8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 99 29.5.2006 15:37

Re: Re: Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

"...Vzheldem ke skutečnosti, že všechny smlouvy, které veřejná nemocniće

uzavře jsou veřejně přístupné,  je pravděpodobnost tunelování dost malá..." - vždy, když něco takového čtu tak opakovaně přemýšlím, jestli je vůbec možná taková míra naivity či odtrženosti od reality, nebo z nás dotyčný dělá idioty. Copak není "veřejně" známa cena počítače (obvykle kolem 30kKč) cca 150kKč pro ministerstvo školství, nemluvě o "kakaové pračce", přes různé "strýčky" s igelitkami plnými peněz, 5 na stole v českých či všemožní "kapříci" - a co? Dotyční se chechtají (rovněž veřejně) a vše pokračuje beze změn dál.

Mimochodem - při běžně formulovaných smlouvách s hromadou dodatků, pokud nemáte k dispozici veškeré prvotní doklady, tak není možné "vydekódovat" co a kde bylo podle této smlouvy vlastně zaplaceno.

Doktor 29.5.2006 15:23

Re: Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

Vzheldem ke skutečnosti, že všechny smlouvy, které veřejná nemocniće uzavře jsou veřejně přístupné,  je pravděpodobnost tunelování dost malá.

Proto jsou proti veřejným nemocnicím hlavně ti, kteří již připravovali "outsourcing" na spoustu nemocničních provozů.

AeroKarel 29.5.2006 15:13

Škoda, že na internetu

nemohu nikde najít článek Pavla Párala ze čtvrtečních Lidovek "Berle budou zdarma". Moc pěkně to tam vysvětluje.

A vy, kteří jste ještě DRáth systém (zajišťovaný Klimovičovou) neprohlédli: Ať si ty neziskovky dobrovolně a dle svého zařídí kdo chce a jak chce. A ty ať pak soutěží s těmi "ziskovými". Pokud by všechny socializační tendence zde uvedené byly pravdivé, musely by "neziskovky" být neskonale přitažlivější a problém se vyřešil sám. To jen moje zkušenost s takovým zdravotnictvím mi říká že nebudou a aby vůbec mohlo fungovat něco DRáthem a podobnými řízené, je nutno vše ostatní zakázat.

pavel 99 29.5.2006 15:13

Re: Re: nic se nebojme

no aby náhodou někomu nevznikl ZISK, tak mu zuby trhá soused "v akci Z".

AeroKarel 29.5.2006 15:07

Re: Dusledna manipulace

Protože to už nikoho nezajímá ......

AeroKarel 29.5.2006 15:06

Re: Bezplatné zdravotnictví?

R^ Ovšem!

pavel 99 29.5.2006 14:58

Re: Re: Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

ještě mne zaujalo to výběrové řízení - doufám, že si nemyslíte, že výběrové řízení je garantem proti předražování. To byste posledních pár let žil mimo tuto zemi a nezaregistroval desítky různých "náhodiček", které se kolem (zaručeně nezmanipulovaných) výběrových řízení dály.

Lucas 29.5.2006 14:52

Dusledna manipulace

Proc vsichni modroptaci novinari dusledne zamlcuji, ze pro zakon hlasovali taky nekteri poslanci Unie Svobody?

jepice 29.5.2006 14:43

ale nepovídejte, člověče

to je přece jasný případ, jak končí tzv. socialistické vlastnictví, kdy barák patří všem a nikomu, a doplácejí na to pak jak soukromí doktoři, co tam měli ordinace, tak pacienti.

míša mýval 29.5.2006 14:40

máš pravdu, troubo, mlátíš hubou

Ty pořád vnucuješ efemery. Já jsem toho názoru, že potřebujeme prestižní univerzitní školy, a ne ústavy, kde dostávají Pol Pot a podobní výroční ceny. Z toho jak jednáš, předpokládám, že genetická dispozice IQ vaší rodině dává na vybranou mezi protekcí na státní škole a rezervou, že si titul zaplatíte.

cca 29.5.2006 14:37

Re: Bezplatné zdravotnictví?

to já bych chtěl v první řadě svůj "účet" - kolik jsem já a zaměstnavatel odvedl a přehled o tom co platím

pavel 99 29.5.2006 14:36

Re: Re: Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

no víte u "ziskových" organizací to není až tak jednoduché. Zvláště firmy s "osobami blízkými" ve statutárech musí vzájemně obchodovat za "ceny obvyklé", jinak jim to FÚ zatraceně znevýhodní (nemluvě o několika hrozících trestných činech). U "neziskovek" nic takového nehrozí - tudíž je to mnohem snadnější a mnohem méně riskantní.

Alda 29.5.2006 14:33

Re: Re: Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

Ale tady je jasně vidět, že právní forma nemá až takový vliv na "vytažení" peněz z nemocnice. Záleží především na šibalství zúčastněných.

Alda 29.5.2006 14:29

Re: Re: Re: Nebudu to komentovat, Re: Re: Jen maličkost. Pacient není důležitý, jen jeho prachy. Re: Re: Vysvětlí mi někdo, v čem se mýlím?

Máte pravdu a Váš čtyřbodový příspěvek níže vystihuje situaci velmi dobře.

Jsem zvědav, co budou říkat příznivci ministra Ratha a jeho bezplatného zdravotnictví, až zjistí, co na ně pan ministr připravil od léta ve vyhlášce o úhradách léků. Více než polovina položek jde s úhradou pojišťovny dolů.

loula 29.5.2006 14:25

Re: Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

Nezlobte se středočechu, ale ziskovou nemocnici jako pojistku proti předraženým zakázkám spřátelených firem nevidím. Není přeci problém, aby majitelé nemocnic byli zároveň majiteli firem poskytujících nemocnicím služby, a aby si tyto služby vlastně kupovali sami od sebe. Zisk zůstane doma, a vlastní zisk ziskové nemocnice - což je z hlediska občanů citlivá záležitost - může zůstat nulový nebo minimální. Naopak, privátní nemocnice nemusí provádět výběrové řízení na dodavatele, kdežto neziskovka by výběrové řízení ze zákona dělat měla.

Stredocech 29.5.2006 14:20

Lze ovšem namítnout, že už dnes tvoří platy 47 % výdajů

nemocnic. Takže budeme mít dobře placené lékaře, ale např. žádné léky. Celý vývoj k tomu směřuje. A cílový stav je ten, že zbudou jen hodně dobře placení Rathovi kamarádi a ostatní lékaři nedostanou NIC, úplně ze systému vypadnou. Proto se zdvojnásobila direktivně cena lékařské práce bez odpovídajícího navýšení peněz. Za stejné peníze se provede MÉNĚ výkonů.

jepice 29.5.2006 14:16

ale nepovídejte!

Jakpak jste na to přišel? Majitel je majitelem pouze v tom smyslu, že svůj majetek může spravovat podle svého uvážení, a představte si: dokonce i prodat ho může. Jinak to žádný majitel není. A kraj je subjekt, stejně jako obec, který může vlastnit nemovitosti i instituce jako jsou nemocnice a taky je vlastní.  Takové to spravování socialistického vlastnictví přece už skončilo před nějakou dobou. Že by se k tomu mnozí rádi vraceli, je zřejmé. 

pavel 99 29.5.2006 14:16

Re: Re: Nebudu to komentovat, Re: Re: Jen maličkost. Pacient není důležitý, jen jeho prachy. Re: Re: Vysvětlí mi někdo, v čem se mýlím?

zbytečně se namáháte. Když z příspěvků tohoto pána vypustíte urážky, zbydou předložky a spojky. Nejspíše jde o dalšího soc-talenta.

Stredocech 29.5.2006 14:15

Nezisková nemocnice může "zisk" investovat do předražené

zakázky, kterou provede "spřátelená" firma. Tento druh tunelu je u ziskové nemocnice méně pravděpodobný a to jaksi nechce KSČSSD brát na vědomí.

Alda 29.5.2006 14:06

Re: Nebudu to komentovat, Re: Re: Jen maličkost. Pacient není důležitý, jen jeho prachy. Re: Re: Vysvětlí mi někdo, v čem se mýlím?

Znáte i něco jiného než hulvátství a osočování? Proč to komentujete, když si dáte do nadpisu "Nebudu to komentovat"? Co víte prokazatelně o příjmech pana Chudoby, jak víte, zda krade nebo nekrade? Asi víte málo, když ho nejste schopen ani pravdivě zařadit podle politické strany.

Doktor 29.5.2006 14:05

Není nad to, když zdravotnické zařízení patří soukromému subjektu

http://www.novinky.cz/domaci/86577-zastupci-mesta-otevreli-nasilim-polikliniku.html

Malý Aston 29.5.2006 14:03

Souhlasím

Ještě napřed,než se do Vás pustí bolševici,musím s Vámi souhlasit. Všichni jistě budou souhlasit s tím,že nic není zadarmo,všechno má svou cenu a všechno se musí zaplatit.Tady nejde o nemocnice,úhrady a lepší péči,tady se vede politický spor o tom,která cesta k vytvoření optimální společnosti je ta pravá. Jedni se chtějí vrátit před rok 1989,druzí zase chtějí pokračovat v tom,co se tady velmi bolestně rodí od roku 1989.Jedni křičí,všechno zadarmo,zaplatíme to všechno z Vašich daní,druzí říkají nic není zadarmo,všechno se musí zaplatit,něco z Vašich daní,něco z Vašich pojišťoven a něco musíte zaplatit i navíc.A tak dnes máme všechno zadarmo a zhruba 10% již platíme přímo.Bolševici se nevzdávají,zase chtějí vládnout,zase chtějí za nás rozhodovat a zase chtějí všechno vrátit zpět.Tady je problém politický a ne věcný.

Žulový Aston 29.5.2006 14:01

Re: Re: jaké výběrové řízení?

Ano, můžete si vybrat soukromou, ODS nemocnici nemocnici, v Jeseníku, kde je nejnižší průměrný plat lékaře v ČR. Údajně 13 000 měsíčně./Proto se tam špičky čeké i světové mediciny jen hrnou/.

omyl 29.5.2006 13:41

Re: Re: Re: Vznik veřejných zdravotnických zařízení směřuje ke vzniku soukromého zdravotního pojištění.

operace slepého střeva trvá s přípravou asi 2 hodiny- jsou tam 2 chirurgové, anestesiolog, instrimentářka a další personál a tzv. zdravotní pojišťovna, lépe zajišťovna "zaplatí" za tuto- nekomplikovanou- operaci asi 1500 Kč !!!!!!!!

Jinak máte pravdu. Vznik neziskovek umožní dále komerční připojištění a to jsem opakovaně od Ratha slyšel. Takže konec socialismu se ve zdravotnictví blíží- nemusí ani vyhrát ODS.

gerontusinza 29.5.2006 13:38

Nejde jim o nic jinéhoRe: Jenom poznámka

R^R^R^R^

gerontusinza 29.5.2006 13:35

Nebudu to komentovat, Re: Re: Jen maličkost. Pacient není důležitý, jen jeho prachy. Re: Re: Vysvětlí mi někdo, v čem se mýlím?

mě je jedno odkuď kdo je, zloděj zůstává zlodějem zprava či zleva.

gerontusinza 29.5.2006 13:30

Pane srovnáváte nesrovnatelné.Re: mezi slepými jednooký králem

Prestižní univerzitní školy s českými středními trvalkami kolem 3 let, na kterých chce majitel co nejvíc vydělat. Proboha, tady už skutečně mlátí hubou každý trouba bez základních znalostí

gerontusinza 29.5.2006 13:22

Pane když vy dostanete informaci, tak se vždy debilně zeptáte proč by to nešlo v neziskovce. Re: Re: Re: Re: Vznik veřejných zdravotnických zařízení směřuje ke vzniku soukromého zdravotního pojištění.

Vy jste totiž tzv.-manažer bez základních vstupních údajů (přeloženo - blbec). Všechno jde, záleží právě na managementu. Když svěžíte úřad zloději bude krást, víte? Hajzlové jsou v každé společnosti ovšem v  našich špičkách v nebývalé míře a ještě od takových jako vy uctívaní.

gerontusinza 29.5.2006 13:06

Že by všem, i vy kujone. Re: Re: nic se nebojme

Už zase kecáte co?:-/:-/:-/

gerontusinza 29.5.2006 13:01

Vy nebudete zloděje nazývat zlodějem? Re: pane doktore doktore

Na pány Paroubka, Rátha, Jandáka vyléváte kbelíky špíny, o rodiných příslušnících ani nemluvě a divíte se něčemu co je absolutně evidentní a vy to ani nechcete slyšet. Když  váš velký idol označí jiné za "zmrdy" vyvolává to váš  aplaus a najednou jste dotčen. Pane je mi vás líto a tohoto státu taky, pokud vyhraje partaj vaší sorty.