26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PRÁVO: Komu dát výpověď?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Haf 28.4.2006 21:53

Polygon

Tam jste psal poutavější fejetony !

jízlivec 28.4.2006 20:34

Re: Kocoure a Lojre,

Trochu OT, ale o "vhodném" nastavení censů by asi hnedle vypukl veliký spor... Tak třeba mně se vůbec nelíbí kritérium věku (je-li dán požadavek jistého vzdělání a odpovídající praxe, je eo ipso dán jakýsi minimální věk) a silné pochyby ve mně vzbuzuje požadavek rodičovského stavu. A jiní by jistě kategoricky požadovali aúnebo odmítali spoustu dalších.

Emilka 28.4.2006 11:26

Re: Re: Re: Re: Maku

 Pani B. sla omylem na spatnou policii, ale prece kdyz ji tam policajt rekl, ze listek od pokuty za 500 Kc roztrha a tim to bude vyreseno, si nemohla myslet, ze je to spravne reseni pokuty (tzn. ze penize pujdou statu) ?  

kocour 27.4.2006 23:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: P.S.:

Nemyslím, že by mohlo být ještě hůř, než je. Myslím ten bordel a nezávislost nejen na zákonech, ale i na zdravém rozumu ...

LOJR 27.4.2006 20:43

Re: Re: Re: Re: Re: P.S.:

To je přímo symptomatické. Víte z čeho plyne většina dnešních potíží justice? Kromě zákonů neustále przněných uplacenými, přiožralými nebo prostě hloupými "zástupci lidu", jsou to právě reformátoři vašeho druhu, kteří chtějí reformovat, aniž mají o konkrétních potřebách a problémech alespoň základní představu. A světe div se - ono to přesně podle toho dopadá!

Pidras 27.4.2006 18:02

Re: V policii výrazně převažují Vopičkové

Martine, již tón a obsah většiny příspěvků z této diskuse svědčí o tom, že nejde o tragedii současnosti, ale o hrozbu současnosti.

Pidras 27.4.2006 17:58

Re: Jan Beneš má co chtěl a co si zaslouží.

Správně ! A Havel měl v cele televizi !

Saša 27.4.2006 17:24

Kocoure a Lojre,

já si dovedu představit i volbu soudců. Přímou volbu lidem, který je dle naší Ústavy zdrojem veškeré státní moci, tedy i její složky justiční.

Za předpokladu vhodně nastavených censů zejména pasivního volebního práva do justičních orgánů (vzdělání, praxe, věk, bezúhonnost trestní i občanská, zdravotní stav, duševní vyzrálost, stav rodičovský), ale i aktivního (věk, bezúhonnost trestní, neexistence účastenství v neukončeném sporu ke dni volby...) si dovedu představit dobrý výsledek a zlepšení stavu justice.

Porotní soudy by mne až tak moc nenadchly.

A jednačky? Proč nesoudit na náměstí. Vždyť soud má probíhat veřejně. A klidně ve stoje a klidně v dešti - aspoň se s tím nikdo nebude uměle párat.

janoryna 27.4.2006 17:19

Re: Souhlasím a omezit období na cca max. 5 let a pak znovu jmenovat. Re: Re: Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

myslím, že nejhoší věc je nezávislost soudců nikoliv na státní moci, ale jak to alespoň podle novin vypadá, na zákonech. někdy to vypadá, že je znění zákonů nezajímají !

gerontusinza 27.4.2006 17:13

Re: Re: Re: LOJŘe, Vy jako mladý eurosvazák to ještě nechápete, ale zde nejde o kádrování.

R^R^R^R^R^R^Líbí, moc!!!!!!

gerontusinza 27.4.2006 17:10

Souhlasím a omezit období na cca max. 5 let a pak znovu jmenovat. Re: Re: Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Aby jim konečně došlo, že by na ně po určité době mohlo dojít. A v případě podezření na nezákonou činnost, pozastavit soudcovské pravomoci do vyšetření případu za účasti  vylosovanýchlaických pozorovatelů s plným  pozastavením platu.

gerontusinza 27.4.2006 17:02

Pane Beneš, tam je přece dost věcí na trestní oznámení.

Protože mám podobné zkušenosti s našimi soudy divím se že nejste adresnější, ale na policii.

dulcibelka 27.4.2006 16:52

Re: Re: Re: Re: Re: nelže autor náhodou?

Nápravy dostalo....No, všimla jsem si, že u nás policie ODKLÁDÁ závažnější věci, které se tudíž k soudu ani nedostanou...

Karel 27.4.2006 16:50

výpoveď státu

Máme to už promyšlené s kamarádem. Stačí padělat úmrtní list na vlastní jméno a máte vystaráno.

kocour 27.4.2006 16:43

Re: Re: Re: Re: P.S.:

A to je dobře, že ji nemám, protože kdybych ji měl, byl bych stejně profesionálně deformovaný, jako vy.

Česká justice potřebuje zásadní reformu, od podlahy, a bavit se o detekčních rámech a malých zasedačkách je totéž, jako odmítat operaci srdce s tím, že by se musela rozřezat kůže.

LOJR 27.4.2006 16:29

Re: Re: Re: P.S.:

S těmi jednačkami tomu nerozumím. To jako že by se soudilo ve větších sálech všude po městě? Dovedete si představit nákladnost logistického zabezpečení (doprava soudce, státního zástupce, členů poroty, bezpečnostní detekční rámy, justiční stráž, ozvučení a výpočetní, video a audio technika, atd.)? Nezlobte se na mne kocoure, ale o tomhle opravdu nemáte představu.

LOJR 27.4.2006 16:22

Re: Re: Re: P.S.:

To je naprostý omyl, zeptejte se jakéhokoliv soudce s alespoň pětiletou praxí, povrdí vám, s jakou zaťatostí se tady většina lidí soudí. Navíc jsem měl za to, že se bavíme jen o trestu a tam už možnosti různých odklonů (narovnání, podmíněné zastavení) jsou včetně orgánu, který by tomu mohl napomoci - PMS.

LOJR 27.4.2006 16:17

Re: Poroty jsou resenim

Milé L, vy jste takový Neználek, až je mi vás líto. Do jednací síně posadíte jenom tolik lidí, kolik se jich tam vejde. To vám opravdu nedochází ani tak jednoduchá věc? Jděte se u vás k soudu podívat do nějaké jednačky, pokud nepůjde o naprostou výjimku, třeba konečně pochopíte.

LOJR 27.4.2006 16:13

Re: Hlavni predmety na pravech

Zase blábolíte, milé L. Vy víte o náplni studia na předlistopadových právnických fakultách houby, ovšem oč méně víte, o to více křičíte.

Jerry 27.4.2006 16:03

Re: nelže autor náhodou?

Když jsem loni při čištění naší ulice zapomněl přeparkovat, výše pokuty na lístku, který jsem měl za oknem, nebyla. Pouze vyrozumění ať se dostavím na policii a vyříkám si to s nimi.

mak 27.4.2006 15:55

Re: Re: Re: Manzelka prece nemusela

Emilko spatne ctes, pani Benesova sla spatne zaplatit na statni policii az kdyz ji manzel rekl ze pokuta byla od mestske, tak sla na mestskou. Tam zadna vychcanost nebyla. V normalnim state by ji na policii rekli, ze je tam spatne a poradili by ji adresu policie mestske. Vubec v normalnim state by existovala moznost jak zaplatit pokutu na jednom miste, treba i bankovnim prevodem na internetu. A pokuta by nezavisela na libovuli policisty, ale byla by presne stanovena.

mak 27.4.2006 15:49

Re: mastňáci

bohuzel mate pravdu a ma v tom taky zasluhu Havlova blba nalada a paroubkovo buranstvi. Ovsem daly by se vybrat i ty historicke udalosti na ktere je byt co pysny.

kocour 27.4.2006 15:32

Re: Re: P.S.:

A dnešní rozhodnutí NSS je jen další kamínek do mozaiky ... ach jo.

A co se týče jednaček, kde je psáno, že se musí soudit zrovna tam, co vždycky.

A když už jsme u toho, dovedl bych si představit cosi jako smírčího soudce v každé obci. A u toho bych na právním vzdělání netrval a VOLIL bych ho - jeho úkol by nebyl rozhodovat, kdo má pravdu, ale strany smířit a dosáhnout toho, aby bagatelními věci typu "on mi chodí po pozemku" u soudů vůbec nekončily - a hned byste tam měli poloprázdno.

xpc74 27.4.2006 15:30

Re: Re: Re: Re: nelže autor náhodou?

Vážená paní, to, že bude obviněn a obvinění bude sporné, se může stát komukoliv, i vám, i mě. Důležité je, aby soudní systém zabezpečil řádné objasnění veci a konečné rozhodnutí se o toto objasnění opíralo. Panu Benešovi se nápravy dostalo, byl zproštěn obžaloby a bude mi vrácena i ona pistolka. Jde o standardní mechanismus. Pan Beneš byl někým nařčen, toto nařčení se u soudu neprokázalo. Konečný verdikt soudu je tedy OK. Celý proces netrval ani nijak dlouho. Vznikldy-li panu Benešovi nějaké výdajre (obhajoba), bude odškodněn. Tak co v tom pořád hledáte? V každém justičním systému bude určité procento obžalovaných následně zproštěných a budete se divit, v tom anglosaském je toto procento díky tomu, že tam prakticky absentuje důkladné přípravné řízení, mnohem vyšší.

dulcibelka 27.4.2006 15:17

Re: Re: Re: nelže autor náhodou?

Konkrétní argument? Plivnout na někoho, že je kverulantem, neb nikoho nezajímá, není u mě argument.

Mě spíš než to slovíčkaření o pokutě či vrácení kvéru zajímá ten případ - kdy je obstarožní a nezajímavý kverulant obviněn a souzen, protože se bránil napadení (asi mladým a zajímavým) hulvátem...

Lájoš B. 27.4.2006 15:14

Omluva za vložení do jiné diskuze.

Lájoš B. 27.4.2006 15:13

Naprosto chybné zobecnění

na jednom konkrétním, specializovaném případě. Totiž dvě další masivní oblasti uplácení je silniční policie a zdravotnictví. Tam je zobecňující téze o trhu naprosto na prd.

xpc74 27.4.2006 15:06

Re: Re: nelže autor náhodou?

...a nějaký argument? Já jsem konkrétní agrumenty uvedl, vy nikoliv.

Ivan 27.4.2006 15:02

Je to pán spíše k politování.

Od bratra p. Beneše jsem se už před mnoha lety (ještě v době, kdy se o Benešovu dceru starala její babička a Benešův bratr) dověděl historii o tzv. jeho domku v Praze poněkud jinak, než jak ji Beneš líčí.  Už  z toho mně bylo jasné, že je článek zřejmě celý výmyslem.

Bratr p. Beneše byl vojákem z povolání, pracoval ve zpravodajské službě (nevím, jestli skončil jako podplukovník nebo plukovník, už si přesně nepamatuji, nepovažoval jsem to za důležité). Když ho komunisté po útěku Beneše do USA vyhodili z armády, měl velké problémy s nalezením zaměstnání. Protože se ale jednalo o velmi inteligentního a poctivého člověka, přiměřené zaměstnání nakonec našel a jeho bezprostřední okolí mu pomohlo naučit se vše potřebné.

O svém bratrovi si myslel svoje.

dulcibelka 27.4.2006 14:55

Re: nelže autor náhodou?

Ano, diagnóza "paranoia kverulans" byla komunisty proti jejich odpůrcům často používána...Vidím, že se ještě najdou pokračovatelé.