28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Komu dát výpověď?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sch.glosátor 27.4.2006 14:44

Ne jako ukřivděný, ale ukřivděný.

A ne zatrpklý, ale důvodně nas*aný !

xpc74 27.4.2006 14:43

nelže autor náhodou?

Kouzlem nechtěného nám pan Beneš sdělil, že se jeho manželak velmi pravděpodobně dopustila trestného činu úplatkářství.

Já ale spíše věřím tomu, že si to pan Beneš vymyslel a jeho článek je lživý. Dovozuji to s toho, že pokud by jeho manželka obdržela pokutový blok, byla by na něm uvedena výše pokuty, a paní Benešová by stěží státnímu policajtovi zaplatila pětistovku, činila-li by pokuta stovku.

Pokud jde o to usnesení o vrácení věci, souhlasím s tím, co napsal výše LOJR. Pan Beneš (ač spisovatel a jistě osoba znalá českého jazyka) čtenáře poněkud mate když uvádí, že soud rozhodl, že dotyčná pistole mu byla vrácena (minulý čas), ač ve skutečnosti soud nepochybně rozhodl, že se mu pistole vrací, a je nepochybné, že fyzicky vrácena mu bude až po právní moci rozhodnutí.

Nechci se pana Beneše dotknout, ale u lidí jeho typu, např. i u pana Hučína a dalších, jde o kverulantství. Tito lidé přišli o nepřítele (starý režim), v podstatě nikoho nezajímají a tak na sebe upozorňují. Vzbuzují tím spíše lítost.

Sch.glosátor 27.4.2006 14:43

Jo Příbramsko, Rudé příbramsko. Smrdí to dalším trestním stíháním.

Pro pomluvu nebo křivé obvinění z trestného činu zneužití pravomoci veřejného činitele a přijímání úplatku, jak bude tvrdit onen nevyčištěný policajt nařčený z roztrhání pokutového lístku. A zase bude soudnie klanie a porubanie. Pokud jde o onen kvér, měl by být vydán po nabytí právní moci.

L 27.4.2006 14:27

Poroty jsou resenim

Tak ta jednaci mistnost muze byt stejna s porotou i bez poroty. Zalovany se v USA muze vzdat protoy, kdyz je vec jasna a chce vse urychlit. V porote jsou normalni lide, kteri ledascemu rozumeji, nikoliv pravnici, kteri davno nemaji zdravy rozum.

At mi LOJR rekne, jak by sehnal protou, ktera by provedla vyrok vinen, kdyz jedinym zduvodneni rozsudku je "neni duvod neverit zalujicimu". To by musel vybrat porotu opravdu jen ze samych komousu a komunistickych pravniku.

L 27.4.2006 14:18

Hlavni predmety na pravech

Hlavni predmety na pravnicke fakulte byly rustina, marxismus, dejiny KSC, dejiny delnickeho hnuti, pokrokove pravo v CCCP.

Bylo to podobne jako na vyskoe skole bacovske. Tam byly tyto predmety: rustina, marxismusleninismus, dejiny KSC, nahanane a vyhananie.

ticha@dohoda 27.4.2006 13:24

no kdyz uz jste u te pravnicke diskuse panove kocoure a Lojere

v USA je mozne ziskat pravnicke vzdelani dokonce pomoci tzv. korespondencich kursu/stale velice popularni/ a vzpominam, ze kdysi v souvislosti s umrtim soudce nejvyssiho soudu USA psali v novinach, ze dotycny byl absolventem prave takoveho kursu/studia. Jednalo se o cernocha, takze se domnivam, ze i pozitivni diskriminace zde mohla/nemusela sehrat roli. Jinak ta pozitivni diskriminace je dost podobna tomu, jak se do soudni praxe dostavali tzv delnicti pravnici.

Kontrola 27.4.2006 13:07

Praseci justice ve sluzbach bolsevika

REPORT ON CZECH POST-COMMUNIST JUSTICE

LOJR 27.4.2006 13:03

Re: Re: LOJŘe, Vy jako mladý eurosvazák to ještě nechápete, ale zde nejde o kádrování.

Jenom bych doplnil slovy mého oblíbeného básníka Romana Knížete, že čtyřicet není mládí, nýbrž horečka :-D.

LOJR 27.4.2006 13:00

Re: P.S.:

Výmluva? Někde soudit musíte a pokud tu jednačku k dispozici nemáte, tak prostě nesoudíte. To není výmluva, nýbrž fakt. Nezbytně nutné náklady na stavební úpravy by šly do stovek miliard, další průbežné na provoz takového systému by rovněž byly nemalé. Kde ty peníze chcete vzít? To vše jenom proto, abychom zavedli systém,který zde nemá žádnou tradici a jehož kvalita je sporná. Porotní rozhodování někdy vede k naprostýn neuvěřitelnostem, třeba pan Ulč jich řadu zmiňuje ve své knize "Příručka pro zájemce o americký život".

Emilka 27.4.2006 12:52

Re: Re: Manzelka prece nemusela

Ze mel policajt trvat na radnem zaplaceni, neni pochyb a ani ho neomlouvam. Nicmene nakonec to byla pani Benesova (jestli se tak manzelka p. Benese jmenuje) kdo se rozhodl dat mu "vydelat" ty penize , protoze si myslela, ze se ji to vyplati vic, nez zaplatit spravne pokutu. A shodou okolnosti se ji to nakonec nevyplatilo, zrovna v tomhle pripade by se ji vic vyplatila poctivost. Bohuzel, policajtovi se to vyplatilo tak jako tak, k cemuz sama pani Benesova prispela.

J. Mach 27.4.2006 12:50

Re: Re: Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Ano! jste toho jasným důkazem.

kocour 27.4.2006 12:34

P.S.:

K vašim argumentům typu "není dost jednaček" se snad raději nebudu vyjadřovat, to je typická výmluva.

kocour 27.4.2006 12:33

Re: Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Ano, jsem přesvědčen, že to bude objektivnější.

Česká justice se chová spíš jako správní úřad než jako soud, systémem je hluboce zakořenéná v c.k. mocnářství, veřejná kontrola veškerá žádná - 2/5 soudců nedochází, že jsou 3. moc ve státě a chovají se jak písařky (a posílají na Hrad "výpověď z pracovního poměru z důvodu odchodu do důchodu", nijak ojedinělé), 2/5 jsou si toho vědomy až příliš. Slepicoidnost jisté bývalé předsedkyně je jen vrcholkem ledovce.

Můj závěr: Překopat od základu.

LOJR 27.4.2006 12:28

Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Změna nicku, milé L, nemůže pomoci, když obsah vašich "komentářů" zůstává stále stejně bezobsažně hloupý. Mimochodem - za komančů bylo méně právnických fakult a několikanásobně méně studentů práv než dnes, studium trvalo čtyři roky. Absolventi právnických dvouletek už jsou z justice dávno pryč a co mají společného s "fízláky", víte asi jenom vy.

LOJR 27.4.2006 12:23

Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Tohle (bod 4) mi nějak není jasné. Ona ta porota složená z amatérů bude rozhodovat objektivněji než soudce profesionál, eventuelně senát složený ze soudce profesinála jako předsedy a dvou přísedících laiků (bavíme se o 1. stupni)?  Mate navíc rámcovou představu o nákladech? Mám na mysli třeba jenom náhradu ušlých mezd porotců, byly by zde samozřejmě další astronomické náklady v podobě nutnosti staveb nových soudních budov či alespoň rozsáhlých přestaveb. Třeba tady v Plzni soudí místní okresní soud v památkově chráněné budově z konce 19. století, která byla před cca 5 lety  nákladem  několika set milionů Kč rekonstruována. Trestních jednaček (nebo byste chtěl poroty i v civilu?!) v této budově, kam by se vešla alespoň šestičlenná porota je pouze několk - krk bych dal tak za tři.

Jambrož Buberle 27.4.2006 12:19

pan J.Beneš

Pan Beneš se jeví jako zatrpklý,ukřivděný člověk,se kterým cloumá uražená ješitnost.

Jambrož Buberle 27.4.2006 12:17

pan J.Beneš

Pan Beneš se jeví jako zatrplý,ukřivděný člověk se kterým cloumá uražená ješitnost.

kocour 27.4.2006 12:01

Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

1. V USA to je stát od státu různé - existuje tam 51 soudních soustav. Někde se volí, někde ne, v některých státech dokonce vycházejí původně z kontinentálního práva (tuším v Lousianě, původně francouzské kolonii).

2. Volitelností soudců dosáhnete jen toho, že fakticky budou soudit jejich asistenti. Uděláte tím ze soudce politickou figuru.

3. Pokud by to tak mělo být, budiž, ale trval bych na jakýchsi soudcovských zkouškách, aby dotyčný směl vůbec kandidivat. Jestli se připraví na nějaké právnické škole nebo samostudiem, je mi celkem jedno.

4. Já bych byl pro poroty a volby porotců - to funguje tak, že porotci posuzují otázku, zda se to či ono skutečně stalo, a na základě jejich rozhodnutí, zda je obžalovaný vinen a v jakém rozsahu, vynese soudce rozsudek. Tenhle ystém se líbí mně, protože eliminuje subjektivismus v uvažování (sebelepšího) soudce. Jistě, i v tom pak hraje roli náhoda, ale vaše šance je vyšší.  

Wednesday 27.4.2006 11:53

Re: Manzelka prece nemusela

To by asi riskovala, ale i tak na tom evidentne prodelala. Nicmene jsem presvedcena, ze na onom "radnem zapleceni" mel trvat predevsim ten policajt, jelikož od toho tam je a za to je nami placen. A jako strazce zakona a poradku mel pani poctive upozornit, ze chce platit na spatnem urade a ne si jeji prachy nacpat do vlastni kapsy. Mam dojem, ze uz ani civilisti nemaji paru o pravem vyznamu policie v pravnim state.

L 27.4.2006 11:51

Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Komunisticti pravnici vystudovali prava v rychlokvasnych kurzech za dva roky. Jou proto dvakrat chytrejsi nez ti, co je vystudovali normalne. Tomu veri LOJR a ja ho v tom necham, at tomu veri s tou svou pravnickou logikou.

Fizlaci udelali maturitu za rok a jsou proto dokonce ctyrikrat chytrejsi nez normalni studenti, kterym to k te maturite trvalo ctyri roky. LOJRova pravnicka logiga.

BORG 27.4.2006 11:42

Re: Re: jak dat statu vypoved

To se snadno řekne NEVOLIT KOMUNISTY. Ale z které strany , když jsou ve všech.

kocka ema 27.4.2006 11:20

piste dal

Pane Benesi, dekuji, ze pisete, vzbuzujete vasne a je to dobre. Piste dal!

Marat 27.4.2006 11:00

Jan Beneš má co chtěl a co si zaslouží.

Sakrýš,proč se Beneš vracel do takového bordelu? Četl jsem tehdy  v dvouměsičníku Západ paján,když Jan Beneš dostal US občanství.Nebylo američtějšího Američana nad Jana Beneše.Proto mě překvapil bleskoví návrat Bneneše do země toho ráje na pohled.Tak když chce v takovém bordelu žít,tak ať neštká.Mohl zůstat v USA.Kdys měl nějaké spory s Škvoreckými,že mu nepaltí za těch několik výtisku jeho knížky,sotva několik dollaru.Jenže Škvorečtí nebyli superkanaďané ale zůstali Canadě,své přísaze věrní.Superameričan Beneš chvátal do země kopřiv a bodláčí a na svůj tehdejší paján naplil.Má co chtěl.

Tomas 27.4.2006 10:41

Re: jak dat statu vypoved

Jsou tisíce spoluobčanů, kteří dali státu výpověď - každý z nás se totiž státu podřizuje víceméně dobrovolně. Kdo na stát s prominutím prdí a živí se nějakou tzv. "nelegální" činností - krádežemi počínaje a korupcí konče... Dobrý příklad člověka, který dal státu výpověď je Radovan Krejčíř. V jeho případě se sice nakonec stát jaksi pokusil uplatnit svou autoritu ale s výsledkem velmi nevalným. A takových lidí jako je Krejčíř jsou tisíce - snad jen nekradou v tak velkém měřítku...

Tedy, dát výpověď státu je zcela snadné - vykašlete se na zákony, začněte krást a podvádět a hlavně - založte si politickou stranu, to je myslím dobrý nápad jak se vyzout z případného (i když velmi nepravděpodobného) postihu.

pefben 27.4.2006 10:34

Re: jak dat statu vypoved

Nevolit bolševíky a jejich spolupracovníky!!!!

Emilka 27.4.2006 10:29

Manzelka prece nemusela

davat Vopickovi 500 Kc do jeho kapsy za roztrhani listku. Mohla rict, ze chce pokutu radne zaplatit oproti potvrzeni - prislo by se na to, ze prisla zaplatit na spatnou adresu a Vopicka by ostrouhal. To by ale svoji poctivosti riskovala, ze zaplati treba o 500 Kc vic, ze ?

LOJR 27.4.2006 10:28

Re: Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Mach, jste si jist, že o tomto víte více, než se vejde komárovi do oka?

J. Mach 27.4.2006 10:02

Re: Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

Lojr, jste si jist, že absolvovaná právnická fakulta za komoušů je vzděláním?

LOJR 27.4.2006 9:56

Re: Nejlepším řešením by byla volitelnost soudců jako v USA. Současný stav jen konzervuje nedostatky minulého režimu

No to bezesporu. a ještě lepší by bylo, kdyby stejně jako v USA  na nejnižším stupni místních soudů nemuseli mít ani právní vzdělání. Stačil by správný kádrový profil a světonázor. Jenom se obávám, že ve zdejším občanstvu by se těžko našla shoda o tom, co je v daném směru správné. Nechtěl byste to rozpracovat do samostatného článku?

LOJR 27.4.2006 9:49

Re: LOJŘe, Vy jako mladý eurosvazák to ještě nechápete, ale zde nejde o kádrování.

Mladý eurosvazák? Sákryš, Mejlo, kam na to chodíte? Ale jinak máte pravdu, to kádrování v každém JABově článku fakt nechápu, nechápu i další věci a právě proto chodím sem, kde je řada renesančních géniů vašeho ranku, kteří  dokážou cokoliv komukoliv vysvětlit. Jednání kárného senátu? Nechtěl byste to rozvést? Vy nás hlavně nikdy neopouštějte, bez vás, huhu, Viléma, Vízka nebo "liberálů"  typu Janečka či Vodníka by to tady bezesporu ztratilo ten pravý švih :-D.