8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Prokop Holý 6.11.2007 9:11

Re: Re: "Detail" : Rodička ani novorozenec nejsou pacienti.......

R^

dulcibelka 6.11.2007 9:10

Klasika

Tak, jak někdo považuje sklenku za poloplnou a jiný tutéž za poloprázdnou, tak rozumná matka návštěvu dětské sestry vítá jako pomoc (přinejmenším radou), a přecitlivělá důra je přesvědčena o zbytečné buzeraci. Totéž pobyt v porodnici, kde tetinám a nebohým miminům dozajista usilují o život...:-/

macek 6.11.2007 9:09

Re: Poněkud demagogické pojednání.Divím se,že nenavrhujete rovnou zrušit porodnice.

Člověk, který se celý život spoléhá na to, že se o něj někdo jiný bude starat, kontrolovat ho, učit ho, nakonec ztratí schopnost postarat se o sebe sám. To bych namítl k poznámce o upozornění na sociálku a bezproblémovým návštěvám u provorodiček.

jb 6.11.2007 9:09

Re: moc státu

... k doktorovi my... (těch tam bude víc ;-P )

jb 6.11.2007 9:06

moc státu

V zásadě je pravda, že zasahování státní moci do soukromí lidí je plné rozporů a článek na to poukazuje. Ale v jednotlivých bodech to tak jednoduché není - např. plošné očkování má smysl jedině tehdy, když jsou očkovaní opravdu všichni bez výjimky. Jinak bychom nikdy nevymýtili některé choroby... A třeba návštěvu dětské lékařky u nás doma jsem brali jako supr záležitost, chápali jsme to jako "že se o nás pěkně stará" a povzdychli jsme si, že to je zřejmě naposledy, co přišel doktor k nám - od té doby musíme k doktorovi mi, což třeba při teplotě není moc příjemné.

Článek by měl víc respektovat, že existují různé názory. Příspěvky do diskuze jsou toho jasným dokladem - každý má hranici svobody a nesvobody trochu někde jinde...

Gero99 6.11.2007 9:06

Pane Vlku,

vaše člány pravidelně čtu, nejsem z nich vždy nadšen, ale vesměs mají něco do sebe. Nicméně ta snůška nesmyslů, pod kterou jste dnes uveden jako spoluautor mi vyrazila dech, předpokládám tedy, že tento článek asi bude dílem vaší kolegyně Kovářové a vy jste tam podepsán pouze omylem, jinak si to nedovedu vysvětlit. Jsem dvojnásobný otec a ani v jednom případě si nemohu na "zbytečnou buzraci" státních byrokracie stěžovat.  První návštěva dětské lékařky byla vždy společenskou záležitostí, kdy jsme si příjmeně popovídali co a jak budeme dělat a polemizovat v dnešní době o nezbytnosti a prospěšnosti povinného očkování zavání spíše středověkým tmářstvím. Z jednoho populistického článku, navíc bez věrohodných faktů a dalších souvislostí, nelze s klapkami na očích prohlášit komplexní systém státní péče o matku a dítě za státní buzeraci jako celek.

K. Babák 6.11.2007 9:02

Re: "Detail" : Rodička ani novorozenec nejsou pacienti.......

Ale klienti.

Rpuť 6.11.2007 8:59

Re: Ja nevim, co blazni

Tak si představuji žaloby o odškodné na imperialistické upíry vykořisťující nebohé těhotné.....;-P

Hm 6.11.2007 8:58

Re: Re: Chudák vaše žena

Proti takovému učení samozřejmě nic nenamítám, jsem pro všemi deseti. Ale pro tu paní, kvůli které tento článek vznikl, přijelo myslím výsadkové komando ze sociálky v doprovodu naší "hrdinné policie". A o tom to je.

Rpuť 6.11.2007 8:56

Re: Re: Takového ubožáka, jako je soudruh Vlk, jsem snad neviděl. I moji ženu lékařku musely učit kojit sestry, protože to opravdu není jednoduché ani bezbolestné. Ale jak Václav Vlk už dřívějšími příspěvky prokázal, absolventi právnické fakulty jsou

Předpokládám u vás v kolonce povolání: Kojná....;-P

jarda 6.11.2007 8:55

Ja nevim, co blazni

Jestli si autori nevsimli, tak mame jednu z nejnizsich detskych umrtnosti na svete. Plosne kontroly, vysetrovani a ockovani na tom ma jiste nezanedbatelny vliv. To, ze tehotne v zamestnani nesmi delat, to co mohou je v poradku. Prece jen bezpecnost prace a tak. Jisteze tehotna zena unese 20 kg a ani pri tom nemusi potratit, ale muze. To, ze detska lekarka navstivi rodinu doma je prece super. Poradi, pomuze. Je to prece jen odbornice se spoustou zkusenosti a ne zadna pipka ze socialky. Pacient sice ma pravo nenechat se lecit, ale to pravo ma jen za sebe, ne za jineho pacienta a presne tim je ten novorozenec. Prislo by mi, dovedeno do extremu, prijatelnejsi prikovat novorodicku na ty tri dny k posteli a mit jistotu, ze dite je OK. Troska te plosne nesvobody za cenu byt jen jedne vcas podchycene komlikace stoji. Jeste je tu jeden aspekt. Matky po porodu jsou hormonalne natolik rozhozene, ze mohou ztracet soudnost.

Rudla 6.11.2007 8:45

Re: Takového ubožáka, jako je soudruh Vlk, jsem snad neviděl. I moji ženu lékařku musely učit kojit sestry, protože to opravdu není jednoduché ani bezbolestné. Ale jak Václav Vlk už dřívějšími příspěvky prokázal, absolventi právnické fakulty jsou spo

Mejlo,u Vaší ženy ( lékařky) bych se nechtěl léčit ani zadarmo,když si neumí přečíst něco o kojení.VY musíte být asi pěkný mudrc.

LJG 6.11.2007 8:38

Pokud vím

zak v případu, který tohle vyvolal odjela matka se zdravým nemluvnětem předčasně domů, aniž by byla v porodnici tři dny. Pak ji zpátky přivlekla sociálka. Lékaři ty tři dny zdůvodňovali jakýmsi odběrem krve. To nešlo, aby se s tom matkou domluvili, že se třetího dne vrátí do nemocnice na hodinu na vyšetření? Byla by psychicky víc v pohodě než při té akci se sociálkou.

Sibi 6.11.2007 8:24

kontroly v těhotenství a očkování

Nevím, co má madam proti kontrolám v těhotenství a proti očkování dětí. Co se týče očkování, měla by si uvědomit, že se v zemi objevuje víc a víc cizinců, kteří sem mohou zavléct nemoci, které se tady léta nevyskytovaly, a přirozenou obranyschopnost jsme proti nim nemohli získat.

No...prostě 6.11.2007 8:08

Mejla je nejspíš nesvéprávný jedinec s potřebou mít školení na cokoli.Budiž.Ale nemusí s tím otravovat inteligentní zbytek populace.Stačí šíření myšlenek v jeho rodném ústavu pro duševně zaostalé.

Tak a je to. Jenže ten trouba to stejně nepochopí a bude dál mektat svoje "moudra"....

Rpuť 6.11.2007 8:05

Re: Chudák vaše žena

A jak víte, že se nezeptala? Třeba jí to sestry učily na její žádost...

Hm 6.11.2007 8:00

Chudák vaše žena

Zřejmě považujete svoji ženu za úplného pitomce. Rozumná žena by se totiž na to, jak udělat kojení jednodušší a pokud možno bezbolestné zeptala sama. Ale Vaší ženě tu výuku musí nařídit stát, sama by na to určitě nepřišla, popleta jedna. Až budou sociální pracovnice chodit utírat zadky, nezapomeňte být včas připraven.

Mejla 6.11.2007 7:45

"Detail" : Rodička ani novorozenec nejsou pacienti.......

.

Mejla 6.11.2007 7:43

Takového ubožáka, jako je soudruh Vlk, jsem snad neviděl. I moji ženu lékařku musely učit kojit sestry, protože to opravdu není jednoduché ani bezbolestné. Ale jak Václav Vlk už dřívějšími příspěvky prokázal, absolventi právnické fakulty jsou spodino

Vlk s Kolářovou svým "přírodním" přístupem k rodině přípomínají fanatiky Gándhího či Pol Pota. Rodit se bude v chýších vystlaných mechem a za svitu loučí.

soudce 6.11.2007 7:36

blbej článek

Autoři jsou vedle

Jedna z mála věcí, které v našem zdravotnictví celkem fungují je péče o matku a dítě v době těhotenství, porodu a péče o novorozence.

To že jednu matku nechali předvést policií zpět do porodnice je ostudné, ale celkově je článek dost uhozenej.

Petr Kohout 6.11.2007 7:28

Stejně jako nemůže rodič své dítě svobodně umlátit sekerou, nemůže ho vystavit nebezpečí černého moru

(pokud to trošku přeženu). Tím spíše, že nebezpečí epidemie roste s množstvím neočkovaných a s nimi také roste nebezpečí rezistentních (= nad očkováním vítězících) kmenů choroby.

Rpuť 6.11.2007 6:54

Nezbývá, než se připojit k předřečníkům!

Natahujete matičky ruce ke státu? Natahujete! Chcete porodné, přídavky, mateřskou dovolenou? Chcete! Chcete, aby lékaři převzali zodpovědnost za Vaše zdraví a zdraví Vašeho dítěte? Chcete! A když se matce či dítěti něco stane - to je pak fofr s žalobou!

Víte, autoři, o tom, že ještě v 19. století musela máma počítat s tím, že jí každé třetí dítě zemře? Právě proto, že nebylo očkování a že se rodilo doma? Uvědomujete si, jak moc je tubera na vzestupu? Dovedete si představit, co to je epidemie záškrtu nebo neštovic? Kolik dětí při tom umíralo? Víte, jak dlouho vydrží lidský mozek bez kyslíku, když se např. pupeční šňůra omotá kolem krčku dítěte? Myslíte, že za těch pár minut stihne rodička dojet do porodnice, kde samozřejmě bude požadovat připravený lékařský tým, který udělá císaře? Víte, jaké zdroje infekce často představují romská gheta? Víte kolik (většina) prvorodiček nikdy před tím nevidělo péči o miminko?

Což ovšem nic nemění na tom, že lékaři skutečně málo ženy informují a sociální pracovnice jsou (nejen v tomto státě) zřejmě pominuté.

Nosov 6.11.2007 6:27

Když napíšu něco takovýho, tak za to dostanu zaplaceno?

Nebo je to jen dobrovolná aktivita domácích lékařů amatérů ve volném čase?

Tino 6.11.2007 6:13

Když se právník pustí do porodnictví.

Ono právo je jedna věc a zdraví něco jiného. Když blb nedá očkovat své dítě, může ohrozit zdraví nejen svého děcka, ale i zdraví dětí ostatních. Je sice fakt, že na stromě urostou jablíčka i bez postřiků chemie, ale mnoho z nich takhle chytne chorobu a opadne. Když někdo chce tvrdit, že bez očkování dítě bude odolnější přirozenou cestou, musí počítat s tím, že když přirozená cesta nezabere, dítě může i umřít. Je to jistě přirozený přírodní výběr silnějších jedinců, ovšem pro blby! Moudrý své dítě chrání co možná nejvíc. Podobné je to i s porodem, návštěvami sester a lékaře u novorozence a dalšími vymoženostmi našeho zdravotnictví, které by nám i vyspělé státy mohly závidět.

Sestry a lékaři nejsou nadšením bez sebe, že musí po návštěvách chodit. Kdyby to šlo, raději by se na to vybodli. Jenže ono to nejde. Kolik matek nemá ani potuchy o základech hygieny a opatření dítěte je až zarážející. To naše školství bude do budoucích matek raději hustit chemické vzorce v životě nepotřebné, než aby dívky řádně připravili na mateřství a konečně i chlapce na otcovství. Budoucí matky by měli naučit, že je zdraví a život děcko ohrožující již brzy po početí popíjet alkohol, že ochrana ženských orgánů před nachlazením je nejdůležitější věc pro dívku namísto módního odkrytého břicha, že hygiena je nejen pro krásu, ale i pro zdraví. A na prvním místě by škola měla naučit, že právo není bezbřehé, ale že se snoubí s odpovědností.

Podbízivé kecy z článku o buzeraci matek možná mají právní základ. Ale to právo pisatelé pěkně pokřivili. Já mít právní problém, tak tyhle dva si za advokáty určitě nevyberu!

tyu 6.11.2007 3:26

pacient neni otrok statu ani lekare.

plne s clankem souhlasim. Pacient neni obet na kterou muzete stvat baby ze socialky a policajty, pacient je platici zakaznik a lekar ho muze poucit a premlouvat, nicmene rozhodnuti o tom zda a kdy jit domu je veci pacienta a nikdo ani stat ani cirkev ani lekar mu to nema co zakazovat.

Petr Kolář 6.11.2007 3:03

Trend

Nevim jestli je tento clanek argumentacne dobre propracovanej,

ale myslim, ze autori intuitivne a spravne citi znepokojivy trend.

Pod praporem 'ditete' se mnohy stat snazi zasahovat do zivota svych obcanu.

Kvetla 6.11.2007 1:24

Poněkud demagogické pojednání.Divím se,že nenavrhujete rovnou zrušit porodnice.

Zkuste se zeptat dětských sester,kolik novorodiček sice dělá machry,ale má problémy s tím jak nakojit,ba i s tím jak dát správně plínky aby se nedeformoval žádoucí vývin kyčlí A to nemluvím o situacích,kdy rovnou volají,či alespoň upozorňují  "sociálku".Uvěříte,že těch opravdu bezproblémových návštěv u prvorodiček je jen necelá třetina???

A trochu z jiného soudkuvíte,co je to horečka omladnic a jaká je její inkubační doba??

Petr H 6.11.2007 1:06

Nojo,holenkové

dokud si ale od toho státu necháte platit čtyřletou mateřskou,tak držte zobák a šoupejte nohama.Taková privilegia nejsou nikde na světě a vám se to zase nelíbí.Zvykejte si,že kdo platí,ten poroučí.Pískat si můžete,až si mateřskou radikálně omezíte a projevíte trošku samostatnosti,do té doby skákejte,jak pán píská.Sami se chováte jak nesvépravní chovanci z ústavu,tak se nedivte,že se tak s vámi i jedná.

SelskýRozum 6.11.2007 0:55

Názor je nevyrovnaný

Na jedné straně si autoři článku stěžují na přílišné omezování od státu a jeho intervenování do mateřství a rodiny a na druhé straně si stěžují, že stát nezajistí dostatek jeslí a mateřských škol ve městech a že stát nenutí firmy, aby zřizovaly dětská centra. Dále nechápu, co mají někteří lidé proti povinnému očkování. Zřejmě se jedná o stejný problém, jako když lidé, kteří ve mětečku nezažily tu hroznou povodeň před 60 lety nejsou ochotni pomoci při stavění hrází. A co až povodeň zase přijde?

Jinak souhlasím, že informovanost ze strany lékařů je v Česku mizerná a je v tomto co dohánět ve srovnání se Západem.

SelskýRozum 6.11.2007 0:46

Proč tak extrémní názor?

Z článku čiší zloba a jde o velmi jednostranný pohled. Přestože musím souhlasit s lecčím, jako třeba s námitkami na obvykle vynucenou porodní polohu, tak nemůžu souhlasit se vším. Ještě nenarozené nebo rodící se dítě má právo na život a na jeho ochranu. Není možné se spoléhat na schopnost ženy tento nový život za každých okolností ochránit a nechat ji rodit naprosto libovolně jak je naznačeno v článku. To by se naše společnost, která dosáhla jedné z nejnižších hodnot úmrtnosti novorozenců na světě (je spolehlivě před USA) vracela o století zpět, kdy sice ženy rodily doma, ale zdaleka ne vždy šťastně. Tehdy často jiná možnost nebyla. Dnes bych takový nešťastný porod doma označil jako úmyslné ohrožení dítěte na životě a nešťastná matka by měla skončit za mřížemi. To však jistě není uspokojivé řešení. Proto raději zůstaňme v rozvinuté zemi a nechtějme se vracet k dávným praktikám či k praktikám afrických zemí.