.3.2018 18:53

Re: Ženy si nižší důchody zasloužily tím, pane Pazdero,

Počítejte s tím, že za totalitního komunistického režimu (a nakonec i po něm) existuje spousta lidí, kteří berou příjmy od státu nebo vynucené státními zásahy, a při tom pro ostatní občany nic užitečného nevytvoří. Oni ale také berou (často vysoké) důchody! Z čeho myslíte, že ty peníze jim vyplácené, pocházejí? ;-)

K. Pazdera 24.3.2018 20:08

Re: Ženy si nižší důchody zasloužily tím, pane Pazdero,

Ten důvod,proč jsou nízké důchody je popsán níže. Souhlasím s Vašimí názorem, že existoje skupina lidí, kteří pobírají vysoké důchody, jejich přínos společnosti je nulový, či sporadický, Poslanci,eurokomisaři, výsluhové renty. Nyní se připravuje druhá novela, ale to jsou jen kosmetické úpravy. Už při první novele (2010) byla moje zásluhovost přitlumena na základě zásluhovosti jakéhosi soudce, ten požadoval zvýšení svého důchodu, neb pobíral stotisícový plat, takže ta hranice ve třetím pásmu pro výpočet důchodové základy, kdy se zohledňuje skutečný příjem ve výši jen 10% jeho důchod snižovala. ÚS rozhodl, že zásluhovost těch vysoce příjmových bude zvýšena, ale objem stávajících prostředků na důchody zůstane stejný. Přeložím to do člověčiny, přidáme vysoce příjmovým, sebereme těm mírně nadprůměrným a průměrným, malé ponecháme. Od té doby mám důchod o několik stokorun menší, než kdyby nebyla ta první důchodová novela. Nyní bude má zásluhovost potlačena po druhé, k vůli tomu, že si stát neví rady s jednoduchým problémem, že populace stárne, náklady seniorů na léky stoupají, takže se těm, co náhodou dožijí 85 let přidá, ale tak, že se sebere ostatním, navíc se zvýší o 1% základní částka, tím se přidá i těm, co si důchod nepředpláceli a je to vyřešené. Pokud se však do důchodového rybníka víc nenaleje, tak to budou jen kosmetické změny. Navrhl bych zrušit větší část neziskovek, neboť to jsou jen kalné vody a v nich se dobře loví, nikde se mi nepodařilo zjistit jejich počet a co stojí stát. Snížit počty úředníků, kterých jen v době nedávné narostlo o 30 tisíc, při průměrné mzdě to představuje odčerpání z rozpočtu 10 mld. ročně, to nepočítám další vynucené náklady. No a kdyby se podařilo získat zpět od p. Bakaly aspoň polovinu z toho co vytěžil v OKD a přiklonil k sobě, bylo by to 50 mld. Své platy si však poslanci, vláda a vyšší státní úředníci zvyšují o tisíce každý rok.

L. Novák 25.3.2018 8:05

Re: Ženy si nižší důchody zasloužily tím, pane Pazdero,

S Bakalou tohle nijak nesouvisí. Bakala je soukromý podnikatel, obchodník a investor, a dělá všechno, co je pro něj výhodné, jako všichni ostatní.

Slyšel jste někdy třeba tzv. Bilionovém tunelu OZE spáchaném koalicí ČSSD a její vládou po roce 2000? Zák. 180/2005 Sb. o podpoře obnovitelných zdrojů energie (OZE) způsobil snad největší útok na státní pokladnu a kapsy občanů v historii (po komunistickém "znárodnění" ve prospěch malé hrstky podnikatelů, kteří by vůbec bez státem zajištěných přjmů do podnikání nevstoupili. Ročně se jen na přímých dotacích ze státní pokladny vyplácí kolem 40 miliard Kč a další desítky miliard jsou skryty v různých "ekologických" poplatcích, o nichž ani nemáme tušení, že existují. TO JSOU příčiny nedostatku peněz na důchody a další důležité výdaje. Viníky jsem jmenoval, a až vám různí zelení a rudí magoři budou slibovat pečené holuby zadarmo do huby, vězte, že náklady na ně vám vykradou z kapes tak, abyste o to nevěděli.

K. Pazdera 26.3.2018 7:16

Re: Ženy si nižší důchody zasloužily tím, pane Pazdero,

S Bakalou to souvisí, na celou transakci, před tím i privatizaci a následný prodej za hubičku panu Bakalovi jsem vznesl dotaz na tehdejšího čestného předsedu soc. dem. p. Komárka na jedné z besed, kterou organizoval za účelem prodeje své knihy, odpověděl, že je to b..del, opravdu kvalitně, takže p. Bakala tady doslova vytuneloval OKD a jestli souhlasíte s jeho postupem je to vaše věc, já naopak ne. Pokud se týče solárního tunelu, hned na počátku, někdy v r. 2006 jsem se dotazoval p. Škromacha, zda jako absolventovi silnoproudého oboru na elektrotechnické fakultě je mu jasné, jaké následné investice plynou z takto pojatého řešení rozvoje energetiky, zejména na nutnost budování dalších zdrojů, aby nedošlo k blackoutu a pokud se týče ceny za dodanou 1 kWh, která překračuje, či překračovala nejméně 10 x cenu vyrobenou v jaderných elektrárnách, byl to tunel, na kterém se podílejí všechny vlády a nikdo ten problém nechce řešit...viz odsouzení a osvobození p. Vitáskové. Vzhledem k tomu, že tato diskuse se ubírá jinam, než byl původní zájem sděluji Vám (p. Nováku), že toto byla poslední reakce na vaše výpady proti mně a žádám vás,. abyste mne příště, tedy v jiné případné diskusi nemistroval.

J. Pražák 24.3.2018 9:19

Každý svého štěstí strůjce

Proč by se měly odpouštět dluhy? Vždyť by to přímo nabádalo lehkoživky, aby se zadlužili, pár let trpěli a pak jim bude odpuštěno. každý musí nést zodpovědnost za své jednání. V případě, že by mělo u někoho dojít k oddlužení, měl by být doživotně zbaven svéprávnosti.

J. Kanioková 24.3.2018 22:00

Přesně !

F. Navrátil 24.3.2018 9:18

Platit, neplatit...

Domnívám se, že by lidé měli nést následky vlastní blbosti. Výchova k zodpovědnosti by neměla být nahrazena výchovou k nezodpovědnosti.

K. Janyška 24.3.2018 9:10

Ani koruna se jim nesmí dát.

Musejí zůstat výstrahou, ne příkladem. A školou zodpovědnosti... Dzp.

J. Plíva 24.3.2018 9:00

Půjčovatel jde do rizika

Věřitel musí počítat s tím, že dlužník nebude platit. Proč by se do toho měl stát plést? Půjčuješ, jdeš do rizika, nes následky.

Jsou samozřejmě situace, kdy dlužník nemůže splácet ne svou vinou. Pak by do toho mohl vstoupit soudce.

M. Malovec 24.3.2018 8:51

Otázka je,

a měla by být zásadním kritériem při posouzení oddlužení, dostal-li se někdo do dluhů díky svým předkům, kteří nezaplatili jízdenku v metru, pak je v tak extrémním případě na místě oddlužit nešťastníka úplně. Zadlužil-li jsem se nákupen drog, i-podů, herních konzolí či hrou na automatech, nechť žere trávua v zimě osolený sníh.

V. Němec 24.3.2018 8:45

A proč

tak rádi všichni půjčují?

Neni tam zakopaný pes?

Dřív musel být ručitel a dostatečná výdělečná zaměstnanost půjčovatele.

Jak prosté Watsone!

Š. Hašek 24.3.2018 8:02

Jistě!

Stačí nabulíkovat lidem, že dluhy se neplatí.

Bude veselo!

Pro výstrahu turistům je třeba bouřka odpoledne v červenci, i kroupy a pár zápalů průdušek.

Pro výstrahu prostému lidu jest třeba zadlužený, neplatící soused, kterého odstěhujeme (s celou rodinou) do obecní cimry o 20m2. Voda společná a úklid i před domem, ....... .

Tu jejich bezdlužnost nebude platit předkladatel zákona. Vidím tu demokracii asi jinak. Zkr.

S. Rehulka 24.3.2018 5:53

Moderní náhled !

Nechápu, proč je srovnávaný system exekutorů a dlužníků v Německu a v České republice. Řešení je totiž v základě společné, nepůjčovat si a když si půjčíš, splácej, i kdybys krvácel !

JÁ MÁM TOTIŽ JEDNU ZÁSADU : NA CO NEMÁM, TO NEPOTŘEBUJI !

Š. Hašek 24.3.2018 8:04

Re: Moderní náhled !

Přesné!

Já si splátky dluhů vyzkoušel ve dvanácti, potom mě ta "ekonomika" pustila.

P. Lenc 24.3.2018 9:59

Re: Moderní náhled !

Ano, dovolím se připojit.

P. Dvořák 24.3.2018 1:46

Tady bude veselo k popukání. Jak v hejnu pelikánů.

Atmosféra v celé společnosti se prý zlepší tím, když dlužníci nezaplatí z jistiny ani korunu, ale zaplatí jen poplatky za vymáhání.

Takže začínající exekutor dál bude do roka milionář, budoucí dlužníci si pořídí, na co se jim zamane, protože když bude každý vědět, že dluhy se nesplácí, tak proč to neudělat?

Jen si nejsem jistý, jestli se smíchem o zem budou řezat i ti, co si půjčili a jako stádo blbců splácí. Nebo dokonce ti (jestli někdo takový vůbec existuje), co si nejprve našetří a potom si něco koupí.

Zeptal se velministr Pelikán, co na to říkají ti, kteří někomu něco nebo na něco půjčili a svoje peníze už nikdy neuvidí? Nevyrobí tím náhodou zcela absurdně jinou skupinu dlužníků?

Když někoho okradou, jestliže je pojištěný, dostane něco zpět. Proti nevrácení půjčky se ale, pokud vím, nepojišťuje.