22.6.2024 | Svátek má Pavla


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jan hájek 14.4.2008 17:10

Re: Jsem témer militantní nekurák., presto

Jenže problém je v tom, že v době kdy kuřákovi dojde, že kouření je nebezpečná blbost, tak už je většinou pozdě. Každý kuřák nemá péči věnovanou Havlovi aby ho vytáhli hrobníkovi z lopaty s půlkou plic.

Dřevitá kedluben 14.4.2008 12:40

pro militantní kuřáky

Řekl bych, že normální je nekouřit.

ZW 14.4.2008 14:48

Re: pro militantní kuřáky

Normální je souložit s manželkou, a přesto existují erotické salóny. Chcete je zakázat?

jm0 14.4.2008 16:37

Re: pro militantní kuřáky

chci zákaz všeho, co není normální! chci lidové komise pro určování normality. a začít pěkně s oblečením: jak si to představujete, každej pes jiná ves? jak se v tomhle má někdo vyznat, natož pak stanovit, co je normální? do montérek! Mao věděl, co dělá!

btw, co uděláme ekologisty a tou jejich proklatou diverzitou? je velryba normální?

Janus 14.4.2008 16:38

Re: Re: pro militantní kuřáky

Jen si koledujte ... ;-(

figura 14.4.2008 12:01

Naprostý souhlas...

...nekuřák jsem  a jím také zůstanu.

JE 14.4.2008 12:59

Re: Naprostý souhlas...

O.K. A proč tedy všechny ty složité hygienické předpisy pro restaurace? To je přece také omezování svobody podnikání, ne?

ZW 14.4.2008 14:51

Re: Re: Naprostý souhlas...

Je to ochrana zákazníků před zdravotními riziky, která zákazníci nemají šanci rozeznat. Salmonelu v salátu na první pohled nepoznáte. Popelník na stole, nápis "kouření povoleno" nebo cigarety v rukou hostů snad ano.

L'ego 14.4.2008 11:57

Co dodat

 To srovnání horské chaty se sado-maso salönem jste vymyslel sám, pane Jakle, nebo vám ho nadiktoval prezident?

PROKOP BUBEN 14.4.2008 12:15

Re: Co dodat

Ten mu nadiktoval sádlo- maso-kroupy a tak naklochnil zase něco hradní prdlačky....

MGM 14.4.2008 11:45

Pro militantní nekuřáky.

Jsem jenom obyčejný astmatik a na cigaretový popel jsem alergický. Přesto mě pobouřil zákon, podle kterého na zastávce veřejného dopravního prostředku se nesmí kouřit. Kdo z vás si ještě na něj pamatuje? Po několika dnech mediálně zajímavého pronásledovní kuřáků vše vyšumělo přesně tak, jak skeptici prorokovali. Policie nemá tolik prostředků, aby za ně mohla hlídat tramvajové zastávky a společnost potřebuje policii v místech závažnější trestné činnosti. Nakonec rezignovaly i radnice a na zastávky raději rozmístnily popelníky - zřejmě je to levnější, než uklízet špačky ze země. Získali jsme tak další zákon, na základě kterého si mohou občané oprávněně myslet, že jsou na ozdobu.

Nyní se schyluje k dalšímu populistickému zákonu (po vzoru Evropy si naše média připravují další snůšku novinářských kachních vajec), kdy zakážeme kouřit v restauracích. Průběh bude nejspíš obdobný, už jsem se dočetl, že ve Francii na vesnicích chodí do putik kouřit i policajti a "chrání" tak majitele hospody. Ale třeba to tady projde jinak a opravdu se v hospodách kouřit přestane. Pak ale nejspíš se stanou z hospod kuřácké kluby, kde budete muset mít ke vstupu legitimaci nebo spousta hospodských prostě hospodu zavře a bude se věnovat jinému obchodu. Syn pracuje v malé firmě a stravovat se chodí do hospody. Je také nekuřák, kouření mu vadí, ale jediná nekuřácká vyvařovna v okolí (ve fakultní nemocnici) ho svou nekvalitou a neserióznosti natolik "otrávila", že se raději chodí stravovat mezi kuřáky do hospody. Teď je roztrpčený, protože hospodský říká, že hospodu zavře, protože ti objedvající úředníci ho neuživí. Důsledkem toho nejspíš bude, že si syn začne nosit do práce kastrůlek.

Až si pan Dobeš, či jak se jmenuje, a jemu podobní prosadí zákaz kouření ve všech restauracích, bude si na hory muset taky vozit rendlíček. Škoda, že to neudělal už dříve.

MGM 14.4.2008 11:48

Re: Pro militantní nekuřáky.

Přirozeně obědvající úředníci, aby se zase neuráželi místní krasopisci.

Kylchap 14.4.2008 11:51

Když mne na zastávce

obtěžuje kuřák tak jej požádám aby nekouřil, protože je to zde zakázané. Občas se nějaká trubka zeptá kde je to napsáno. Dostane se mu odpovědi, že ve sbírce zákonů. Ale nakonec všichni kouřit přestanou. Ó jak jsem omezil jejich SVOBODU!

Kontrolní otázka: Kuřák kouří vedle zastávky, v dosahu má odpúadkový koš. Když dokouří, tak vajgla hodí kam?

a, do koše

b, na zem

MGM 14.4.2008 13:00

Re: Když mne na zastávce

Docela jste se trefil. Krok před cedulí již není zastávka a odtud vám bude mládežík klidně foukat do obličeje. A nakonec zašlápne vajgla na zemi, protože tu není popelník. A, pokud nejste respektuhodná vazba, můžete být rád, když to vaše "napomínání" skončí jenom několika sprostými slovy a výsměchem na vaši adresu. Já vím, že jste v právu a že vy nikomu svobodu neomezujete. Jenom jsem chtě naznačit, že v praxi to tak nechodí, protože asi odjíždíte z jiné zastávky, popřípadě se míjíme a ostatní se tak hrdinně jako vy nechovají (ani já ne). Přirozeně, také můžu volat na 158, jenže já bych raději, aby policie stíhala jiné grázly. A lidé kolem mne evidentně také, protože jsem podobné dobrovolné strážce zákona ještě nepotkal. A jestli máte z ciziny zkušenost, jak se všichni rádi podrobí zákonu, který omezuje jejich neřest, tak já podobné zkušenosti z téhle republiky nemám. Proto jsem skeptický i ke skutečným výsledkům toho nově očekávaného. Jestli někde obyvatelstvo najde způsob, jak policejně nezajistitelný zákon obejít, tak to bude u nás. Pokud se však takový zákon naplnit podaří, tak (jak píše pan Jakl) budete nejspíš muset požadovat po státu, aby zřídil dostatečný počet restaurací odpovídajících zákonu a všichni na ně budeme doplácet z daní, i ti, co jaktěživ do hospody nepáchnou. Protože pokud se klientela dobrovolně nevzdá kouření tak hostinští  nebudou mít z čeho ztrátové firmy dotovat. Ale to se mi nezdá, protože na základě výsledků dalšího naivního pokusu, kdy každá krabička cigaret musí být opatřena varováním ministra zdravotnictví, kdy došlo k takovému nárůstu kouření a zvláště mezi mládeží a děvčaty, že mi z toho jde hlava kolem, nemám už žádnou důvěru k podobným proklamovaným tvrzením.

Pokud ale budoucnost ukáže, že ve všem jste měl pravdu vy, budu šťasten a pro ten případ vám dopředu a veřejně děkuji. Může se stát, že tu radost ani nepřežiju a to už bych vám poděkovat nemohl.

Kylchap 14.4.2008 13:44

Re: Re: Když mne na zastávce

Denně vidím při příjezdu školního vlaku jak vystupují puberťáci a už se jim klepou ruce od nedostatku nikotinu. A to abstinovali jen půl hodiny.  To ve škole kouří pod lavicí? A kdepak se to naučili?

strejda 14.4.2008 11:51

Re: Pro militantní nekuřáky.

Není známo, že by v zemích, kde se hospodách nekouří, nastal kolaps pohostinství. Asi se mýlíte. Nechal bych to na trhu a chuti pijáků a strávníků. Pravidla toho regulují hodně, nejsme ve středověku.

Finist 14.4.2008 12:01

Re: Re: Pro militantní nekuřáky.

Kolaps nenastal, ale všude se tam teď ty zákazy nejrůznějšími kličkami obchází. Což je pro respekt před zákonem jistě pozitivní zpráva. Právě v tom spočívá největší ale zároveň nejskrytější riziko podobných zákonů - naučí lidi, že nerespektovat zákon je společensky přijatelné. Bohužel jsme se z té prohibice nepoučili.

korsika.korsika 14.4.2008 12:03

Re: Re: Re: Pro militantní nekuřáky.

Prosím, mohl byste nám napsat jakými kličkami se tento zákaz třeba v Itálii nebo ve Francii obchází? Budu rád, když se to dozvím. Díky.

korsika.korsika 14.4.2008 12:14

Re: Re: Re: Re: Pro militantní nekuřáky.

A ještě něco. Ani majitel restaurace si v Itálii nedovolí kouřit v lokále. Pokuty jsou opravdu veliké a něco o tom vím. Nikde jsem se nesetkal s nějakým obcházením. Prostě se tam v restauraci nekouří a kdo si chce zapálit (včetně pana majitele ) tak jde do předzahrádky.

Finist 14.4.2008 12:15

Re: Re: Re: Re: Pro militantní nekuřáky.

Z Francií a Itálií zkušenost nemám, v Irsku zkrátka po "oficiální" zavírací hodině vytáhnou na stůl popelníky a jedou dál, ale nejzajímavější způsob asi objevili zde:http://www.startribune.com/local/15859722.html

korsika.korsika 14.4.2008 12:01

Re: Re: Pro militantní nekuřáky.

Pane Strejdo, zlatá slova, v Itálii platí zákaz kouření v restauracích již 2 roky. Vůbec nic se neděje, v létě všichni restaurátoři postavili předzahrádky, hospody jsou plné a všichni spokojeni. Řeči o tom, že u nás by hospodští museli skončit jsou absolutním nesmyslem. Chodila by k nim jenom trošku jiná klientela nebo ta samá a jenom  by si kuřáci museli odskočit zakouřit ven. Skoro  všude v Evropě platí zákaz zákaz kouření v restauracích, hospodským to absolutně neublížilo na tržbách, což je prokázáno, jenom u nás si hospodští myslí, že by to byl jejich konec.Opak je pravdou.

ZW 14.4.2008 15:15

Re: Pro militantní nekuřáky.

Ač kuřák, na zastávce MHD si nezapálím. Třeba právě kvůli lidem jako jste vy, protože zastávky (nádraží, letiště, úřady, nemocnice školy...) si nemůžeme svobodně vybrat, takže jde o skutečně veřejné služby, v nichž může (a měl by) platit zákaz kouření.

Janus 14.4.2008 16:35

Re: Re: Pro militantní nekuřáky.

No vidíte. Ale pokud se budou vyskytovat existence, které na to nenahlížejí jako vy, tj. že nebudou ostatní obtěžovat čmoudíkem z cígárka, pak se bohužel začínají objevovat různá nařízení a zákazy. Respektuji právo kuřáka si šlehnout do plic, ale také od něho očekávám jeho respekt k tomu, aby mne tím čmoudíkem neobtěžoval.

slon 14.4.2008 11:40

Regulace

Problem je trochu sirsi - asi nikdo se nepozastavi nad tim, ze i soukrome televize musi dodrzovat urcity zakonem dany zakaz, ktery se tyka spise dusevniho zdravi. Porady, ktere obsahuji explicitni sceny se bud volne vysilat vubec nesmi, nebo az po urcite hodine... I presto, ze z hlediska businessu by to bylo urcite zajimave.

Co ty na to, hradni mysliteli?

strejda 14.4.2008 11:25

Analogie

Nedávno se v diskusi lidé rozčilovali, že někdo jí psy. To bylo řečí, kuřák, nekuřák. Co je tomu po tom, kdo co jí, pokud jí vlastního psa nebo kočku. Třeba ty co dostane darem z útulku. I kuřáci kouří darované cigarety. Když už svobodu, tak svobodu. Proč také krafat hostinským zda mají či nemají čisté WC. Když se to kunčoftům nelíbí ať pijí doma.

ubu 14.4.2008 17:35

Re: Analogie

Žerou psy a říkají tomu kubišpárty. Jedny takový znám

nina 14.4.2008 11:21

reakce?

nezlobte se , ale nechce se mi tolerovat kuřáky- kdy ničí mé zdraví- to je stejné , jako bych tolerovala  narkomany  odhazované infekční jehly/je to taky závislost/, nebo výrobce vyrábějící toxické bryndáky pro děti. Bylo by mi jedno, že si kouří, kdyby to neničilo mé zdraví a zdraví mých dětí. myslím, že v rámci humanismu jsme uplně humanisticky postavení na hlavu

jarmich 14.4.2008 12:39

Re: reakce?

Jsem již asi 25 roků polepšený kuřák. Ale v době kdy jsem ještě

kouřil, jsem si v bytě své nekuřácké rodiny nikdy nezapálil cigaretu.

Můj švagr to nerespektoval, a popelník byl v bytě jenom kvůli němu.

Dnes je z něho nekuřák, ale až po infarktu. Jinak nebral ohled ani na

svou astmatickou dceru.

jarmich 14.4.2008 12:43

Re: reakce?

Takže čím míň arogantních blbů v našem

okolí, tím lépe bude nám všem. Ale arogantní blbce zákony nevyřeší. Je

třeba z našich dětí vychovávat slušné lidi, a to po celý náš život. A jak již napsal jeden diskutér, je třeba vychovávat kuřáky a ne stát.

klaaarka 14.4.2008 13:13

Re: reakce?

Ještě jednou pro ty pomalejší: Tak nechoďte, paní, s dětmi do kuřácké hospody.