26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PRÁVO: Dvojí lež o právu na potrat

Nedávno zpřísněný texaský zákon o potratech oživil v USA letité spory mezi zastánci „pro-life“ a „pro-choice“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 22.9.2021 17:51

Pokud je plod v ženíně těle cizím organismem, tak žena má jistě právo jej vypudit.

Zajímavé je, že o zákazu potratů nejvíce mluví muží, čím to asi je ? Autore a co spermie, to nejsou živé organismy a jak s nimi zacházíte ? Nemělo by se to trestat.

J. Vintr 22.9.2021 17:44

Není. Najděte si na internetu, co se píše o partial-birth abortion law.

A. Ová 22.9.2021 16:59

Může si koupit auto a dát ho bazaru. Plod se nosí devět měsíců s průvodními psychickofyziologickými projevy, řeší se pracovněprávní vztahy, sociální indispozice, pak se rodí dítě, potom se rodí placenta, pak se produkuje mléko, potom hojí rány, pak je poporodní deprese a potom se dává dítě k adopci, na kterou je pořadník (ahá, jo ták. No ono bude potřeba víc a víc dětí pro víc a víc strašně zajímavých párů) Hm, no tak, jak myslíte

V. Braun 22.9.2021 16:44

Ano, a právě těch 6 týdnů je problém, protože podle toho co jsem četl tak v té době často ženy ani nevědí, že jsou těhotné, natož aby měly čas na tak závažné rozhodnutí. Ostatně, což jsem také četl, tak lékaři rozporují, že zvuk, který je v šesti týdnech slyšet, je tlukot skutečného srdce.

R. Langer 22.9.2021 16:43

Jo, tak určitě. :-P

R. Langer 22.9.2021 16:42

To bezpochyby!

V. Petr 22.9.2021 16:42

To nejsou NAŠE děti.

R. Langer 22.9.2021 16:42

Posílat peníze? Platit odpustky? Vemte si takové děti hezky k sobě domů, a pak mudrujte. Vaše prachy smrdí jako vaše myšlení. :-P

R. Langer 22.9.2021 16:40

Žádný takový zákon v USA NEEXISTUJE, to je naprostý NESMYSL! :-P

V. Petr 22.9.2021 16:38

Každá žena může dát dítě k adopci a nemusí je zabíjet. Na adopce je pořadník!

R. Langer 22.9.2021 16:37

No, oni o tom ale přece rozhodují. Tak do kolika let by měli mít možnost dítě legálně zabít, když ho nechtěli. Tedy podle vás, normálně by šli na potrat. :-P

R. Langer 22.9.2021 16:34

To je nesmysl. Žádný takový zákon NEEXISTUJE! :-P

R. Langer 22.9.2021 16:33

To je naprostá blbost. :-P

R. Langer 22.9.2021 16:33

Žádný jiný odkaz totiž na takový dementní nesmysl NEEXISTUJE! :-P

R. Langer 22.9.2021 16:32

Ale přesto počet potratů KLESÁ. Takže to asi bude správné řešení, že?

R. Langer 22.9.2021 16:29

Jo a kdyby umřeli všichni pitomci, bylo by to ještě lepší. Co to má ale společného s potratem? :-P

R. Langer 22.9.2021 16:28

Já ANO. :-/

R. Langer 22.9.2021 16:26

Já taktéž! ;-€

R. Langer 22.9.2021 16:26

A má naprostou pravdu. :-P

R. Langer 22.9.2021 16:25

Ne, proč?

R. Langer 22.9.2021 16:24

To je absolutní NESMYSL! :-P

R. Langer 22.9.2021 16:23

Jsem pro. Obnovte trest smrti. ;-D

J. Vintr 22.9.2021 16:12

Ten článek jen komentuje praxi pedle existujícího zákona. Můžete si ho někde najít pod názvem partial-birth abortion

B. Franta 22.9.2021 16:02

Ten článek je snůška nesmyslů. Jak nás učil bývalý Americký prezident Abraham Lincoln, není možné věřit všemu co se nachází na internetu.

J. Vintr 22.9.2021 15:15

Možná nevíte, že v tom Texasu zrušili platnost federálního zákona, přijatého za Obamy, který legalizuje potrat AŽ DO OKAMŽIKU PORODU! Tedy dovoluje zabít normálně vyvinuté donošené dítě během normálního porodu!

A. Ová 22.9.2021 15:12

a na čem by se kultivovaly vakcinační preparáty? Tak jakože mně se nelíbí ani ta představa opičích emryí... To jsou pořád vlny s ňákou etikou a že se někdo lidí na něco ptá a nebo že druzí něco ovlivní. Chceš vyslovit názor? Tady máš téma. Namaluj si transparent, ale to je asi tak všechno, co s tím...no, však víte.

Přece žádná žena by nešla jen tak... Žije s tím tak jako tak. Asi. Si myslím

B. Rameš 22.9.2021 14:47

Každý člověk jiné hledisko, ono je to také silně citlivé (a citové) téma. Já to zkusím zjednodušit takto: buď povolit potraty stejně jako trest smrti za nade vší pochybnost prokázané zločiny proti lidskosti (tím myslím terorismus), nebo zakázat obojí. Jedno bez druhého mně nedává smysl. Přece se myšlenka "musíme chránit jakýkoli lidský život" nemůže vztahovat jen na masové vrahy a nikoli na příští lidské bytosti.

J. Pokoutný 22.9.2021 14:42

Kdyby se někdo skutečně zajímal o to, co v tom Texasu vstoupilo do zákona, pak "restricts abortion after a heartbeat has been detected in the unborn child. This usually occurs around six weeks." To znamená od chvíle, kdy srdce plodu začne samostatně bít. Jak moc musí být zdravé, jsem se zatím nedočetl, ale v Evropě vám budou po šestém týdnu lékaři potrat také rozmlouvat, jde-li o zdravé dítě. Prostá reakce na potraty třeba v 6 - 8 měsíce, kdy si to maminka "konečně rozmyslela".

Mimochodem, co se ČR týče, i my tu máme jistá omezení, viz https://nejsemsama.webnode.cz/news/legislativa-cr/

Provedení potratu je tu chráněno zákonem č. 66/1986 Sb. a prováděcí vyhláškou 75/1986 Sb. Těhotenství je možné ukončit u ženy, která o to písemně požádá do 12. týdnů těhotenství bez zdravotní indikace nebo ze zdravotních důvodů, jestliže je ohrožen život nebo zdraví ženy nebo zdravý vývoj plodu nebo jestliže jde o geneticky vadný vývoj plodu. Po uplynutí 12 týdnů lze uměle ukončit těhotenství, je-li ohrožen život ženy nebo je prokázáno těžké poškození plodu nebo je plod neschopen života. Z genetické indikace lze těhotenství ukončit nejpozději do dosažení 24 týdnů těhotenství.

Více zde: https://nejsemsama.webnode.cz/news/legislativa-cr/

ČR řadí mezi země s liberální potratovou legislativou. Provedení potratu je tu chráněno zákonem č. 66/1986 Sb. a prováděcí vyhláškou 75/1986 Sb. Těhotenství je možné ukončit u ženy, která o to písemně požádá do 12. týdnů těhotenství bez zdravotní indikace nebo ze zdravotních důvodů, jestliže je ohrožen život nebo zdraví ženy nebo zdravý vývoj plodu nebo jestliže jde o geneticky vadný vývoj plodu. Po uplynutí 12 týdnů lze uměle ukončit těhotenství, je-li ohrožen život ženy nebo je prokázáno těžké poškození plodu nebo je plod neschopen života. Z genetické indikace lze těhotenství ukončit nejpozději do dosažení 24 týdnů těhotenství.

Více zde: https://nejsemsama.webnode.cz/news/legislativa-cr/

ČR řadí mezi země s liberální potratovou legislativou. Provedení

J. Vintr 22.9.2021 14:31

P.S. Možná jste zaregistroval, jaký řev ze strany Demokradů nastal, když republikánské vedení státu Texas omezilo legalitu potratů jen do určitého týdne těhotenství. Tam šlo přesně o zrušení této obludné praxe.

V. Bok 22.9.2021 13:55

No, potrat neni nic chvalihodneho, že. A i přes vysokou uroven techto sluzeb tam jisté male riziko zůstává. Ale prosimvas, chlapi, o tom ať rozhodují ti, kterych se to týká. A to jsou porad, i ores 76 pohlavi, porad a porad jen ty ženský. Nikdo jiny jim do toho nema co kecat. Možná se poradit s pachatelem, ale konečné rozhodnutí provede ona.

Pokud existuje nejaky neopravneny šovinismus, tak je to prave tento pripad. Jinak si myslim, ze u nas jsou práva žen chráněna dostatečně, mozna i vic.